Kan ik zo'n ding ergens netjes in laten frezen zodat het weer vlak wordt?quote:Op donderdag 9 april 2015 21:28 schreef CarltonBanks het volgende:
opbouw kan wel, maar je gaat je kapot ergeren, je kan namelijk niet meer het vuil vanaf het aanrecht in de gootsteen vegen.
Als jij of een ander goed kunt meten en aftekenen dan heb je geen mal nodig, maar wil je het netjes dan steekt het wel precies.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:29 schreef G-NiLES het volgende:
[..]
Kan ik zo'n ding ergens netjes in laten frezen zodat het weer vlak wordt?
Heb gelezen dat je dan precies een mal moet hebben van die spoelbak..
Je eerste zin snap ik niet.quote:Op donderdag 9 april 2015 22:21 schreef Gieliovd het volgende:
Klinkt als plannen met een melamine pershout blad.
Dan is het antwoord nee.
Plakbak als oplegbak.. dan hou je een scherp randje en moet je al die kit eraf zien te bikken. Waarschijnlijk bij het demonteren gaat je spaanplaat eerder kapot dan je kit haha.
Zo te zien ligt die gewoon op je blad. Weet je zeker dat die ingefreest is?quote:
Zeker, helemaal vlak met het blad.quote:Op donderdag 9 april 2015 22:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zo te zien ligt die gewoon op je blad. Weet je zeker dat die ingefreest is?
OK. Maar volgens mij heb ik dezelfde bak, en die ligt erop. Dus vraag 1) van je zou dan met Ja beantwoord moeten kunnen worden.quote:
Ehmmm... Het is geen opstaande rand van 10 cm ofzo hoor.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:28 schreef CarltonBanks het volgende:
opbouw kan wel, maar je gaat je kapot ergeren, je kan namelijk niet meer het vuil vanaf het aanrecht in de gootsteen vegen.
Daar heb ik zeker over nagedacht, maar ik heb nog wel een heel stuk wat ik wel kan gebruiken.quote:Op donderdag 9 april 2015 22:51 schreef Barrah het volgende:
Als je toch het blad niet kunt gebruiken zou ik elders een ander blad inclusief een nieuwe verzonken spoelbak kopen. Je kunt wel om gaan prutsen met deze spoelbak maar echt mooi wordt het toch nooit.
Ik kan me haast niet voorstellen dat het er niet op ligt.. vrij bijzondere constructie zo.. Kan je eens wat foto's van de zijkant en achterkant plaatsen? Leren wij daar ook weer van... Want op deze foto lijkt het er echt gewoon op liggen en kan me niet voorstellen dat ze in de fineerlaag alleen hebben uitgefreesdquote:Op donderdag 9 april 2015 22:29 schreef G-NiLES het volgende:
[..]
Zeker, helemaal vlak met het blad.
Misschien wat extra achtergrond info:
dat blad heb ik samen met nog zo'n stuk (maar dan zonder uitsparingen) voor weinig gekocht. Het was nieuw, maar het was me niet opgevallen dat er zulke stukken uitgezaagd waren aan de VOORKANT :|
Daarmee is het dus onbruikbaar voor mij nu, omdat ik meer ruimte links en rechts van de spoelbak nodig heb.
Ik kan dit stuk dus niet gebruiken en wil graag wel de spoelbak gebruiken.
je wilt dus twee verschillende bladen tegen elkaar aanleggen? Overigens lijkt de zaagsnede iets voor een hoekverbinding..quote:Op donderdag 9 april 2015 22:58 schreef G-NiLES het volgende:
[..]
Daar heb ik zeker over nagedacht, maar ik heb nog wel een heel stuk wat ik wel kan gebruiken.
Foto 1 is duidelijk genoegquote:Op donderdag 9 april 2015 23:14 schreef bartos het volgende:
Op de ikea site lijkt jou bak het meest op de Bredskar
Product foto 2 laat volgens mij zien dat hij alleen gemonteerd kan worden als opbouwbak
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S29896343/
Dan heb ik die dus niet hé want mijne Is nu volledig ingelegdquote:Op donderdag 9 april 2015 23:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
Foto 1 is duidelijk genoeg
Afgeronde randen, bakken die volledig ingelegd worden hebben dit niet.
Ga ik vanmiddag doenquote:Op donderdag 9 april 2015 23:08 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Ik kan me haast niet voorstellen dat het er niet op ligt.. vrij bijzondere constructie zo.. Kan je eens wat foto's van de zijkant en achterkant plaatsen? Leren wij daar ook weer van... Want op deze foto lijkt het er echt gewoon op liggen en kan me niet voorstellen dat ze in de fineerlaag alleen hebben uitgefreesd
Dank voor meedenken.quote:Op vrijdag 10 april 2015 07:53 schreef Toga het volgende:
Denken jullie nu echt dat TS niet het verschil kan zien/voelen tussen opleg in inleg?.
Om de bak er netjes uit te krijgen zul je het hout /spaanplaat van onderen geheel weg moeten krijgen.
Die kit is zo hard, je zal ongetwijfeld ergens de rand van de spoelbak gaan verbuigen waarna het nagenoeg onmogelijk is deze weer mooi vlak te krijgen.
Je zal zonder kracht op de rand te zetten, het hout en de kit moeten verwijderen, dat kan alleen met een bovenfrees (die je kunt huren), maar daarmee kom je niet onder de rand denk ik.
De enige methode die ik zie is strak om de rand wegzagen, dan dwars op de rand het hout wegfrezen (en pas op voor vonken als je de spoelbak raakt).
Met diezelfde freesmachine kun je de spoelbak infrezen om in te leggen.
Wel veel werk, een nieuwe inleg (vlakbouw) spoelbak kost je zo'n ¤147.
Andere methode; breng 'm terug of verpats dit blad op Marktplaats en kijk verder.
En dat is dus daadwerkelijk een andere bak die ik niet als opbouw bak kan gebruiken?quote:Op vrijdag 10 april 2015 11:42 schreef Nixxor het volgende:
Om het opleg/infrees misterie op te lossen. Dit is inderdaad een BREDSKAR spoelbak.
In de losse verkoop is deze alleen als opbouw-bak te krijgen.
Echter, wanneer je een op-maat werkblad besteld is BREDSKAR ook als ingefreest model te bestellen.
Maar die kun je dus niet los kopen.
Dat is inderdaad een ander type "bak". het is meer de rand die alleen anders is.quote:Op vrijdag 10 april 2015 11:43 schreef G-NiLES het volgende:
[..]
En dat is dus daadwerkelijk een andere bak die ik niet als opbouw bak kan gebruiken?
bedankt voor deze uitleg. Werk je bij IKEA?quote:Op vrijdag 10 april 2015 11:48 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een ander type "bak". het is meer de rand die alleen anders is.
Inplaats van afgerond (zoals op de ikea.nl site te zien is) voor het mooi afwerken van een opbouw bak.
Heeft deze strakke/scherpe randen die je normaliter in het blad verzinkt. Je kunt hem theoretisch natuurlijk wel als opbouw gebruiken, maar dan heb je dus een scherpe rand aan je spoelbak zitten, en het is geen gezicht.
Graag gedaan. Nee ik werk niet , maar ik heb wel zelf een IKEA keuken gebouwd (en uitgezocht) dus ik zit er helemaal in op dit momentquote:Op vrijdag 10 april 2015 11:49 schreef G-NiLES het volgende:
bedankt voor deze uitleg. Werk je bij IKEA?
Eeehm, ik heb geen ervaring met het loshalen van zo'n gefreesde spoelbak.quote:Op vrijdag 10 april 2015 11:49 schreef G-NiLES het volgende:
Wat schat jij de kans dat dat ding er netjes uitkomt en daarna nog te gebruiken is in een ander blad
Zo zag het er niet uit. Ik ga proberen vanavond of morgen weer wat foto's te maken om nog meer meningen te horen.quote:Op vrijdag 10 april 2015 12:08 schreef Nixxor het volgende:
Edit:
Zit dat ding niet gewoon vastgezet met klemmetjes vanaf de onderkant?
Meestal zit er alleen een lijmlaagje tussen om de boel waterdicht te houden. Maar komt de sterkte van de vastzet klemmetjes.
Op mijn stenen/composiet aanrechtblad zit hij vastgeschroefd met klemmetjes, en is hij langs de randen gekit om het waterdicht te houden.quote:Op vrijdag 10 april 2015 12:18 schreef G-NiLES het volgende:
[..]
Zo zag het er niet uit. Ik ga proberen vanavond of morgen weer wat foto's te maken om nog meer meningen te horen.
Het was echt een hele meuk aan gele hard geworden hars, die kon je van de onderkant dus ook zien zitten....
Ik heb het ooit geprobeerd met zo'n werkblad van IKEA; Je kunt rustig vergeten om die bak eruit te krijgen. Er zitten inderdaad klemmetjes aan, maar die zijn volgens mij alleen bedoeld om de bak op zijn plek te houden terwijl de kit droogt.quote:Ik denk dat ze hem bij die spaanplaat bladen vastzetten met een soort bruislijm zodat het zo goed mogelijk waterdicht afdicht. Of je dat ooit gaat loskrijgen...
Het gaat me alleen om die bak inderdaad.quote:Op vrijdag 10 april 2015 14:18 schreef Clubman het volgende:
[..]
Ik heb het ooit geprobeerd met zo'n werkblad van IKEA; Je kunt rustig vergeten om die bak eruit te krijgen. Er zitten inderdaad klemmetjes aan, maar die zijn volgens mij alleen bedoeld om de bak op zijn plek te houden terwijl de kit droogt.
Als het je alleen om de spoelbak zelf gaat zou je kunnen proberen om vlak langs de bak het hout weg te zagen en de restanten proberen los te krijgen van de bak.
Maar dan hou je nog steeds het probleem dat je de bak moet verzinken in een nieuw werkblad.
Pas met de verfföhn wel uit met uitzetten (kromtrekken) en verkleuren. Een handschaafje gebruiken lijkt me een beter plan.quote:Op vrijdag 10 april 2015 14:31 schreef G-NiLES het volgende:
[..]
en dat misschien met een verffohn/mes ofzo iets los proberen te krijgen...
Als je je schaven wil verneuken moet je dat zeker doen. Hout zoveel mogelijk wegsteken met een oude beitel, daarna met een verfkrabber de kit eraf schrapen. Eerst natuurlijk zoveel mogelijk hout wegzagen.quote:Op vrijdag 10 april 2015 15:43 schreef Toga het volgende:
[..]
Pas met de verfföhn wel uit met uitzetten (kromtrekken) en verkleuren. Een handschaafje gebruiken lijkt me een beter plan.
Ik weet niet wat voor spoelbak jij in gedachten hebt, maar bij mij zijn die randen gewoon 'afgeschuind' en veeg je probleemloos alles zo de spoelbak in.quote:Op vrijdag 10 april 2015 20:25 schreef CarltonBanks het volgende:
een klein opstaand randje is al voldoende, daar krijg je de broodkruimels etc niet overheen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |