abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151461491
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wat flesjes in huis halen?
• Moet je voor in de box ook een dekentje hebben?
• Moet je flesjes uitkoken?
• Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen/deze voorkomen?
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!
pi_151461777
Over gekke vlekken:
Met6 ziekte gaat meestal hele hoge koorts vooraf. Dus is gok op de 5e of toch reactie op iets.

Maar ik weet nog dat de jongste eens ook spontane vlekken had. De inval huisarts Bleek een vlekjes-expert te zijn(week ervoor nog college gegeven aan mede huisartsen). Maar hij kon er ook niks van maken, dus geval: eigenwijs virus en bij geen last, ook geen behandeling. Is ook zo weggetrokken. 2 weken later kwam ik een kennis tegen die ik 4 weken ervoor had gezien. Haar dochter had de dag erna vlekken gekregen. Dus incubatietijd was 2 weken en besmettelijk voor het zichtbaar is. Het waaide nog leuk rond onder de kinderen daar. Maar het nooit een naam gekregen.
  dinsdag 7 april 2015 @ 20:43:12 #3
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151462303
Veel virusjes komen met vlekjes. :Y Maar medische dingen zou ik gewoon even voor naar de huisarts gaan idd.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_151462582
Die 5e en 6e ziekte haal ik ook altijd door elkaar. Maar 1 is er eerst overal vlekjes en 2/3 dagen later hoge koorts en ziek. Niks aan te doen en vooral niet ernstig.

De andere is precies andersom. Eerst vanuit het niets ziek en hoge koorts en daarna de vlekken :)

Als dat het is valt het dus mee :+ Maar bel morgen vooral even naar de huisarts :Y Just for sure enzo :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_151462591
Bedankt allemaal :)

Morgenochtend even de huisarts bellen.
S. 2014
J. 2016
pi_151462703
Timejumper, welke dan?
pi_151466150
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

O+

Ik stond ook met 39 weken mijn gordijnen van de roede te trekken op een gammele ladder. Ze MOESTEN witter ;(
haha :D Nice!
  dinsdag 7 april 2015 @ 22:53:28 #8
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_151469200
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:51 schreef gestreeptestoel het volgende:
Timejumper, welke dan?
Ik ga het voor je nakijken, ik heb toevallig nu een ander soort omdat ik niet richting de action kwam.
Rayen 2½ jaar!
pi_151479375
Wanneer kun je de zit-inzet van de kinderwagen gaan gebruiken ipv de bak? Baby van 8 maanden kan inmiddels vrij goed zitten en vindt liggen maar stom, maar ze kan qua formaat nog prima in de bak - maar het is zo'n uk dat ze er waarschijnlijk als ze 18 is nog steeds in past :') Ik weet dat het "niet te snel mag" en wil gewoon doen wat het beste is voor haar rug, maar weet niet meer vanaf wanneer het dus "mag"?
  woensdag 8 april 2015 @ 12:16:22 #10
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151479413
Als ze zelf kunnen zitten ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151479425
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:15 schreef Amsel het volgende:
Wanneer kun je de zit-inzet van de kinderwagen gaan gebruiken ipv de bak? Baby van 8 maanden kan inmiddels vrij goed zitten en vindt liggen maar stom, maar ze kan qua formaat nog prima in de bak - maar het is zo'n uk dat ze er waarschijnlijk als ze 18 is nog steeds in past :') Ik weet dat het "niet te snel mag" en wil gewoon doen wat het beste is voor haar rug, maar weet niet meer vanaf wanneer het dus "mag"?
Hier noodgedwongen met 6 mnd overgegaan, eerst helemaal plat en later wat meer overeind.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 8 april 2015 @ 12:27:04 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151479674
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:15 schreef Amsel het volgende:
Ik dacht vanaf 6 maanden? Ligt er ook een beetje aan of ze al zelf kan zitten en hoe plat je wandelwagen kan.
KuikenGuppy
pi_151479941
Dan denk ik dat ze zo haar eerste ritje zittend gaat maken O+
pi_151506296
Vraagje: baby heeft al een tijdje (flinke) luieruitslag. Ik smeer elke keer zinkzalf, maar het helpt onvoldoende. In bad krabt ze zichzelf daar constant tot bloedens toe :/

Heeft iemand een goed alternatief dat mogelijk beter werkt?
pi_151506320
Maïzena!

Of zou het een schimmeltje kunnen zijn? Dan even langs de huisarts.
pi_151506329
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vraagje: baby heeft al een tijdje (flinke) luieruitslag. Ik smeer elke keer zinkzalf, maar het helpt onvoldoende. In bad krabt ze zichzelf daar constant tot bloedens toe :/

Maizena! (Zelf nooit hoeven te gebruiken maar goede verhalen over gehoord!)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_151506414
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:59 schreef Skoap het volgende:

[..]

Maizena! (Zelf nooit hoeven te gebruiken maar goede verhalen over gehoord!)
Als dat zou helpen zou het geweldig zijn! Scheelt een hoop gehuil. Ga gelijk googlen hoe ik dat moet toepassen (gewoon erop strooien?).
  donderdag 9 april 2015 @ 09:27:35 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_151506759
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

Of laat even controleren of ze geen schimmel heeft.
Dan krijg je een zalfje van de dokter waarmee het snel weg is.
  donderdag 9 april 2015 @ 09:35:01 #19
381212 Gulara
From the future
pi_151506894
Maizena idd en misschien even geen billendoekjes maar met natte hydrofielen.
Bij ons ging het over toen we Waterwipes gingen gebruiken.
pi_151506950
Ga denk ik eerst maizena proberen. En inderdaad even geen billendoekjes meer. Als het na een paar dagen geen verbetering heeft, dan weet ik dat ik de dokter even moet bellen :)
  donderdag 9 april 2015 @ 09:43:38 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151507060
Maïzena, ik heb het in zo'n cacaostrooibusje van de HEMA, werkt daarmee net zo handig als talkpoeder.
Verder vaker verschonen, haar af en toe een tijdje zonder luier laten liggen, geen geparfumeerde billendoekjes gebruiken en deppen ipv wrijven.

Kuiken heeft er soms ook enorm last van, ik ben er ook nog niet over uit of stoffen luiers het nou erger of minder erg maken... Meestal hangt het hier wel samen met tandjes of kiezen die pijn doen. Sneu altijd he... Hopelijk voor je meisje is het snel over!
KuikenGuppy
pi_151507529
Burdie, ga haar ook idd even zonder luier leggen :) Het is hier momenteel 1 groot drama, ze wil niks. Enkel huilen en krijsen :/ Toch tandjes? Heb vriend erop uitgestuurd voor maïzena aangezien het ook in de kinderwagen huilen is :/
pi_151508206
Maïzena hier ook geprobeerd want niks hielp. Bloot betekende alles onder poepen en plassen, al hielp het een beetje.

Die strooier is goede tip. Eens zoeken bij de HEMA. Nu doop ik vingers in en wrijf het uit.
  donderdag 9 april 2015 @ 10:30:24 #24
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_151508209
Hier helaas ook hele heftige luieruitslag :( wij gebruiken al eventjes geen luierdoekjes meer (wel om het ergste weg te halen na de grote boodschap) en verder bij alleen een plasluier een goed uitgeknepen wegwerpwashand.

Op dit moment smeer ik dit, en het werkt echt geweldig.. Je moet het alleen afhalen met zonnebloemolie of olijfolie, omdat het op oliebasis is, en water erop blijft liggen.. (effect van een eendenvelletje). Het onderkantje van mijn dochter is gewoon weer mooi roze ipv een knalrood geheel.

Ff linkje: http://www.12drogist.nl/dr.-swaab-zinkolie.html
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_151508258
Ik strooi de maïzena gewoon zo uit het pak. Meer preventief want echt luieruitslag hebben we hier nog niet gehad gelukkig.

Je kunt ook watjes in olie weken en daarmee schoonmaken. Blijft de huid meteen soepel, hopelijk is het snel over.
pi_151508389
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:30 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Hier helaas ook hele heftige luieruitslag :( wij gebruiken al eventjes geen luierdoekjes meer (wel om het ergste weg te halen na de grote boodschap) en verder bij alleen een plasluier een goed uitgeknepen wegwerpwashand.

Op dit moment smeer ik dit, en het werkt echt geweldig.. Je moet het alleen afhalen met zonnebloemolie of olijfolie, omdat het op oliebasis is, en water erop blijft liggen.. (effect van een eendenvelletje). Het onderkantje van mijn dochter is gewoon weer mooi roze ipv een knalrood geheel.

Heb je dat bij etos gehaald ofzo?

Verder bedankt voor alle tips, dit is echt naar.
  donderdag 9 april 2015 @ 10:58:48 #27
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_151509059
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Heb je dat bij etos gehaald ofzo?

Verder bedankt voor alle tips, dit is echt naar.
Ik heb het op recept van de dermatoloog gekregen. Maar volgens mij kun je het daar wel halen idd. Aanbrengen met een wattenstaafje, potje kost rond de ¤6,50 :)
pi_151509598
Bij cliënten op het werk gebruiken we altijd ProShield Plus tegen uitslag en kapotte billen. Werkt echt geweldig goed!

Geen idee waar het te koop is eerlijk gezegd, maar het is geweldig spul.
pi_151513167
Ik ben zelf fan van zinkolie ipv zinkzalf. Te koop bij de apotheek.
Het is trouwens nog steeds een smeerbaar goedje hoor, geen vloeibare olie. Maar wel dunner dan sudocrem en consorten.
  donderdag 9 april 2015 @ 13:28:42 #30
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151513265
Ik zeg idd ook zinkolie :Y
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_151519488
Zijn er moeders die hun kind een helmpje op doen op de fiets? Zo ja, waar kun je die het beste kopen? Tips?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 9 april 2015 @ 19:19:25 #32
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_151523839
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:48 schreef Franny_G het volgende:
Zijn er moeders die hun kind een helmpje op doen op de fiets? Zo ja, waar kun je die het beste kopen? Tips?
Ik niet, eigenlijk naar aanleiding van dit bericht
http://www.fietsersbond.n(...)de-helm#.VSaz8_D2P9M
Rayen 2½ jaar!
pi_151524055
Geen toegang tot het bericht timejumper.. kun je kort samenvatten wat er in staat?
S. 2014
J. 2016
  donderdag 9 april 2015 @ 19:42:30 #34
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151524766
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_151525308
quote:
Vader hier. Mijn kinderen dragen wel een helm. Als ze zelf fietsen, maar ook toen ze kleiner waren en achterop in het stoeltje zaten ging er een helm op. En ook als ze skaten, schaatsen, skiën, sleeën etc. dragen ze een helm. We hebben tot voor kort in Zweden gewoond en daar is het de norm gewoon anders dan in Nederland. Draagt je kind bij bovenstaande activiteiten géén helm, dan wordt je daar op aangekeken/gesproken en mogen ze op scholen niet meedoen aan zulke activiteiten.
Nu we in Nederland wonen is het wennen dat onze kinderen (bijna) de enigen zijn, maar tot nu toe doen ze uit gewoonte de helm nog steeds op.
Ben het met de schrijver van het stuk hierboven eens op het punt van controle van de pasvorm van de helm, gewoon regelmatig verstellen en aanpassen. En kiezen voor een sluiting die onder druk losschiet.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_151525387
quote:
He dat wou ik ook net vragen.
Krijg morgen eindelijk mijn moederfiets!
pi_151525611
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 19:19 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Interessant artikel!
pi_151526255
Interessant stuk idd!
:)
pi_151526343
quote:
De mijne fietst zonder helm. Ik fiets immers ook zonder helm en ik ga echt harder dan hij. :7 En als ik val, val ik van hoger.
op de brommer zet ik dan wel weer een helm op
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 10 april 2015 @ 13:03:45 #40
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_151546786
quote:
Fietsen alleen moeders met kinderen? Ik doe ze in elk geval geen helm op.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_151549186
Dat van de moeders is meer omdat ik hier vrijwel alleen vrouwen zie posten, niet persoonlijk bedoeld verder. :P .

Knut, bedankt voor je info. Ik woon in DH, een stad met veel expats en daarom zie je hier volgens mij ook relatief veel kinderen met helmpjes op. Is er een bepaald merk helmpjes waar je goede ervaring mee hebt en die goed zijn wat betreft pasvorm?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_151550497
Ik heb ze online gekocht, weet niet meer waar. Even goed letten op de maat, babyhelmpjes zijn minder goed te krijgen dan die voor grotere kindjes.
  vrijdag 10 april 2015 @ 16:02:41 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151552086
Wat hebben jullie voor opstelling in de auto om speelgoed etc onderweg onder handbereik van je kind te houden?
KuikenGuppy
  vrijdag 10 april 2015 @ 16:15:25 #44
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_151552541
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:02 schreef Burdie het volgende:
Wat hebben jullie voor opstelling in de auto om speelgoed etc onderweg onder handbereik van je kind te houden?
Wij hebben een rammelding aan het handvat boven de deur gehangen. Verder niks :)
pi_151552768
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:02 schreef Burdie het volgende:
Niks. Eens in de zoveel tijd puinruimen en onder de stoelen allerlei verloren gewaand speelgoed weer terugvinden xD

er bestaan van die soort organisers die je aan de rug van de voorstoel kunt ophangen. Op zich handig maar mijn jongste kan daar echt nog niet bij als ze vast zit. Mn oudste net/bijna maar goed die wordt deze zomer 6.
pi_151552870
Niks in de auto. Zoon heeft alleen soms een knuffel vast en kinderliedjes op de radio
  vrijdag 10 april 2015 @ 16:28:22 #47
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151552983
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

Niks. Eens in de zoveel tijd puinruimen en onder de stoelen allerlei verloren gewaand speelgoed weer terugvinden xD

er bestaan van die soort organisers die je aan de rug van de voorstoel kunt ophangen. Op zich handig maar mijn jongste kan daar echt nog niet bij als ze vast zit. Mn oudste net/bijna maar goed die wordt deze zomer 6.
Wij hebben zo'n stoel waarin kuiken tot 4 jaar achteruit kan rijden, dus de achterkant van de voorstoel hebben wij ook niks aan :+.
Ik had afgelopen weekend de armleuning van de achterbank naar beneden gedaan, daar bovenop de luiertas en daar bovenop divers speelgoed uitgestald. Na één bocht lag het omver en was kuiken boos :').
Hij kan op zich zichzelf prima vermaken in de auto, maar heeft wel wat input nodig qua boekjes of speelgoedjes. Vooral als we eens een wat langere rit moeten maken.
KuikenGuppy
pi_151553023
Wij hebben een spiegel hangen waar ze zichzelf in kan zien en waar wij haar in kunnen zien tijdens het rijden en verder heeft ze een speeltje bij zich dat hot is op het moment.
Meer hebben we niet nodig want bij autoritten langer dan 5 minuten valt ze toch in slaap oO<
pi_151553079
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij hebben zo'n stoel waarin kuiken tot 4 jaar achteruit kan rijden, dus de achterkant van de voorstoel hebben wij ook niks aan :+.
Ik had afgelopen weekend de armleuning van de achterbank naar beneden gedaan, daar bovenop de luiertas en daar bovenop divers speelgoed uitgestald. Na één bocht lag het omver en was kuiken boos :').
Hij kan op zich zichzelf prima vermaken in de auto, maar heeft wel wat input nodig qua boekjes of speelgoedjes. Vooral als we eens een wat langere rit moeten maken.
Mwhehe dat wordt em niet dan nee.
En zo'n soort houder zoals ze ook wel eens voor afstandsbediening enzo hebben? Die je over de leuning van de bank heen hangt. Kun je daar niet wat mee? zoiets kwam ik laatst op pinterest tegen zag er best ok uit.
  vrijdag 10 april 2015 @ 16:32:31 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151553108
Goeie, dat ga ik eens proberen!
KuikenGuppy
  vrijdag 10 april 2015 @ 16:33:40 #51
85643 GotC
Guard of the Citadel
  Moderator vrijdag 10 april 2015 @ 16:39:15 #52
5428 crew  miss_sly
pi_151553315
Wat een geweldig ding, GotC!
Zoiets zoeken wij ook!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151553561
bij een stoeltje dat achterstevoren staat, kan je misschien iets vastmaken aan de hoofdsteun?

edit: op deze manier bedoel ik dan

[ Bericht 51% gewijzigd door Elleska op 10-04-2015 16:54:28 ]
pi_151553584
Hier liggen er eigenlijk alleen zonnebrillen in de auto's. J.elte wil z'n Thomas, Diesel en z'n knuffel nog wel es meenemen en R.ienk ook alleen z'n knuffel(s). Ze kijken hier uit het raam, zingen liedjes mee of slapen :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 10 april 2015 @ 17:04:56 #55
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151554118
quote:
Ja die staat ook nog op mn to do list, zo handig!

Ik gebruik overigens altijd een fietshelm voor S. Vind het artikel wel interessant, maar (naïef/eigenwijs misschien) ik kan me toch niet voorstellen dat zo'n helm geen verschil maakt als je met je hoofd ergens tegenaan slingert of botst.
pi_151554172
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2015 14:18 schreef Franny_G het volgende:

Knut, bedankt voor je info. Ik woon in DH, een stad met veel expats en daarom zie je hier volgens mij ook relatief veel kinderen met helmpjes op. Is er een bepaald merk helmpjes waar je goede ervaring mee hebt en die goed zijn wat betreft pasvorm?
Nee, geen merken die ik je kan aanbevelen, helaas.
Wij hebben bij de aanschaf, naast de maat natuurlijk,vooral gelet op de sluiting. We wilden per se een sluiting die onder druk vanzelf losschiet. Mochten de kinderen dan ergens achter blijven haken met bandjes dan is er geen gevaar voor verstikking.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_151574474
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:30 schreef Rijstebuiltje het volgende:

Ik heb dit ook aangeschaft, gaan we dit eens proberen. Zou het ook eraf gehaald kunnen worden met billendoekjes met olie? Ik las de tip ergens met een wattenstaafje doorroeren en daarmee op de billetjes smeren. Mag het ook denk je, op een stukje huid, waar het velletje vanaf is?

Ik poeder nu met maizena. Werkt niet echt. Sinds hij wat ander voedsel in zijn mond stopt dan moedermelk, stinken zijn luiers ook echt.
pi_151574646
Zarqa had ook spray zinkzalf. Dat vond ik altijd wel fijn, als het te pijnlijk voor ze was om aan te raken. Maar als de vellen er echt bijhangen en het speelt al een hele poos zou ik geloof ik eerst langs de huisarts gaan om te laten checken of het geen schimmeltje is. Komt heel veel voor en met een antischimmelcreme zijn ze er dan zo vanaf.
pi_151587665
Ik heb eens een verhaal gehoord van een moeder die haar dochter op de driewieler een helm op deed. Overdreven vonden veel mensen, tot ze schuin de stoep af reed en om viel. Bij nadere inspectie zat er een barst in de helm. Kind had niks.
Dat artikel gaat om snelheden van meer dan 20km per uur. Bij een kinderfietsje is het misschien dan toch nuttig, mits goede maat natuurlijk.

Of een helm uitvinden met airbagfunctie. :+
  zaterdag 11 april 2015 @ 20:44:55 #60
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151587789
Ik ben ooit met mn klas naar de Ardennen gefietst en bergafwaarts (60km/h) viel een klasgenoot in een bocht van haar fiets, met haar hoofd op de grond. Haar helm was bijna helemaal doormidden, zij zelf had niets. Dit blijft in mn achterhoofd zitten en daarom vind ik het gevoelsmatig zo lastig om dat artikel te volgen.
pi_151587885
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 20:41 schreef Risu het volgende:
Ik heb eens een verhaal gehoord van een moeder die haar dochter op de driewieler een helm op deed. Overdreven vonden veel mensen, tot ze schuin de stoep af reed en om viel. Bij nadere inspectie zat er een barst in de helm. Kind had niks.
Dat artikel gaat om snelheden van meer dan 20km per uur. Bij een kinderfietsje is het misschien dan toch nuttig, mits goede maat natuurlijk.

Of een helm uitvinden met airbagfunctie. :+
Er bestaat een kraag met airbag voor fietsers. Kost een paar honderd euro.
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 11 april 2015 @ 20:48:28 #62
244125 laziness
pi_151587919
quote:
Die is erg mooi maar werkt alleen op een losse stoel en niet op de achterbank -O-
  zaterdag 11 april 2015 @ 20:55:09 #63
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_151588154
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 12:18 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Ik heb dit ook aangeschaft, gaan we dit eens proberen. Zou het ook eraf gehaald kunnen worden met billendoekjes met olie? Ik las de tip ergens met een wattenstaafje doorroeren en daarmee op de billetjes smeren. Mag het ook denk je, op een stukje huid, waar het velletje vanaf is?

Ik poeder nu met maizena. Werkt niet echt. Sinds hij wat ander voedsel in zijn mond stopt dan moedermelk, stinken zijn luiers ook echt.
Wij hebben hier niet te maken met kapotte billetjes, maar voornamelijk een rode onderkant. Ik zou als ik jou was de doekjes even helemaal aan de kant gooien.. Behalve om het ergste weg te halen bij de grote boodschap. Daarna zacht met tissues waar je olie op hebt gedaan en dan deppen. Eventueel nog wat na schoonmaken met een uitgeknepen wegwerpwashand. Daarna idd het goedje doorroeren en met een wattenstaafje op de kapotte delen smeren. In tegenstelling tot sudocrème spoelt dit niet weg wanneer er wordt geplast want dit hecht zich op de huid, waardoor een beschermende laag wordt aangebracht wat weer een helende werking afgeeft.. Ik gebruik het nu een weekje en het resultaat is hier iig verbluffend! :)
pi_151590229
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 20:48 schreef laziness het volgende:

[..]

Die is erg mooi maar werkt alleen op een losse stoel en niet op de achterbank -O-
Zoiets?

kiddie kangaroo, kan zo geen verkooppunt vinden maar iemand die handig is met de naaimachine kan dit denk ik ook wel maken.
  zaterdag 11 april 2015 @ 21:40:15 #65
244125 laziness
pi_151590564
Mijn kind zit enkel nog maar op zo'n verhoger zoals op het plaatje van GotC.
Ik denk dat ik ga kijken naar zo'n zak aan de voorstoel.
  zondag 12 april 2015 @ 10:02:01 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151602824
Kuiken kan nu een aantal weken lopen en loopt ook graag buiten. Hij draagt dan babypaws leren slofjes, maar ik denk dat hij binnenkort wel toe is aan 'echte' schoenen, waar moet ik dan op letten? Welk merk is goed?
KuikenGuppy
pi_151602854
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 10:02 schreef Burdie het volgende:
Kuiken kan nu een aantal weken lopen en loopt ook graag buiten. Hij draagt dan babypaws leren slofjes, maar ik denk dat hij binnenkort wel toe is aan 'echte' schoenen, waar moet ik dan op letten? Welk merk is goed?
Dat ze lekker soepel zijn en goed passen. Ook vaak nameten, want die voetjes groeien hard!
Professioneel gifmenger.
pi_151603889
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 19:19 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Dit artikel gaat over kinderen die zelf fietsen, niet over kinderen die in een fietsstoeltje zitten. Ik denk dat er best wat verschillen in het valgedrag zitten tussen die twee groepen. Kinderen in een stoeltje zijn gefixeerd en het risico op vallen vanuit stilstand (de fiets van om bij het afstappen, evenwicht verliezen bij het stilstaan/wegrijden bij een stoplicht) zijn best groot. Kinderen in een stoeltje kunnen zich, in tegenstelling tot zelf fietsende kinderen, niet opvangen met benen en nauwelijks met hun armen, waardoor het risico om op het hoofd terecht te komen groter is. Ook heb je nog de situatie dat je als ouders om je kind landt bij een ongeluk en ook daarbij lijkt het me fijn het hoofd te beschermen. Tot slot denk ik dat de illusie van veiligheid bij een kind dat niet zelf fietst kleiner is, ik ben in ieder geval altijd extra voorzichtig als ik met kind fiets. Kortom, ik vind wat hier beschreven is niet direct door te trekken naar een kind in een stoeltje.

Daarnaast vind ik de opmerking dat schedelbreuken minder ernstig zijn dan gesloten hersenletsel (hersenschudding) zoals in het artikel staat, echt te kort door de bocht. Nee, een helm beschermt niet tegen het letsel wat veroorzaakt wordt door het heen en weer bewegen van de hersenen in het hoofd, dat lijkt me vanzelfsprekend. Maar in tegenstelling tot wat in het artikel staat zijn breuken wel degelijk risicovol. Naast de hersenschudding die een kind dan hoogstwaarschijnlijk óók oploopt door de snelheid van de val, kunnen er bij een breuk botsplinters de hersenen binnendringen en daar extra schade aanrichten. Daarnaast kunnen die splinters bloedingen veroorzaken tussen de hersenvliezen. Juist bij een val op de zijkant van het hoofd (wat heel reëel letsel is voor een kind wat valt terwijl het in het stoeltje zit) is het risico op dergelijke bloedingen bij een breuk groot. Het nadeel van zo'n bloeding is dat je het moeilijk opmerkt terwijl de verhoogde druk in de schedel snel oploopt en schade veroorzaakt.

Kortom, het risico op open hersenletsel is voor mij de belangrijkste reden om mijn kind wél een helm op te zetten op de fiets. Ik heb een verstelbaar helmpje die ik steeds op maat draai (Een Polisport Guppy Franny, eerst maat XXS en nu hebben een XS. Online besteld bij bol punt com) . Daarnaast let ik er natuurlijk op dat ik niet roekeloos rijd (wat ook vrijwel onmogelijk is met 15 kilo kind op dat moederslagschip :') )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_151604343
Met een helm op is de kans op aanrijding groter dan zonder helm. Reden: Auto's rijden (onbewust) dichter langs fietsers met helm dan fietsers zonder helm.

Bij een aanrijding of val is het dragen van een helm wel aan te raden, maar daarvoor eigenlijk niet.

Omdat dat niet kan blijft het altijd een afweging. Bij fietsen op een rustig landweggetje zou ik het niet doen. Bij wielrennen in de Ardennen wel.
PWBF
pi_151604681
Of je koopt zo'n airbagkraag. Geen helm bij het fietsen, wel bij het vallen.

Wij gebruiken tot op heden geen helmpjes voor de kinderen. Twijfel nog steeds of ik wel of niet wil.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 12 april 2015 @ 11:56:29 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151605111
Of zoiets, zou dat helpen? ;)

KuikenGuppy
  zondag 12 april 2015 @ 12:49:36 #72
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151606360
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 11:23 schreef Nielsch het volgende:
Met een helm op is de kans op aanrijding groter dan zonder helm. Reden: Auto's rijden (onbewust) dichter langs fietsers met helm dan fietsers zonder helm.

Bij een aanrijding of val is het dragen van een helm wel aan te raden, maar daarvoor eigenlijk niet.

Omdat dat niet kan blijft het altijd een afweging. Bij fietsen op een rustig landweggetje zou ik het niet doen. Bij wielrennen in de Ardennen wel.
Maar zou dat ook gelden voor kindjes met helm op het voorstoeltje? De fietsers dragen dan over het algemeen geen helm.

Die wat bagatelliserende zin over schedelbreuk was mij ook opgevallen Clubsoda.
  zondag 12 april 2015 @ 13:27:15 #73
244125 laziness
pi_151607420
quote:
Zooltjes die je compleet dubbel kan vouwen zo flexibel.
Shoesme, Jochies zijn wel bekende merken voor kleintjes.
pi_151608146
quote:
Super flex schoentjes kun je ook vinden bij Van Haren (Elefanten).
Met een meidenkwartet
  zondag 12 april 2015 @ 14:01:11 #75
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_151608489
quote:
Zou effe naar een kinderschoenenwinkel gaan en het laten meten/passen.
Eerste merk schoenen was hier Shoesme, superflexibele zool en perfect voor meneer met wat bredere voeten :Y)

Iig: Letten op flexibele zool, genoeg ruimte bij tenen 1-2 cm) ivm nog wat kruipen, breedte vd voet, hoogte van de wreef :)

[ Bericht 11% gewijzigd door GotC op 12-04-2015 14:07:04 ]
  zondag 12 april 2015 @ 19:15:35 #76
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151619494
N00bvraag: baby wordt te groot voor het babybadje, maar kan nog niet zitten... Hoe los je dit op?
In z'n badje schopt-ie nu wel heel hard in het rond...
censuur :O
  zondag 12 april 2015 @ 19:17:08 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_151619570
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 19:15 schreef RemcoDelft het volgende:
N00bvraag: baby wordt te groot voor het babybadje, maar kan nog niet zitten... Hoe los je dit op?
met jezelf mee in bad / douche nemen :Y
disclaimer
  zondag 12 april 2015 @ 19:17:36 #78
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151619595
Ja dat is echt een lastige periode :+ vond ik ook. Samen douchen een optie? Ik weet even niet hoe oud je baby is. Kan hij al aan een krukje staan?
pi_151619969
Ik heb met A hetzelfde probleem, die is nu bijna 7 maanden oud. Ze gaat nu in het grote bad in dit ding, en dat gaat goed:

Alleen zodra ze sterk genoeg wordt om zichzelf eruit te duwen gaat dat ook niet meer natuurlijk. Hopelijk kan ze dan zelf zitten.
pi_151619978
Als ie wel al kan zitten is misschien zo'n flexibele wasmand van de action een idee?

zondag 12 april 2015 @ 19:36:27 #81
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151620641
Dat lijkt me best handig Skittles, mits ie niet zo flexibel is dat ie uitzakt bij achterover vallen.

Bij een heel goed zittende baby kun je als je zelf een ligbad hebt ook een laag vullen en je baby op een handdoek laten zitten tegen wegglijden.
pi_151620657
+1 op razz. Kan je ook onder de douche zetten.

En verder wat Spees zegt :D
  zondag 12 april 2015 @ 19:39:01 #83
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151620776
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 19:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja dat is echt een lastige periode :+ vond ik ook. Samen douchen een optie? Ik weet even niet hoe oud je baby is. Kan hij al aan een krukje staan?
Samen douchen kan, maar is ook zo'n onderneming... Hij is nu ruim 5 maanden. Zo'n "inlay"-ding ziet er wel handig uit.
  zondag 12 april 2015 @ 19:40:13 #84
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151620831
wij zijn net overgegaan op de tummytub. vindt ie heerlijk! kan ook nog niet zelf zitten maar hierin weinig ondersteuning nodig. ideaal.
Kwak
  zondag 12 april 2015 @ 19:41:00 #85
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151620872
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 19:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Samen douchen kan, maar is ook zo'n onderneming... Hij is nu ruim 5 maanden. Zo'n "inlay"-ding ziet er wel handig uit.
Oh :D nee ik dacht dat je een veel oudere baby had, richting de 9-10 maanden. Daarbij vond ik staan tegen een krukje aan altijd heel handig. Maar voor de leeftijd die jij noemt lijkt me die inzet ook wel handig.
pi_151621039
Maar babys zitten toch voor ze staan, meestal..?
pi_151621688
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 19:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe groot is jouw kindje dan wel niet? Mijn dochter is nu 8.5 maand en past nog prima in dr babybad... ze kan inmiddels wel zitten maar voorheen hielden we haar dan gewoon goed onder haar oksel vast in halve zit positie...

Die wasmanden zijn trouwens best heel stevig pees. Ik heb hier saar dr speelgoed erin zitten.
S. 2014
J. 2016
pi_151622301
Hier was het babybad al na 2mnd weg :D
En in het grote bad in zo'n liggeval paste ook al snel niet meer met zijn spekbillen.
Dus ik in bad als badvulling :') en kind erbij.
Of onder de douche bij papa.
Heb ook nog een badsponsvoedingskussenachtig ding die zich volzuigt met water in bad die als ring om hem heen kan voor stabieler zitten. Alleen vanwege zijn drukke heen en weer wiebelen en klauteren werkt ook dat niet meer.
pi_151622459
Hier hetzelfde als bij Blue, wel wat later geloof ik, bij drie maanden. Nu was mijn baby geen grote, maar zij ging zich altijd met haar beentjes afzetten tegen de rand.
pi_151624728
quote:
Op zondag 12 april 2015 20:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hoe groot is jouw kindje dan wel niet? Mijn dochter is nu 8.5 maand en past nog prima in dr babybad... ze kan inmiddels wel zitten maar voorheen hielden we haar dan gewoon goed onder haar oksel vast in halve zit positie...

Die wasmanden zijn trouwens best heel stevig pees. Ik heb hier saar dr speelgoed erin zitten.
Mijn vierjarige zit nog regelmatig in het babybad. Voor de lol, maar t past prima.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 12 april 2015 @ 21:01:35 #91
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151624876
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 20:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hoe groot is jouw kindje dan wel niet? Mijn dochter is nu 8.5 maand en past nog prima in dr babybad...
Hij past wel (en is qua gewicht bijna gemiddeld), maar schopt heel hard. Dus afzetten aan de onderkant, en vervolgens aan de andere kant z'n hoofd stoten (waar ik m'n handen tussen houd). Resultaat is dat ik nat ben, en hij heel veel lol heeft :D

[ Bericht 2% gewijzigd door RemcoDelft op 12-04-2015 21:09:01 ]
  zondag 12 april 2015 @ 21:02:34 #92
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151624936
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2015 20:17 schreef Franny_G het volgende:
Hier hetzelfde als bij Blue, wel wat later geloof ik, bij drie maanden. Nu was mijn baby geen grote, maar zij ging zich altijd met haar beentjes afzetten tegen de rand.
hier wel een lange kerel die dat ook met een week of acht al teveel begon te doen om nog lekker i. bad te gaan. dus een poos mee onder de douche genomen en nu lekker in de tummytub.
Kwak
pi_151627024
Hier vanaf de kraamweek mee in bad genomen met ons, wij badderen nu gewoon wat vaker, of mee onder de douche. Of in de wasbak van de keuken :) Tummytub binnen een week weer doorverkocht en geen aparte badjes aangeschaft.

Ik ga morgen inderdaad langs de huisarts proberen te gaan voor de billetjes, kan best eens schimmel zijn. Het is op 2 handen te tellen dat in zijn 6 maanden oude leventje de billetjes perfect eruit zagen. Ik heb een lijst gemaakt voor de ha wat we allemaal geprobeerd hebben (en ook langere tijd achter elkaar, niet continu wat anders :P ) en dat is echt veel. Vandaag hele dag alleen water en gedept met hydrofiel washandje, of onder de kraan gehouden, paar keer de zinkolie, aan de lucht laten drogen (wat best moeilijk was want continu plassen of enorm dunne poep). Van de aldi luiers die we een tijd hebben gebruikt, maar even nu een week lang pampers gebruiken, voor het geval dát. :?
pi_151627689
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 20:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mijn vierjarige zit nog regelmatig in het babybad. Voor de lol, maar t past prima.
De mijne zit er ook nog elke week in, ook vier jaar.
Maar volgens mij zijn daar ook maten in, want mijn broer heeft een veel kleiner babybadje geregeld voor zijn dochter.
Professioneel gifmenger.
pi_151627710
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 20:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mwhehe idd. Mijn 4jarige gaat gewoon nog in de tummytub :D O+ past prima.
pi_151627839
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 21:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D ik vrees dat ie er nooit meer zou uitkomen. Klem!
Professioneel gifmenger.
pi_151635304
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 21:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

_O-
Die is volgens mij ook iets kleiner dan de mijne
pi_151635581
De mijne zat als 7jarige nog in het babybadje, wel met zijn benen overboord :P
Het badje van de ikea is wel een slagje groter dan ons hema badje.

Ik vond samen douchen echt het handigst: dik laagje handdoeken in wasmand of op de grond klaarleggen. Dan jezelf uitkleden. Dan de kleine uitkleden, en waar nodig al wassen op de commode. Dan samen onder de douche. Als je klaar bent, leg je de kleine ook de stapel handdoeken en laagje eroverheen. Jezelf snel afdrogen en dan de kleine afdrogen en in de kledig hijsen.
Ik vond het minder gedoe dan een bad. Dat werd een waterballet met een draaiende/trappelende baby. Dan kon ik zelf ook nieuwe kleren aan ;)
pi_151636185
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 06:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]

_O-
Die is volgens mij ook iets kleiner dan de mijne
Een pietsje maar. Een hele stoere 93,5 cm is ze heur. Die half maakt het verschil :') :+
mn grote is 110 cm, zou zomaar kunnen dat ze die ook voorbij is/gaat? :D
pi_151636426
Duurt denk ik niet lang meer. Ze groeit nu iig uit haar h&m broeken 110. Shirts in die maat passen nog wel.

Natuurlijk net een stapel zomerbroeken 110 gekocht. Die mogen vast wel iets kort zijn boven open schoenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')