Jij hebt een hbo achtergrond toch? Dan is het niet heel verwonderlijk dat je het begrip niet kent. Slechts weinig hbo'ers kennen het of houden zich ermee bezig.quote:Op zondag 12 april 2015 11:13 schreef fishies het volgende:
Misschien een stomme vraag hoor, maar ben niet echt bekend met het begrip 'bestuursjaar'. Wat houdt dit precies in? Ik neem aan dat je tijdens je opleiding dan een jaar in een bestuur gezeten moet hebben? Wat voor soort bestuur is dit dan? Van de opleiding of een studievereniging ofzo?
Als je daar tijdens je master nog mee moet gaan beginnen dan lijkt me dat wat aan de late kant om eerlijk te zijn. Hoewel, ik ken ook mensen die een bestuursjaar doen bij een politieke organisatie terwijl ze net begonnen zijn met werken. Maar dat is een recept voor een starters-burnout.quote:Op zondag 12 april 2015 11:13 schreef fishies het volgende:
Misschien een stomme vraag hoor, maar ben niet echt bekend met het begrip 'bestuursjaar'. Wat houdt dit precies in? Ik neem aan dat je tijdens je opleiding dan een jaar in een bestuur gezeten moet hebben? Wat voor soort bestuur is dit dan? Van de opleiding of een studievereniging ofzo?
Ik begin in september met de master Bestuurskunde en is wel makkelijk dat ik al vast weet hoe ik me tijdens mijn studie het beste kan onderscheiden
Heb er toch maar geen werk van gemaakt ... had natuurlijk al een beetje de twijfels omdat mijn afstuderen nog 'in de lucht hangt' maar ik kon ook bij de opleidingen mijn master niet vinden. Beetje pussy wel dan heb ik toch maar besloten om het niet te doen. Misschien volgend jaar, hoewel ik ook betwijfel of ik wel echt gelukkig ga worden bij de overheid. Wel echt een flinke selectieprocedure, dat ben ik met je eens. Wat was jouw achtergrond specifiek? Ben wel benieuwd hoe ver je het gaat schoppen.quote:Op donderdag 16 april 2015 18:07 schreef dcon92 het volgende:
Leuk scuidward! Ben echt benieuwd naar hoe andere mensen zich voorbereiden of de tests hebben gemaakt. Duurt wel lang die procedure ja.
ik geef je geen grote kans, maar succes.quote:Op donderdag 16 april 2015 17:40 schreef Scuidward het volgende:
Toch maar besloten om er deze avond werk van te maken. Probleem is denk ik wel dat ik voor 1 augustus geen zekerheid denk te hebben over mijn afstuderen, ik verwacht deze zekerheid pas medio augustus, ook omdat de deadline voor mijn thesis op 27 juli valt. Enfin, ik denk dat het praktisch is om in elk geval de aanmeldingsprocedure te doorlopen om ook te kijken hoe ver ik kom en dan kan ik achteraf altijd kijken tegen welke obstakels ik aan loop.
Heb ook een paar andere traineeships waar ik mij voor aan wil melden maar deze valt het vroegst. Ben sowieso een beetje een 'luie' student, als in dat ik totaal geen noemenswaardige activiteiten naast mijn studie heb gedaan, ben nu mijn cv aan het opmaken (jaren niet gedaan) en ik merk al dat ik hem niet vol krijg.
Ook maar eens een Linkedin aanmaken, maar dat is allemaal erg off-topic.
Waarom ben jij zo negatief?quote:
Geen activiteiten en een halfbakken instelling (toch nog niet afgestudeerd, weet niet of ik ga solliciteren of niet) kwam uit de eerste post over. Geen kans. En dat werd in de tweede post nog even bevestigd.quote:Op vrijdag 17 april 2015 08:02 schreef dcon92 het volgende:
Ik heb een technisch achtergrond scuidward. Wat jammer dat het niet in de lijst stond.
[..]
Waarom ben jij zo negatief?
Leuk! 4 mei horen we het *fingers crossed* of ja 'we', denk meer ik want zie niet veel mensen reageren die mee hebben gedaan hahaquote:Op dinsdag 21 april 2015 15:17 schreef Pindasoepje het volgende:
Ik zit zelf op het ministerie van EZ als uitzendkracht en ik heb 2 rijkstrainees op mijn afdeling rondlopen. Ze doen super leuke opdrachten en als je de mogelijkheid hebt om je aan te melden moet je dat zeker doen hoor
Weet je al wat je gaat doen als je het onverhoopt niet lukt om binnen te komen?quote:Op dinsdag 21 april 2015 22:28 schreef dcon92 het volgende:
[..]
Leuk! 4 mei horen we het *fingers crossed* of ja 'we', denk meer ik want zie niet veel mensen reageren die mee hebben gedaan haha
Wss een andere master of wat ervaring opdoen, ben ook op gemeentelijk niveau aan het kijken.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:27 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Weet je al wat je gaat doen als je het onverhoopt niet lukt om binnen te komen?
gefeliciteerd! Waar wil je eigenlijk naar toe uiteindelijk?quote:Op woensdag 29 april 2015 18:49 schreef dcon92 het volgende:
Voor degene die deze topic volgen, ik ben door
Naar..? Ronde 2?quote:Op woensdag 29 april 2015 18:49 schreef dcon92 het volgende:
Ik volg het met interesse! Gefeliciteerd. Wat is de volgende stap?quote:Op woensdag 29 april 2015 18:49 schreef dcon92 het volgende:
Wat is je uiteindelijke doel? Heb je een voorkeur voor een bepaald ministerie of functie? Meer uitvoerend of liever beleid?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 14:01 schreef dcon92 het volgende:
Ja, nu matching en hopelijk weet ik een beetje indruk te maken bij het interview en de test op locatie. Zijn er hier mensen die ook door zijn?
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 29 april 2015 18:49 schreef dcon92 het volgende:
Gefeliciteerd manquote:Op woensdag 29 april 2015 18:49 schreef dcon92 het volgende:
Herkenbaar. Bij mij hetzelfde. Naast alleen maar hoge scores ook niet bepaald een leeg cv (bestuurservaring, buitenlandervaring, veel studentassistentschappen, etc) maar toch waren er blijkbaar betere kandidaten. Later las ik ergens, geloof in een krant, dat ze iedereen die geen twee masters had gevolgd sowieso lieten afvallen. Blijkbaar waren er veel aanmeldingen en was dat een goed selectiecriterium om een schifting te maken...quote:Op woensdag 8 april 2015 11:25 schreef lolnoob123 het volgende:
Ik heb ongeveer 3 jaar geleden meegedaan aan die testjes op het internet. Uitslag was dat ik op alles in de hoogste scores zat, ook de persoonlijke kenmerken. Maar toch hadden ze me niet nodig...
Testjes vond ik wel leuk om te doen dus geen probleem, maar het voelde wel een beetje onzinnig aangezien ik volgens de uitslag uitstekend bij de traineeship zou passen
Nee, het werkt iets anders. Naar dubbele masters kijken ze bij de eerste schifting niet omdat dit een "oneerlijk" voordeel oplevert. Dat is een typisch overheidsrecruitment ding. Maar ze selecteren maar per studie-onderdeel een beperkt aantal kandidaten.quote:Op zondag 3 mei 2015 19:34 schreef lunamatic het volgende:
[..]
Herkenbaar. Bij mij hetzelfde. Naast alleen maar hoge scores ook niet bepaald een leeg cv (bestuurservaring, buitenlandervaring, veel studentassistentschappen, etc) maar toch waren er blijkbaar betere kandidaten. Later las ik ergens, geloof in een krant, dat ze iedereen die geen twee masters had gevolgd sowieso lieten afvallen. Blijkbaar waren er veel aanmeldingen en was dat een goed selectiecriterium om een schifting te maken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |