abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 april 2015 @ 13:13:55 #1
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151355647
Al een paar jaar stond ons appartement van 60m2 te koop en sliep ons zoontje van vier bij ons op de kamer. Maar het is verkocht en we kunnen eindelijk groter gaan wonen!
We wilden niet te ver van de mooie stad achter de duinen vandaan om in de buurt te blijven van vrienden, familie en strand.
Dit hebben wij gevonden in Rijswijk Buiten waar een geheel nieuwe wijk wordt gebouwd de komende jaren.

De nadruk ligt op duurzaam wonen en zo energieneutraal mogelijk.
Er wordt geen gas aangelegd in de wijk, alle huizen zijn voorzien van een warmtepomp, zonnepanelen en driedubbel glas.
Beneden en boven zit er standaard vloerverwarming in.

We hebben een hoekwoning gekocht. Dit heeft als nadeel een kleinere zolder doordat het dak aan drie kanten schuin loopt. Echter heeft het een grotere tuin doordat deze aan de zijkant doorloopt.

Plaatje bij het praatje:

Plattegronden:

Keuken, badkamer en toiletruimte laten we casco opleveren. Er komt een extra dakvenster aan de zijkant op zolder.
Er zit standaard een kleine schuifpui in de woonkamer. Deze laten we verbreden.
Ons kind verdient na jaren met zijn ouders opgescheept te zitten ook wel een klein paleisje vinden we dus de muur tussen slaapkamer 1 en 2 laten we 70cm opschuiven.
De overige meerwerkopties zijn niet zo interessant maar als er iemand behoefte aan heeft wil ik ze best opsommen ;)

De grondwerkzaamheden, bron in de grond etc, zijn zo goed als afgerond. Over een week of twee wordt de eerste paal geslagen.
We zullen in het eerste blok dat opgeleverd wordt zitten en men verwacht dat dit rond half november zal zijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151356655
Jaaaaaa daar is je topic ♡♡♡ ik ben zo benieuwd hoe het wordt straks! Je gaat er vast iets heel moois van maken. :)
:)
pi_151356816
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 14:02 schreef mignonne het volgende:
Jaaaaaa daar is je topic ♡♡♡ ik ben zo benieuwd hoe het wordt straks! Je gaat er vast iets heel moois van maken. :)
Uhm ja dit dus!
  zaterdag 4 april 2015 @ 14:41:40 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_151357638
Nice, hoeveel m² en wat ben je nou kwijt voor zoiets?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 4 april 2015 @ 14:47:26 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151357767
Wow! Fijn dat het appartement verkocht is!
En tof, dit huis *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_151358637
Ziet er mooi uit Lazi! Ik ga je topic volgen :D wat heerlijk voor jullie straks die ruimte.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_151361003
Oh wat leuk, om de hoek :D ben heel benieuwd hoe het wordt!
  zaterdag 4 april 2015 @ 19:09:15 #8
244125 laziness
pi_151365341
De keuken had de hoogste prio wegens het aan moeten leveren van een leidingschema dus die hebben we al uitgezocht en gekocht.

De bovenkastjes hebben een zwenkdeur naar boven en in de kast in de kastenwand zitten 5 uittrek lades waar ik echt heel erg mee in mijn nopjes ben.

Er moeten wat extra groepen aangelegd worden en al met al is de elektra rekening voor de verder minimale aanpassingen een leuke meerwerk grap maar dat mag de pret niet drukken :P

We willen een extra dik blad met houtlook maar omdat we ook een pvc vloer met houtlook willen gaan we die eerst uitzoeken en daarna pas definitief beslissen voor het keukenblad.

We zitten ook nog met het feit dat we de muren met vliesbehang willen laten doen maar in de keuken willen we eigenlijk wel tegels boven het werkblad.
Dat gaat niet met behang lijkt me en maar één muurtje laten stucen wordt 'm ook niet.
Alles laten stucen is budget technisch geen optie zoals het er nu naar uit ziet.
pi_151367497
Op de manier waarop je binnenwanden afgewerkt worden. Waarschijnlijk behangklaar, kun je overheen tegelen. Wel een advies om dat witte laagje van een paar mm stuc eraf te krassen
pi_151375761
Fijne woning zeg! weer een topic om te volgen :-)
pi_151377491
Hoe wordt het huis geisoleerd, heb je daar info van ?
  zondag 5 april 2015 @ 10:00:46 #12
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_151380844
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 00:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Hoe wordt het huis geisoleerd, heb je daar info van ?
Waarschijnlijk zo:

Voordeel van nieuwbouw is dat je het gelijk goed kan doen met platen en niet naar korrels of vlokken hoeft te grijpen.
pi_151383975
Tof Lazi! Succes met denken, uitzoeken en plannen!
Met een meidenkwartet
  Moderator zondag 5 april 2015 @ 15:13:29 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151388441
Word je afzuigkap aangesloten op de centrale afzuiging? Dan ga je straks boven in de badkamer ruiken als je pannenkoeken bakt :P Kun je trouwens niet zeggen dat ze die keuken mogen houden als meerwerk zo idioot duur is?

Vriendin van me heeft zo'n zelfde soort woning gekocht en kameraden van me wonen in studentenhuis dat eventueel dat eventueel later als koophuis kan dienen (bij krimp van universiteit bijvoorbeeld) Al die huizen zien er van binnen hetzelfde uit :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151389040
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 10:00 schreef Erasmo het volgende:
Waarschijnlijk zo:

Voordeel van nieuwbouw is dat je het gelijk goed kan doen met platen en niet naar korrels of vlokken hoeft te grijpen.
:') No shit Sherlock :|W
Ik bedoel welke Rc waarden voor vloer, ramen, gevel en dak.
Zo te zien wordt er aardig wat geld in de technieken gestopt (warmtepomp, zonnepanelen) omdat dit waarschijnlijk goed scoort om de EPC lekker laag te krijgen.
Maar met een isolatie richting passiefhuis heb je voor zo`n klein huis al niet eens meer een dure water/water warmtepomp (ik ga er maar van uit dat het een water/water warmtepmp wordt)
nodig om zo`n (relatief) klein huis te verwarmen.
  zondag 5 april 2015 @ 16:58:10 #16
244125 laziness
pi_151391802
Er zit standaard geen keuken bij. Ze bieden een keukencheque bij een leverancier verbonden aan het project of bij casco geld terug. Wij kiezen voor casco oplevering en hebben de keuken elders gekocht. Maar er zijn standaard niet voldoende groepen en vanwege de vloerverwarming is het toch het meest verstandig om de elektricien van de bouw dan de aanpassingen te laten doen ipv achteraf.
Tevens hebben we gekozen voor een recirculatiekap in de keuken dus nee geen hele huis ruikend naar pannenkoek ;)

En ja eens veel nieuwbouw woningen lijken op elkaar, vooral qua indeling. We hebben eerst naar bestaande bouw gekeken maar daar vonden we niet wat we zochten.
Ik ben zo ontzettend blij met een volwaardig huis en keuken en badkamer en alles naar mijn zin dat het me echt niet boeit dat ze in Amsterdam net zulke huizen bouwen :D

[ Bericht 9% gewijzigd door laziness op 05-04-2015 19:59:51 ]
pi_151392541
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 15:13 schreef derLudolf het volgende:
Word je afzuigkap aangesloten op de centrale afzuiging? Dan ga je straks boven in de badkamer ruiken als je pannenkoeken bakt :P
Daar hebben ze een motorloze afzuigkap voor bedacht. Niet veel meer dan een trechter met een filter maar dan extra duur.
pi_151402027
Eindelijk Laziness! Ik ga je volgen, leuk!
  zondag 5 april 2015 @ 22:25:46 #19
244125 laziness
pi_151403953
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 20:16 schreef Toonus het volgende:
Op de manier waarop je binnenwanden afgewerkt worden. Waarschijnlijk behangklaar, kun je overheen tegelen. Wel een advies om dat witte laagje van een paar mm stuc eraf te krassen
Maar ik wil maar een klein stukje tegelen boven mijn werkblad en de rest is dan dus kale muur.
De enige optie is die muur schuren en wit verven denk ik.
pi_151404981
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 16:58 schreef laziness het volgende:
Er zit standaard geen keuken bij. Ze bieden een keukencheque bij een leverancier verbonden aan het project of bij casco geld terug. Wij kiezen voor casco oplevering en hebben de keuken elders gekocht. Maar er zijn standaard niet voldoende groepen en vanwege de vloerverwarming is het toch het meest verstandig om de elektricien van de bouw dan de aanpassingen te laten doen ipv achteraf.
Tevens hebben we gekozen voor een recirculatiekap in de keuken dus nee geen hele huis ruikend naar pannenkoek ;)

En ja eens veel nieuwbouw woningen lijken op elkaar, vooral qua indeling. We hebben eerst naar bestaande bouw gekeken maar daar vonden we niet wat we zochten.
Ik ben zo ontzettend blij met een volwaardig huis en keuken en badkamer en alles naar mijn zin dat het me echt niet boeit dat ze in Amsterdam net zulke huizen bouwen :D
Oeh recirculatie, daar hebben wij 3 jaar geleden ook voor gekozen.
Spijt als haren op mijn hoofd!
Ik probeer nu aan te sturen op een verlaagd plafond in de keuken met afzuiging naar buiten.
  zondag 5 april 2015 @ 22:52:30 #21
244125 laziness
pi_151405297
Een gat naar buiten in het huis voor afzuiging willen ze vanuit de bouw niet aan en ze raden ook achteraf ernstig af omdat ze nogal hun best doen om het zo energiezuinig mogelijk te maken en je er dan weer een gat in maakt. Dan vervalt ook de garantie op bepaalde punten.
Wij koken nu zonder werkende kap dus ik voorzie niet echt een probleem.
Waarom heb jij spijt?
  zondag 5 april 2015 @ 23:02:40 #22
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_151405853
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 22:25 schreef laziness het volgende:

[..]

Maar ik wil maar een klein stukje tegelen boven mijn werkblad en de rest is dan dus kale muur.
De enige optie is die muur schuren en wit verven denk ik.
Waarom zou je rondom die tegels niet gewoon kunnen behangen of laten stucen/spacken?

Hier recirculatie en geen klachten over. Wel minstens twee keer per jaar filters vervangen. Natuurlijk ruik je wel wat, maar dat heb je bij een afzuigkap met pijpje naar buiten ook wel bij een open keuken. Als we pannenkoeken bakken kan altijd nog de mechanische ventilatie op de hoogste stand. Afzuigpunt in de woonkamer zit vlak boven het kookeiland.
  zondag 5 april 2015 @ 23:08:28 #23
244125 laziness
pi_151406148
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 23:02 schreef Barrah het volgende:

[..]

Waarom zou je rondom die tegels niet gewoon kunnen behangen of laten stucen/spacken?
Omdat ik er niet zoveel verstand van heb ;)

Maar tegelen gebeurt pas nadat de keuken geplaatst is dus dan lijkt me daarna nog behangen niet een makkelijke klus?
Enkel dat stukje laten stucen wordt 'm ook niet gezien het minimale oppervlak dan.
Ik ga er maar eens advies over inwinnen wat nou handig is.
  Moderator maandag 6 april 2015 @ 00:34:12 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151408434
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 22:46 schreef mootie het volgende:

[..]

Oeh recirculatie, daar hebben wij 3 jaar geleden ook voor gekozen.
Spijt als haren op mijn hoofd!
Ik probeer nu aan te sturen op een verlaagd plafond in de keuken met afzuiging naar buiten.
Die vriendin waar ik in m'n andere reactie over schreef deed dat ook op die manier. Afvoer door buitenmuur, maar die heeft gewoon een koof onder de hele breedte van de keuken gemaakt waardoor de afvoer loopt ipv verlaagd plafond. Is wat makkelijker ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151408844
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 22:52 schreef laziness het volgende:
Een gat naar buiten in het huis voor afzuiging willen ze vanuit de bouw niet aan en ze raden ook achteraf ernstig af omdat ze nogal hun best doen om het zo energiezuinig mogelijk te maken en je er dan weer een gat in maakt. Dan vervalt ook de garantie op bepaalde punten.
Wij koken nu zonder werkende kap dus ik voorzie niet echt een probleem.
Waarom heb jij spijt?
Laat ik het zo zeggen, we hadden net zo goed geen afzuigkap kunnen aanschaffen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')