Vind het wel aardig dat ze echt Linux gebruiken ipv. zo'n zelfverzonnen OS dat binnen 2 seconden iemand vindt over heel de wereld.quote:Op maandag 1 juni 2015 20:18 schreef µ het volgende:
TV / MR Robot - Fsociety
Wellicht leuk voor de lezers hier, vind het tof.
Meh, wat is er mis met urxvt of gnome-terminal?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:08 schreef Boze_Appel het volgende:
En een echte terminalgebruiker gebruikt toch PAC of desnoods iets als Guake en niet een losse terminal?
quote:Op zondag 31 mei 2015 18:35 schreef robin007bond het volgende:
Voor de mensen die een dual boot draaien, wat houdt jullie tegen om Windows te verwijderen?
Bij mij zijn het toch nog de games. En gewoon voor de zekerheid.
Nooouhoouuu! Soms kun je helaas niet anders. En ik ga niet zorgen dat ik mijn studie niet kan afronden door mijn principes, stel dat ik het een keer nodig heb.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]errrr jij draait dual boot
en hier maar schreeuwen dat je van je binary blobje af wil
Ik heb gewoon 1 linux laptop, en 1 windows desktop.
je hebt helemaal gelijk hoorquote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nooouhoouuu! Soms kun je helaas niet anders. En ik ga niet zorgen dat ik mijn studie niet kan afronden door mijn principes, stel dat ik het een keer nodig heb.
start "safe-mode"(weet niet hoe dat heet) wel?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 08:04 schreef Afwazig het volgende:
Gister op een dual boot werkstation (Windows 8.1 / Ubuntu) geüpgrade naar Ubuntu 15. Nu krijg ik na GRUB een knipperende cursor als ik voor Ubuntu kies. Nog geen tijd gehad om er verder in te duiken. Iemand toevallig een suggestie?
Betrapt!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nooouhoouuu! Soms kun je helaas niet anders. En ik ga niet zorgen dat ik mijn studie niet kan afronden door mijn principes, stel dat ik het een keer nodig heb.
Ga ik vanavond kijken als ik thuis ben.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:57 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
start "safe-mode"(weet niet hoe dat heet) wel?
Naar de command line van grub droppen en zelf naar de juiste partition/slice booten waar Ubuntu op staat?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 08:04 schreef Afwazig het volgende:
Gister op een dual boot werkstation (Windows 8.1 / Ubuntu) geüpgrade naar Ubuntu 15. Nu krijg ik na GRUB een knipperende cursor als ik voor Ubuntu kies. Nog geen tijd gehad om er verder in te duiken. Iemand toevallig een suggestie?
Maw die lelijke aap Balmer heeft het altijd tegengehouden. Fijn dat ze eindelijk het licht beginnen te zien.quote:[..]
Finally, I'd like to share some background on today’s announcement, because this is the 3rd time the PowerShell team has attempted to support SSH. The first attempts were during PowerShell V1 and V2 and were rejected. Given our changes in leadership and culture, we decided to give it another try and this time, because we are able to show the clear and compelling customer value, the company is very supportive.
Wat voor problemen?quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:40 schreef dimmak het volgende:
Krijg toch steeds meer problemen met Xubuntu.
Zag eenzelfde commentaar op slashdotquote:Op woensdag 3 juni 2015 11:42 schreef Farenji het volgende:
Goed nieuws voor linux-/unixgebruikers die ook windows (moeten) gebruiken: MS gaat eindelijk SSH ondersteunen in hun powershell
[..]
Maw die lelijke aap Balmer heeft het altijd tegengehouden. Fijn dat ze eindelijk het licht beginnen te zien.
Koptelefoon doet het nog steeds niet, terwijl die het wel voorheen op Windows deed. En af toe valt de laptop uit. Ik heb het nog niet op kunnen lossen, maar ik ben dan ook een beginner.quote:
Je kunt ook eens Debian Testing proberen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:51 schreef dimmak het volgende:
[..]
Koptelefoon doet het nog steeds niet, terwijl die het wel voorheen op Windows deed. En af toe valt de laptop uit. Ik heb het nog niet op kunnen lossen, maar ik ben dan ook een beginner.
Misschien dat ik het oplos met een andere distro.En laten we eerlijk zijn, Elementary ziet er echt mooi uit.
Ik hoop alleen dat mijn oude bakje het trekt.
Thnx, ga ik ook eens bekijken!quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je kunt ook eens Debian Testing proberen.
Elementary is ubuntu met een ander grafisch thema'tje. Lubuntu is ubuntu met een andere DE. Debian testing is de distro waar Ubuntu op gebaseerd is. Overstappen gaat hoogstwaarschijnlijk je problemen niet oplossen. Het is zinvoller om je eens te verdiepen in de materie zodat je echt de oorzaak vindt en kan aanpakken. Anders zul je constant tegen dezelfde dingen aan blijven lopen. En een uitvallende laptop lijkt me een hardware-probleem, geen software-probleem.quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:51 schreef dimmak het volgende:
[..]
Koptelefoon doet het nog steeds niet, terwijl die het wel voorheen op Windows deed. En af toe valt de laptop uit. Ik heb het nog niet op kunnen lossen, maar ik ben dan ook een beginner.
Misschien dat ik het oplos met een andere distro.En laten we eerlijk zijn, Elementary ziet er echt mooi uit.
Ik hoop alleen dat mijn oude bakje het trekt.
Again, geen van deze problemen kwam voor op Windows. Een jaar terug draaide ik Ubuntu 14 voor een tijdje op dualboot (niks verder mee gedaan overigens) en had ik ook geen problemen. Het lijkt me een driver probleem en op de één of andere manier krijg ik dat niet aan de praat op Xubuntu. Maar ik ga die andere distro's even testen op een live-USB en kies ik een distro uit die bij me past. Daarna ga ik proberen de problemen, als die er dan nog zijn, aan te pakken. Want ik heb Xubuntu nu eigenlijk zomaar gekozen, zonder me er verder in te verdiepen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Elementary is ubuntu met een ander grafisch thema'tje. Lubuntu is ubuntu met een andere DE. Debian testing is de distro waar Ubuntu op gebaseerd is. Overstappen gaat hoogstwaarschijnlijk je problemen niet oplossen. Het is zinvoller om je eens te verdiepen in de materie zodat je echt de oorzaak vindt en kan aanpakken. Anders zul je constant tegen dezelfde dingen aan blijven lopen. En een uitvallende laptop lijkt me een hardware-probleem, geen software-probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |