Oefende hij op de heenweg zijn verschrikkelijke daad of wou hij toen al het vliegtuig met alle passagiers erin op een berg te pletter slaan? De mensen die op de heenweg in dit vliegtuig zaten zullen deze vraag hun hele leven wel met zich meedragen.quote:'Co-piloot Germanwings oefende daling op heenvlucht'
De Duitse co-piloot Andreas Lubitz heeft de daling geoefend op de heenvlucht van het toestel dat hij liet neerstorten. Dat schrijft de Duitse krant Bild op basis van bronnen die onderzoek doen naar de crash van het vliegtuig, eind maart.
Het toestel verongelukte toen het van Barcelona naar Düsseldorf vloog. Lubitz zou het toestel een vlucht eerder, van Düsseldorf naar Barcelona, minutenlang hebben laten dalen.
Volgens de bronnen is er voor zo'n daling geen logische verklaring. Bild schrijft dat Franse onderzoekers vandaag met een tussenrapport komen.
Buitengesloten
Co-piloot Lubitz liet het toestel op 24 maart hoogstwaarschijnlijk opzettelijk neerstorten. Hij sloot de piloot, die even naar de wc was geweest, buiten door de deur naar de cockpit te vergrendelen. Het vliegtuig stortte neer in de Franse Alpen. Geen van de 150 inzittenden overleefde de ramp.
http://nos.nl/artikel/203(...)g-op-heenvlucht.html
Is dit niet te zien op flightradar ofzo?quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Oefende hij op de heenweg zijn verschrikkelijke daad of wou hij toen al het vliegtuig met alle passagiers erin op een berg te pletter slaan? De mensen die op de heenweg in dit vliegtuig zaten zullen deze vraag hun hele leven wel met zich meedragen.
En waarom mocht Lubitz gewoon terugvliegen van Germanwings terwijl hij net minutenlang daalde en daar geen verklaring voor was?
Is die data direct beschikbaar voor de verantwoordelijken?quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Oefende hij op de heenweg zijn verschrikkelijke daad of wou hij toen al het vliegtuig met alle passagiers erin op een berg te pletter slaan? De mensen die op de heenweg in dit vliegtuig zaten zullen deze vraag hun hele leven wel met zich meedragen.
En waarom mocht Lubitz gewoon terugvliegen van Germanwings terwijl hij net minutenlang daalde en daar geen verklaring voor was?
Simpel: geld! Een piloot op non-actief zetten en een vervanger regelen kost geld. Vandaar ook dat ze deze gek gewoon lieten vliegen, terwijl zijn psychische problemen al jaren bekend waren.quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En waarom mocht Lubitz gewoon terugvliegen van Germanwings terwijl hij net minutenlang daalde en daar geen verklaring voor was?
quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:30 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Is dit niet te zien op flightradar ofzo?
Ongetwijfeld, alhoewel ik geen expert ben op dat gebied.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:49 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Is die data direct beschikbaar voor de verantwoordelijken?
Zo'n vliegtuig wordt toch continu in de gate gehouden door de luchtverkeersleiding? Als er iets raars gebeurt (plots dalend vliegtuig), dan neemt die contact op met de piloten.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Ongetwijfeld, alhoewel ik geen expert ben op dat gebied.
Ja, ik ga er vanuit dat dat in dit geval ook gebeurd is. Als een vliegtuig minutenlang daalt terwijl daar geen enkele reden voor is, dan is er iets goed mis.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:54 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zo'n vliegtuig wordt toch continu in de gate gehouden door de luchtverkeersleiding? Als er iets raars gebeurt (plots dalend vliegtuig), dan neemt die contact op met de piloten.
Precies.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, ik ga er vanuit dat dat in dit geval ook gebeurd is. Als een vliegtuig minutenlang daalt terwijl daar geen enkele reden voor is, dan is er iets goed mis.
Dat maakt het des te kwalijker dat Lubitz gewoon terug mocht vliegen.
In dat 1e geval (vermijden van botsing) zakt men hoogstens enkele honderden meters. Dat duurt niet minutenlang. En beide geschetste situaties zijn erg zorgwekkend. Germanwings heeft echt wel wat uit te leggen waarom ze hier niet ingegrepen hebben en Lubitz op die fatale vlucht gewoon in de cockpit plaats kon nemen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:14 schreef Physsic het volgende:
[..]
Precies.
Daarom ben ik ook benieuwd wat zijn verklaring was tegen zijn mede-piloot en luchtverkeersleiding. Dat zou wel een hele goede moeten zijn.
Soms zetten vliegtuigen zo'n emergency descend in als ze vermoeden dat ze met een anders vliegtuig gaan botsen, of als er een plotselinge decompressie in het vliegtuig is.
Bij beide gevallen zou de luchtverkeersleiding (achteraf) wel moeten weten dat dit niet het geval was, en dat de daling een andere reden had.
Vreemd verhaal.
en als GermanWings er gewoon niets van af weet, krijgen ze alles wel door, dit zijn nieuwe feiten die ineens opduiken, dus kan me voorstellen dat het toen helemaal niet bekend was bij GWquote:Op woensdag 6 mei 2015 11:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In dat 1e geval (vermijden van botsing) zakt men hoogstens enkele honderden meters. Dat duurt niet minutenlang. En beide geschetste situaties zijn erg zorgwekkend. Germanwings heeft echt wel wat uit te leggen waarom ze hier niet ingegrepen hebben en Lubitz op die fatale vlucht gewoon in de cockpit plaats kon nemen.
Als jij als maatschappij er geeneens weet van hebt dat een vliegtuig van jou minutenlang een hoogst ongebruikelijke daling in heeft gezet, dan is er iets goed mis in je organisatie.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:28 schreef Re het volgende:
[..]
en als GermanWings er gewoon niets van af weet, krijgen ze alles wel door, dit zijn nieuwe feiten die ineens opduiken, dus kan me voorstellen dat het toen helemaal niet bekend was bij GW
Als je als luchtvaartmaatschappij psychische tijdbommen in de cockpit toestaat is er wel meer mis dan dat...quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als jij als maatschappij er geeneens weet van hebt dat een vliegtuig van jou minutenlang een hoogst ongebruikelijke daling in heeft gezet, dan is er iets goed mis in je organisatie.
noi ja, de heenvlucht was 2 uur ervoor, dus op zich als het verder niet (tijdig) gemeld is door de instanties die daarover gaan wistren ze het misschien niet... Indien ze het wel wisten tsja, indien er een plausibele verklaring is geweest...quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als jij als maatschappij er geeneens weet van hebt dat een vliegtuig van jou minutenlang een hoogst ongebruikelijke daling in heeft gezet, dan is er iets goed mis in je organisatie.
Hij heeft tijdens een normale, geplande daling de doelhoogte op het MCP paneel verlaagd naar de minimumwaarde die je in kan stellen, namelijk 100 voet/30 meter, om deze daarna weer in te stellen op de hoogte die opgegeven was door de luchtverkeersleiding. De captain was op dat moment niet in de cockpit dus dat verklaart dat dit niet opgemerkt is.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:14 schreef Physsic het volgende:
[..]
Precies.
Daarom ben ik ook benieuwd wat zijn verklaring was tegen zijn mede-piloot en luchtverkeersleiding. Dat zou wel een hele goede moeten zijn.
Soms zetten vliegtuigen zo'n emergency descend in als ze vermoeden dat ze met een anders vliegtuig gaan botsen, of als er een plotselinge decompressie in het vliegtuig is.
Bij beide gevallen zou de luchtverkeersleiding (achteraf) wel moeten weten dat dit niet het geval was, en dat de daling een andere reden had.
Vreemd verhaal.
Hier is het tussenrapport te zien (Engels): http://www.bea.aero/docsp(...)df/d-px150324.en.pdfquote:Die Luftraumkontrolleure hatten einen Sinkflug auf zunächst 35.000 Fuß und anschließend 21.000 Fuß angeordnet. Laut BEA stellte Andreas L. die Flughöhe fünf Mal zwischenzeitlich auf 100 Fuß ein, teils nur für einige Sekunden. Er stabilisierte die Flughöhe nur wenige Sekunden, bevor der Flugkapitän in das Cockpit zurückkehrte. Die BEA beruft sich bei ihren Ergebnissen auf die Auswertung der geborgenen Flugschreiber.
Want dat krijgen ze direct door in de directiekamer? Van al hun vliegtuigen?quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als jij als maatschappij er geeneens weet van hebt dat een vliegtuig van jou minutenlang een hoogst ongebruikelijke daling in heeft gezet, dan is er iets goed mis in je organisatie.
Thanks! Dus de luchtverkeersleiding heeft helemaal niks geks gezienquote:Op donderdag 7 mei 2015 10:34 schreef Tourniquet het volgende:
Die Luftraumkontrolleure hatten einen Sinkflug auf zunächst 35.000 Fuß und anschließend 21.000 Fuß angeordnet. Laut BEA stellte Andreas L. die Flughöhe fünf Mal zwischenzeitlich auf 100 Fuß ein, teils nur für einige Sekunden. Er stabilisierte die Flughöhe nur wenige Sekunden, bevor der Flugkapitän in das Cockpit zurückkehrte. Die BEA beruft sich bei ihren Ergebnissen auf die Auswertung der geborgenen Flugschreiber.
Die daling was in dezelfde orde als een lijnbus die 10 km te hard rijdt of een trein die onnodig afremt. Geen directie die daar binnen 2 uur van op de hoogte gesteld wordt.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als jij als maatschappij er geeneens weet van hebt dat een vliegtuig van jou minutenlang een hoogst ongebruikelijke daling in heeft gezet, dan is er iets goed mis in je organisatie.
quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:34 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Hij heeft tijdens een normale, geplande daling de doelhoogte op het MCP paneel verlaagd naar de minimumwaarde die je in kan stellen, namelijk 100 voet/30 meter, om deze daarna weer in te stellen op de hoogte die opgegeven was door de luchtverkeersleiding. De captain was op dat moment niet in de cockpit dus dat verklaart dat dit niet opgemerkt is.
[ afbeelding ]
http://www.tagesschau.de/inland/germanwings-absturz-177.html
[..]
Hier is het tussenrapport te zien (Engels): http://www.bea.aero/docsp(...)df/d-px150324.en.pdf
quote:Lubitz kreeg vrij spel
De medische dienst van Lufthansa had de Duitse toezichthouder LBA in juli 2009 wel degelijk op de hoogte gebracht van de zware depressies, waaraan ’killerpiloot’ Andreas Lubitz leed.
Dat zegt de Franse onderzoeksraad BEA in een rapport over de ramp met de Airbus A320 van Lufthansa-prijsvechter Germanwings op 24 maart jl. op een vlucht van Barcelona naar Düsseldorf.
De geesteszieke Lubitz (27), die berekenend een (zelf)moordmissie uitvoerde, vloog het toestel met 150 inzittenden moedwillig te pletter in zijn geliefde Franse Alpen.
Begin april beweerde de ’Luftfahrtbundesamt’ LBA (rijksluchtvaartdienst) nog zwart-op-wit van niets te weten en nooit door de Lufthansa-artsen te zijn geïnformeerd. Dat blijkt onjuist.
Ook wel relevant dat de piloot dus eerder zonder problemen de cockpit heeft verlaten en er weer in kon.quote:Op donderdag 7 mei 2015 11:03 schreef quinoahipster het volgende:
at 7 h 24 min 15, the buzzer to request access to the cockpit was recorded;
Klopt, maar dat was op de heenvlucht.quote:Op zondag 10 mei 2015 10:09 schreef waht het volgende:
[..]
Ook wel relevant dat de piloot dus eerder zonder problemen de cockpit heeft verlaten en er weer in kon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |