Gewoon heel Ajax van 10 jaar geleden terughalen.quote:
Mag hopen dat volgend seizoen het laatste onder de Boer is.quote:Op zondag 5 april 2015 21:54 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Nouri gaat geen kans krijgen onder de Boer
rip
De jong vindt 1 miljoen netto prima toch?quote:
We worden allemaal cynisch van dit Ajaxquote:Op zondag 5 april 2015 21:56 schreef Smoofie het volgende:
PL is wel de cynist in het Ajax topic. Misschien wel iets erger dan ik zelfs.
Netto schaft zo zijn bonus wel afquote:Op zondag 5 april 2015 21:56 schreef Smoofie het volgende:
[..]
De jong vindt 1 miljoen netto prima toch?
Salarisplafond. Schaf dat heel snel af aub.
Wel beter dan Boilesen, maar dat is niet zo lastig.quote:Op zondag 5 april 2015 21:55 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Is wel beter geworden met de jaren. En hij was soms een beetje nonchalant met het verdedigen, maar voor de rest prima.
Van Rhijn heeft wedstrijden waarin hij het prima doet maar kan zomaar opeens ballen inleveren bij een tegenstander zonder enige druk.quote:Op zondag 5 april 2015 21:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wel beter dan Boilesen, maar dat is niet zo lastig.
Alleen ben wel een beetje klaar met die nonchalante verdedigers verder. Zie die van Rhijn, ook zo'n tamzak vaak.
Misschien hebben DAF en Volvo nog een versterking van het niveau Maduroquote:Op zondag 5 april 2015 21:58 schreef JR-Style-93 het volgende:
Nigel de Jong hebben ze niet eens gepolst, weten ze al dat ze kansloos zijn.
Ze zullen wel in de categorie Maduro zoeken, nou dan kan je beter niks kopen.
Van Rhijn leek in een fase dit seizoen eindelijk zich te ontwikkelen op dat vlak, maar is toch weer teruggevallen.quote:Op zondag 5 april 2015 21:59 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Van Rhijn heeft wedstrijden waarin hij het prima doet maar kan zomaar opeens ballen inleveren bij een tegenstander zonder enige druk.
Hij nam trouwens wel mooi de bal aan bij die kans van hem.
Is het ook. Voor VdV sowieso.quote:Op zondag 5 april 2015 22:01 schreef Pedroso het volgende:
Van de oude garde die haalbaar is (dus niet Nigel de Jong) zou ik Urby halen, op de plek van Boilesen. Bij Heitinga en VDV heb ik het idee dat ze het bijna einde carriere is.
Als Heitinga komt barst ik spontaan in janken uit.quote:Op zondag 5 april 2015 22:01 schreef Pedroso het volgende:
Van de oude garde die haalbaar is (dus niet Nigel de Jong) zou ik Urby halen, op de plek van Boilesen. Bij Heitinga en VDV heb ik het idee dat het bijna einde carriere is.
Vdv mag pas komen als die dat Turkse secreet dumptquote:Op zondag 5 april 2015 22:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als Heitinga komt barst ik spontaan in janken uit.
Die is echt vreselijk slecht. VdV hoeft ook niet te komen, totaal geen topsport lichaam meer verder.
En voor de rest moeten we zoeken naar spelers met kwaliteit die dan maar geen Ajax-verleden hebben
Zelfs dan niet.quote:Op zondag 5 april 2015 22:08 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Vdv mag pas komen als die dat Turkse secreet dumpt
Maduro voegt sowieso niks toe aan Ajax. Veel te lomp en traagquote:Op zondag 5 april 2015 22:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Urby en Maduro zouden nog wel meekomen bij dit Ajax. Alleen die zie ik echt niet de rol spelen van ervaren leiders, beide niet echt het type voor.
Op zondag 5 april 2015 22:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
Misschien twaalfde man, stand-in voor CVM... Het middenveld is alleen eigenlijk de linie waar ik me het minst zorgen over maak.quote:Op zondag 5 april 2015 22:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maduro voegt sowieso niks toe aan Ajax. Veel te lomp en traag
Ze kunnen wel wat krachttraining gebruiken en zwaarder worden die kindjes, maar verdediging is wel het zorgenkindje ja. Spits wellicht ook als Milik zich niet beter ontwikkeld.quote:Op zondag 5 april 2015 22:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Misschien twaalfde man, stand-in voor CVM... Het middenveld is alleen eigenlijk de linie waar ik me het minst zorgen over maak.
Fischer is ook wel iemand met goede energie. Als je dat vergelijkt met Kishna... Qua kwaliteiten zijn ze redelijk vergelijkbaar maar ik heb toch 10x liever Fischer.quote:
Je weet totaal niet hoe hij terug komt.quote:Op zondag 5 april 2015 22:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Fischer is ook wel iemand met goede energie. Als je dat vergelijkt met Kishna... Qua kwaliteiten zijn ze redelijk vergelijkbaar maar ik heb toch 10x liever Fischer.
Die begon als groot talent, maar zakte ook flink weg. Ik hoop wel dat hij echt nog op niveau gaat komen.quote:Op zondag 5 april 2015 22:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Fischer is ook wel iemand met goede energie. Als je dat vergelijkt met Kishna... Qua kwaliteiten zijn ze redelijk vergelijkbaar maar ik heb toch 10x liever Fischer.
Hij deed wel zijn best. Kishna...meeh.quote:Op zondag 5 april 2015 22:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die begon als groot talent, maar zakte ook flink weg. Ik hoop wel dat hij echt nog op niveau gaat komen.
Naja zo te horen gaan we volgend jaar weer naar aids kijkenquote:
Aanval mag ook wel wat meer concurrentie, wat dat betreft jammer dat Schöne heeft verlengdquote:Op zondag 5 april 2015 22:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Misschien twaalfde man, stand-in voor CVM... Het middenveld is alleen eigenlijk de linie waar ik me het minst zorgen over maak.
Zegt hij dat echt jaquote:Op zondag 5 april 2015 22:49 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Naja zo te horen gaan we volgend jaar weer naar aids kijken
Het gaat goed volgens Frank
Naja wel veel vrije zondagen danquote:Op zondag 5 april 2015 22:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zegt hij dat echt ja
Wat een ongelooflijke idioot is die Frank dan
Ze lieten een statistiek zien dat Ajax op Dordrecht na de minste doelpogingen heeftquote:Op zondag 5 april 2015 22:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Sigthorsson weer lekker verlengen, stel je voor dat hij gratis weggaat zeg
Frank heeft geen zelfkritiekquote:Op zondag 5 april 2015 22:54 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ze lieten een statistiek zien dat Ajax op Dordrecht na de minste doelpogingen heeft
Frank was toen aan het rondkijken en heel erg stil
Mwoah, Schöne was vorig jaar met Blind de beste man, en heeft ook dit jaar wel wat belangrijke goals gemaakt. Doet het statistisch niet eens zo slecht, eigenlijk beter dan El Ghazy en Kishna. Ik vind hem echt een prima twaalfde man. Maar oké, hij is niet het type speler dat je in de aanval wil zien (basis), dat ben ik wel met je eens.quote:Op zondag 5 april 2015 22:49 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Aanval mag ook wel wat meer concurrentie, wat dat betreft jammer dat Schöne heeft verlengd
Klopt ja, maar zo werkt het. Een tijdje uit vorm en ze kunnen er helemaal niks van en moet er weer een nieuwe speler gekocht worden volgens velen.quote:Op zondag 5 april 2015 22:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Mwoah, Schöne was vorig jaar met Blind de beste man, en heeft ook dit jaar wel wat belangrijke goals gemaakt. Doet het statistisch niet eens zo slecht, eigenlijk beter dan El Ghazy en Kishna. Ik vind hem echt een prima twaalfde man. Maar oké, hij is niet het type speler dat je in de aanval wil zien (basis), dat ben ik wel met je eens.
Volgens mij doet Ghazi het statistisch gezien beter. En dan mag Schöne ook nog eens alle dode spelmomenten opeisen.quote:Op zondag 5 april 2015 22:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Mwoah, Schöne was vorig jaar met Blind de beste man, en heeft ook dit jaar wel wat belangrijke goals gemaakt. Doet het statistisch niet eens zo slecht, eigenlijk beter dan El Ghazy en Kishna. Ik vind hem echt een prima twaalfde man. Maar oké, hij is niet het type speler dat je in de aanval wil zien (basis), dat ben ik wel met je eens.
Ze moesten aan tafel teruggaan tot 1996 om er een te bedenkenquote:Op zondag 5 april 2015 23:23 schreef Pedroso het volgende:
Wel eens met Adriaanse trouwens, het ontbreekt Ajax aan een sterke balvast spits. Milik is een talent maar niet balvast en ook niet kopsterk. Over Siggy zullen we het verder maar niet hebben.
Dit is al jaren een probleem.
Ondanks dat ik niet echt een fan ben van Luuk de Jong zou je er in Nederland een prima spits mee hebben wat ook nog enigszins aan het profiel voldoet.quote:Op zondag 5 april 2015 23:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ze moesten aan tafel teruggaan tot 1996 om er een te bedenken
Vind hem redelijk balvast en misschien dat hij nog beter kan worden in de lucht, hij is nog jong en heeft nog niet eens zo heel veel wedstrijden gespeeld. Zie het wel in hem zittenquote:Op zondag 5 april 2015 23:23 schreef Pedroso het volgende:
Wel eens met Adriaanse trouwens, het ontbreekt Ajax aan een sterke balvast spits. Milik is een talent maar niet balvast en ook niet kopsterk. Over Siggy zullen we het verder maar niet hebben.
Meevoetballende spits moeten we hebbenquote:Op zondag 5 april 2015 23:23 schreef Pedroso het volgende:
quote:Op zondag 5 april 2015 22:55 schreef FritzWepper het volgende:
Ik begin er steeds meer van overtuigd te geraken dat we Frank moeten bedanken voor die vier titels met een groots afscheid. De koek is op.
qua spiermassa, die benen van hem, netjes!quote:Op zondag 5 april 2015 22:26 schreef Tjacka het volgende:
Hij lijkt wel wat kilo's aangekomen qua massa.
Wat een seizoen. 106 goals. 85 punten.quote:Op maandag 6 april 2015 00:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Meevoetballende spits moeten we hebben
Pantelic![]()
![]()
En zelfs toen waren er nog mensen die klaagden over het spel, nou 100x liever dat spel dan het spel van de laatste 4 jaar.quote:Op maandag 6 april 2015 00:48 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Wat een seizoen. 106 goals. 85 punten.
En geen kampioen, heb je dus uiteindelijk helemaal niets aan.quote:Op maandag 6 april 2015 00:48 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Wat een seizoen. 106 goals. 85 punten.
Nu overdrijf je een beetje, laatste 4 jaar, het is eerder dit en het vorige seizoenquote:Op maandag 6 april 2015 00:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En zelfs toen waren er nog mensen die klaagden over het spel, nou 100x liever dat spel dan het spel van de laatste 4 jaar.
Het schijnt dus dat Frank echt als het Barcelona van Guardiola wilt spelen. Met Sigthorsson in de spits
Die man is echt de weg kwijt
Die klagers zouden eens wat wedstrijdjes van dat seizoen terug moeten zien. Dan ga je heel hard huilen als je dat vergelijkt met de bagger die we nu al een paar jaar voorgeschoteld krijgen.quote:Op maandag 6 april 2015 00:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En zelfs toen waren er nog mensen die klaagden over het spel, nou 100x liever dat spel dan het spel van de laatste 4 jaar.
Het schijnt dus dat Frank echt als het Barcelona van Guardiola wilt spelen. Met Sigthorsson in de spits
Het zit ook niet meequote:Op maandag 6 april 2015 02:34 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En geen kampioen, heb je dus uiteindelijk helemaal niets aan.
Liever kampioen met 71 punten en 69 goals, dan tweede met 106 goals en 85 punten
Frank weg is overdreven, maar hij moet in zien dat ze anders moeten spelen en af moeten stappen van dat eeuwige Ajax spel gezeik. Dat werkt gewoon niet met al die middelmaat, een CV scouten op verdedigende kwaliteit en niet voetballand vermogen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 6 april 2015 00:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Liever de spelers aanpassen, het niveau is al zo laag, je kan moeilijk je hele jeugdopleiding weg gooien omdat er spelers in het eerste niet voldoen.quote:Op maandag 6 april 2015 10:10 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Frank weg is overdreven, maar hij moet in zien dat ze anders moeten spelen en af moeten stappen van dat eeuwige Ajax spel gezeik. Dat werkt gewoon niet met al die middelmaat, een CV scouten op verdedigende kwaliteit en niet voetballand vermogen bijvoorbeeld.
Een typische Ajax spits kun je niet meer krijgen, alleen Messi zou die rol in kunnen vullen.
Gewoon je systeem aanpassen op je spelers. Het td moet dat eens uit zoeken. Van mij part ga je counteren volgend jaar waar je volgens mij prima spelers voor hebt. Fischer, Zivko en Ghazi.
We hadden toen Anita, Eriksen en Vertonghen in de opbouw. Vooral Anita speelde echt een heerlijke periode. Ik vond hem beter dan Blind.quote:Op maandag 6 april 2015 10:01 schreef manny het volgende:
In den beginne speelden we met frank juist voor eindelijk weer combinatievoetbal, met lef, naar voren. Iedereen blij. Maar het is helaas doorgegroeid (zeker de laatste twee jaar) naar een trage voorspelbare vorm van voetbal met juist geen lef en druk naar voren, waarbij ze alleen in de CL af en toe niveau halen. De laatste maanden is het echt onder de pijngrens van wat je je ogen nog kunt aan doen.
Frank / ajax is aan zet om bij te sturen. Een kwaliteitsinjectie in de selectie is stap 1 lijkt me.
Zo zie ik het ook, zo dramatisch is het allemaal ook weer niet. Met 2 a 3 versterkingen (incl. een kopsterke, balvaste spits) en met de 8 a 9 talentvolle spelers die je al hebt in de A-selectie kan het er allemaal al veel beter gaan uitzien.quote:Op maandag 6 april 2015 10:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Liever de spelers aanpassen, het niveau is al zo laag, je kan moeilijk je hele jeugdopleiding weg gooien omdat er spelers in het eerste niet voldoen.
En op de counter spelen, tja dat moet je kunnen en had je misschien 3 punten meer gehad dan nu (of niet), daar is PSV gewoon beter in.
Gewoon dit seizoen vergeten en met wat juiste versterkingen op naar volgend seizoen, 1 goeie speler op 6 en je bent al heel ver
Het wordt ook ieder jaar jonger ook en de ervaren jongens die je hebt (Schone, Moisander) hebben niet de status of het karakter om het elftal bij de hand te nemen.quote:Op maandag 6 april 2015 10:59 schreef Dale__Cooper het volgende:
Vond Frank geen sterke indruk maken gisteren bij Studio Voetbal. Het vervelende is ook dat het eigenlijk elk jaar iets minder wordt in plaats van beter.
En die staat gewoon wissel bij newcastle en speelt (meestal) knudde als hij meedoet. Zelfs middelmaat wordt al weggekocht als ze drie potjes aardig spelen en dat zal alleen maar erger worden met nog "mo money" in engeland.quote:Op maandag 6 april 2015 10:34 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
We hadden toen Anita, Eriksen en Vertonghen in de opbouw. Vooral Anita speelde echt een heerlijke periode. Ik vond hem beter dan Blind.
Kan me ook wel voorstellen dat als voetbal nobodys als de Witte Chinees en Sjek je even de les gaan lezen over voetbalzaken je je lichtelijk gaat irriteren. Adriaanse en Mulder lagen wel de vinger op de zere plek overigens.quote:Op maandag 6 april 2015 10:59 schreef Dale__Cooper het volgende:
Vond Frank geen sterke indruk maken gisteren bij Studio Voetbal. Het vervelende is ook dat het eigenlijk elk jaar iets minder wordt in plaats van beter.
Denk je dat Hoorn om zijn voetballende kwaliteiten is gehaald? Spits ben ik met je eens. Doelpunten maken of aanspeelpunt zijn; ik ben al blij met een spits die een van beide kan.quote:Op maandag 6 april 2015 10:10 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Frank weg is overdreven, maar hij moet in zien dat ze anders moeten spelen en af moeten stappen van dat eeuwige Ajax spel gezeik. Dat werkt gewoon niet met al die middelmaat, een CV scouten op verdedigende kwaliteit en niet voetballand vermogen bijvoorbeeld.
Een typische Ajax spits kun je niet meer krijgen, alleen Messi zou die rol in kunnen vullen.
Gewoon je systeem aanpassen op je spelers. Het td moet dat eens uit zoeken. Van mij part ga je counteren volgend jaar waar je volgens mij prima spelers voor hebt. Fischer, Zivko en Ghazi.
Dat sluit ik niet eens uit met de huidige scouting, ze komen ook met Duarte, Zimling etc aanzetten. Blijkbaar dachten ze dat ze Hoorn nog wel aan het voetballen zouden krijgen met een Stam of De Boer als trainer.quote:Op maandag 6 april 2015 12:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Denk je dat Hoorn om zijn voetballende kwaliteiten is gehaald? Spits ben ik met je eens. Doelpunten maken of aanspeelpunt zijn; ik ben al blij met een spits die een van beide kan.
Ik blijf er ook gewoon bij dat het erg lastig is om de ultradefensieve tegenstanders uit elkaar te spelen, zeker in de arena. Daar heb je spelers met exceptionele kwaliteiten voor nodig, en die heeft Ajax op dit moment even niet. Of dat allemaal de schuld van De Boer is, tja.
Het enige ik de Boer verwijt is dat hij in deze fase nog steeds de voorkeur blijft geven aan potentieloze falers (Boilesen, Siggy), i.p.v. al dan niet falers met potentie (Riedewald, Zivko)
Oké, nou, lijkt me erg sterk.quote:Op maandag 6 april 2015 12:17 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dat sluit ik niet eens uit met de huidige scouting, ze komen ook met Duarte, Zimling etc aanzetten. Blijkbaar dachten ze dat ze Hoorn nog wel aan het voetballen zouden krijgen met een Stam of De Boer als trainer.
Onzin, Veltman speelde een sterke pot. Viergeven ging er bij die goal halfslachtig in ja maar verder hebben ze eigenlijk weinig weggegeven.quote:Op maandag 6 april 2015 12:24 schreef Buitendam het volgende:
De goal van Utrecht gisteren geeft exact aan wat er mis is met Ajax. Die verdediging.
Gaan sjek en co het systeem en spits bespreken
Ze kunnen niet opbouwen en het halfslachtige is gewoon de standaard. Dat constant sliden is al helemaal tergend. Met name Viergever doet dat 5 keer per helft.quote:Op maandag 6 april 2015 12:27 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Onzin, Veltman speelde een sterke pot. Viergeven ging er bij die goal halfslachtig in ja maar verder hebben ze eigenlijk weinig weggegeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |