abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151497071
Zojuist Zembla zitten kijken:

quote:
Jong, Frans en Jihadist

Trefwoord in deze uitzending: jihad

Zembla Internationaal presenteert een reportage van jonge Franse onderzoeksjournalisten die infiltreren in de wereld van de Franse jihadisten. De meeste Europese jihadisten die zich aansluiten bij de terreurgroep IS komen uit Frankrijk. Openlijk worden via social media tips uitgewisseld om Frankrijk uit te komen op weg naar het strijdgebied.

De journalisten ontdekken dat jihadistisch propagandamateriaal, zoals zwarte IS-vlaggen, al jaren via een Franse webshop worden verkocht. Niet alleen aan Franse IS-aanhangers, de vlaggen worden ook door mensen uit Nederland besteld. De journalisten tonen verder aan hoe eenvoudig het is onder toeziend oog van de Franse geheime dienst naar de Islamitische Staat af te reizen.

Deze strijders die in de Islamitische Staat tot moordmachines worden opgeleid, kunnen gevaarlijk zijn als ze naar Frankrijk terugkeren. De bloedige moordpartij op de redactie van het satirische blad Charlie Hebdo is daar een voorbeeld van.

Bron: http://zembla.vara.nl/sei(...)everingen/08-04-2015
Kijk dit en dan snap je de klacht.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2015 22:53:43 ]
pi_151497371
Bom erop toch.
pi_151497377
Gelukkig kan je ze herkennen aan hun schaamhaarbaardjes!
pi_151497397
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:39 schreef Mr.Ping het volgende:
Gelukkig kan je ze herkennen aan hun schaamhaarbaardjes!
Als ze het lastig krijgen scheren ze die natuurlijk af.
pi_151497417
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:39 schreef TheMechanic het volgende:
Bom erop toch.
Op Europa?
pi_151497420
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:40 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Als ze het lastig krijgen scheren ze die natuurlijk af.
Kut daar gaat mijn waterdichte idee!
pi_151497572
Heel deze gaat nog een groot probleem worden in Europa. Van die figuren die denken dat ze (naar hun idee) de wereld wel even kunnen gaan verbeteren.

Die aanslagen in Frankrijk was slechts kinderspel lijkt me. Dat waren 3 mensen die al die ellende veroorzaakten.

Stel je eens voor wat 30 of 300 kunnen doen.

:{
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_151497614
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:44 schreef Geralt het volgende:
Heel deze gaat nog een groot probleem worden in Europa. Van die figuren die denken dat ze (naar hun idee) de wereld wel even kunnen gaan verbeteren.

Die aanslagen in Frankrijk was slechts kinderspel lijkt me. Dat waren 3 mensen die al die ellende veroorzaakten.

Dat zal ook niet meer zo lang duren
pi_151497616
De multicul is een grote farce gebleken en nog steeds zijn er mensen die de oogkleppen op hebben.

Dat werkt gewoon simpelweg niet.
pi_151497690
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:44 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dat zal ook niet meer zo lang duren
Ik ben er ook bang voor. Het lijkt slechts een kwestie van tijd. En hoe meer bommen "wij" op "hun" gooien hoe groter de kans wordt.

Het is een gebed zonder end en ik zie hier zo 123 geen oplossing voor.
pi_151497800
Ik denk dat het allerbeste is gewoon dat kalifaat internationaal erkennen en met heel de westerse wereld weg uit al die landen. Jullie willen jullie eigen ding doen zonder onze inmenging? Prima. Doe maar.

Laat de grenzen officieel vastleggen van dat kalifaat en iedere moslim ter wereld die denkt daar beter af te zijn dan in het vrije westen gewoon laten vertrekken.

En dan nog zal het generaties lang duren voor die diepgewortelde haat jegens het westen een beetje afvlakt denk ik.

pi_151497803
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:46 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik ben er ook bang voor. Het lijkt slechts een kwestie van tijd. En hoe meer bommen "wij" op "hun" gooien hoe groter de kans wordt.

Het is een gebed zonder end en ik zie hier zo 123 geen oplossing voor.
Als we nu eens beginnen om dit als vijanden van onze staat te gaan zien en ze derhalve ook zo behandelen.... en dan niet te soft graag.
pi_151497947
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:48 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Als we nu eens beginnen om dit als vijanden van onze staat te gaan zien en ze derhalve ook zo behandelen.... en dan niet te soft graag.
Wat schiet je daar mee op? Dat verergert imo het probleem alleen maar en op die manier radicaliseren veel meer moslims dan nu al het geval is. Denk ik. Ik ben geen deskundige, maar ik vind wel dat het westen zich niet overal ter wereld mee moet bemoeien. Je kan niet zomaar ergens even vrede en democratie gaan brengen onder het genot van flink wat bommen en wat stromannen op de juiste plek zetten daarna zodat je de oliepijpleiding kan laten vloeien. Dat werkt gewoon niet zo.

"Ze" zijn ons kotsmoe. En heel erg ongelijk kan ik ze daar niet eens in geven. Kijk eens wat voor ellende wij allemaal gebracht hebben in al die landen :X
pi_151498000
quote:

Dit zal eerst gebeuren voor er serieuze maatregelen gaan komen. Het is erg dat het zover zal gaan komen :r
  woensdag 8 april 2015 @ 21:53:45 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151498067
quote:
Heel deze gaat nog een groot probleem worden in Europa.
Het is al heel lang een probleem! En ondertussen doet heel Europa z'n best om te voorkomen dat ze vertrekken... Gedwongen tijdbommen hier houden i.p.v. bij de grens afknallen o.i.d.!
censuur :O
pi_151498115
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:52 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Dit zal eerst gebeuren voor er serieuze maatregelen gaan komen. Het is erg dat het zover zal gaan komen :r
Maar even objectief gezien; hebben "we" daar niet een klein beetje zelf om gevraagd?
Ik heb nooit begrepen waarom wij ons in mengen met dergelijke landen.

Als daar intern issues zijn on onvrede of weet ik het wat dan is het aan het volk van dat land om het zelf op te lossen. Dat is niet aan ons. :)
pi_151498260
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:48 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat het allerbeste is gewoon dat kalifaat internationaal erkennen en met heel de westerse wereld weg uit al die landen. Jullie willen jullie eigen ding doen zonder onze inmenging? Prima. Doe maar.

Laat de grenzen officieel vastleggen van dat kalifaat en iedere moslim ter wereld die denkt daar beter af te zijn dan in het vrije westen gewoon laten vertrekken.

En dan nog zal het generaties lang duren voor die diepgewortelde haat jegens het westen een beetje afvlakt denk ik.

Maar dan ook even 3/4 want die zien jouw blanke kontje ook liever dood even oprotten uit Eu en moskeeen plat.
pi_151498308
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het is al heel lang een probleem! En ondertussen doet heel Europa z'n best om te voorkomen dat ze vertrekken... Gedwongen tijdbommen hier houden i.p.v. bij de grens afknallen o.i.d.!
Logisch toch, als je ze nu al eruit gooit krijg je die langgedroomde burgeroorlog nooit.

Of dacht je dat er geen plan achter zat? :')
  woensdag 8 april 2015 @ 22:01:20 #19
440952 ps4014
Kom schilderswijk
pi_151498407
Zolang ze geen onschuldige mensen vermoorden mogen ze wat mij betreft hun gang gaan. We hebben meer djihadstrijders/vrijheidstrijders nodig Palestina moet bevrijd worden.

Klote zionisten 😡
pi_151498464
Ik zie er nog weleens een oorlog tegen de islam van komen.
pi_151498503
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:54 schreef Geralt het volgende:

[..]

Maar even objectief gezien; hebben "we" daar niet een klein beetje zelf om gevraagd?

Als daar intern issues zijn on onvrede of weet ik het wat dan is het aan het volk van dat land om het zelf op te lossen. Dat is niet aan ons. :)
Je zegt 'wij' maar de meeste mensen hebben daar niet om gevraagd. Misschien die hoge mannetjes wel.
pi_151498543
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 22:03 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Je zegt 'wij' maar de meeste mensen hebben daar niet om gevraagd. Misschien die hoge mannetjes wel.
Wij als in Het Westen.

Ik heb daar niet voor gekozen nee, maar "ze" houden ons er wel verantwoordelijk voor.
pi_151498583
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:54 schreef Geralt het volgende:

[..]

Het westen heeft de jihadisten juist een handje geholpen met hun Arabische lente.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2015 22:05:20 ]
pi_151498601
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2015 22:04 schreef Geralt het volgende:

[..]

Wij als in Het Westen.

Ik heb daar niet voor gekozen nee, maar "ze" houden ons er wel verantwoordelijk voor.
Maar ik denk dat het probleem zo diep zitten dat wij misschien maar 20% weten van wat er precies allemaal gebeurd.
  woensdag 8 april 2015 @ 22:09:37 #25
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_151498724
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2015 22:05 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Maar ik denk dat het probleem zo diep zitten dat wij misschien maar 20% weten van wat er precies allemaal gebeurd.
Amerika is vriendjes met de Saoudi's, Saoudi's hebben (familiale) banden met IS. Zoiets, denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')