Ach waar vroeger nog wel eens gekscherend werd gesproken over de NSDAFP of de Stormfrontpage, zie je tegenwoordig in de reacties van sommige artikelen het verschil echt niet meer.quote:Op zondag 5 april 2015 19:42 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik zit al jaren op FOK! en ik zie de FP steeds extremer worden, en dat vind ik oprecht jammer. Er zitten een paar users tussen waar Geert Wilders qua drogredenen en ophitserij nog wat van zou kunnen leren.
Levert dat zoveel views op dat FOK! denkt, wat kan het ons allemaal schelen, het tikt lekker aan? Ik begrijp het niet goed.
Dit begint ook wel een beetje een dingetje te worden hè, dat geneuzel over dat de FP zo extreem is.quote:Op zondag 5 april 2015 19:42 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik zit al jaren op FOK! en ik zie de FP steeds extremer worden, en dat vind ik oprecht jammer. Er zitten een paar users tussen waar Geert Wilders qua drogredenen en ophitserij nog wat van zou kunnen leren.
Levert dat zoveel views op dat FOK! denkt, wat kan het ons allemaal schelen, het tikt lekker aan? Ik begrijp het niet goed.
Ja, ik ook. Maar ik vind het jammer zoals ik het jammer vind dat een ex-vriendinnetje een onwijze bitch geworden is. Jammer, maar doeg.quote:Op zondag 5 april 2015 19:42 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik zit al jaren op FOK! en ik zie de FP steeds extremer worden, en dat vind ik oprecht jammer.
Het gaat ook niet zozeer om de berichten zelf, maar om de reacties onder die berichten en ook de votes op die reacties.quote:Op zondag 5 april 2015 19:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit begint ook wel een beetje een dingetje te worden hè, dat geneuzel over dat de FP zo extreem is.
Het zou ook maar zo eens kunnen dat opmerkingen die op de FP een indicatie zijn van opvattingen die in Nederland breed leven.
Overigens ben ik de auteur van een aantal berichten die deze week veel views en reacties scoorden, waaronder deze: 'Moslims hebben cultureel probleem met vrouwen'
Is zo'n man dan gek of zo?Hij zegt de dingen die hij zegt, toch niet voor niets?
Overigens schrijf ik berichten omdat ik ze belangrijk genoeg vind om over te schrijven. Views / reacties zijn leuk meegenomen, maar geen doel op zich.
Ten eerste, complimenten voor je nieuwsstukjes: Je nieuwsstukjes zijn objectief geschreven, niet in de 'nieuwe FOK!-stijl' zoals die Djeez-stukken en zoquote:Op zondag 5 april 2015 19:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit begint ook wel een beetje een dingetje te worden hè, dat geneuzel over dat de FP zo extreem is.
Het zou ook maar zo eens kunnen dat opmerkingen die op de FP een indicatie zijn van opvattingen die in Nederland breed leven.
Overigens ben ik de auteur van een aantal berichten die deze week veel views en reacties scoorden, waaronder deze: 'Moslims hebben cultureel probleem met vrouwen'
Is zo'n man dan gek of zo?Hij zegt de dingen die hij zegt, toch niet voor niets?
Overigens schrijf ik berichten omdat ik ze belangrijk genoeg vind om over te schrijven. Views / reacties zijn leuk meegenomen, maar geen doel op zich.
Ja, dat heb ik al eens geprobeerd...quote:Op zondag 5 april 2015 20:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
FP klachten kun je hier kwijt -> FB / [FP] Nieuwsberichten: fouten, klachten en andere opmerkingen
Ah, ok. Ja, daar heb je een punt. Maar volgens mij tillen mensen te zwaar aan die plusjes en minnetjes. Als iemand even zin heeft om wat te trollen, zijn de nodige plusjes en minnetjes zo uitgedeeld. Het is nog makkelijker dan een reactie van een paar woorden typen.quote:Op zondag 5 april 2015 20:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat ook niet zozeer om de berichten zelf, maar om de reacties onder die berichten en ook de votes op die reacties.
Je ziet daar in mijn ogen inderdaad de nieuwe politiek correctheid op fora / blogs terug. Daarbij is het volstrekt 'not done' om ook maar enigszins te nuanceren waar het moslims of allochtonen betreft.
Daar heb je gelijk in.quote:Op zondag 5 april 2015 20:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
FP klachten kun je hier kwijt -> FB / [FP] Nieuwsberichten: fouten, klachten en andere opmerkingen
Dit topic gaat over Flippie met zijn "Moslims gelieve op te donderen" flyers..
Wat mij betreft gaat hij z'n goddelijke gang maar, het is een vrij land. Maar als ik 'm hier in de stad zou tegenkomen zou ik gebruik maken van mijn vrijheid om hem verbaal helemaal af te branden met z'n zielige actie. Het is enkel provoceren wat hij doet, zelfde als Geert Wilders. En op die manier kun je nooit tot een goede oplossing komen.quote:Op zondag 5 april 2015 20:17 schreef Elfletterig het volgende:
Maar even serieus: waarom zou Dewinter niet die flyers mogen uitdelen? Het staat de moslim vrij om langs hem heen te lopen en de flyer niet aan te pakken.
Bedankt voor het compliment.quote:Op zondag 5 april 2015 20:14 schreef Nemephis het volgende:
Ten eerste, complimenten voor je nieuwsstukjes: Je nieuwsstukjes zijn objectief geschreven, niet in de 'nieuwe FOK!-stijl' zoals die Djeez-stukken en zo![]()
Ik vind dat het niet voor niks is dat dat 'een dingetje' begint te worden.
Ik ben het met je eens dat het nieuws over Moslim-gedoe leeft: Logisch ook. Als ik b.v. lees over Daes' en Al-Shababs' terreur begint bij mij het bloed te koken en denk ik, gooi er een atoombom op. Maar even later, als het bloed niet meer kookt, besef ik, dat is niet realistisch, daarmee roei je ook alle goede mensen uit.
Ik kan met voorstellen dat je in de hitte van het moment dingen op de FP tikt (ik bedoel reactie als user) waarvan je later denkt 'dat had ik ook anders kunnen zeggen'. Maar voor enkele users gaat dat niet op, integendeel, die gaan steeds extremer, met ophitsende comments die krom staan van de drogredenen - en krijgen daar veel plusjes voor, dus veel mensen zullen het er mee eens zijn. Als je daar met rede en logica tegenin gaat krijg je de wind van voren.
Ach misschien moet ik gewoon dit plaatje wat meer in gedachten houden:
[ afbeelding ]
Ik zie in sommige reacties een raar soort verontwaardiging doorsijpelen. Ik heb - voor de goede orde - de actie ook bezopen genoemd.quote:Op zondag 5 april 2015 20:22 schreef Monolith het volgende:
Maar hoeveel mensen hebben er hier nou gepleit voor het verbieden van dit soort acties, Elfletterig? Het enige wat ik zo snel even las waren wat reacties waarin het clowneske werd genoemd en die konden dus rekenen op de standaard jankreacties doorspekt met termpjes als policor en gutmensch.
Waarom vind je het provocerend? Ik heb wel eens meegemaakt dat je van die fanatieke christenen hebt. Die gaan dan met z'n tweeën in een smal winkelstraatje staan, zodat er nauwelijks een ontkomen aan is. Ik zal kenbaar maken dat ik geen belangstelling heb, maar moet ik die lui op straat dan werkelijk gaan uitschelden?quote:Op zondag 5 april 2015 20:21 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaat hij z'n goddelijke gang maar, het is een vrij land. Maar als ik 'm hier in de stad zou tegenkomen zou ik gebruik maken van mijn vrijheid om hem verbaal helemaal af te branden met z'n zielige actie. Het is enkel provoceren wat hij doet, zelfde als Geert Wilders. En op die manier kun je nooit tot een goede oplossing komen.
Ik zou het eerder willen vergelijken met de SGP die bij een willekeurig kantorencomplex flyers gaat uitdelen aan vrouwen met de mededeling dat ze achter het aanrecht horen.quote:Op zondag 5 april 2015 20:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom vind je het provocerend? Ik heb wel eens meegemaakt dat je van die fanatieke christenen hebt. Die gaan dan met z'n tweeën in een smal winkelstraatje staan, zodat er nauwelijks een ontkomen aan is. Ik zal kenbaar maken dat ik geen belangstelling heb, maar moet ik die lui op straat dan werkelijk gaan uitschelden?
Vind je?quote:Op zondag 5 april 2015 20:21 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaat hij z'n goddelijke gang maar, het is een vrij land. Maar als ik 'm hier in de stad zou tegenkomen zou ik gebruik maken van mijn vrijheid om hem verbaal helemaal af te branden met z'n zielige actie. Het is enkel provoceren wat hij doet, zelfde als Geert Wilders. En op die manier kun je nooit tot een goede oplossing komen.
Dat klinkt als geen ja, geen nee voor gevorderden.quote:Op zondag 5 april 2015 20:26 schreef Nemephis het volgende:
Dan zijn we het met z'n allen eens.. da's ook niks aan![]()
Nou jongens, wie vindt dat DeWinter goed bezig is, en kan dat beargumenteerd verwoorden zonder gebruik te maken van 'policor' en 'gutmensch'?
Zoals ik het lees, 'oost west, thuis best' is dat het niet uitmaakt waar je thuis is. Maar dat het belangrijk is dat je je beste beentje voor zet ('best') waar jouw thuis is.quote:Op zondag 5 april 2015 20:26 schreef Nemephis het volgende:
Dan zijn we het met z'n allen eens.. da's ook niks aan![]()
Nou jongens, wie vindt dat DeWinter goed bezig is, en kan dat beargumenteerd verwoorden zonder gebruik te maken van 'policor' en 'gutmensch'?
Wie heeft het over op straat uitschelden? Ik niet. Als jij gewoon duidelijk zegt 'geen belangstelling' en doorloopt dan is er toch geen probleem.quote:Op zondag 5 april 2015 20:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom vind je het provocerend? Ik heb wel eens meegemaakt dat je van die fanatieke christenen hebt. Die gaan dan met z'n tweeën in een smal winkelstraatje staan, zodat er nauwelijks een ontkomen aan is. Ik zal kenbaar maken dat ik geen belangstelling heb, maar moet ik die lui op straat dan werkelijk gaan uitschelden?
Ja daar ben ik het mee eens. Maar zoals ik het pamflet opvat is de stille hint 'dit is niet jouw thuis, jouw thuis is in Moslimlandia, ga alsjeblieft daar weer heen'.quote:Op zondag 5 april 2015 20:31 schreef agter het volgende:
[..]
Zoals ik het lees, 'oost west, thuis best' is dat het niet uitmaakt waar je thuis is. Maar dat het belangrijk is dat je je beste beentje voor zet ('best') waar jouw thuis is.
En daar ben ik het 100% mee eens.
En jij ook, hoop ik?
Volgens mij laat de Tweet van Dewinter uit de OP weinig ruimte voor interpretatie.quote:Op zondag 5 april 2015 20:31 schreef agter het volgende:
[..]
Zoals ik het lees, 'oost west, thuis best' is dat het niet uitmaakt waar je thuis is. Maar dat het belangrijk is dat je je beste beentje voor zet ('best') waar jouw thuis is.
En daar ben ik het 100% mee eens.
En jij ook, hoop ik?
Autochtonen kregen die flyer ook. Dus wie de schoen past trekken hem aan. De vraag is voor iedereen 'wat is jouw thuis?'.quote:Op zondag 5 april 2015 20:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij laat de Tweet van Dewinter uit de OP weinig ruimte voor interpretatie.
Als je je thuis interpreteert als 'Moslimlandia', dan hoor je daar ook mss meer thuis?quote:Op zondag 5 april 2015 20:34 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ja daar ben ik het mee eens. Maar zoals ik het pamflet opvat is de stille hint 'dit is niet jouw thuis, jouw thuis is in Moslimlandia, ga alsjeblieft daar weer heen'.
Wat begreep je precies niet aan de Tweet?quote:Op zondag 5 april 2015 20:43 schreef agter het volgende:
[..]
Autochtonen kregen die flyer ook. Dus wie de schoen past trekken hem aan. De vraag is voor iedereen 'wat is jouw thuis?'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |