Als ik het zo bekijk zijn het idd geen zenders die ik regelmatig op zetquote:Op vrijdag 3 april 2015 23:15 schreef Ill-Skillz het volgende:
Kreeg vandaag ook de brief, maar zal Russia Today niet missen.
Veel verder als het nieuws kom ik eigenlijk niet, ik kijk echt zelden tot nooit tvquote:
quote:Op vrijdag 3 april 2015 23:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Veel verder als het nieuws kom ik eigenlijk niet, ik kijk echt zelden tot nooit tv
Dat is nu net een zender verstandig om te volgenquote:Op vrijdag 3 april 2015 23:15 schreef Ill-Skillz het volgende:
Kreeg vandaag ook de brief, maar zal Russia Today niet missen.
Hoe moet je dan kijken?quote:Op vrijdag 3 april 2015 23:41 schreef Nelvalhil het volgende:
Anno 2015 nog televisie kijken, kan me niet voorstellen dat iemand dat nog met plezier doet..
Hmm. Yolanthe is over het hoogtepunt. Zwanger worden is een prima indicatie daar voorquote:Op zaterdag 4 april 2015 00:17 schreef Uitgebloed het volgende:
[..]wachtend op een goed opgemaakte Yolanthe
En Wesley had zn hoogtepunt met een zwangerschap als gevolg.quote:Op zaterdag 4 april 2015 00:21 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Hmm. Yolanthe is over het hoogtepunt. Zwanger worden is een prima indicatie daar voor
Wesley -was- te benijden. Yolanthe is nu opquote:Op zaterdag 4 april 2015 00:23 schreef Uitgebloed het volgende:
[..]
En Wesley had zn hoogtepunt met een zwangerschap als gevolg.
Idd. Tv pakket van KPN is vergelijkbaar, maar hun internetsnelheid stamt nog uit de prehistorie. Behoorlijke faal als je bedenkt dat er bij Ziggo veel klanten te halen zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2015 00:44 schreef Piger het volgende:
Afstappen van Upc, maarja dan zit je met een trage internetverbinding. Monopolie zou je zeggen, maar nee dat is het blijkbaar niet.
Ongetwijfeld. Dat was bij de laatste 2 wijzigingen in februari en maart ook al het geval.quote:Op zaterdag 4 april 2015 01:00 schreef Trebo het volgende:
Kun je ook onder je contract uit door deze wijziging?
Dat zal het probleem niet zijn, ik overweeg een overstap naar KPNquote:Op zaterdag 4 april 2015 01:31 schreef eight het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Dat was bij de laatste 2 wijzigingen in februari en maart ook al het geval.
Als je internet via de kabel wil ben je verplicht er een TV abonnement bij te nemen.quote:Op zaterdag 4 april 2015 00:44 schreef Piger het volgende:
Afstappen van Upc, maarja dan zit je met een trage internetverbinding. Monopolie zou je zeggen, maar nee dat is het blijkbaar niet.
kartelwaakhond ACMquote:Ziggo en UPC hoeven kabelnetwerk niet open te stellen
KPN heeft er bij de kartelwaakhond ACM tevergeefs op aangedrongen dat ook de kabelcombinatie van Ziggo en UPC zijn netwerk open moet stellen voor concurrentie.
Daar heb je een punt maar daarom niet minder slechtquote:Op zaterdag 4 april 2015 09:47 schreef Andyvie het volgende:
Dit was toch al lang bekend? Ik kreeg hier begin maart al een mail over.
Kun je iets specifieker zijn?quote:Op zaterdag 4 april 2015 01:31 schreef eight het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Dat was bij de laatste 2 wijzigingen in februari en maart ook al het geval.
De eerste keer was vanwege de prijsverhoging, de 2de keer verdwenen er een paar zenders om ruimte te maken voor meer HD zenders.quote:
Hoezo hebben de toezichthouders zitten slapen, de situatie nu is weinig anders dan voorheen, eerst had je in ziggo gebied 1 kabel aanbieder, en in UPC gebied idem, in beide gebieden was er geen concurrentie op de kabel, er is echter wel bepaald dat er genoeg andere alternativen zijn in xDSL, glasvezel, satteliet en zaken als digitenne voor zowel internet als TV, telefonie was voor zover ik weet sowieso geen issue in het overname traject.quote:Op zaterdag 4 april 2015 00:22 schreef eight het volgende:
Ze hebben nu 90% marktaandeel dus wen er maar vast aan. Zulke berichtgeving zal nu nog wel vaker gaan komen doordat de toezichthouders hebben liggen slapen.
Dat kon tot 1 april ja. Dat stond ook duidelijk in de eerste mail en brief die je hierover kreeg.quote:Op zaterdag 4 april 2015 01:00 schreef Trebo het volgende:
Kun je ook onder je contract uit door deze wijziging?
Opzeggen of akkoord gaan.quote:Op zaterdag 4 april 2015 12:56 schreef Kassamiep het volgende:
Wat ik mij wel afvraag: is "je contract kosteloos beëindigen" eigenlijk echt de enige optie ? Kan je niet gewoon eisen dat UPC aan de contractueel vastgelegde afspraken blijft voldoen ?
(Ik heb serieus geen idee - dus ben benieuwd)
Weet je ook de achterliggende reden daarvoor ? Een contract lijkt mij in principe toch een bindende overeenkomst..quote:Op zaterdag 4 april 2015 13:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Opzeggen of akkoord gaan.
Een middenweg is er niet.
Daar heb je een goed punt. Door de samensmelting hebben ze wel een sterke machtspositie verworven, wat in de toekomst wel voor problemen zou kunnen zorgen. Dat is op dit moment echter nog niet het geval.quote:Op zaterdag 4 april 2015 12:31 schreef Dennism het volgende:
[..]
Hoezo hebben de toezichthouders zitten slapen, de situatie nu is weinig anders dan voorheen, eerst had je in ziggo gebied 1 kabel aanbieder, en in UPC gebied idem, in beide gebieden was er geen concurrentie op de kabel, er is echter wel bepaald dat er genoeg andere alternativen zijn in xDSL, glasvezel, satteliet en zaken als digitenne voor zowel internet als TV, telefonie was voor zover ik weet sowieso geen issue in het overname traject.
De situatie nu is eigenlijk niet anders, in het gecombineerde Ziggo/UPC gebied is er nog steeds maar 1 kabel aanbieder, en de concurrentie komt nog steeds van xDSL. Glasvezel, satteliet en digitenne.
Die 90% wordt momenteel veel vermeld (google maar eens). Het is mij niet duidelijk of dat percentage nu geldt voor het marktaandeel in gehele pakketten (tv,internet,telefonie) of slechts tv. Berichtgeving verschilt hierover.quote:90% markt aandeel zie ik trouwens ook niet, enkel misschien op het gebied van kabel TV/Internet, maar op dat medium is sowieso geen concurrentie, je kan in een gebied dat van een andere aanbieder is dan de Ziggo/UPC combi geen Ziggo/UPC nemen, en opgekeerd ook niet. Over het gehele plaatje gezien zal het marktaandeel echter zeker geen 90% zijn, in 2013 was bijv. het markt aandeel van KPN ten aanzien van Breedband internet 40% van alle aansluitingen, UPC en Ziggo zaten op 41% gecombineerd (26% voor ziggo, 15% voor UPC), Glasvezel zat destijds op 8% en de overige aanbieders verdeelden de laatste 11%. Dit is dan wel enkel de consumenten markt, op de zakelijke markt heeft KPN voor zover ik weet een nog groter stuk van de taart (al dan niet via resellers).
De achterliggende reden is natuurlijk dat het bij bijna alle contracten niet houdbaar is om 100 jaar exact dezelfde dienst te verlenen. Jij bent optimaal beschermd door de mogelijkheid om boetevrij op te zeggen als je het niet met wijzigingen ééns bent.quote:Op zaterdag 4 april 2015 13:07 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Weet je ook de achterliggende reden daarvoor ? Een contract lijkt mij in principe toch een bindende overeenkomst..
Dat zou nogal een wirwar opleveren. En flink wat admi kosten.quote:Op zaterdag 4 april 2015 13:07 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Weet je ook de achterliggende reden daarvoor ? Een contract lijkt mij in principe toch een bindende overeenkomst..
Klopt, maar daarom geef je een contract ook een einddatum mee. Zodra die einddatum verstreken is kan je het natuurlijk met wederzijds goedvinden voortzetten; maar dan kunnen beide partijen natuurlijk wel op ieder gewenst moment zonder consequenties opzeggen.quote:Op zaterdag 4 april 2015 13:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
De achterliggende reden is natuurlijk dat het bij bijna alle contracten niet houdbaar is om 100 jaar exact dezelfde dienst te verlenen.
Dat mag je niet zeggen omdat er bij bijvoorbeeld Ziggo/UPC altijd vele duizenden zijn bij wie de einddatum nog niet is verstreken, je kunt niet verwachten dat deze bedrijven bij eke wijziging zowel de oude als de nieuwe situatie blijven aanbieden, voor een aantal wijzigingen is dit technisch zelfs niet haalbaar.quote:Op zaterdag 4 april 2015 13:21 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Klopt, maar daarom geef je een contract ook een einddatum mee. Zodra die einddatum verstreken is kan je het natuurlijk met wederzijds goedvinden voortzetten; maar dan kunnen beide partijen natuurlijk wel op ieder gewenst moment zonder consequenties opzeggen.
Maar als die einddatum nog niet verstreken is - waarom mag je als bedrijf dan zeggen "oh sorry, ik heb geen zin meer om de overeenkomst precies na te komen, je kan daar mee akkoord gaan of een ander zoeken" en mag de klant niet antwoorden met "nee, tot einde contractperiode moet je je gewoon aan onze overeenkomst houden" ?
Tuurlijk kan ik dat wel verwachten - zij sluiten immers een contract met mij. De contracten van de 50.000 anderen interesseren mij als klant niet en heb ik sowieso ook niets mee te maken.quote:Op zaterdag 4 april 2015 13:24 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat mag je niet zeggen omdat er bij bijvoorbeeld Ziggo/UPC altijd vele duizenden zijn bij wie de einddatum nog niet is verstreken, je kunt niet verwachten dat deze bedrijven bij eke wijziging zowel de oude als de nieuwe situatie blijven aanbieden, voor een aantal wijzigingen is dit technisch zelfs niet haalbaar.
Wel als er geen alternatieve aanbieder is.quote:En zoals gezegd, het is toch geen punt. Zij voeren een wijziging door, en jij mag opzeggen, geen probleem dus.
Nee dat kun je niet verwachten, dat zou dom en simpel zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2015 13:40 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Tuurlijk kan ik dat wel verwachten - zij sluiten immers een contract met mij. De contracten van de 50.000 anderen interesseren mij als klant niet en heb ik sowieso ook niets mee te maken.
Bij overmacht snap ik dat zij zich daar niet aan hoeven te houden. Als Discovery Channel morgen failliet is kan ik vanzelfsprekend niet eisen dat ze mij nog een jaar lang Discovery Channel laten zien bijv. Maar hier is geen sprake van overmacht.
[..]
Wel als er geen alternatieve aanbieder is.
Nu kijk ik zelf amper tot geen TV, maar zijn die programma's echt op een geschiedenis kanaal?quote:Op zaterdag 4 april 2015 13:29 schreef GuitarJJ het volgende:
Vandaar dat ik History Channel gisteren niet kon vinden.![]()
Pawn Stars en Storage Wars waren altijd prima programma's om te kijken wanneer er niets op tv was!
Jep: http://www.historychannel.nl/shows.htmlquote:Op zaterdag 4 april 2015 13:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nu kijk ik zelf amper tot geen TV, maar zijn die programma's echt op een geschiedenis kanaal?
Pff, ik hoorde al vaker mensen over de teloorgang van dat soort kanalen, maar dit is wel heel droevig.quote:Op zaterdag 4 april 2015 13:46 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Jep: http://www.historychannel.nl/shows.html
Is verhuisd naar 28.quote:Op zaterdag 4 april 2015 13:29 schreef GuitarJJ het volgende:
Pawn Stars en Storage Wars waren altijd prima programma's om te kijken wanneer er niets op tv was!
Was dat voorheen wel ?quote:Op zaterdag 4 april 2015 13:55 schreef GuitarJJ het volgende:
Klopt, maar met een 'basis' abonnement heb je geen toegang meer tot deze zender.
Omdat in het contract waar jij zo stoer mee loopt te wapperen gewoon staat dat ze het zenderaanbod mogen wijzigen.quote:Op zaterdag 4 april 2015 13:40 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Tuurlijk kan ik dat wel verwachten - zij sluiten immers een contract met mij. De contracten van de 50.000 anderen interesseren mij als klant niet en heb ik sowieso ook niets mee te maken.
Bij overmacht snap ik dat zij zich daar niet aan hoeven te houden. Als Discovery Channel morgen failliet is kan ik vanzelfsprekend niet eisen dat ze mij nog een jaar lang Discovery Channel laten zien bijv. Maar hier is geen sprake van overmacht.
[..]
D'r zijn zat alternatieven, alleen niet op de kabel.......quote:Op zaterdag 4 april 2015 13:40 schreef Kassamiep het volgende:
Ik zoek dan ook geen discussie maar een onderbouwing van het waarom van de regel. De door jou geopperde is overduidelijk onzin.quote:Op zaterdag 4 april 2015 13:44 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nee dat kun je niet verwachten, dat zou dom en simpel zijn.
Daarnaast als jij zo halsstarrig aan je punt vasthoud waarvan jij weet dat het niet zo werkt is een discussie niet mogelijk.
Fijne dag nog.
Ik vertel je waarom ze wijzigingen doorvoeren en geen uitzonderingen kunnen maken, dat het in je contract staat had je al moeten weten en veronderstel ik als basiskennis. Maar jij bent dus zo iemand die wel dingen wil maar de contracten dus niet leest.quote:Op zaterdag 4 april 2015 14:20 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik zoek dan ook geen discussie maar een onderbouwing van het waarom van de regel. De door jou geopperde is overduidelijk onzin.
De door een ander geopperde stelling dat er in het contract staat dat er een wijziging mag plaatsvinden klinkt al een stuk logischer.
Als het goed is hebben we er een Turkse zender voor terug gekregenquote:Op zaterdag 4 april 2015 13:29 schreef GuitarJJ het volgende:
Gewoon, lekker via netflix, of torrents etc. geen reclame, geen onzin, gewoon waar je voor komt..quote:
Dat had je zelf ook kunnen lezen, of bedenken.quote:Op zaterdag 4 april 2015 14:20 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik zoek dan ook geen discussie maar een onderbouwing van het waarom van de regel. De door jou geopperde is overduidelijk onzin.
De door een ander geopperde stelling dat er in het contract staat dat er een wijziging mag plaatsvinden klinkt al een stuk logischer.
Ik blijf het ook raar vinden van een zeikend babyboom clubje als de consumentenbond om een kabelmaatschappij min of meer verantwoordelijk te stellen voor prutapparatuur bij mensen thuis.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:36 schreef De_Hertog het volgende:
En, uiteraard: Ziggo herkent zich niet in klacht Consumentenbond
Wat heeft 4G er nou weer mee te maken?quote:Op zaterdag 11 april 2015 18:24 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik blijf het ook raar vinden van een zeikend babyboom clubje als de consumentenbond om een kabelmaatschappij min of meer verantwoordelijk te stellen voor prutapparatuur bij mensen thuis.
Linksom of rechtsom had een flink deel van die mensen uiteindelijk toch problemen gekregen, aangezien 4G steeds verder wordt uitgerold.
Jawel, digitenne: NPO 1, NPO 2 en NPO 3 en een regionale zender worden gratis uitgezonden.quote:Op zaterdag 11 april 2015 19:12 schreef SeLang het volgende:
Hoe is dat tegenwoordig in NL, is er geen gratis TV meer?
Het gros van de mensen heeft problemen vanwege verouderde / niet goedgekeurde kabels die niet genoeg shielding hebben om straling op o.a. de banden die 4G gebruikt niet van invloed te laten zijn op het kabel signaal.quote:Op zaterdag 11 april 2015 19:05 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Wat heeft 4G er nou weer mee te maken?
Aanvulling op de uitleg van Dennism:quote:Op zaterdag 11 april 2015 19:05 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Wat heeft 4G er nou weer mee te maken?
Zou niet weten waar ik die schotel op moet hangen, aan het balkon?quote:Op maandag 13 april 2015 09:47 schreef Arnax het volgende:
Anders fijn overstappen naar Canal Digitaal, veel extra zenders in het Entertainment pakket (30,- p/m) en neem je voor 20,- een i-net abo van Telfort erbij. Werkt prima
Waarom niet aan het balkon? Genoeg allochtone medemensen die hetzelfde doenquote:Op maandag 13 april 2015 09:55 schreef JDx het volgende:
[..]
Zou niet weten waar ik die schotel op moet hangen, aan het balkon?
En volgens mij moet je daar ook een andere tv voor hebben.
En kabels leggen? Nee dat is geen optie.
Ja het wordt niet echt duidelijk gecommuniceerd met vaste klanten.quote:Op maandag 13 april 2015 10:08 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ik snap het niet, ze zijn samengegaan maar hebben niet dezelfde paketten? Bij Ziggo kun je een pluspakket nemen met al die zenders voor 10 euro
Ik heb in de slaapkamer (ligt een wat langere kabel) ook opeens problemen met normale zenders, had voorheen alleen problemen met wat knullige zenders ver achterin.quote:Op maandag 13 april 2015 10:12 schreef Uitgebloed het volgende:
Kennelijk zijn er gelijktijdig ook zenderwisselingen geweest in de pakketten waarover niet goed gecommuniceerd is met de klanten.
Mn ouders zitten bij UPC, alleen basispakket. Sinds kort hebben we af en toe problemen emt de ontvangst van NPO1,2 en 3. Ligt mogelijk aan de ontvanger (grijs geimporteerde topfield recorder) of bekabeling.. maar voorheen hadden we nergens last ervan. Boven in de slaapkamer (met slechtere ontvangst door lange kabels) gaf een Humax recorder totaal geen problemen met dezelfde zenders :/
Behalve dat je een internetsnelheid van tien jaar geleden hebtquote:Op maandag 13 april 2015 09:47 schreef Arnax het volgende:
Anders fijn overstappen naar Canal Digitaal, veel extra zenders in het Entertainment pakket (30,- p/m) en neem je voor 20,- een i-net abo van Telfort erbij. Werkt prima
Niets mis met 30 m/bitquote:Op maandag 13 april 2015 10:53 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Behalve dat je een internetsnelheid van tien jaar geleden hebt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |