Is het de nieuwe Marriott? Die is nog niet zo lang open.... 2006?quote:Op maandag 8 juni 2015 13:17 schreef static het volgende:
Volgens mij is een deel van The Hangover hier opgenomen (er is nog een plateau hierboven) als ik het me goed herinner.
Ik ga het toch zo proberen, laatste avond hier.quote:Op maandag 8 juni 2015 11:28 schreef static het volgende:
Dichterbij de rand durf ik echt niet te komen.
Wat een maf land ook eigenlijk, dat China. Wel enorm interessant hoe zich dit zal ontwikkelen allemaal!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 09:30 schreef static het volgende:
Ja, die wegen, net zoals in Chendu, enorm breed - Nederlandse snelwegen zijn er niets bij. Wel frappant om te zien dat er complete ghost-cities in China zijn, helemaal gebouwd maar er woont niemand.
Hier bijvoorbeeld: http://www.thebohemianblo(...)host-city-china.html
In Tashkent zijn de wegen ook zo breed overigens.
[ afbeelding ]
Was het niet Burma waar ze de hoofdstad verhuisd hadden en een 20baans weg hadden aangelegd. (die niemand gebruikt).. kan me een item uit Top Gear herinneren dat ze daar gingen racen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 09:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
Spannend allemaal.Ik zit nu zelf in m'n vijfde jaar in China, meer burgertrutje-achtig op een enkele plek.
Wat ik trouwens wel jammer vind aan de steden in mainland China is dat de wegen zo enorm breed zijn, vooral bij de steden die rap aan het groeien zijn. Lijkt alsof alle city planners de opdracht hebben gekregen om in te calculeren dat elke stad in China richting de 20 miljoen inwoners moet groeien. Beijing valt nog wel mee omdat je daar veel afwisseling hebt afgezien van de ringen. Maar bij alles wat onder die van origine al grote steden zit, is het vaak erg desolaat qua gevoel.
Als ik dan de foto's zie van ZO-Azië zit er toch een stuk meer leven in lijkt het.
Dat van die spooksteden is zeker interessant ja. Maar dat zie je ook terug in normale steden, met enorm veel quasi-leegstand. De gebouwen zijn wel verkocht maar niemand zit er. Op een gegeven moment stort het echt in met de bouw voorop. En de concurrentie tussen nieuwbouw-projecten is ook gigantisch. Was hier een nieuwe mall waar ze geeneens huur vroegen, alleen management fee. Zit je op een fractie van de prijs per vierkante meter. Zal wel veranderen na een jaar of iig einde contractsduur maar toch.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 09:30 schreef static het volgende:
Ja, die wegen, net zoals in Chendu, enorm breed - Nederlandse snelwegen zijn er niets bij. Wel frappant om te zien dat er complete ghost-cities in China zijn, helemaal gebouwd maar er woont niemand.
Hier bijvoorbeeld: http://www.thebohemianblo(...)host-city-china.html
In Tashkent zijn de wegen ook zo breed overigens.
[ afbeelding ]
Vlakbij waar ik woon was een compleet nieuwe wijk opgetrokken, staat al 4 jaar leeg.quote:Op woensdag 1 juli 2015 03:22 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat van die spooksteden is zeker interessant ja. Maar dat zie je ook terug in normale steden, met enorm veel quasi-leegstand. De gebouwen zijn wel verkocht maar niemand zit er. Op een gegeven moment stort het echt in met de bouw voorop. En de concurrentie tussen nieuwbouw-projecten is ook gigantisch. Was hier een nieuwe mall waar ze geeneens huur vroegen, alleen management fee. Zit je op een fractie van de prijs per vierkante meter. Zal wel veranderen na een jaar of iig einde contractsduur maar toch.
Sommige nieuwbouw is ook echt treurig qua kwaliteit. Vraag je het je bijna af of het met opzet is omdat je gebouw te goed bouwen niet verstandig is met het oog op de lease van land ipv eigendom. Nja, het zij zo.
Kazachstan is wel ok hoor. Heb er net 4,5 jaar gewoond! Astana is een artificiele hoofdstad, beetje leeg en zonder ziel. Wij woonden in Atyrau, wat door de gewone Kazach als afvoerputje van het land wordt beschouwd (ver weg van de hoofdstad en weinig te beleven).quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:04 schreef static het volgende:
Geen idee wat ik me bij Kazakhstan moet voorstellen. Zit volgens mij wel een Marriott in Astana, maar de website is kapot ().
Zit je aan bepaalde maatschappij gebonden?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 12:50 schreef static het volgende:
Op het moment weet ik nog niet eens wáár ik moet zijn. Zit nog te wachten op info van ons lokale kantoor.
Vliegen vanaf HK is niet zo makkelijk lijkt het wel, of via Moscow.
Niet zonder omweg idd.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:41 schreef static het volgende:
Kreeg net de bevestiging dat het in Almaty is.
Liefst vlieg ik met Skyteam of One World, maar dat lijkt niet mogelijk.
En een Ritz Carlton, altijd goed.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:29 schreef Essebes het volgende:
De hotelketens zitten er gewoon, Rixos, Renaissance, Mariott, en recent volgens mij ook een Waldorf Astoria.
Denk het wel. Moet één dag een presentatie/workshop doen maar blijf er 10 dagen. Maar er zit wel veel voorbereiding in.quote:
mmmm, hopelijk verwacht je niet de Z-O Azie hospitality, want dan kan het nog wel eens lelijk tegenvallen ;-)quote:Op vrijdag 3 juli 2015 15:27 schreef static het volgende:
[..]
En een Ritz Carlton, altijd goed.
[ link | afbeelding ]
Ja :-)quote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:31 schreef static het volgende:
Ben wel wat gewend hoor.
Is het te vergelijken met Uzbekistan?
No. 8quote:Op donderdag 9 juli 2015 09:14 schreef static het volgende:
De glazen deuren hier in HK zijn afgetaped, zwaar weer op komst.
Rijd jij in Shenzhen?quote:Op donderdag 9 juli 2015 11:09 schreef Kenzi het volgende:
ik zal zo wel weer in de file staan (ze kunnen hier echt niet rijden in de regen).
laat me rijden.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 05:35 schreef static het volgende:
[..]
Rijd jij in Shenzhen?
Ik sta soms al doodsangsten uit in de taxi (maar dat is in HK eigenlijk ook zo), zeker eergisteren met die plensbuien.
Jup, kom daar regelmatig. Toevallig paar weken geleden een serviced apartment gekregen ipv hotel room omdat ze mijn boeking hadden verkloot.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 06:23 schreef static het volgende:
PS: zag ik jou nou op Tweakers posten over Harbour Plaza?
Daar huur ik een serviced apartment.
Dat varieert van een paar dagen tot een paar weken.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 05:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
Hoe lang ben je steeds op 1 plek static?
Voel je nog ergens thuis dan?quote:Op zondag 19 juli 2015 12:36 schreef static het volgende:
[..]
Dat varieert van een paar dagen tot een paar weken.
Dan leg ik een briefje op het nachtkastje, zodat ik het éen oog opslag weer weet.quote:Op zondag 19 juli 2015 12:58 schreef static het volgende:
Ja, in Amsterdam.
Maar serieus, ik word wel eens midden in de nacht wakker (en ik slaap toch al niet zo lekker) en dan vraag ik me wel eens af waar ik ook alweer ben. Best eng gevoel.
Het valt inderdaad tegen, zelfs in vergelijking met Uzbekistan.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:27 schreef Essebes het volgende:
[..]
mmmm, hopelijk verwacht je niet de Z-O Azie hospitality, want dan kan het nog wel eens lelijk tegenvallen ;-)
Qua hoe het eruit ziet, of hoe het perosneel met je omgaat.quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:57 schreef static het volgende:
Ben van hotel gewisseld; lijkt wel of ik nu in een soort Kremlin terecht ben gekomen.
Nee, persooneel is prima, veel beter dan waar ik eerder was. Het is allemaal redelijk imposant (niet echt mijn smaak). Ook redelijk buiten het centrum volgens mij (al ben ik mijn gevoel voor richting redelijk kwijtgeraakt.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:13 schreef Essebes het volgende:
[..]
Qua hoe het eruit ziet, of hoe het perosneel met je omgaat.
Lekker schema zegquote:Op maandag 3 augustus 2015 10:25 schreef static het volgende:
dat wordt aanpoten:
- 4th of August: Almaty - Tbilisi
- 8th of August: Tbilisi - Yerevan
- 15th of August: Yerevan - Tbilisi
- 16th of August: Tbilisi - Almaty (arrive on 17th)
- 18th of August: Almaty - Hong Kong
We zijn daar in de buurt gaan eten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |