Mijn schoolcarrière is vroeger niet helemaal geweest wat het had moeten zijn. Mijn interesses lagen overal, behalve op school. In 10 jaar tijd heb ik me gelukkig wel werkend op een niveau gekregen waarin ik mijn (wel afgestuurde) broer en zus minimaal evenaar.
Toch blijft het knagen dat ik nooit papieren heb gehaald. Mijn huidige en vorige werkgever hebben mij op waarde geschat, maar het is geen garantie dat dit de rest van mijn arbeidscarrière zo blijft. Stel dat ik om wat voor reden dan ook gedwongen op zoek zou moeten naar een nieuwe werkgever dan zal ik zonder papieren altijd in het nadeel zijn. Daarnaast stimuleert mijn huidige werkgever zelfontwikkeling in hoge mate waardoor studiekosten ook geen reden zijn om niet weer te gaan studeren.
Omdat het toch al 10 jaar geleden is dat ik naar school ben gegaan en ik een drukke baan en een gezin heb wil ik me niet zomaar storten in een 2 tot 4 jarige opleiding. Ik vond bij Avans+ de opleiding Bedrijfskunde basis (9 maanden), die je eventueel aan kunt vullen met Bedrijfskunde verdieping. Nadeel is dat het, ook die 2 samen, geen erkende bachelor Bedrijfskunde is.
Zou ik daarmee in de toekomst geen nadeel ondervinden t.o.v. bachelor studenten? Stelt zo'n papiertje van Avans+ in basis niks voor, of zal ik er (naast de opgedane kennis) wel degelijk iets aan hebben?
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.