abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151502558
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2015 22:13 schreef Elfletterig het volgende:
Leuk dat Groningen heeft gewonnen van Feyenoord 2.
Mooi affiche voor de finale: PEC Zwolle - FC Groningen.
Voor de neutrale kijkert is geen geen mooi affiche.. alleen voor de supporters is het leuk. We kunnen volgend seizoen ook weer dag met onze handjes zeggen tegen de broodnodige punten in Europa.. zowel PEC als Groningen heeft daar niets te zoeken
pi_151502726
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 23:40 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Voor de neutrale kijkert is geen geen mooi affiche.. alleen voor de supporters is het leuk. We kunnen volgend seizoen ook weer dag met onze handjes zeggen tegen de broodnodige punten in Europa.. zowel PEC als Groningen heeft daar niets te zoeken
:') Dit gejengel hoorden we vorig jaar ook al. Het slaat totaal nergens op. De winnaar van de KNVB-beker krijgt slechts één van de Europese startbewijzen. Er worden er meer vergeven.

Champions League (waarin Nederland al jaren niks klaarspeelt; bedankt Ajax en PSV), voorronde Champions League (idem) en diverse tickets voor de Europa League. Alleen Feyenoord heeft zich dit jaar een beetje aan de gebruikelijke malaise onttrokken.

Ik wil je er trouwens ook nog even op wijzen dat PEC 6e staat op de ranglijst en dus ook via de weg van play-offs Europees voetbal kan halen.
  woensdag 8 april 2015 @ 23:47:07 #127
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_151502773
quote:
13s.gif Op woensdag 8 april 2015 23:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Champions League (waarin Nederland al jaren niks klaarspeelt; bedankt Ajax en PSV), voorronde Champions League (idem)
Nou dat valt ook wel weer mee
pi_151502837
quote:
13s.gif Op woensdag 8 april 2015 23:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

:') Dit gejengel hoorden we vorig jaar ook al. Het slaat totaal nergens op. De winnaar van de KNVB-beker krijgt slechts één van de Europese startbewijzen. Er worden er meer vergeven.

Champions League (waarin Nederland al jaren niks klaarspeelt; bedankt Ajax en PSV), voorronde Champions League (idem) en diverse tickets voor de Europa League. Alleen Feyenoord heeft zich dit jaar een beetje aan de gebruikelijke malaise onttrokken.
Precies. Het is echt lood om oud ijzer; allemaal zeuren als PEC Europees haalt terwijl die net zo veel Europese punten haalden als Groningen of Utrecht en Vitesse het jaar er voor.
quote:
Ik wil je er trouwens ook nog even op wijzen dat PEC 6e staat op de ranglijst en dus ook via de weg van play-offs Europees voetbal kan halen.
Groningen ook als PEC de beker wint :)
pi_151503224
Het is voor de neutrale toeschouwer natuurlijk niks aan, maar voor Europa maakt t geen zak uit. Onze topclubs verliezen ook van kansloze clubs.
pi_151503270
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 23:47 schreef Heeinz het volgende:
Vind je?

Nadat PSV elf seizoenen geleden de halve finale van de Champions League haalde, zijn dit de prestaties van Nederlandse clubs in de tien meest recente edities:

2005-06: PSV en Ajax bereiken knockout-ronde (laatste zestien)
2006-07: PSV bereikt kwartfinale, Ajax uitgeschakeld in voorronde
2007-08: PSV uitgeschakeld in groepsfase, Ajax uitgeschakeld in voorronde
2008-09: PSV uitgeschakeld in groepsfase, Twente uitgeschakeld in voorronde
2009-10: AZ uitgeschakeld in groepsfase, Twente uitgeschakeld in voorronde
2010-11: Twente en Ajax uitgeschakeld in groepsfase
2011-12: Ajax uitgeschakeld in groepsfase, Twente uitgeschakeld in voorronde
2012-13: Ajax uitgeschakeld in groepsfase, Feyenoord uitgeschakeld in voorronde
2013-14: Ajax uitgeschakeld in groepsfase, PSV uitgeschakeld in voorronde
2014-15: Ajax uitgeschakeld in groepsfase, Feyenoord uitgeschakeld in voorronde

Sinds het seizoen 2006-07 staan "we" als Nederland-voetballand compleet droog in Europa; dat is al 8 jaar op rij. Ik snap werkelijk niet hoe je kunt stellen dat het "wel meevalt". En ik snap nog veel minder dat je het falen van onze kampioenen probeert af te wentelen op subtoppers die een KNVB-beker winnen en daardoor Europa in mogen.
pi_151503341
NB: In 8 van de 10 afgelopen edities wist de Nederlandse nummer 2 zich überhaupt het hoofdtoernooi van de Champions League niet in te voetballen.

Zolang dat bijna structureel het geval is, is het belachelijk om subtoppers als PEC en anderen die in de Europa League acteerden, de schuld te geven van het lage aantal punten dat Nederland bijeen sprokkelt.
  donderdag 9 april 2015 @ 00:12:34 #132
436595 Sked
Zonnestraal
pi_151503505
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 00:05 schreef Elfletterig het volgende:
NB: In 8 van de 10 afgelopen edities wist de Nederlandse nummer 2 zich überhaupt het hoofdtoernooi van de Champions League niet in te voetballen.

Zolang dat bijna structureel het geval is, is het belachelijk om subtoppers als PEC en anderen die in de Europa League acteerden, de schuld te geven van het lage aantal punten dat Nederland bijeen sprokkelt.
Clubs als Utrecht en Vitesse verliezen van FC Luxemburg en Petrolul. Dat is toch wat kwalijker dan wanneer je een club van kaliber Arsenal treft in de vCL
pi_151503542
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 23:48 schreef Tchock het volgende:
Groningen ook als PEC de beker wint :)
Hoe bedoel je? Als PEC de beker wint, dan neemt Groningen de (eventuele) plaats van PEC in in de play-offs? :? Ik zou denken dat ze gewoon kijken naar de ranglijst in de competitie.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2015 00:20:35 ]
pi_151503704
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 00:05 schreef Elfletterig het volgende:

Als een club als Ajax de vCL mag spelen, hebben ze een geplaatste status, dat kan nog wel een behoorlijk verschil maken. Zo ook voor de EL plaatsen, des te minder Europese punten een club heeft, des te zwaarder de tegenstander, en des te minder punten we gaan sprokkelen. Feyenoord had alleen net de pech de zwaarste ongeplaatste club te loten, maar anders hadden we nu wel een prima jaar met 2 clubs laatste 16 EL. CL groelsfase door komen is ook wel afhankelijk van wat geluk met de loting. Je kunt veel zeggen, maar dat heeft Ajax ook niet echt gehad :)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_151503733
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 00:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Als PEC de beker wint, dan neemt Groningen de (eventuele) plaats van PEC in in de play-offs? :? Ik zou denken dat ze gewoon kijken naar de ranglijst in de competitie.
dan komt er een extra plaatsje beschikbaar voor playoffs (8e plaats geloof ik) die Groningen nog wel denkt te kunnen bereiken
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  Moderator donderdag 9 april 2015 @ 00:22:33 #136
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_151503734
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 23:30 schreef Paxcon het volgende:

[..]

:D mad
Gefeliciteerd Pax. Nu mag je naar het mooiste stadion van Nederland O+
  donderdag 9 april 2015 @ 00:23:18 #137
436595 Sked
Zonnestraal
pi_151503754
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 00:22 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

dan komt er een extra plaatsje beschikbaar voor playoffs (8e plaats geloof ik) die Groningen nog wel denkt te kunnen bereiken
Voorlopig is er geen enkele aanleiding om te denken dat Groningen die 8e plek pakt
pi_151503809
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 00:22 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Gefeliciteerd Pax. Nu mag je naar het mooiste stadion van Nederland O+
Jaaaaa *G*
pi_151503846
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 00:21 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Als een club als Ajax de vCL mag spelen, hebben ze een geplaatste status, dat kan nog wel een behoorlijk verschil maken. Zo ook voor de EL plaatsen, des te minder Europese punten een club heeft, des te zwaarder de tegenstander, en des te minder punten we gaan sprokkelen. Feyenoord had alleen net de pech de zwaarste ongeplaatste club te loten, maar anders hadden we nu wel een prima jaar met 2 clubs laatste 16 EL. CL groelsfase door komen is ook wel afhankelijk van wat geluk met de loting. Je kunt veel zeggen, maar dat heeft Ajax ook niet echt gehad :)
Ik moet toegeven dat Feyenoord bijzonder veel pech heeft gehad, ook met het moment waarop de wedstrijd gespeeld werd. Er waren toen net een paar spelers weggekocht en versterkingen waren er nog niet. Maar dat krijg je, met die belachelijke transferperiodes.
pi_151503857
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 00:12 schreef Sked het volgende:

[..]

Clubs als Utrecht en Vitesse verliezen van FC Luxemburg en Petrolul. Dat is toch wat kwalijker dan wanneer je een club van kaliber Arsenal treft in de vCL
Mee eens, maar de user op wie ik reageerde, beklaagde zich erover dat Nederland in Europa punten misloopt omdat PEC of Groningen Europa in gaat. Dat terwijl de topclubs zich op andere wijze wel plaatsen voor Europees voetbal (#1, 2 en 3).
  Redactie Sport donderdag 9 april 2015 @ 07:42:27 #142
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151505533
Als AZ Europees haalt is er weinig aan verloren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151507489
En dat denk je nog steeds als in "hoop doet leven?"
  donderdag 9 april 2015 @ 10:25:29 #144
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_151508080
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2015 00:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vind je?

Nadat PSV elf seizoenen geleden de halve finale van de Champions League haalde, zijn dit de prestaties van Nederlandse clubs in de tien meest recente edities:

2005-06: PSV en Ajax bereiken knockout-ronde (laatste zestien)
2006-07: PSV bereikt kwartfinale, Ajax uitgeschakeld in voorronde
2007-08: PSV uitgeschakeld in groepsfase, Ajax uitgeschakeld in voorronde
2008-09: PSV uitgeschakeld in groepsfase, Twente uitgeschakeld in voorronde
2009-10: AZ uitgeschakeld in groepsfase, Twente uitgeschakeld in voorronde
2010-11: Twente en Ajax uitgeschakeld in groepsfase
2011-12: Ajax uitgeschakeld in groepsfase, Twente uitgeschakeld in voorronde
2012-13: Ajax uitgeschakeld in groepsfase, Feyenoord uitgeschakeld in voorronde
2013-14: Ajax uitgeschakeld in groepsfase, PSV uitgeschakeld in voorronde
2014-15: Ajax uitgeschakeld in groepsfase, Feyenoord uitgeschakeld in voorronde

Sinds het seizoen 2006-07 staan "we" als Nederland-voetballand compleet droog in Europa; dat is al 8 jaar op rij. Ik snap werkelijk niet hoe je kunt stellen dat het "wel meevalt". En ik snap nog veel minder dat je het falen van onze kampioenen probeert af te wentelen op subtoppers die een KNVB-beker winnen en daardoor Europa in mogen.
Beetje afhankelijk van je verwachtingen natuurlijk :) Op dit moment vind ik het voor een Nederlandse club niet slecht als je derde wordt in de CL, ook afhankelijk van de clubs waar je tegen speelt
pi_151513705
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 00:22 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Momenteel is dat SC Cambuur, en het komende programma is 'te doen' voor het vasthouden van die plek.
Niet dat ik verwacht dat we Europa in gaan, maar het zou toch tof zijn!
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_151513822
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:25 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Beetje afhankelijk van je verwachtingen natuurlijk :) Op dit moment vind ik het voor een Nederlandse club niet slecht als je derde wordt in de CL, ook afhankelijk van de clubs waar je tegen speelt
:') Geef Elf nou gewoon gelijk man.
pi_151513902
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is makkelijk om de kleintjes de schuld te geven je weet toch
  donderdag 9 april 2015 @ 14:01:02 #148
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_151514378
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als je verwacht dat we meedraaien in de Europese top (lees: ver komen in de CL) dan valt het tegen. Heb je een beetje realistische doelstellingen, dan is het zo gek nog niet. Het slecht noemen dat een Ajax/PSV niet ver komt in de CL is hetzelfde als klagen dat Heracles geen kampioen wordt
pi_151514435
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 14:01 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Als je verwacht dat we meedraaien in de Europese top (lees: ver komen in de CL) dan valt het tegen. Heb je een beetje realistische doelstellingen, dan is het zo gek nog niet. Het slecht noemen dat een Ajax/PSV niet ver komt in de CL is hetzelfde als klagen dat Heracles geen kampioen wordt
De stelling was dat Nederland niets klaarspeelt in het hoofdtoernooi van de Champions League. Jij ontkende dat. Vervolgens krijg je gepresenteerd dat acht jaar op rij geen enkele ploeg de groepsfase overleefde en dan zeg je dat het niet slecht is omdat je verwachtingen laag zijn. _O-

Ajax, Twente, AZ en PSV hebben gewoon niets gepresteerd in de CL. Zo eenvoudig is dat. En dat heeft niet te maken met mijn hoge verwachtingen.
pi_151515368
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 22:51 schreef Intellectueel het volgende:

Wat?
Wat wat?
Die vent zei dat Groningen slechtste ploeg in beker finale van afgelopen 10 jaar is.
Nou dat is dus onmogelijk aangezien Zwolle een slechter elftal heeft.
  donderdag 9 april 2015 @ 14:33:35 #151
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151515396
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 14:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

De stelling was dat Nederland niets klaarspeelt in het hoofdtoernooi van de Champions League. Jij ontkende dat. Vervolgens krijg je gepresenteerd dat acht jaar op rij geen enkele ploeg de groepsfase overleefde en dan zeg je dat het niet slecht is omdat je verwachtingen laag zijn. _O-

Ajax, Twente, AZ en PSV hebben gewoon niets gepresteerd in de CL. Zo eenvoudig is dat. En dat heeft niet te maken met mijn hoge verwachtingen.
De oorspronkelijke stelling was dat het (net zo goed) de schuld is van de grote ploegen dat er weinig coëfficiënten worden behaald in Europa, niet (alleen van) de kleine ploegen als PEC of Groningen die via de beker of de play-offs Europa in gaan. Het slecht presteren in de CL wordt slechts als voorbeeld aangedragen.

Daarmee gaat Elfletterig wel voorbij aan het feit dat ploegen als Feyenoord en met name, die de afgelopen jaren in de vCL zijn uitgeschakeld, daarna wel de nodige punten in de Europa League hebben behaald.
pi_151515413
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 14:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat wat?
Die vent zei dat Groningen slechtste ploeg in beker finale van afgelopen 10 jaar is.
Nou dat is dus onmogelijk aangezien Zwolle een slechter elftal heeft.
:') Groningen staat 11e man en scoren nog minder dan Heracles en Excelsior. Pec heeft ook gewoon 10 punten meer zie ik nu en dan ga jij zeggen dat Zwolle minder is _O-
pi_151515479
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 14:34 schreef hafcfan het volgende:

[..]

:') Groningen staat 11e man en scoren nog minder dan Heracles en Excelsior. Pec heeft ook gewoon 10 punten meer zie ik nu en dan ga jij zeggen dat Zwolle minder is _O-
Nee, Zwolle heeft "een slechter elftal". Zo'n lekkere nietszeggende dooddoener want dan kun je achteraf altijd zeggen dat het betere elftal niet beter speelde.
pi_151515522
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 23:47 schreef Heeinz het volgende:

Oh?
De afgelopen jaren heeft NL echt 0,0 kunnen betekenen Europees. Zelfs in de EL zijn de ploegen vrij kansloos onderuit gegaan.
Laatste enigszins positieve dingen die ik me zo kan herinneren was Psv in de CL, toen tegen Ac Milan. Maar dat is al bijna 10 jaar geleden ofzo? En Az deed het eens leuk in EL, verloren als ik het goed heb toen van Sporting.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 23:40 schreef Pleun2011 het volgende:

Qua voetbal interessanter dan de meeste ploegen in de Eredivisie.
2 ploegen die over het algemeen wel willen voetballen en open spelen. Leuker om te gaan kijken denk ik zo dan een wedstrijdje van een Ajax (op de beker finale vorig jaar na dan, maar dat was meer verdienste van Zwolle).
pi_151515590
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 14:34 schreef hafcfan het volgende:

Wat is dit nou voor onzin opmerking?

Alsof dat alles zegt :') teletekst journalist lol.
Groningen scoorde in beker meeste van alle ploegen. Dus logica is er niet.
Daarnaast als je de elftallen naast elkaar legt heeft Groningen gewoon een veel beter elftal.
Dat dat er niet helemaal goed uitkomt en dat PEC ver boven verwachting staat is een heel ander verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')