abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 april 2015 @ 21:25:24 #276
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152136488
Zo een espresso machine kan helegaar niet in de ruimte want geen zwaartekracht
;)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 29 april 2015 @ 21:35:35 #277
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_152136896
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:53 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Zijn ze wel gewend daar, ze drinken hun eigen zeik ook weer! ;). (Oké, feitelijk niet juist want gefilterd en al, maar toch ;)).
Moet je eens denken wat ze allemaal gaan recyclen als replicators ooit waarheid worden :{
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:39:28 #278
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_152182386
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:52 schreef Tingo het volgende:

[..]

Zendmasten.
Ja DGPS dus. Alleen die redden het niet in de bergen of midden op zee. Geldt natuurlijk ook voor satelliet telefoon en tv.
  maandag 4 mei 2015 @ 22:57:11 #279
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_152281834
Dit filmpje vond ik ook wel apart, het legt uit hoe een "raket" of hoe je het ook noemt naar het ISS vliegt.
Het lijkt vrij logisch, ze gaan eerst in een lagere baan dan het ISS vliegen en dan geven ze een boost waardoor ze in dezelfde baan als het ISS terechtkomen en vliegen dan voor het ISS.

Wat me verbaasde is dat ze dan een U-turn maken in space? En wachten op het ISS die met een enorme snelheid op ze af vliegt om zo een koppeling te maken. Lijkt me nogal een riskante manoeuvre.
Ik dacht dat het logischer was om er achteraan te vliegen om aan te koppelen omdat dan de snelheid tussen beide relatief kleiner is toch?

If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_152282601
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2015 22:57 schreef Izzy73 het volgende:
Dit filmpje vond ik ook wel apart, het legt uit hoe een "raket" of hoe je het ook noemt naar het ISS vliegt.
Het lijkt vrij logisch, ze gaan eerst in een lagere baan dan het ISS vliegen en dan geven ze een boost waardoor ze in dezelfde baan als het ISS terechtkomen en vliegen dan voor het ISS.

Wat me verbaasde is dat ze dan een U-turn maken in space? En wachten op het ISS die met een enorme snelheid op ze af vliegt om zo een koppeling te maken. Lijkt me nogal een riskante manoeuvre.
Ik dacht dat het logischer was om er achteraan te vliegen om aan te koppelen omdat dan de snelheid tussen beide relatief kleiner is toch?

Dat komt omdat je als je versnelt in een baan om de aarde, je in een hogere of lagere baan terecht komt, achtervolgen is dus lastig. Je kunt niet in dezelfde baan gaan vliegen, maar dan een halve cirkel erachter en flink gas bijgeven, dan vlieg je naar een hogere baan en wordt het niks.
Je moet dus timen dat je in dezelfde baan komt als de ISS, maar er dan idd iets voor (iets achter zou ook kunnen, denk ik, maar waarschijnlijk zit het docking station aan de 'voorkant'), dan kun je iets bijsturen en docken.

Op de manier waarop ze het doen, is de relatieve snelheid overigens ook laag.
pi_152282699
Space shuttle destroyed in space.
By The Faking Hoaxer:
"A video I made to show how the Shuttle may look if it was destroyed in space. Filmed from the ISS or maybe another Shuttle. All made with real photo's of the Shuttle then I used Photoshop to make it look damaged and in pieces. Then I put it in space using After Effects."

In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 5 mei 2015 @ 00:47:06 #282
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_152285887
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2015 22:57 schreef Izzy73 het volgende:

Denk dat deze een leuke kan zijn voor jou:
https://kerbalspaceprogram.com/en/

Kan je al die dingen zelf proberen :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 5 mei 2015 @ 01:15:56 #283
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_152286458
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 23:15 schreef Tingo het volgende:
By The Faking Hoaxer:
"A video I made to show how the Shuttle may look if it was destroyed in space. Filmed from the ISS or maybe another Shuttle. All made with real photo's of the Shuttle then I used Photoshop to make it look damaged and in pieces. Then I put it in space using After Effects."

Leuk gedaan door dat bedrijf, ik ken m al.

Btw weet je hoeveel tijd dit kost om zoiets te maken?

Gelijk even een andere vraag! om daar op aan te koppelen, hoe doe je dat tijdens een livefeed?
Voorbeeldje oud huisgenoot heeft dit gemaakt, en is zo'n beetje 60 a 80 uur bezig geweest..

zoals deze?
http://www.ustream.tv/channel/live-iss-stream
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 6 mei 2015 @ 12:50:45 #284
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_152327619
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 23:15 schreef Tingo het volgende:
By The Faking Hoaxer:

Op zich mooi gedaan voor weinig geld. En als je kijkt naar de kaskrakers van de afgelopen jaren en zelfs 'de making of' docu's van series dan weten we wel dat CGI op het moment en de afgelopen paar jaar het gebied van het 'niet van echt te onderscheiden' is betreden, zeker.

Maar puntje van kritiek op het door jouw gelinkte filmpje is bijvoorbeeld al dat de brokstukken niet lijken te roteren, lijkt me al erg onwaarschijnlijk :P.
Vrijheid
  woensdag 6 mei 2015 @ 12:52:53 #285
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_152327693
quote:
Op het moment is het niet zo moeilijk, denk ik :{.
Vrijheid
pi_152329121
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2015 12:50 schreef jogy het volgende:

[..]

Op zich mooi gedaan voor weinig geld. En als je kijkt naar de kaskrakers van de afgelopen jaren en zelfs 'de making of' docu's van series dan weten we wel dat CGI op het moment en de afgelopen paar jaar het gebied van het 'niet van echt te onderscheiden' is betreden, zeker.

Maar puntje van kritiek op het door jouw gelinkte filmpje is bijvoorbeeld al dat de brokstukken niet lijken te roteren, lijkt me al erg onwaarschijnlijk :P.
En van 6 jaar terug.
Over roterende brokstukken.....
Hoe weten we zo zeker dat er dinges roteren?
Ik denk dat we weten niet wat er is precies - daar boven in de 'ruimte'.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:51:48 #287
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_152329649
quote:
10s.gif Op woensdag 6 mei 2015 12:52 schreef jogy het volgende:

[..]

Op het moment is het niet zo moeilijk, denk ik :{.
Niet?
Oke, want ik vind het best knap om zoiets live te streamen terwijl de wolken in real life over moeten komen, zonder vertraging nou ja... misschien een minuut of zo.
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:53:42 #288
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_152329711
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:51 schreef theguyver het volgende:

[..]

Niet?
Oke, want ik vind het best knap om zoiets live te streamen terwijl de wolken in real life over moeten komen, zonder vertraging nou ja... misschien een minuut of zo.
Even mijn aluminiumhoedje versie spacefakery opzettend kan dit natuurlijk ook een pre-rendered dingetje zijn die ze nu even laten zien, dit hoeft niet 'live'
Vrijheid
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:57:38 #289
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_152329852
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:53 schreef jogy het volgende:

[..]

Even mijn aluminiumhoedje versie spacefakery opzettend kan dit natuurlijk ook een pre-rendered dingetje zijn die ze nu even laten zien, dit hoeft niet 'live'
eh... lol .. er vanuitgaand dat Piet Paulusma altijd gelijk heeft :P
  woensdag 6 mei 2015 @ 14:00:56 #290
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_152329960
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:57 schreef theguyver het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee?
wooblabalurg
  woensdag 6 mei 2015 @ 14:12:04 #291
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_152330337
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:57 schreef theguyver het volgende:

[..]

Op zich wel leuk om te controleren! het wolkendek van de grond controleren met het beeld van ISS 8-).
Vrijheid
pi_152332415
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:40 schreef KoosVogels het volgende:
Het blijft wonderlijk, dat toontje van Matador. Loopt hier een beetje denigrerend te doen tegen users die wel geloven dat de ruimtevaart echt is. In alle jaren dat hij hier rondhangt, heeft hij nog geen enkel goed argument dat zijn punt ondersteunt weten te produceren. Maar ondertussen wel de grootste smoel van het hele forum hebben.

Want ja, iedereen is gek, behalve Matador. Hij is namelijk geoloog.
Hmm, zou het aan het beroep liggen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schreeuwen en strooien met aannames, maar als het puntje bij het spreekwoordelijke paaltje komt houden die gene zich stil.
Jammer.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_152337781
Edit:Ja ja, lollig

[ Bericht 97% gewijzigd door jogy op 06-05-2015 18:16:03 ]
pi_152359493
quote:
Een op drift geraakte Russische bevoorradingscapsule voor het internationale ruimtestation gaat waarschijnlijk vrijdag neerkomen op aarde. Wanneer en waar precies dat gaat gebeuren is nog niet duidelijk.

De Progress-capsule werd op 28 april gelanceerd met 3 ton aan voedsel, zuurstof en andere voorraden aan boord. Kort nadat het ruimtevaartuig in een baan om de aarde was gebracht ging er iets mis en begon de Progress om zijn as te draaien.

Het is de Russische vluchtleiding niet gelukt de Progress weer onder controle te krijgen. Daardoor zal het nu ongecontroleerd terugkeren naar de aarde.

Veel onduidelijk

Amerikaanse wetenschappers gaan ervan uit dat de capsule vrijdag rond 11.00 uur neerstort op aarde. Wanneer dat precies gebeurt is nog niet duidelijk, omdat het moeilijk is vast te stellen hoeveel de atmosfeer het gevaarte zal afremmen. Daardoor is ook nog niet bekend waar de capsule terecht zal komen.

De verwachting is dat het grootste gedeelte van het ruimtevaartuig zal verbranden in de atmosfeer. Enkele restanten kunnen daadwerkelijk de aarde bereiken, maar de kans is groot dat ze terechtkomen in zee. De kans dat mensen worden geraakt, is verwaarloosbaar, zeggen experts.

Oorzaak onduidelijk

Waardoor de capsule op drift raakte is nog niet duidelijk. De Russische ruimtevaartorganisatie wil volgende week een eerste rapport presenteren over het incident.

Gevaar dat de ISS-astronauten zonder eerste levensbehoeften komen te zitten is er niet; aan boord van het ruimtestation zijn nog voldoende voorraden. Ook staat er al weer een volgende Russische bevoorradingsmissie gepland.

http://nos.nl/artikel/203(...)aat-neerstorten.html
Dus eerst faken dat die de ruimte in gaat en daarna faken dattie ook daadwerkelijk neerstort ergens. Dat moet een hoop moeite voor niks zijn.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:05:03 #295
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_152359759
quote:
5s.gif Op woensdag 6 mei 2015 14:00 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee?
Als je de life feed bekijkt en je ziet nederland en je kijkt zelf naar boven en er is geen wolkje aan de lucht terwijl er een groot wolkendek hangt, dan klopt er iets niet natuurlijk.

Jogy zegt dan moet dat van te voren even in elkaar gezet worden natuurlijk, mijn ervaring is, dat als er iets onbetrouwbaars is, het weersvoorspellingen zijn.
Maar goed dat kan maar 1 ding betekeken wil dit allemaal goed lukken is dat piet Paulusma altijd gelijk heeft en dat met zijn weersvoorspellingen het cgi beeld van aarde word gemaakt, en dus altijd up to date is!
Nou heb ik het over nederland in beeld, maar de wereld is best groot.

De ISS draait even in een anderhalf uur om de aarde, en heeft ook nog eens een bepaalde hoek, daardoor komt hij een keer in de zoveel tijd exact weer op het zelfde punt uit, al weet ik niet over hoeveel tijd we het hebben, maar ga er simpel weg vanuit dat als je naar de lucht kijkt om hem te spotten je inderdaad niet elke keer naar de zelfde plek kan kijken aangezien hij elke keer op een andere plek zichtbaar is.
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:24:12 #296
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_152360227
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:54 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dus eerst faken dat die de ruimte in gaat en daarna faken dattie ook daadwerkelijk neerstort ergens. Dat moet een hoop moeite voor niks zijn.
Ze zijn in ieder geval vastberaden! :).
Vrijheid
  Moderator donderdag 7 mei 2015 @ 10:52:41 #297
249559 crew  Lavenderr
pi_152360969
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:54 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Allemaal om ons zand in de ogen te strooien :Y
pi_152362458
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Allemaal om ons zand in de ogen te strooien :Y
Waarom zou ik eigenlijk wel in de Van Allen gordels geloven en niet in de maanlanding?
  Moderator donderdag 7 mei 2015 @ 12:01:16 #299
249559 crew  Lavenderr
pi_152362982
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Waarom zou ik eigenlijk wel in de Van Allen gordels geloven en niet in de maanlanding?
Goeie vraag. Ik zou het niet weten.
  donderdag 7 mei 2015 @ 12:26:37 #300
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_152363877
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik kan me best voorstellen dat iemand eerder gelooft in de Van Allen gordels dan in de maandlanding.
De Van Allen gordels hebben een visueel aspect, iets wat je vanaf de aarde kan waarnemen.
Met de maanlanding ben je aangewezen op enkel videomateriaal. Is wel een verschil.
wooblabalurg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')