Isegrim | vrijdag 3 april 2015 @ 14:28 | |||
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nog een grafiekje: Diverse links: Vlucht afspelen op Flighttracker24 Airbus a320 cockpit door locking system Technische informatie: Ruwe data van de transponder waaruit blijkt dat de hoogte-instelknop van de auto-pilot naar beneden werd gedraaid. Deze data, die verkregen werd met een ADS-B receiver via een grondstation, is 24-03-15 aan de BAE, de franse onderzoeks-commissie, overhandigd.
Eerste Berichtgeving 24-03-15: -NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn. Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien. Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille. Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren. Update 27-03-15: -Bild- De krant heeft de hand kunnen leggen op het medisch dossier van Lubitz bij de luchtvaartautoriteiten. Daaruit zou blijken dat de 27-jarige Duitser een tijdelijk vliegverbod opgelegd kreeg door medische problemen en in behandeling moest. Hij zou opgenomen geweest zijn in een psychiatrische inrichting. Als het klopt, verklaart het waarom Lubitz in dat jaar zijn opleiding onderbrak. Volgens de krant was de copiloot anderhalf jaar in psychiatrische behandeling. Update 26-03-15: -De Stentor- De Duitse politie heeft donderdagavond na 4 uur de doorzoeking van de woning in Düsseldorf van co-piloot Andreas Lubitz beëindigd. Gezocht is naar aanwijzingen voor een motief. Of er ook iets is aangetroffen, is niet bekendgemaakt. De politie doorzocht ook de woning van de ouders van Lubitz in Montabaur, waar de copiloot ook deels woonde. De doorzoekingen waren op verzoek van de Franse justitie. -NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, heeft het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder. -Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren). -NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille. -New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten. -Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule hoort te zitten inmiddels teruggevonden. -BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit. Update 25-03-15: -Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen. Update 24-03-15: -Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf. YouTubes: | ||||
Isegrim | vrijdag 3 april 2015 @ 14:28 | |||
Je doet je username eer aan. ![]() | ||||
#ANONIEM | vrijdag 3 april 2015 @ 14:36 | |||
Alsof het om een aan- uit- knopje gaat. ![]() | ||||
Apekoek | vrijdag 3 april 2015 @ 14:36 | |||
Hou toch op. Al is je kind ziek, ik zal niet meer van hem of haar houden na een massamoord. Ik zou dan denken waarom doet mijn kind dat mij en al die onschuldige mensen aan, had dan alleen zelf je leven ontnomen. Maar door anderen en je eigen ouders er in bij te betrekken kan ik niet meer van zo iemand houden. Ik vind het zelfs ziek als je dan nog van je kind zou houden. Maar zeg nergens dat het makkelijk zal zijn om het te verwerken. | ||||
eight | vrijdag 3 april 2015 @ 14:46 | |||
Depressie is en blijft een ziekte. Hoe moet je zoiets voorkomen? | ||||
Apekoek | vrijdag 3 april 2015 @ 15:01 | |||
Depressie staat niet gelijk aan een zelf en massamoord plegen. Een belediging van de vele goed uitbehandelde depressieve mensen. | ||||
JeMoeder | vrijdag 3 april 2015 @ 15:44 | |||
Waarom zou je nog niet van je kind kunnen houden? Dat is voor iedereen anders. | ||||
Apekoek | vrijdag 3 april 2015 @ 15:48 | |||
Ik vraag mij af waarom je nog van je kind kan houden na 149 onschuldige mensen vermoord te hebben. Het lijkt mij dan ook een van de weinige legitieme momenten in je leven die het rechtvaardigen ok niet meer van je kind te houden. Of ben ik nou gek? Er zijn veel meer gevallen bekend van minder erge gebeurtenissen rondom ouders en kinderen die om wat voor reden dan ook niet meer van elkaar houden. Door oa mishandeling bijvoorbeeld. Waarom is dit dat opeens wel een brug te ver? | ||||
JeMoeder | vrijdag 3 april 2015 @ 15:50 | |||
Ik zeg niet dat 'het een brug te ver' is. Ik zeg alleen dat dit voor elk mens anders is. Beide situaties kan ik begrijpen (niet houden/houden van). En wanneer er iets tussen de mensen zelf gebeurt, zoals mishandeling, dan is dat voor die mensen persoonlijk een heel andere ervaring, aangezien het tussen henzelf gebeurt. | ||||
Apekoek | vrijdag 3 april 2015 @ 16:00 | |||
Je kind zadelt je doelbewust met deze terror op, daar was hij zich vast van bewust. Kennelijk maakte ook dat hem niets uit. Indirect wellicht, maar ik zie geen verschil. Dit is ernstige psygische mishandeling tegen oa zijn ouders. Denk out of the box, we hebben het hier over hetzelfde maar dan gruwelijker. Andere setting, zelfde context. | ||||
JeMoeder | vrijdag 3 april 2015 @ 16:01 | |||
Gast, lees je wat ik zeg? Ik zeg dat ik BEIDE kanten kan begrijpen. Dus JOUW kant, maar ook die van ANDEREN. En daarbij nog de kanttekening dat het helemaal niet zo hoeft te zijn dat deze suïcidale man aan zijn passagiers heeft gedacht. Daarvoor kon hij al veel te ver heen zijn. | ||||
Apekoek | vrijdag 3 april 2015 @ 16:08 | |||
Ik reageerde op je 2e alinea, niet de 1e. | ||||
Apekoek | vrijdag 3 april 2015 @ 16:10 | |||
Verder ben ik blij dat ik het niet snap, maar waarom zou het kunnen dat hij niet bij stil stond dat hij meer mensen van een drama zou kunnen voorzien? Als je een vliegtuig kan besturen, dan besef je toch ook dat je meer mensen pijn gaat doen met deze actie. Hoe ver je ook heen bent? | ||||
TheVulture | vrijdag 3 april 2015 @ 16:15 | |||
Blijft enorm triest voor die 150 slachtoffers en hun nabestaanden, slachtoffer van een gek ![]() Ik zou gek worden | ||||
#ANONIEM | vrijdag 3 april 2015 @ 16:16 | |||
heb je zelf kinderen? | ||||
Murmeli | vrijdag 3 april 2015 @ 18:08 | |||
Ik zou me geloof ik vooral afvragen wat ik heb misdaan dat mijn eigen kind zo'n monster is geworden. En waarom ik dat niet heb zien aankomen. | ||||
W.H.I.S.T.L.E | vrijdag 3 april 2015 @ 18:10 | |||
Misschien heeft ie ooit zijn hoofd ergens tegenaan gestoten, waardoor ie psychisch geworden is. | ||||
Murmeli | vrijdag 3 april 2015 @ 18:15 | |||
Dat is ook een optie. | ||||
Marrije | vrijdag 3 april 2015 @ 18:48 | |||
waarom je nog van je kind kan houden? Om alle goede dingen die hij ongetwijfeld ook had. Dat wordt niet bij iedereen dan meteen nul waard. | ||||
Tourniquet | vrijdag 3 april 2015 @ 22:55 | |||
Benno Baksteengod straks bij Pauw. | ||||
Rica | zaterdag 4 april 2015 @ 00:54 | |||
Alsof "houden van" een rationele bewuste beslissing is. Jij lijkt het als een keuze te zien. "Ok nu stop ik met houden van." Als iemand in mijn omgeving zo zou denken zou ik me afvragen hoe zijn gevoelsleven er uitziet. (alarmbelletjes) | ||||
remlof | zaterdag 4 april 2015 @ 01:12 | |||
Fix die waardeloze TT nou eens ![]() | ||||
Apekoek | zaterdag 4 april 2015 @ 10:35 | |||
Nogmaals, ik vind dit de enige legitieme reden om wel de knop om te draaien. Ik zou niet accepteren dat mijn kind zoiets ergs zou doen, dus ik zou er alles aan doen om niet meer van hem of haar te houden. Dat het moeilijk zal zijn dat begrijp ik, maar ik zou het zwak vinden als je het niet zou proberen. Zeker gezien het feit dat je kind je dus moedwillig metaal heeft mishandeld door deze daad. En natuurlijk ben ik het ook eens met de andere user hier. Afvragen, waar heb ik het tijdens de opvoeding laten afweten, wat heb ik fout gedaan? Maar dat lijkt soms geen relevante vraag meer, dit is uiteindelijk zijn keuze geweest. En niest rechtvaardigd uiteindelijk om een vliegtuig vol onschuldige mensen in de Alpen tegen een berg aan te parkeren. | ||||
Isegrim | zaterdag 4 april 2015 @ 10:37 | |||
Onvoorwaardelijke liefde vind ik heel wat bewonderenswaardiger dan je uiterste best doen om je eigen kind te gaan haten. ![]() | ||||
Apekoek | zaterdag 4 april 2015 @ 10:47 | |||
Waarom zijn er zo weinig mensen die kunnen begrijpen dat ik mijn kind zou haten wanneer hij zoveel onschuldige mensen heeft vermoord? En dat ik mijn kind zou haten voor het feit dat hij mij dit aan heeft gedaan? Zo gek is dat toch niet? Als het goed is zullen wij allemaal van onze kinderen blijven houden aangezien gelukkig bijna niemand tot dit in staat is. Dat is alvast mooi meegenomen. Ik heb het puur over het geval dat, dat dit een verandering in je leven kan zijn tov je standpunt tegen je bloed eigen kind. Zeer exceptioneel natuurlijk. | ||||
Twiitch | zaterdag 4 april 2015 @ 10:50 | |||
Wat een gezeik hier over wat semantiek. | ||||
Murmeli | zaterdag 4 april 2015 @ 23:03 | |||
Ik geloof niet dat ik mijn kind zou gaan haten omdat hij mij dit aandoet. Dat zou me wel pijn doen, maar zou slechts een klein deel uitmaken van alles wat ik in zo'n situatie zou voelen. | ||||
Loekie1 | zondag 5 april 2015 @ 09:14 | |||
The European Aviation Safety Agency had voiced concerns over Germany’s “non-conformity” with air safety rules before the Germanwings air crash which killed 150 people, especially on air crew health monitoring, a spokesman said. The EASA, an EU agency, “had pointed out several cases of non-conformity”, spokesman Dominique Fouda said on Saturday, confirming a Wall Street Journal report. “On the basis of the EASA recommendations the European commission launched, in late 2014, a process calling for accountability from Germany,” he continued. Andreas Lubitz, the co-pilot suspected of deliberately crashing a Germanwings airliner on March 24, had searched online for information about suicide and cockpit doors, according to prosecutors. All 150 people on board Flight 4U9525 from Barcelona to Düsseldorf were killed when it crashed into the Alps in the worst such disaster on French soil in decades. German prosecutors have said Lubitz was diagnosed as suicidal “several years ago”, before he became a pilot. The parent company of Germanwings, German flag carrier Lufthansa, has come under huge pressure after it emerged that Lubitz had informed his bosses that he had suffered from severe depression. Lufthansa said the co-pilot had told the airline in 2009 about his illness after interrupting his flight training. Doctors had recently found no sign that Lubitz, 27, intended to hurt himself or others, but he was receiving treatment from neurologists and psychiatrists who had signed him off sick from work a number of times, including on the day of the crash. Lufthansa chief Carsten Spohr has said the airline was utterly unaware of any health issues that could have compromised Lubitz’s fitness to fly, calling him “100% airworthy”. According to Saturday’s edition of the Wall Street Journal, “EU officials said Germany’s air-safety regulator suffered from chronic staffing shortfalls that could undermine its ability to run checks of carriers and crew, including medical checks.” An EU commission spokesman said that, based on the EASA findings, it had “told Germany to get its aviation industry in conformity” with the rules. “Germany’s responses are currently being evaluated,” he added. “This is part of a continuous system of supervision” in a process which can culminate in corrective action. http://www.theguardian.co(...)oring-of-crew-health Chronische personeelstekorten bij de afdelingen die de piloten geregeld moeten checken. | ||||
voetbalmanager2 | donderdag 9 april 2015 @ 15:27 | |||
Bedriegster vliegt gratis met Lufthansa Een Duitse vrouw die zich voordeed als nabestaande van de ramp met het Germanwings-vliegtuig in de Franse Alpen, is op kosten van Lufthansa naar Zuid-Frankrijk gevlogen. De vrouw vloog twee keer gratis naar Frankrijk, waar ze de rampplek bij Seyne-les-Alpes en het gedenkteken Le Vernet bezocht. Ze maakte daar bovendien aanspraak op psychologische hulp. Bij de tweede vlucht kreeg Lufthansa argwaan en stelde een onderzoek in.De vrouw bleek geen familielid of kennis te zijn van de omgekomen lerares, die werkzaam was aan het Gymnasium in Haltern. Lufthansa noemt het incident 'betreurenswaardig'. De maatschappij laat weten dat niet alle formaliteiten bij de vluchten met nabestaanden in acht werden genomen, om hen niet te veel te belasten. Tegen de vrouw zijn nog geen stappen ondernomen. De vader van de omgekomen lerares wil dat ze wordt aangeklaagd. http://www.telegraaf.nl/b(...)naar_rampplek__.html ![]() | ||||
Isegrim | donderdag 9 april 2015 @ 15:57 | |||
Bizar... Ramptoerist... | ||||
waht | donderdag 9 april 2015 @ 16:02 | |||
| ||||
#ANONIEM | donderdag 9 april 2015 @ 16:07 | |||
Dan heb je echt een bord voor je kop. ![]() | ||||
eriksd | donderdag 9 april 2015 @ 16:28 | |||
Hoe kom je nou weer bij deze uitdrukking? | ||||
MissButterflyy | donderdag 9 april 2015 @ 16:35 | |||
Ze bedoelt waarschijnlijk de vliegtuigmaatschappij? | ||||
crystal_meth | donderdag 9 april 2015 @ 16:49 | |||
lasix? | ||||
Physsic | donderdag 9 april 2015 @ 17:18 | |||
De titel doet lijken alsof het al zowat bewezen is, maar in het stukje tekst staat dat ze alleen opzoek zijn naar aanwijzingen. Er staat helemaal niks over of ze al iets gevonden hebben..? | ||||
waht | donderdag 9 april 2015 @ 17:18 | |||
Daily Mail he. | ||||
#ANONIEM | donderdag 9 april 2015 @ 17:22 | |||
zelf bedacht. | ||||
Loekie1 | donderdag 9 april 2015 @ 20:16 | |||
In het Nederlands: Piloot mogelijk gedrogeerd BERLIJN - Rampvlieger Andreas Lubitz deed mogelijk een chemisch goedje in de koffie van piloot Patrick Sodenheimer, waardoor hij naar het toilet moest. Foto: Twitter Lubitz zou op internet hebben gezocht naar informatie over een vochtafdrijvende vloeistof, zeggen ingewijden van het onderzoek. Een paar druppels zouden ervoor gezorgd hebben dat Sodenheimer zo snel na het opstijgen een bezoek bracht aan de wc, meldden Duitse media donderdag. Ongeveer tien minuten voordat het toestel neerstortte, verliet gezagvoerder Sondheimer kort de cockpit om naar wc te gaan. Lubitz zette vervolgens de daling in. In de laatste acht minuten is het toestel gedaald van twaalf kilometer hoogte naar lager dan twee kilometer. 'Flugkapitän’ Sondenheimer kwam de afgesloten cockpit niet meer in, schreeuwde en sloeg op de deur. Uiteindelijk probeerde de zeer ervaren captain in wanhoop de deur met een bijl open te breken. Tevergeefs. http://www.telegraaf.nl/b(...)eerde_piloot___.html | ||||
Isegrim | donderdag 9 april 2015 @ 20:22 | |||
![]() | ||||
BlueMage | donderdag 9 april 2015 @ 21:03 | |||
Tsja Telegraaf doet natuurlijk mee met Daily Mail. ![]() | ||||
Rabieluh | donderdag 9 april 2015 @ 21:17 | |||
De telegraaf kennende hebben ze het gebaseerd op deze post NWS / Passagiersvliegtuig neergestort in Zuid-Frankrijk #10 ![]() | ||||
Loekie1 | donderdag 9 april 2015 @ 21:24 | |||
Jij was er dus al opgekomen. Ik heb het ook gedacht maar ik vond het te ver gaan dit op te schrijven. Zo zie je maar dat de werkelijkheid erger is dan je durft te denken. | ||||
Rabieluh | donderdag 9 april 2015 @ 21:42 | |||
Geeft toch wel aan dat er meer planning bij kwam kijken, een stuk meer dan een impulsieve "hij is naar de wc, nu kan het". | ||||
Physsic | donderdag 9 april 2015 @ 22:42 | |||
Naja, ik vind dit een beetje vreemd. Die piloot die moest al naar de wc toen hij in het vliegtuig stapte, want op die audiotape is te horen dat hij zegt dat hij op de luchthaven niet de mogelijkheid had. Daarom gaat hij ook direct op het moment dat het vliegtuig gestopt is met stijgen. | ||||
kurk_droog | donderdag 9 april 2015 @ 23:19 | |||
Die bijl? Waawr kan je die vinden in het vliegtuig..dan ga ik als er zandbaarden zitten even 100 stoelen de andere kant op. | ||||
Physsic | donderdag 9 april 2015 @ 23:31 | |||
Of er juist dichterbij. ![]() | ||||
Loekie1 | zaterdag 11 april 2015 @ 17:01 | |||
Misschien schaamde hij zich dat hij zo snel naar de wc moest - doordat er iets in zijn koffie zat -, en verzon een smoesje. | ||||
Isabeau | zaterdag 11 april 2015 @ 17:18 | |||
och, dat kan ook nog natuurlijk ![]() | ||||
RemcoDelft | zaterdag 11 april 2015 @ 17:43 | |||
Daar ben ik nu ook wel benieuwd naar! En het kan geen groot geheim zijn, als tienduizenden piloten/stewardessen er van weten. Ik las ook dat de deur opengaat bij een explosieve decompressie van het toestel. Als dat waar is, ben ik wel benieuwd of de piloot dat had kunnen forceren door een gat in de romp te hakken. En ja, het vliegtuig kan daar tegen (zolang je niet meerdere spanten in een rij sloopt). | ||||
voetbalmanager2 | woensdag 6 mei 2015 @ 08:19 | |||
Oefende hij op de heenweg zijn verschrikkelijke daad of wou hij toen al het vliegtuig met alle passagiers erin op een berg te pletter slaan? De mensen die op de heenweg in dit vliegtuig zaten zullen deze vraag hun hele leven wel met zich meedragen. En waarom mocht Lubitz gewoon terugvliegen van Germanwings terwijl hij net minutenlang daalde en daar geen verklaring voor was? | ||||
Physsic | woensdag 6 mei 2015 @ 08:59 | |||
Vraag me af wat zijn excuus was, want ik neem aan dat die andere piloot dat door heeft gehad toen hij terug kwam in de cockpit. | ||||
OmniRocket | woensdag 6 mei 2015 @ 09:30 | |||
Is dit niet te zien op flightradar ofzo? | ||||
kalinhos | woensdag 6 mei 2015 @ 09:49 | |||
Is die data direct beschikbaar voor de verantwoordelijken? | ||||
RemcoDelft | woensdag 6 mei 2015 @ 10:06 | |||
Simpel: geld! Een piloot op non-actief zetten en een vervanger regelen kost geld. Vandaar ook dat ze deze gek gewoon lieten vliegen, terwijl zijn psychische problemen al jaren bekend waren. | ||||
voetbalmanager2 | woensdag 6 mei 2015 @ 10:52 | |||
Ongetwijfeld, alhoewel ik geen expert ben op dat gebied. | ||||
Physsic | woensdag 6 mei 2015 @ 10:54 | |||
Zo'n vliegtuig wordt toch continu in de gate gehouden door de luchtverkeersleiding? Als er iets raars gebeurt (plots dalend vliegtuig), dan neemt die contact op met de piloten. | ||||
voetbalmanager2 | woensdag 6 mei 2015 @ 11:00 | |||
Ja, ik ga er vanuit dat dat in dit geval ook gebeurd is. Als een vliegtuig minutenlang daalt terwijl daar geen enkele reden voor is, dan is er iets goed mis. Dat maakt het des te kwalijker dat Lubitz gewoon terug mocht vliegen. | ||||
Physsic | woensdag 6 mei 2015 @ 11:14 | |||
Precies. Daarom ben ik ook benieuwd wat zijn verklaring was tegen zijn mede-piloot en luchtverkeersleiding. Dat zou wel een hele goede moeten zijn. Soms zetten vliegtuigen zo'n emergency descend in als ze vermoeden dat ze met een anders vliegtuig gaan botsen, of als er een plotselinge decompressie in het vliegtuig is. Bij beide gevallen zou de luchtverkeersleiding (achteraf) wel moeten weten dat dit niet het geval was, en dat de daling een andere reden had. Vreemd verhaal. | ||||
voetbalmanager2 | woensdag 6 mei 2015 @ 11:22 | |||
In dat 1e geval (vermijden van botsing) zakt men hoogstens enkele honderden meters. Dat duurt niet minutenlang. En beide geschetste situaties zijn erg zorgwekkend. Germanwings heeft echt wel wat uit te leggen waarom ze hier niet ingegrepen hebben en Lubitz op die fatale vlucht gewoon in de cockpit plaats kon nemen. | ||||
Re | woensdag 6 mei 2015 @ 11:28 | |||
en als GermanWings er gewoon niets van af weet, krijgen ze alles wel door, dit zijn nieuwe feiten die ineens opduiken, dus kan me voorstellen dat het toen helemaal niet bekend was bij GW | ||||
voetbalmanager2 | woensdag 6 mei 2015 @ 11:33 | |||
Als jij als maatschappij er geeneens weet van hebt dat een vliegtuig van jou minutenlang een hoogst ongebruikelijke daling in heeft gezet, dan is er iets goed mis in je organisatie. | ||||
Webschip | woensdag 6 mei 2015 @ 11:39 | |||
De andere piloot moet die "oefening" toch hebben opgemerkt ![]() | ||||
RemcoDelft | woensdag 6 mei 2015 @ 11:39 | |||
Als je als luchtvaartmaatschappij psychische tijdbommen in de cockpit toestaat is er wel meer mis dan dat... | ||||
Re | woensdag 6 mei 2015 @ 12:07 | |||
noi ja, de heenvlucht was 2 uur ervoor, dus op zich als het verder niet (tijdig) gemeld is door de instanties die daarover gaan wistren ze het misschien niet... Indien ze het wel wisten tsja, indien er een plausibele verklaring is geweest... maar het is gissen | ||||
Tourniquet | donderdag 7 mei 2015 @ 10:34 | |||
Hij heeft tijdens een normale, geplande daling de doelhoogte op het MCP paneel verlaagd naar de minimumwaarde die je in kan stellen, namelijk 100 voet/30 meter, om deze daarna weer in te stellen op de hoogte die opgegeven was door de luchtverkeersleiding. De captain was op dat moment niet in de cockpit dus dat verklaart dat dit niet opgemerkt is. ![]() http://www.tagesschau.de/inland/germanwings-absturz-177.html Hier is het tussenrapport te zien (Engels): http://www.bea.aero/docsp(...)df/d-px150324.en.pdf [ Bericht 9% gewijzigd door Tourniquet op 07-05-2015 10:43:21 ] | ||||
waht | donderdag 7 mei 2015 @ 10:44 | |||
Want dat krijgen ze direct door in de directiekamer? Van al hun vliegtuigen? Denk eens na. Degene die hier mogelijk wat mee had kunnen doen zijn de piloot en relevante de luchtverkeersleiding. | ||||
quinoahipster | donderdag 7 mei 2015 @ 11:03 | |||
Thanks! Dus de luchtverkeersleiding heeft helemaal niks geks gezien ![]() Althans, de daling zelf was normaal, alleen de hoogte die hij had ingesteld niet, maar dat werd niet opgemerkt volgens dit verhaal. D-AIPX - 24 mars 2015 23 ˆ at 7 h 20 min 50, the selected altitude decreased to 100 ft for three seconds and then increased to the maximum value of 49,000 ft and stabilized again at 35,000 ft; ˆ at 7 h 21 min 10, the Bordeaux control centre gave the crew the instruction to continue the descent to flight level FL210; ˆ at 7 h 21 min 16, the selected altitude was 21,000 ft; ˆ from 7 h 22 min 27, the selected altitude was 100 feet most of the time and changed several times until it stabilized at 25,000 ft at 7 h 24 min 13; ˆ at 7 h 24 min 15, the buzzer to request access to the cockpit was recorded; ˆ at 7 h 24 min 29 noises like those of the unlocking of the cockpit door then its opening was recorded and corresponded to the Captain's return to the cockpit. The following graphs were extracted from the FDR and illustrate the variations in selected altitude. (pag 22 van rapport) [ Bericht 13% gewijzigd door quinoahipster op 07-05-2015 11:20:49 ] | ||||
stavromulabeta | donderdag 7 mei 2015 @ 11:28 | |||
Die daling was in dezelfde orde als een lijnbus die 10 km te hard rijdt of een trein die onnodig afremt. Geen directie die daar binnen 2 uur van op de hoogte gesteld wordt. | ||||
BE | donderdag 7 mei 2015 @ 11:34 | |||
![]() | ||||
quinoahipster | donderdag 7 mei 2015 @ 11:47 | |||
Zieke shit he ![]() | ||||
voetbalmanager2 | zondag 10 mei 2015 @ 09:50 | |||
| ||||
Perrin | zondag 10 mei 2015 @ 09:52 | |||
Toch bijzonder, hoe toezichthouders consequent falen, liegen, draaien. | ||||
waht | zondag 10 mei 2015 @ 10:09 | |||
Ook wel relevant dat de piloot dus eerder zonder problemen de cockpit heeft verlaten en er weer in kon. | ||||
Tourniquet | zondag 10 mei 2015 @ 14:18 | |||
Klopt, maar dat was op de heenvlucht. | ||||
waht | zondag 10 mei 2015 @ 14:23 | |||
Zeker, maar de piloot had dus geen enkele reden te vermoeden dat hij op de terugvlucht maar beter im de cockpit kom blijven. | ||||
Tourniquet | zondag 10 mei 2015 @ 14:37 | |||
Dacht ook gelezen te hebben dat het op de heenvlucht een andere gezagvoerder was. | ||||
Physsic | vrijdag 5 juni 2015 @ 16:29 | |||
|