1 Jordan Spieth -14
2 Charley Hoffman -9
T3 Justin Rose -7
T3 Dustin Johnson -7
T3 Paul Casey -7
6 Phil Mickelson -6
7 Ernie Els -5
T8: Kevin Na, Kevin Steelman, Bill Haas, Ryan Moore -4
T12: Cabrera, Oosthuizen, O'Meara, Day, Scott, Matsuyama, Schwartzel -3
quote:
Als Joost Luiten zijn putter over de knie had gelegd en vervolgens bij het oud ijzer had gemikt, had niemand hem raar aan staan kijken. Over twee dagen was dat aspect van zijn spel het manco, waardoor hij met twee slagen de cut (+2) miste.
Hij maakte nog wel level par in de tweede ronde, maar de +4 van de eerste dag woog te zwaar om het weekend te halen. ,,Ik stond echt als een draak te putten hier. En dan heb je in Augusta niets te zoeken. Het is al weken niet best. Het gevoel ontbreekt volledig. Soms ga je boven je bal staan en heb je meteen het gevoel en de andere keer kun je een uur kijken en dan weet je het nog niet. Dat had ik hier.”
"Ik had vooral moeite met de snelheid op de greens”, vervolgde hij. ,Daardoor liet ik veel te veel putts tekort. De ballen die wel de hole haalden, gingen er ook meteen in. Maar als de snelheid niet goed is, kun je ook niet scoren. Ik had misschien iets teveel respect voor de greens.”
Luiten begon met een bogey op één, maar herpakte zich prima met een eagle op twee, waardoor hij op +3 kwam te staan. ,,En toen had ik best wel het idee dat er iets moois kon gaan gebeuren, maar door zo’n drieputt op drie ben je weer terug bij af.”
In het vervolg pakte de 29-jarige Bleiswijker toch de draad weer op met birdies op de par-4 zevende en par-4 negende. Met een score van +2 op dat moment, zou hij ook het weekend hebben gehaald. ,"En de tweede negen zijn holes om te scoren, maar daarna gaat het weer mis. Vooral op de par vijf-holes laat ik het liggen”, zo doelde hij onder andere op dertien, waar hij zijn drive links de azalea’s in beukte. ,,Dat kostte me een bogey en twee slagen, want dat is een birdiehole.”
Luiten miste voor de derde keer op rij een cut in de Verenigde Staten, maar toonde meteen ook weer strijdlust om zich volgende week in het RBC Heritage te revancheren. "Hard werken om dat putten flink bij te schaven en hopen dat het gevoel op de greens daar weer terug is. Mijn lange spel is over het algemeen in orde en ook de andere slagen. Maar dat putten hè, daarin zit momenteel echt mijn probleem.”
winnaar wielerprono 2007 :)
Last.FM