abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151944165
Optie 2, niet bang zijn dat je kindje denkt dat je hem weg stuurt. Al die kraamvisite is echt niks aan voor een peuter, dus lekker laten spelen op het kdv en psz.
  donderdag 23 april 2015 @ 00:09:48 #152
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151945371
Ik zou voor optie 2 of 3 gaan. Denk dat het fijn is voor hem om juist in die tijd even weg te kunnen naar iets vertrouwds. En eigenlijk ook wel eens met DF. Hem nog even in het vertrouwde laten en dan als de rust weer wat weder is gekeerd de omschakeling naar psz maken.
pi_151947584
Bij ons ging peuter 2 weken na de komst van A. naar een nieuwe groep op het kdv. Dat was echt wel veel in 1x voor hem. Terwijl hij de kindjes en leidsters al kende. En ook nu nog (A. is 10 weken) is wegbrengen lastiger, zeker omdat A. wel weer mee naar huis gaat. Hij heeft volgens mij wel het idee dat hij wordt 'weggestopt'. Ik probeer ter compensatie elk moment dat ik niet met A. bezig ben aan hem te besteden.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 23 april 2015 @ 08:34:11 #154
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151947658
Dank voor jullie input :). Ik neig zelf naar optie 3, maar per wanneer is wat lastig... Vriend en ik gaan er denk ik maar eens goed over nadenken. Jammergenoeg is zo'n bevalling niet echt te plannen, t kan net zo goed begin augustus als begin september worden :P
pi_151950984
Ik zou dit doen:

quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 16:51 schreef Deepfreeze het volgende:
En KDV langer laten doorlopen? tot eind september. En dan in oktober starten op psz? Dan kan hij op het KDV rustig spelen op een bekende plek, als hij even uit wil razen. En kan hij op de psz wennen als jullie even iets meer tijd voor hem hebben.. Dus optie 3, maar dan per 1 oktober...
Het kdv zou ik pas per oktober opzeggen, dat is zijn vertrouwde plek waar hij met plezier heen gaat. Best kans dat hij dat met een nieuwe baby juist fijn vindt en niet het idee heeft dat hij 'weg' moet.
pi_151977990
Ik zou hem wel op het kdv houden. Ik heb ook gewoon de gastouder door laten gaan. Juiat de continuïteit was heel fijn en hij gaat met plezier. Vergeet ook jezelf niet die eerste weken dan heb jij je rust ook hard nodig. Gebroken nachten, elke 3 uur een voeding en zelf herstellen. Als het een makkelijke bevalling is ben je zo op de been, als het een zware bevalling is dan heb jij je tijd hard nodig en is alleen de baby wel even voldoende om continu om je heen te hebben en om aan elkaar te wennen
pi_151998725
Mijn grote peuter heeft vandaag afscheid genomen op de psz.
Nu meivakantie en daarna begint ze met school :o
pi_151998770
Spannend maar ook een mooi avontuur voor haar!
pi_151998878
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 20:35 schreef danic het volgende:
Mijn grote peuter heeft vandaag afscheid genomen op de psz.
Nu meivakantie en daarna begint ze met school :o
Spannend!!
Mooie periode om te beginnen. Precies nog een leuk stukje tot de zomervakantie. Succes!
Met een meidenkwartet
pi_151999265
Ik heb net een aftelkalender gemaakt van het internet afgehaald. 15 dagen aftellen tot school.
Ze gaf zelf aan dat wel fijn te vinden, en ik kan me daar wel iets bij voorstellen.
"over twee weken" is veel te abstract.
pi_151999486
Spannend danic, einde van een periode.
En het is zo leuk om ze te zien groeien op school O+

Mouse, ik zou idd ook kdv door laten lopen. En psz wat later starten. Voor psz maakt echt niet uit wanneer je instroomt. Mijn dochter is in oktober begonnen, het hele.jaar door stromen er kinderen in en uit, zoals danic ook al zei.

Mijn meisje is trouwens zo ontzettend leuk. En ze wordt zo groot. Alweer bijna 3 (nog 3 maanden hoor). Maar ze is echt geen klein peutertje meer, kleine wijsneus. Windt iedereen om haar vinger, is totaal niet verlegen, weet heel duidelijk wat ze wil. Soms erg vervelend/onhandig, maar ook wel weer leuk :D
Ook als ze een kindje van de psz ziet roept ze: he dat is mijn kindje! O+

En nog een plaatje bij het praatje
pi_151999506
Slim Danic.
Ik heb er bij mijn oudste best wel lang over gedaan om te wennen aan het hele school 'gedoe'. Zijzelf gelukkig helemaal niet. Gaat vast leuk zijn voor je grote.
Met een meidenkwartet
pi_151999609
Ik merk sinds we nu een week terug zijn van vakantie, dat ze erg aan toe is. Ze is dwars, hangerig en brutaal! Ik weet soms niet wat ik hoor.
Doodmoe word ik er van, omdat ik zie dat toe is aan een grotere uitdaging.
Ik heb wel ontdekt dat knutselen haar heel veel rust biedt. Gericht iets samen maken. Dus ik ben van plan om iedere dag dat ik thuis ben iets te maken (eens kijken of ik dat volhou :D ).
Maar het is echt even qualitytime die haar energie geeft.

En ze is nog net te klein om zelf aan de slag te gaan merk ik. En Rosalie knutselt gezellig mee.
  vrijdag 24 april 2015 @ 21:27:32 #164
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152000596
Spannend Danic! Komt dichtbij. zouden we voor die tijd nog kunnen meeten?
Leuk samen knutselen <3

Son, leuk stukje over je meisje! Ze wordt groot!

M heeft gister zijn vingers gebrand aan het fornuis (geen pan meer op het vuur maar nog wel heet). Gisteravond naar de hap geweest omdat hij pijn had en er blaren opkwamen. Zo sneu. Het valt gelukkig mee, verkoelende zalf meegekregen en handje verpakt in verband tot vanochtend. Maar nog steeds blaren dus hij gebruikt zijn hand nog niet echt.
pi_152000765
Ah wat sneu voor m ;(
Lijkt me ook echt ontzettend pijnlijk.
Een ongeluk zit dan ook echt in een klein hoekje ;(

En ja ze wordt echt ontzettend groot. Loopt tegen iedereen aan te kletsen :') laatst was ik bij de fysio en in de wachtkamer (ook van de huisarts) staat een keukentje. Stond ze voor iedereen te koken :') O+ en ze is de hele dag aan het zingen. Vandaag had ze een schaapje en toen begon ze schaapje heb je witte wol te zingen.
Zo leuk :D
  vrijdag 24 april 2015 @ 21:35:49 #166
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152000887
Ooh dat zingen doen mijn meiden ook. Echt zo schattig! Hier ook schaapje heb je witte wol en olifantje in het bos :D
pi_152001178
Zo schattig als ze zingen!

Hier op het moment
- visje visje in het water
- 4 kleine visjes gaan naar de zee
- helicopter
- klap eens in je handjes, deze zing ik veel voor teun dus wordt overgenomen door jan
  vrijdag 24 april 2015 @ 21:46:24 #168
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152001182
Jeetje Danic, al naar school. De mijne nog een half jaar dus ;)

Arme M zeg :*

Schaapje witte wol is hier ook favoriet en Jortjakje dus ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 24 april 2015 @ 21:47:06 #169
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152001218
En Son wat een leukerd, die spierwitte haren ook O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_152001766
Sonnetje, wat is ze al groot. En wat is ze leuk O+

Danic, je oudste al bijna naar de kleuterschool. Jeetje. Wat gaat dat snel O+

Kyara, wat zielig voor M :*

En liedjeszingende peuters O+

Hier was ze vanmorgen weer vroeg (6 uur) wakker. Dus ik nam haar nog even bij mjj in bed en gaf haar mijn iPhone. Legt ze die op een moment onder mijn dekens en zegt ze: "Telefoon slapen" :D
pi_152002845
Oei Kyara, dat moet wel heel pijnlijk zijn ja. Branden blijft ook nog zo lang doorgaan. Ik weet dat ik me ooit met mijn arm heb gebrand aan mijn strijkijzer en dat brandde een uur later nog op mijn huid.
Zielepietje :*

Son, alweer bijna 3! Bizar hoe snel het gaat. Ik heb het idee dat ze net geboren is.

Rosalie is ook erg fan van zingen. Als ze naar bed gaat moeten er altijd een paar liedjes gezongen worden. Wordt ze tussentijds wakker of is ze onrustig: liedje zingen!
Ik wist niet dat iemand mijn zangkunsten ooit nog ging waarderen :P
Mijn vriend werd net ook weggestuurd. Hij was haar aan het afdrogen na het douchen en toen werd er vriendelijk doch dringend gevraagd of mama kwam zingen. Ik heb het hele ritueel maar overgenomen :D
Zelf zingt ze ook alles mee. Noem een kinderliedje en ze zingt het. Ik vind het echt bijzonder.

En tegen iedereen aanpraten. De kassière van de Jumbo kreeg gisteren ook de volle laag:
"mvrouw, mvrouw kijk!! *duwt handje onder neus van kassière* finger! Auw! vallen in de Dierentuin! Zo boem!"
:D
pi_152007856
Arme M dat doet ook echt heel veel pijn.

Hier heeft Ean gisteren afscheid genomen van de go. Ze voelde zich al echt jarig. Nu 2 wk thuis bij mij en daan naar de vso/school/tso/school/go. Wel veel ineens maar ze heeft heel veel zin in school.
  zaterdag 25 april 2015 @ 22:26:24 #173
378192 -mandy-
I am who I am
pi_152026404
Arme M, hopelijk heeft hij er snel geen last meer van
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  maandag 27 april 2015 @ 15:41:24 #174
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152072830
Jeee wat is het hier rustig zeg. Zit iedereen lekker in de tuin of op de vrijmarkt?

Ik heb vanochtend een trolleykoffertje met Tinkerbell erop gescoord voor mijn elfje O+ Verder werd ze wildenthousiast van alle kindertractors, dus ik heb 3x met een gillendspartelend peutertje over het veld gelopen :')

Nu even lekker slapen en dan straks de jaarlijkse bbq bij vrienden, met zo'n beetje elk jaar weer meer kindjes :D
pi_152073546
Wij zitten binnen.. Na een ochtend over de vrijmarkt zwerven.
Daan had een tas vol: play doh ijsjesmaak machine, een golfset, een gitaar (speelding met knopjes voor muziek) en een zak met keukenspeelgoed(eten, bestel, gereedschap). En dat was dan de 5 euro van oma :)

Op een andere markt nog een reddingboot en een puzzel spelletje. Maar eigenlijk vond hij " 'n vat vol met vliegen" van grote broer het allerleukst. Daar vliegen de vliegen je om de oren en heeft hij de grootste lol..

Morgen de speelgoed kast maar eens uitmesten op Dreumes spul.

Hoe is het met M Kyara?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')