abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151534674
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

pi_151537366
Ik ben hier niet meer zo vaak te vinden maar was een beetje aan het meelezen. En bedacht me dat ik vorige week een artikel gelezen heb die een kennis van me plaatste. En ik heb geen idee of dit hier aan de hand is hoor, maar vond het toch wel wat om te plaatsen.

http://www.volkskrant.nl/(...)ht-herkend~a3931308/

Haar dochter gaat nu naar speciaal onderwijs (weet niet precies in welke vorm speciaal) nu ze een jaar of vijf is.
pi_151539149
Chris als peuter kon ik ook prima verstaan 90% van de tijd. Maar als ik anderen vroeg die hem minder dan wekelijks zagen, dan verstonden ze maar 10%, doordat hij veel klanken verwisselde. Echt een belachelijk verschil, waar ik me niet zo bewust van was. Dat is met logopedie in een half jaar zo erg bijgetrokken, dat hij daarna weer "op schema" lag. Je kunt hem daar ook altijd even laten testen, en dan kijken wat nodig is.

Die grens van 2 woordzinnen bij 2 jaar haalde hij wel een week voor de cb afspraak, maar hij ging op de ogentest onderuit. Hij zei de goede dingen, maar met de verkeerde klanken. Dus op de ogentest een verwijzing logopedie binnen gekregen :P
pi_151539253
Luuk praatte laat. Hij was enorm gefrustreerd dat we niet gelijk wisten wat hij bedoelde als hij DIE riep. De frustratie uitte zich in gillen, schreeuwen en met z'n hoofd bonken op de grond of tegen de kast.
We hebben toen contact opgenomen met een logopedist. Zij heeft ons handvatten gegeven om Luuk te helpen. Een week later had ie al 2 woordjes erbij. Nu maakt ie met 28 maanden wat 2 woord zinnen en van de week een keer 4 achter elkaar. Op het kdv zijn ze op dezelfde manier bezig als wij. Ze merken daar ook vooruitgang.
*poef* nu is het weg
pi_151623989
Wij gaan morgen naar het cb voor de twee jaar afspraak :)
Ik ben benieuwd, Ow maakt echt al hele zinnen, begint langzaam echt kleuren te herkennen en kent zelfs al behoorlijk wat tegenstellingen :o

Maar ja, of hij slaagt morgen.. Meneer is nogal verlegen en het duurt echt ff voordat hij praat als er onbekenden bij zijn ;)
  zondag 12 april 2015 @ 20:59:51 #6
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151624788
J maakt met 27 maanden nu af en toe een 2 woord zin... Hij kent wel belachelijk veel woorden, kleuren en idd ook een aantal tegenstellingen. De cb arts maakte zich geen zorgen, en ik eigenlijk ook niet. Hij begon pas met praten met 23 maanden, liep met 20 maanden pas, ik heb gewoon een voorzichtig en wat langzamer jongetje. Als ie met 2,5 nog steeds niet beter praat bel ik zelf een logopedist, maar voor nu zie ik nog steeds vooruitgang, en dat is prima ^O^
pi_151631582
Als bij Luuk de frustratie niet zo groot geweest was hadden we ook geen logopedie ingezet. De blauwe plekken op zn hoofd werden wat groot....
*poef* nu is het weg
pi_151637105
Loj, succes vandaag bij het cb

Praten gaat Riley ook steeds beter doen. Al kan ze ook heel vaak onverstaanbare dingen zeggen. Maar ik blijf ontwikkelingen zien.

Hier een lang weekend na de camping geweest. Was erg gezelling. En twee van de drie dagen heel mooi weer.
Verder is ze echt heel erg aan het peuteren, wat mij wat onzeker en zoekende maakt hoe ermee om te gaan. -O-
pi_151642800
Nou, Ow deed het prima bij het cb.
Hij deed alle testjes die hij moest doen en durfde niet tegen de arts te praten, maar wel tegen mij...

Alleen heeft hij flink ondergewicht. 91 cm bij 11.7 kilo...
Had ik al verwacht, z'n papa is precies zo.. Begon ze wel over een diëtist! Ik ben akkoord gegaan met een extra afspraak over een half jaar... M'n kind eet veel, dus zie nog geen noodzaak!
(Mijn beslissing, maar ze zou het wel ff in het dossier zetten :') )
pi_151646297
Loj als vader ook zo is zou ikme niet zo druk maken nu, over een half jaar verder kijken! Geen coeliakie in de familie? Daardoor wil het ook nog wel eens dat de groei qua gewicht en/of lengte achter blijft

Hier Teun die vandaag 1 jaar is!dit weekend gevierd en jan bedacht alle cadeautjes zijn voor mij!!!! Even een aantal keer herhaald van wie is de auto? Wie heeft die gekregen? Na paar x komt nu toch ipv Jan het antwoord Teun er uit en geeft hij terug...
pi_151650382
Okeeee het is weer begonnen... Teun heeft een vrachtwagen gekregen incl 2 auto's Jan claimt compleet teun mag er niet aan komen pffff -O-
pi_151652625
Lastig Goitske. Hoe reageert Teun erop als jullie het laten gaan? En in welke situatie gebeurt dit? Want ik vind het een verschil of iets afgepakt wordt of dat Teun eerst met iets anders speelt en het daarna wil.

Loj, super. En als je man ook precies dezelfde bouw heeft en Ow goed eet zou ik me ook geen zorgen maken

Hier net zo grappig. We zitten te eten en horen iets in de keuken. Dus Riley kijkt op en zegt: "Ogel"
Was er een musje binnengekomen. O+
Helaas geen foto kunnen maken, want het musje was al weg toen kk de camera had.
Riley vroeg nog een tijdje waar de vogel nou was en probeerde hem terug te lokken met macaroni in haar hand en te roepen naar de vogel O+
pi_151657720
Mijn kind heeft vandaag geheel uit haarzelf op het potje gepiest *O* *O*
De hele kermis ging hier open inclusief liedjes en dansjes en kirretjes en noem maar op ^O^ . Dus ze keek echt zo van :? .... Nou ja, eerst maar eens zien of het niet per ongeluk was :P

Omen ik vind het altijd zo lief hoe je over Riley schrijft O+
Uit alles kun je merken dat zij de liefde van jouw leven is ... O+ .. Vind dat altijd zo lief bij jou. Volgens mij ben jij een heel liefhebbende mama :Y

O god Loj die dossiers altijd :')
Echt .. hebben ze niks beters te doen :')

Omen waarmee ben je zoekende? Doet ze dingen die niet mogen? Is het de 'ik ben 2 en ik zeg nee' fase?

Wij zijn best streng denk ik af en toe :@
Nee is hier echt nee en het is behoorlijk afgebakend. Vind het wel fijn dat man en ik allebei wat dat betreft behoorlijk op 1 lijn liggen, of we bespreken effe gauw hoe we erover denken.
pi_151658268
Twinkle wat knap van je peuter *O*

Riley zit inderdaad duidelijk in de 'ik ben 2 en ik zeg nee' fase. Frustrerend voor haar en ook voor mij. Waarin ik zoekende ben is hoe ik haar wil opvoeden en ben ik vaak bang dat ik het fout ga doen en mijn kind ga beschadigen, omdat ik te voorwaardelijk ben. Slaan vind ik bijvoorbeeld echt niet goed (en dat doet ze nu helaas erg vaak als ze boos is). Dus dan zet ik haar op de grond en zeg dat ze niet mag slaan. Niet dat het helpt overigens. Ze blijft gewoon slaan, omdat ze haar frustratie kwijt moet. En ik blijf nee zeggen en haar wegzetten. En dat alles maakt mij onzeker of ik niet een of ander losgeslagen kind heb ofzo :@
  maandag 13 april 2015 @ 21:33:54 #15
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151661023
Omen, denk niet dat er veel mensen zijn die slaan wel goed vinden ;) En denk dat je er al heel goed op reageert. Scheelt al enorm dat je weet waar het vandaan komt. Dat kun je dan ook naar haar uiten. J gaat nu ook volledig uit haar plaat als ze haar zin niet krijgt. Dan kan ik uitleggen tot ik een ons weeg maar daar heeft ze dan echt geen boodschap aan. En ja, soms kan er ook gewoon echt iets niet. Schoppen en slaan hoort er dan ook bij inderdaad. Vooral al ik haar bij me neem, dat werkt echt averechts voor haar. Dus laat ik haar uitrazen en blijf fysiek en emotioneel beschikbaar voor haar.En vaak komt ze daarna zelf wel even vertellen dat ze moest huilen en dan praten we er samen nog even over.

En *O* voor D Twinkle!
pi_151661073
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 18:25 schreef Omentielvo het volgende:
Lastig Goitske. Hoe reageert Teun erop als jullie het laten gaan? En in welke situatie gebeurt dit? Want ik vind het een verschil of iets afgepakt wordt of dat Teun eerst met iets anders speelt en het daarna wil.
Hij pakt van teun af. Hier is de regel als je iets wilt hebben moet je wachten tot de ander klaar is maar jan gilt zodra hij ziet dat teun het pakt/heeft en rent er dan naar tie ookal deed hij heel wat anders...

Als het zo door gaat dan gaat de vrachtwagen even een paar dagen in de kast

[ Bericht 12% gewijzigd door Goitske op 13-04-2015 22:02:29 ]
pi_151662297
Omen echt te schattig die vogel!
En dat slaan enzo herken ik wel, ik waarschuw, 2de x is het laatste waarschuwing, 3de x zit hij voor straf op de zitzak. Heb hem ookal eens in de AH midden in het pad gezet hij keek me aan! Gelukkig gilt hij dan niet de bende bij elkaar accepteerd het
  maandag 13 april 2015 @ 22:04:59 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151662460
Oooh Goitske, wel herkenbaar hoor. M ging uit zijn plaat toen de meiden met hun eigen verjaardagscadeautjes mochten spelen :X Die was natuurlijk wel ietsje jonger nog maar toch. Wat hier hielp was een aantal speelgoedjes uitzoeken die voor hem waren (autootjes) en die echt van hem waren en waar zijn zusjes niet mee mochten spelen, behalve als het van hem mocht. En daarnaast ook speelgoedjes laten zien die weer specifiek voor zijn zusjes waren en waar hij alleen mee mocht spelen als zijn zusjes dat goed vonden.

Het is een faaaaaase, wel een hele vervelende. Vooral ook omdat ze vaak nog net even wat te klein zijn om het helemaal te snappen. Dat hadden we met D ook heel erg. Die pakte van J af en was echt intens verdrietig dat dat niet mocht. En dat gevoel mocht er natuurlijk ook zijn. Ze begreep het echt niet.
pi_151662696
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2015 22:04 schreef Kyara het volgende:
Oooh Goitske, wel herkenbaar hoor. M ging uit zijn plaat toen de meiden met hun eigen verjaardagscadeautjes mochten spelen :X Die was natuurlijk wel ietsje jonger nog maar toch. Wat hier hielp was een aantal speelgoedjes uitzoeken die voor hem waren (autootjes) en die echt van hem waren en waar zijn zusjes niet mee mochten spelen, behalve als het van hem mocht. En daarnaast ook speelgoedjes laten zien die weer specifiek voor zijn zusjes waren en waar hij alleen mee mocht spelen als zijn zusjes dat goed vonden.

Het is een faaaaaase, wel een hele vervelende. Vooral ook omdat ze vaak nog net even wat te klein zijn om het helemaal te snappen. Dat hadden we met D ook heel erg. Die pakte van J af en was echt intens verdrietig dat dat niet mocht. En dat gevoel mocht er natuurlijk ook zijn. Ze begreep het echt niet.
Ik kan lastig onderscheid maken want het stikt van de autos in huis, herhaal wel steeds van wie is de vrachtwagen? Zegt hij van Teun maja Teun begrijpt er helemaal geen bal van en bij jan is het spannende nieuwe + dat hij erg moe was vandaag echt wel de druppel voor niet kunnen spelen.
Als Teun iets wil pakken wat jan heeft zeg ik meestal tegen han van geef bijv de bal of een andere auto aan teun gaat meestal vrij goed. Ala jan wat wil hebben geef ik aan teun speelt nu als hij klaar is mag jij! Wacht hij netjes en zegt hij teun is klaar nu jan!
  maandag 13 april 2015 @ 22:22:54 #20
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151663152
Ja, hier ook. Uiteindelijk hebben we voor de meiden ook maar een autootje gekocht zodat zij ook altijd iets "op te eisen" hebben :')

Afleiden werkt hier ook wel goed. Boekje lezen of zo. Maar goed, wat bij de een werkt, hoeft bij de ander natuurlijk niet te helpen.

Maar herkenbaarheid scheelt ook al wat misschien ;) En dat het overgaat :P nou ja, het blijft altijd wel een dingetje, dat delen
pi_151665275
Dat uiten van haar gevoelens vind ik soms wel moeilijk hoor. Dat slaan en schoppen van laatst duurde bijna een half uur. Ik verloor mijn geduld ook wel een beetje toen :@
En vanmorgen ook weer. Ik vraag haar of ze een staartje wilde en ze zegt nee. Daarna overstuur, want ze wilde een staartje. Ik dat staartje erin doen en zij weer overstuur, omdat het staartje uit moest.
Op zulke momenten mopper ik op haar en voel ik me zo slecht achteraf :'(
Deze laatste heb ik opgelost om zelf wat af te koelen en haar toen om een knuffel gevraagd en sorry gezegd en uitleg gegeven. Maar toch. Ik voel me de laatste tijd zo'n mopperkont :@
pi_151666057
Ik lees nog steeds mee maar reageer eigenlijk nooit. Vond de verhalen van kyara en omen wel heel herkenbaar. Omen ik vind dat je best af en toe mag mopperen. Dat zegt helemaal niets over hoe veel je van haar houdt maar toont gewoon aan dat je mens bent O-) :Y het verschilt ook zo per vijf minuten he.. Het ene moment zwijmel je weg in de aandoenlijkheid en het andere moment wil je ze achter het behang plakken O+ o|O
  maandag 13 april 2015 @ 23:40:09 #23
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151666229
Vervelend Omen, maar idd, jij bent ook gewoon mens. Het ene moment kun je ook beter zen blijven dan het andere. :*

Dananana :W hoe gaat het bij jullie? Toe, vertel eens iets meer? O+ O+
pi_151666755
Het is meestal echt genieten. De mannen zijn enorm verschillend. J is heel leergierig. Wil alles benoemen en verwacht heel dwingend dat je ook beaamd wat hij zegt. Hij probeert te tellen, vormen en kleuren te benoemen en weet wel wat letters. M is lekker aan het flierefluiter. Een heel blij mannetje die vooral graag knuffelt en helpt ( tot irritatie van zijn broer meestal :X want j wil zelluf doen :D ).

Muziek vinden ze prachtig dus elke avond luisteren we naar Typhoon en klappen en dansen mee.
Ik heb nog geen oefenpotje staan maar wil er wel binnenkort mee beginnen. Ik denk dat ze nog niet helemaal zo ver zijn en ik vind dat prima :)

Zo vaak dat ik denk.. Zet de tijd maar stil want leuker dan dit kan niet! Dan volgt een peuterbui en ben ik blij dat ik geen invloed heb op de tijd O+

Het is zo leuk en fijn om de herkenbare verhalen hier te lezen.
pi_151669421
Omen die frustratie is heel normaal! En ben je echt geen slechte moeder! Jij ziet ook de mooie zwijmel momenten. Ik was ook niet op mijn best gisteren werd er knetter van! Naar bed brengen 5x terug geweest. Spock nam het over dus ik liep weg. Hoor ik jan zeggen mama loopt weg, zegt hij ook nog ja ze is boos dat je niet gaat slapen o|O

Kon ik weer naar boven hoor ik via de babyfoon mama loopt weg, mama boos... Dus ik naar hem knuffel geven mama is niet boos, even praten, kusje geven, spock gezegd dat hij dit soort dingen moet zeggen :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')