abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151328547
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)






Nog een grafiekje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Diverse links:

Vlucht afspelen op Flighttracker24
Airbus a320 cockpit door locking system

Technische informatie:

Ruwe data van de transponder waaruit blijkt dat de hoogte-instelknop van de auto-pilot naar beneden werd gedraaid. Deze data, die verkregen werd met een ADS-B receiver via een grondstation, is 24-03-15 aan de BAE, de franse onderzoeks-commissie, overhandigd.
1
2
3
4
Tijd          Hoogte-instelling     Druk-instelling vanaf zeeniveau
09:30:52Z.386 MCP/FMC ALT: 38000 ft QNH: 1006.0 hPa
09:30:54Z.083 MCP/FMC ALT: 13008 ft QNH: 1006.0 hPa
09:30:55Z.397 MCP/FMC ALT:    96 ft QNH: 1006.0 hPa
9 seconden later begint dan de daling.
1
2
3
4
Tijd                   Positie            Hoogte
09:31:03Z.456 T,3c6618,43.143494,5.691429,38000,GWI18G
09:31:05Z.346 T,3c6618,43.147430,5.693984,37975,GWI18G
09:31:07Z.346 T,3c6618,43.151367,5.696539,37950,GWI18G

Eerste Berichtgeving 24-03-15:

-NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.

Update 27-03-15:

-Bild- De krant heeft de hand kunnen leggen op het medisch dossier van Lubitz bij de luchtvaartautoriteiten. Daaruit zou blijken dat de 27-jarige Duitser een tijdelijk vliegverbod opgelegd kreeg door medische problemen en in behandeling moest. Hij zou opgenomen geweest zijn in een psychiatrische inrichting. Als het klopt, verklaart het waarom Lubitz in dat jaar zijn opleiding onderbrak. Volgens de krant was de copiloot anderhalf jaar in psychiatrische behandeling.

Update 26-03-15:

-De Stentor- De Duitse politie heeft donderdagavond na 4 uur de doorzoeking van de woning in Düsseldorf van co-piloot Andreas Lubitz beëindigd. Gezocht is naar aanwijzingen voor een motief.
Of er ook iets is aangetroffen, is niet bekendgemaakt. De politie doorzocht ook de woning van de ouders van Lubitz in Montabaur, waar de copiloot ook deels woonde. De doorzoekingen waren op verzoek van de Franse justitie.

-NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, heeft het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder.

-Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren).

-NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille.

-New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten.

-Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule hoort te zitten inmiddels teruggevonden.

-BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit.

Update 25-03-15:

-Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen.

Update 24-03-15:

-Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.

YouTubes:

pi_151328561
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:54 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Kom op nou man, je kan niet van iemand houden die zoiets heeft gedaan. Ik zou echt mijn kind uitspugen en alleen maar kwaad zijn, ook alleen al om het feit dat mijn kind ook mij dit heeft aangedaan. Dus andersom doe ik mijn kind ook wat ergs aan, het niet meer houden van hem...
Je doet je username eer aan. :Y
pi_151328796
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:28 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Je doet je username eer aan. :Y
Alsof het om een aan- uit- knopje gaat. :')
pi_151328812
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:28 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Je doet je username eer aan. :Y
Hou toch op. Al is je kind ziek, ik zal niet meer van hem of haar houden na een massamoord. Ik zou dan denken waarom doet mijn kind dat mij en al die onschuldige mensen aan, had dan alleen zelf je leven ontnomen. Maar door anderen en je eigen ouders er in bij te betrekken kan ik niet meer van zo iemand houden.

Ik vind het zelfs ziek als je dan nog van je kind zou houden. Maar zeg nergens dat het makkelijk zal zijn om het te verwerken.
pi_151329118
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:36 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Hou toch op. Al is je kind ziek, ik zal niet meer van hem of haar houden na een massamoord. Ik zou dan denken waarom doet mijn kind dat mij en al die onschuldige mensen aan, had dan alleen zelf je leven ontnomen. Maar door anderen en je eigen ouders er in bij te betrekken kan ik niet meer van zo iemand houden.

Ik vind het zelfs ziek als je dan nog van je kind zou houden. Maar zeg nergens dat het makkelijk zal zijn om het te verwerken.
Depressie is en blijft een ziekte. Hoe moet je zoiets voorkomen?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151329532
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:46 schreef eight het volgende:

[..]

Depressie is en blijft een ziekte. Hoe moet je zoiets voorkomen?
Depressie staat niet gelijk aan een zelf en massamoord plegen. Een belediging van de vele goed uitbehandelde depressieve mensen.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2015 @ 15:44:22 #7
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151330724
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:36 schreef Apekoek het volgende:
Ik vind het zelfs ziek als je dan nog van je kind zou houden. Maar zeg nergens dat het makkelijk zal zijn om het te verwerken.
Waarom zou je nog niet van je kind kunnen houden? Dat is voor iedereen anders.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151330876
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:44 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Waarom zou je nog niet van je kind kunnen houden? Dat is voor iedereen anders.
Ik vraag mij af waarom je nog van je kind kan houden na 149 onschuldige mensen vermoord te hebben.

Het lijkt mij dan ook een van de weinige legitieme momenten in je leven die het rechtvaardigen ok niet meer van je kind te houden. Of ben ik nou gek?

Er zijn veel meer gevallen bekend van minder erge gebeurtenissen rondom ouders en kinderen die om wat voor reden dan ook niet meer van elkaar houden. Door oa mishandeling bijvoorbeeld.

Waarom is dit dat opeens wel een brug te ver?
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2015 @ 15:50:57 #9
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151330970
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:48 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik vraag mij af waarom je nog van je kind kan houden na 149 onschuldige mensen vermoord te hebben.

Het lijkt mij dan ook een van de weinige legitieme momenten in je leven die het rechtvaardigen ok niet meer van je kind te houden. Of ben ik nou gek?

Er zijn veel meer gevallen bekend van minder erge gebeurtenissen rondom ouders en kinderen die om wat voor reden dan ook niet meer van elkaar houden. Door oa mishandeling bijvoorbeeld.

Waarom is dit dat opeens wel een brug te ver?
Ik zeg niet dat 'het een brug te ver' is. Ik zeg alleen dat dit voor elk mens anders is. Beide situaties kan ik begrijpen (niet houden/houden van).

En wanneer er iets tussen de mensen zelf gebeurt, zoals mishandeling, dan is dat voor die mensen persoonlijk een heel andere ervaring, aangezien het tussen henzelf gebeurt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:00:55 #10
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_151331281
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:50 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat 'het een brug te ver' is. Ik zeg alleen dat dit voor elk mens anders is. Beide situaties kan ik begrijpen (niet houden/houden van).

En wanneer er iets tussen de mensen zelf gebeurt, zoals mishandeling, dan is dat voor die mensen persoonlijk een heel andere ervaring, aangezien het tussen henzelf gebeurt.
Je kind zadelt je doelbewust met deze terror op, daar was hij zich vast van bewust. Kennelijk maakte ook dat hem niets uit. Indirect wellicht, maar ik zie geen verschil. Dit is ernstige psygische mishandeling tegen oa zijn ouders.

Denk out of the box, we hebben het hier over hetzelfde maar dan gruwelijker. Andere setting, zelfde context.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2015 @ 16:01:47 #11
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151331314
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:00 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Je kind zadelt je doelbewust met deze terror op, daar was hij zich vast van bewust. Kennelijk maakte ook dat hem niets uit. Indirect wellicht, maar ik zie geen verschil. Dit is ernstige psygische mishandeling tegen oa zijn ouders.

Denk out of the box, we hebben het hier over hetzelfde maar dan gruwelijker. Andere setting, zelfde context.
Gast, lees je wat ik zeg? Ik zeg dat ik BEIDE kanten kan begrijpen. Dus JOUW kant, maar ook die van ANDEREN.

En daarbij nog de kanttekening dat het helemaal niet zo hoeft te zijn dat deze suïcidale man aan zijn passagiers heeft gedacht. Daarvoor kon hij al veel te ver heen zijn.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:08:36 #12
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_151331514
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:01 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Gast, lees je wat ik zeg? Ik zeg dat ik BEIDE kanten kan begrijpen. Dus JOUW kant, maar ook die van ANDEREN.

En daarbij nog de kanttekening dat het helemaal niet zo hoeft te zijn dat deze suïcidale man aan zijn passagiers heeft gedacht. Daarvoor kon hij al veel te ver heen zijn.
Ik reageerde op je 2e alinea, niet de 1e.
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:10:51 #13
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_151331571
Verder ben ik blij dat ik het niet snap, maar waarom zou het kunnen dat hij niet bij stil stond dat hij meer mensen van een drama zou kunnen voorzien? Als je een vliegtuig kan besturen, dan besef je toch ook dat je meer mensen pijn gaat doen met deze actie. Hoe ver je ook heen bent?
pi_151331695
Blijft enorm triest voor die 150 slachtoffers en hun nabestaanden, slachtoffer van een gek -O-

Ik zou gek worden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_151331723
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:36 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Hou toch op. Al is je kind ziek, ik zal niet meer van hem of haar houden na een massamoord. Ik zou dan denken waarom doet mijn kind dat mij en al die onschuldige mensen aan, had dan alleen zelf je leven ontnomen. Maar door anderen en je eigen ouders er in bij te betrekken kan ik niet meer van zo iemand houden.

Ik vind het zelfs ziek als je dan nog van je kind zou houden. Maar zeg nergens dat het makkelijk zal zijn om het te verwerken.
heb je zelf kinderen?
  vrijdag 3 april 2015 @ 18:08:20 #16
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151334709
Ik zou me geloof ik vooral afvragen wat ik heb misdaan dat mijn eigen kind zo'n monster is geworden.
En waarom ik dat niet heb zien aankomen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_151334766
Misschien heeft ie ooit zijn hoofd ergens tegenaan gestoten, waardoor ie psychisch geworden is.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 3 april 2015 @ 18:15:13 #18
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151334882
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 18:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Misschien heeft ie ooit zijn hoofd ergens tegenaan gestoten, waardoor ie psychisch geworden is.
Dat is ook een optie.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 3 april 2015 @ 18:48:19 #19
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151335658
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:48 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik vraag mij af waarom je nog van je kind kan houden na 149 onschuldige mensen vermoord te hebben.

Het lijkt mij dan ook een van de weinige legitieme momenten in je leven die het rechtvaardigen ok niet meer van je kind te houden. Of ben ik nou gek?

Er zijn veel meer gevallen bekend van minder erge gebeurtenissen rondom ouders en kinderen die om wat voor reden dan ook niet meer van elkaar houden. Door oa mishandeling bijvoorbeeld.

Waarom is dit dat opeens wel een brug te ver?
waarom je nog van je kind kan houden? Om alle goede dingen die hij ongetwijfeld ook had. Dat wordt niet bij iedereen dan meteen nul waard.
pi_151345904
Benno Baksteengod straks bij Pauw.
  zaterdag 4 april 2015 @ 00:54:17 #21
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151349739
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:48 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik vraag mij af waarom je nog van je kind kan houden na 149 onschuldige mensen vermoord te hebben.

Het lijkt mij dan ook een van de weinige legitieme momenten in je leven die het rechtvaardigen ok niet meer van je kind te houden. Of ben ik nou gek?

Er zijn veel meer gevallen bekend van minder erge gebeurtenissen rondom ouders en kinderen die om wat voor reden dan ook niet meer van elkaar houden. Door oa mishandeling bijvoorbeeld.

Waarom is dit dat opeens wel een brug te ver?
Alsof "houden van" een rationele bewuste beslissing is. Jij lijkt het als een keuze te zien. "Ok nu stop ik met houden van." Als iemand in mijn omgeving zo zou denken zou ik me afvragen hoe zijn gevoelsleven er uitziet. (alarmbelletjes)
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  zaterdag 4 april 2015 @ 01:12:06 #22
104871 remlof
Europees federalist
pi_151349994
Fix die waardeloze TT nou eens :')
  zaterdag 4 april 2015 @ 10:35:35 #23
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_151352887
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 00:54 schreef Rica het volgende:

[..]

Alsof "houden van" een rationele bewuste beslissing is. Jij lijkt het als een keuze te zien. "Ok nu stop ik met houden van." Als iemand in mijn omgeving zo zou denken zou ik me afvragen hoe zijn gevoelsleven er uitziet. (alarmbelletjes)
Nogmaals, ik vind dit de enige legitieme reden om wel de knop om te draaien. Ik zou niet accepteren dat mijn kind zoiets ergs zou doen, dus ik zou er alles aan doen om niet meer van hem of haar te houden. Dat het moeilijk zal zijn dat begrijp ik, maar ik zou het zwak vinden als je het niet zou proberen. Zeker gezien het feit dat je kind je dus moedwillig metaal heeft mishandeld door deze daad.

En natuurlijk ben ik het ook eens met de andere user hier. Afvragen, waar heb ik het tijdens de opvoeding laten afweten, wat heb ik fout gedaan? Maar dat lijkt soms geen relevante vraag meer, dit is uiteindelijk zijn keuze geweest. En niest rechtvaardigd uiteindelijk om een vliegtuig vol onschuldige mensen in de Alpen tegen een berg aan te parkeren.
pi_151352911
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 10:35 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Nogmaals, ik vind dit de enige legitieme reden om wel de knop om te draaien. Ik zou niet accepteren dat mijn kind zoiets erg zou doen, dus ik zou er alles aan doen om niet meer van hem of haar te houden. Dat het moeilijk zal zijn dat begrijp ik, maar ik zou het zwak vinden als je het niet zou proberen.
Onvoorwaardelijke liefde vind ik heel wat bewonderenswaardiger dan je uiterste best doen om je eigen kind te gaan haten. :')
  zaterdag 4 april 2015 @ 10:47:14 #25
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_151353036
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 10:37 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Onvoorwaardelijke liefde vind ik heel wat bewonderenswaardiger dan je uiterste best doen om je eigen kind te gaan haten. :')
Waarom zijn er zo weinig mensen die kunnen begrijpen dat ik mijn kind zou haten wanneer hij zoveel onschuldige mensen heeft vermoord? En dat ik mijn kind zou haten voor het feit dat hij mij dit aan heeft gedaan? Zo gek is dat toch niet?

Als het goed is zullen wij allemaal van onze kinderen blijven houden aangezien gelukkig bijna niemand tot dit in staat is. Dat is alvast mooi meegenomen. Ik heb het puur over het geval dat, dat dit een verandering in je leven kan zijn tov je standpunt tegen je bloed eigen kind. Zeer exceptioneel natuurlijk.
  zaterdag 4 april 2015 @ 10:50:31 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_151353079
Wat een gezeik hier over wat semantiek.
  zaterdag 4 april 2015 @ 23:03:08 #27
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151374274
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 10:47 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Waarom zijn er zo weinig mensen die kunnen begrijpen dat ik mijn kind zou haten wanneer hij zoveel onschuldige mensen heeft vermoord? En dat ik mijn kind zou haten voor het feit dat hij mij dit aan heeft gedaan? Zo gek is dat toch niet?

Als het goed is zullen wij allemaal van onze kinderen blijven houden aangezien gelukkig bijna niemand tot dit in staat is. Dat is alvast mooi meegenomen. Ik heb het puur over het geval dat, dat dit een verandering in je leven kan zijn tov je standpunt tegen je bloed eigen kind. Zeer exceptioneel natuurlijk.
Ik geloof niet dat ik mijn kind zou gaan haten omdat hij mij dit aandoet. Dat zou me wel pijn doen, maar zou slechts een klein deel uitmaken van alles wat ik in zo'n situatie zou voelen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_151380130
The European Aviation Safety Agency had voiced concerns over Germany’s “non-conformity” with air safety rules before the Germanwings air crash which killed 150 people, especially on air crew health monitoring, a spokesman said.

The EASA, an EU agency, “had pointed out several cases of non-conformity”, spokesman Dominique Fouda said on Saturday, confirming a Wall Street Journal report.

“On the basis of the EASA recommendations the European commission launched, in late 2014, a process calling for accountability from Germany,” he continued.

Andreas Lubitz, the co-pilot suspected of deliberately crashing a Germanwings airliner on March 24, had searched online for information about suicide and cockpit doors, according to prosecutors.

All 150 people on board Flight 4U9525 from Barcelona to Düsseldorf were killed when it crashed into the Alps in the worst such disaster on French soil in decades.

German prosecutors have said Lubitz was diagnosed as suicidal “several years ago”, before he became a pilot.

The parent company of Germanwings, German flag carrier Lufthansa, has come under huge pressure after it emerged that Lubitz had informed his bosses that he had suffered from severe depression.

Lufthansa said the co-pilot had told the airline in 2009 about his illness after interrupting his flight training.

Doctors had recently found no sign that Lubitz, 27, intended to hurt himself or others, but he was receiving treatment from neurologists and psychiatrists who had signed him off sick from work a number of times, including on the day of the crash.

Lufthansa chief Carsten Spohr has said the airline was utterly unaware of any health issues that could have compromised Lubitz’s fitness to fly, calling him “100% airworthy”.

According to Saturday’s edition of the Wall Street Journal, “EU officials said Germany’s air-safety regulator suffered from chronic staffing shortfalls that could undermine its ability to run checks of carriers and crew, including medical checks.”

An EU commission spokesman said that, based on the EASA findings, it had “told Germany to get its aviation industry in conformity” with the rules.

“Germany’s responses are currently being evaluated,” he added.

“This is part of a continuous system of supervision” in a process which can culminate in corrective action.
http://www.theguardian.co(...)oring-of-crew-health

Chronische personeelstekorten bij de afdelingen die de piloten geregeld moeten checken.
pi_151517156
Bedriegster vliegt gratis met Lufthansa

Een Duitse vrouw die zich voordeed als nabestaande van de ramp met het Germanwings-vliegtuig in de Franse Alpen, is op kosten van Lufthansa naar Zuid-Frankrijk gevlogen.
De vrouw vloog twee keer gratis naar Frankrijk, waar ze de rampplek bij Seyne-les-Alpes en het gedenkteken Le Vernet bezocht. Ze maakte daar bovendien aanspraak op psychologische hulp.

Bij de tweede vlucht kreeg Lufthansa argwaan en stelde een onderzoek in.De vrouw bleek geen familielid of kennis te zijn van de omgekomen lerares, die werkzaam was aan het Gymnasium in Haltern.

Lufthansa noemt het incident 'betreurenswaardig'. De maatschappij laat weten dat niet alle formaliteiten bij de vluchten met nabestaanden in acht werden genomen, om hen niet te veel te belasten.

Tegen de vrouw zijn nog geen stappen ondernomen. De vader van de omgekomen lerares wil dat ze wordt aangeklaagd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)naar_rampplek__.html
:r
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_151518084
Bizar... Ramptoerist...
pi_151518228
quote:
Killer co-pilot 'spiked coffee of his captain with diuretic drug so he would have to leave cockpit to go to the toilet'

Air crash investigators examining a computer belonging to Germanwings co-pilot Andreas Lubitz are trying to determine whether the killer 'spiked' his captain's drink to force him into the toilet.

Lubitz, 27, crashed the Airbus A320 passenger jet into the Alps changing the aircraft's altitude to just 100 feet using the autopilot, sending it on collision course with the Alps.

German prosecutors believe that Lubitz may have added a chemical to Captain Patrick Sodenheimer's coffee to remove him from the flight deck. [..]
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151518361
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 15:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bedriegster vliegt gratis met Lufthansa

Een Duitse vrouw die zich voordeed als nabestaande van de ramp met het Germanwings-vliegtuig in de Franse Alpen, is op kosten van Lufthansa naar Zuid-Frankrijk gevlogen.
De vrouw vloog twee keer gratis naar Frankrijk, waar ze de rampplek bij Seyne-les-Alpes en het gedenkteken Le Vernet bezocht. Ze maakte daar bovendien aanspraak op psychologische hulp.

Bij de tweede vlucht kreeg Lufthansa argwaan en stelde een onderzoek in.De vrouw bleek geen familielid of kennis te zijn van de omgekomen lerares, die werkzaam was aan het Gymnasium in Haltern.

Lufthansa noemt het incident 'betreurenswaardig'. De maatschappij laat weten dat niet alle formaliteiten bij de vluchten met nabestaanden in acht werden genomen, om hen niet te veel te belasten.

Tegen de vrouw zijn nog geen stappen ondernomen. De vader van de omgekomen lerares wil dat ze wordt aangeklaagd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)naar_rampplek__.html
:r
Dan heb je echt een bord voor je kop. :{
  donderdag 9 april 2015 @ 16:28:15 #33
165633 eriksd
The grand facade...
pi_151518950
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:07 schreef aloa het volgende:

[..]

Dan heb je echt een bord voor je kop. :{
Hoe kom je nou weer bij deze uitdrukking?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 9 april 2015 @ 16:35:16 #34
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151519143
quote:
15s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hoe kom je nou weer bij deze uitdrukking?
Ze bedoelt waarschijnlijk de vliegtuigmaatschappij?
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 9 april 2015 @ 16:49:37 #35
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_151519529
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:02 schreef waht het volgende:

[..]

lasix?
are we infinite or am I alone
pi_151520330
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:02 schreef waht het volgende:

[..]

De titel doet lijken alsof het al zowat bewezen is, maar in het stukje tekst staat dat ze alleen opzoek zijn naar aanwijzingen. Er staat helemaal niks over of ze al iets gevonden hebben..?
pi_151520344
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

De titel doet lijken alsof het al zowat bewezen is, maar in het stukje tekst staat dat ze alleen opzoek zijn naar aanwijzingen. Er staat helemaal niks over of ze al iets gevonden hebben..?
Daily Mail he.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151520420
quote:
15s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hoe kom je nou weer bij deze uitdrukking?
zelf bedacht.
pi_151526245
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:02 schreef waht het volgende:

[..]

In het Nederlands:
Piloot mogelijk gedrogeerd

BERLIJN -
Rampvlieger Andreas Lubitz deed mogelijk een chemisch goedje in de koffie van piloot Patrick Sodenheimer, waardoor hij naar het toilet moest.

Foto: Twitter
Lubitz zou op internet hebben gezocht naar informatie over een vochtafdrijvende vloeistof, zeggen ingewijden van het onderzoek. Een paar druppels zouden ervoor gezorgd hebben dat Sodenheimer zo snel na het opstijgen een bezoek bracht aan de wc, meldden Duitse media donderdag.
Ongeveer tien minuten voordat het toestel neerstortte, verliet gezagvoerder Sondheimer kort de cockpit om naar wc te gaan. Lubitz zette vervolgens de daling in. In de laatste acht minuten is het toestel gedaald van twaalf kilometer hoogte naar lager dan twee kilometer.
'Flugkapitän’ Sondenheimer kwam de afgesloten cockpit niet meer in, schreeuwde en sloeg op de deur. Uiteindelijk probeerde de zeer ervaren captain in wanhoop de deur met een bijl open te breken. Tevergeefs.
http://www.telegraaf.nl/b(...)eerde_piloot___.html
pi_151526434
;(
pi_151528305
Tsja Telegraaf doet natuurlijk mee met Daily Mail. :')
Hallon!
  donderdag 9 april 2015 @ 21:17:44 #42
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151529079
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

In het Nederlands:
Piloot mogelijk gedrogeerd

BERLIJN -
Rampvlieger Andreas Lubitz deed mogelijk een chemisch goedje in de koffie van piloot Patrick Sodenheimer, waardoor hij naar het toilet moest.

Foto: Twitter
Lubitz zou op internet hebben gezocht naar informatie over een vochtafdrijvende vloeistof, zeggen ingewijden van het onderzoek. Een paar druppels zouden ervoor gezorgd hebben dat Sodenheimer zo snel na het opstijgen een bezoek bracht aan de wc, meldden Duitse media donderdag.
Ongeveer tien minuten voordat het toestel neerstortte, verliet gezagvoerder Sondheimer kort de cockpit om naar wc te gaan. Lubitz zette vervolgens de daling in. In de laatste acht minuten is het toestel gedaald van twaalf kilometer hoogte naar lager dan twee kilometer.
'Flugkapitän’ Sondenheimer kwam de afgesloten cockpit niet meer in, schreeuwde en sloeg op de deur. Uiteindelijk probeerde de zeer ervaren captain in wanhoop de deur met een bijl open te breken. Tevergeefs.
http://www.telegraaf.nl/b(...)eerde_piloot___.html
De telegraaf kennende hebben ze het gebaseerd op deze post NWS / Passagiersvliegtuig neergestort in Zuid-Frankrijk #10 :{w
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_151529420
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:17 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

De telegraaf kennende hebben ze het gebaseerd op deze post NWS / Passagiersvliegtuig neergestort in Zuid-Frankrijk #10 :{w
Jij was er dus al opgekomen. Ik heb het ook gedacht maar ik vond het te ver gaan dit op te schrijven. Zo zie je maar dat de werkelijkheid erger is dan je durft te denken.
  donderdag 9 april 2015 @ 21:42:22 #44
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151530417
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:24 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Jij was er dus al opgekomen. Ik heb het ook gedacht maar ik vond het te ver gaan dit op te schrijven. Zo zie je maar dat de werkelijkheid erger is dan je durft te denken.
Geeft toch wel aan dat er meer planning bij kwam kijken, een stuk meer dan een impulsieve "hij is naar de wc, nu kan het".
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_151533639
Naja, ik vind dit een beetje vreemd.
Die piloot die moest al naar de wc toen hij in het vliegtuig stapte, want op die audiotape is te horen dat hij zegt dat hij op de luchthaven niet de mogelijkheid had. Daarom gaat hij ook direct op het moment dat het vliegtuig gestopt is met stijgen.
pi_151535104
Die bijl? Waawr kan je die vinden in het vliegtuig..dan ga ik als er zandbaarden zitten even 100 stoelen de andere kant op.
pi_151535569
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 23:19 schreef kurk_droog het volgende:
Die bijl? Waawr kan je die vinden in het vliegtuig..dan ga ik als er zandbaarden zitten even 100 stoelen de andere kant op.
Of er juist dichterbij. ;)
pi_151581374
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 22:42 schreef Physsic het volgende:
Naja, ik vind dit een beetje vreemd.
Die piloot die moest al naar de wc toen hij in het vliegtuig stapte, want op die audiotape is te horen dat hij zegt dat hij op de luchthaven niet de mogelijkheid had. Daarom gaat hij ook direct op het moment dat het vliegtuig gestopt is met stijgen.
Misschien schaamde hij zich dat hij zo snel naar de wc moest - doordat er iets in zijn koffie zat -, en verzon een smoesje.
pi_151581842
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 17:01 schreef Loekie1 het volgende:

Misschien schaamde hij zich dat hij zo snel naar de wc moest - doordat er iets in zijn koffie zat -, en verzon een smoesje.
och, dat kan ook nog natuurlijk :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 11 april 2015 @ 17:43:44 #50
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151582572
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 23:19 schreef kurk_droog het volgende:
Die bijl? Waawr kan je die vinden in het vliegtuig..
Daar ben ik nu ook wel benieuwd naar! En het kan geen groot geheim zijn, als tienduizenden piloten/stewardessen er van weten.

Ik las ook dat de deur opengaat bij een explosieve decompressie van het toestel. Als dat waar is, ben ik wel benieuwd of de piloot dat had kunnen forceren door een gat in de romp te hakken. En ja, het vliegtuig kan daar tegen (zolang je niet meerdere spanten in een rij sloopt).
censuur :O
pi_152321297
quote:
'Co-piloot Germanwings oefende daling op heenvlucht'

De Duitse co-piloot Andreas Lubitz heeft de daling geoefend op de heenvlucht van het toestel dat hij liet neerstorten. Dat schrijft de Duitse krant Bild op basis van bronnen die onderzoek doen naar de crash van het vliegtuig, eind maart.

Het toestel verongelukte toen het van Barcelona naar Düsseldorf vloog. Lubitz zou het toestel een vlucht eerder, van Düsseldorf naar Barcelona, minutenlang hebben laten dalen.

Volgens de bronnen is er voor zo'n daling geen logische verklaring. Bild schrijft dat Franse onderzoekers vandaag met een tussenrapport komen.

Buitengesloten
Co-piloot Lubitz liet het toestel op 24 maart hoogstwaarschijnlijk opzettelijk neerstorten. Hij sloot de piloot, die even naar de wc was geweest, buiten door de deur naar de cockpit te vergrendelen. Het vliegtuig stortte neer in de Franse Alpen. Geen van de 150 inzittenden overleefde de ramp.
http://nos.nl/artikel/203(...)g-op-heenvlucht.html
Oefende hij op de heenweg zijn verschrikkelijke daad of wou hij toen al het vliegtuig met alle passagiers erin op een berg te pletter slaan? De mensen die op de heenweg in dit vliegtuig zaten zullen deze vraag hun hele leven wel met zich meedragen.

En waarom mocht Lubitz gewoon terugvliegen van Germanwings terwijl hij net minutenlang daalde en daar geen verklaring voor was?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_152321868
Vraag me af wat zijn excuus was, want ik neem aan dat die andere piloot dat door heeft gehad toen hij terug kwam in de cockpit.
pi_152322488
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 08:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Oefende hij op de heenweg zijn verschrikkelijke daad of wou hij toen al het vliegtuig met alle passagiers erin op een berg te pletter slaan? De mensen die op de heenweg in dit vliegtuig zaten zullen deze vraag hun hele leven wel met zich meedragen.

En waarom mocht Lubitz gewoon terugvliegen van Germanwings terwijl hij net minutenlang daalde en daar geen verklaring voor was?
Is dit niet te zien op flightradar ofzo?
pi_152322934
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 08:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Oefende hij op de heenweg zijn verschrikkelijke daad of wou hij toen al het vliegtuig met alle passagiers erin op een berg te pletter slaan? De mensen die op de heenweg in dit vliegtuig zaten zullen deze vraag hun hele leven wel met zich meedragen.

En waarom mocht Lubitz gewoon terugvliegen van Germanwings terwijl hij net minutenlang daalde en daar geen verklaring voor was?
Is die data direct beschikbaar voor de verantwoordelijken?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:06:47 #55
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_152323337
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 08:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En waarom mocht Lubitz gewoon terugvliegen van Germanwings terwijl hij net minutenlang daalde en daar geen verklaring voor was?
Simpel: geld! Een piloot op non-actief zetten en een vervanger regelen kost geld. Vandaar ook dat ze deze gek gewoon lieten vliegen, terwijl zijn psychische problemen al jaren bekend waren.
censuur :O
pi_152324652
quote:
99s.gif Op woensdag 6 mei 2015 09:30 schreef OmniRocket het volgende:

[..]

Is dit niet te zien op flightradar ofzo?
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 09:49 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Is die data direct beschikbaar voor de verantwoordelijken?
Ongetwijfeld, alhoewel ik geen expert ben op dat gebied.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_152324697
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]


[..]

Ongetwijfeld, alhoewel ik geen expert ben op dat gebied.
Zo'n vliegtuig wordt toch continu in de gate gehouden door de luchtverkeersleiding? Als er iets raars gebeurt (plots dalend vliegtuig), dan neemt die contact op met de piloten.
pi_152324877
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:54 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zo'n vliegtuig wordt toch continu in de gate gehouden door de luchtverkeersleiding? Als er iets raars gebeurt (plots dalend vliegtuig), dan neemt die contact op met de piloten.
Ja, ik ga er vanuit dat dat in dit geval ook gebeurd is. Als een vliegtuig minutenlang daalt terwijl daar geen enkele reden voor is, dan is er iets goed mis.
Dat maakt het des te kwalijker dat Lubitz gewoon terug mocht vliegen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_152325236
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, ik ga er vanuit dat dat in dit geval ook gebeurd is. Als een vliegtuig minutenlang daalt terwijl daar geen enkele reden voor is, dan is er iets goed mis.
Dat maakt het des te kwalijker dat Lubitz gewoon terug mocht vliegen.
Precies.
Daarom ben ik ook benieuwd wat zijn verklaring was tegen zijn mede-piloot en luchtverkeersleiding. Dat zou wel een hele goede moeten zijn.
Soms zetten vliegtuigen zo'n emergency descend in als ze vermoeden dat ze met een anders vliegtuig gaan botsen, of als er een plotselinge decompressie in het vliegtuig is.
Bij beide gevallen zou de luchtverkeersleiding (achteraf) wel moeten weten dat dit niet het geval was, en dat de daling een andere reden had.

Vreemd verhaal.
pi_152325466
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:14 schreef Physsic het volgende:

[..]

Precies.
Daarom ben ik ook benieuwd wat zijn verklaring was tegen zijn mede-piloot en luchtverkeersleiding. Dat zou wel een hele goede moeten zijn.
Soms zetten vliegtuigen zo'n emergency descend in als ze vermoeden dat ze met een anders vliegtuig gaan botsen, of als er een plotselinge decompressie in het vliegtuig is.
Bij beide gevallen zou de luchtverkeersleiding (achteraf) wel moeten weten dat dit niet het geval was, en dat de daling een andere reden had.

Vreemd verhaal.
In dat 1e geval (vermijden van botsing) zakt men hoogstens enkele honderden meters. Dat duurt niet minutenlang. En beide geschetste situaties zijn erg zorgwekkend. Germanwings heeft echt wel wat uit te leggen waarom ze hier niet ingegrepen hebben en Lubitz op die fatale vlucht gewoon in de cockpit plaats kon nemen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:28:09 #61
262 Re
Kiss & Swallow
pi_152325596
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In dat 1e geval (vermijden van botsing) zakt men hoogstens enkele honderden meters. Dat duurt niet minutenlang. En beide geschetste situaties zijn erg zorgwekkend. Germanwings heeft echt wel wat uit te leggen waarom ze hier niet ingegrepen hebben en Lubitz op die fatale vlucht gewoon in de cockpit plaats kon nemen.
en als GermanWings er gewoon niets van af weet, krijgen ze alles wel door, dit zijn nieuwe feiten die ineens opduiken, dus kan me voorstellen dat het toen helemaal niet bekend was bij GW
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_152325706
quote:
3s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:28 schreef Re het volgende:

[..]

en als GermanWings er gewoon niets van af weet, krijgen ze alles wel door, dit zijn nieuwe feiten die ineens opduiken, dus kan me voorstellen dat het toen helemaal niet bekend was bij GW
Als jij als maatschappij er geeneens weet van hebt dat een vliegtuig van jou minutenlang een hoogst ongebruikelijke daling in heeft gezet, dan is er iets goed mis in je organisatie.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_152325838
De andere piloot moet die "oefening" toch hebben opgemerkt :?
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:39:45 #64
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_152325847
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als jij als maatschappij er geeneens weet van hebt dat een vliegtuig van jou minutenlang een hoogst ongebruikelijke daling in heeft gezet, dan is er iets goed mis in je organisatie.
Als je als luchtvaartmaatschappij psychische tijdbommen in de cockpit toestaat is er wel meer mis dan dat...
censuur :O
  woensdag 6 mei 2015 @ 12:07:11 #65
262 Re
Kiss & Swallow
pi_152326437
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als jij als maatschappij er geeneens weet van hebt dat een vliegtuig van jou minutenlang een hoogst ongebruikelijke daling in heeft gezet, dan is er iets goed mis in je organisatie.
noi ja, de heenvlucht was 2 uur ervoor, dus op zich als het verder niet (tijdig) gemeld is door de instanties die daarover gaan wistren ze het misschien niet... Indien ze het wel wisten tsja, indien er een plausibele verklaring is geweest...

maar het is gissen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_152360494
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:14 schreef Physsic het volgende:

[..]

Precies.
Daarom ben ik ook benieuwd wat zijn verklaring was tegen zijn mede-piloot en luchtverkeersleiding. Dat zou wel een hele goede moeten zijn.
Soms zetten vliegtuigen zo'n emergency descend in als ze vermoeden dat ze met een anders vliegtuig gaan botsen, of als er een plotselinge decompressie in het vliegtuig is.
Bij beide gevallen zou de luchtverkeersleiding (achteraf) wel moeten weten dat dit niet het geval was, en dat de daling een andere reden had.

Vreemd verhaal.
Hij heeft tijdens een normale, geplande daling de doelhoogte op het MCP paneel verlaagd naar de minimumwaarde die je in kan stellen, namelijk 100 voet/30 meter, om deze daarna weer in te stellen op de hoogte die opgegeven was door de luchtverkeersleiding. De captain was op dat moment niet in de cockpit dus dat verklaart dat dit niet opgemerkt is.



http://www.tagesschau.de/inland/germanwings-absturz-177.html

quote:
Die Luftraumkontrolleure hatten einen Sinkflug auf zunächst 35.000 Fuß und anschließend 21.000 Fuß angeordnet. Laut BEA stellte Andreas L. die Flughöhe fünf Mal zwischenzeitlich auf 100 Fuß ein, teils nur für einige Sekunden. Er stabilisierte die Flughöhe nur wenige Sekunden, bevor der Flugkapitän in das Cockpit zurückkehrte. Die BEA beruft sich bei ihren Ergebnissen auf die Auswertung der geborgenen Flugschreiber.
Hier is het tussenrapport te zien (Engels): http://www.bea.aero/docsp(...)df/d-px150324.en.pdf

[ Bericht 9% gewijzigd door Tourniquet op 07-05-2015 10:43:21 ]
pi_152360743
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als jij als maatschappij er geeneens weet van hebt dat een vliegtuig van jou minutenlang een hoogst ongebruikelijke daling in heeft gezet, dan is er iets goed mis in je organisatie.
Want dat krijgen ze direct door in de directiekamer? Van al hun vliegtuigen?

Denk eens na. Degene die hier mogelijk wat mee had kunnen doen zijn de piloot en relevante de luchtverkeersleiding.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152361286
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:34 schreef Tourniquet het volgende:
Die Luftraumkontrolleure hatten einen Sinkflug auf zunächst 35.000 Fuß und anschließend 21.000 Fuß angeordnet. Laut BEA stellte Andreas L. die Flughöhe fünf Mal zwischenzeitlich auf 100 Fuß ein, teils nur für einige Sekunden. Er stabilisierte die Flughöhe nur wenige Sekunden, bevor der Flugkapitän in das Cockpit zurückkehrte. Die BEA beruft sich bei ihren Ergebnissen auf die Auswertung der geborgenen Flugschreiber.
Thanks! Dus de luchtverkeersleiding heeft helemaal niks geks gezien :s)
Althans, de daling zelf was normaal, alleen de hoogte die hij had ingesteld niet, maar dat werd niet opgemerkt volgens dit verhaal.

D-AIPX - 24 mars 2015
23
ˆ
at 7 h 20 min 50, the selected altitude decreased to 100 ft for three seconds and
then increased to the maximum value of 49,000 ft and stabilized again at 35,000 ft;
ˆ
at 7 h 21 min 10, the Bordeaux control centre gave the crew the instruction to
continue the descent to flight level FL210;
ˆ
at 7 h 21 min 16, the selected altitude was 21,000 ft;
ˆ
from 7 h 22 min 27, the selected altitude was 100 feet most of the time and
changed several times until it stabilized at 25,000 ft at 7 h 24 min 13;
ˆ
at 7 h 24 min 15, the buzzer to request access to the cockpit was recorded;
ˆ
at 7 h 24 min 29 noises like those of the unlocking of the cockpit door then its
opening was recorded and corresponded to the Captain's return to the cockpit.
The following graphs were extracted from the FDR and illustrate the variations in
selected altitude.

(pag 22 van rapport)

[ Bericht 13% gewijzigd door quinoahipster op 07-05-2015 11:20:49 ]
pi_152361988
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als jij als maatschappij er geeneens weet van hebt dat een vliegtuig van jou minutenlang een hoogst ongebruikelijke daling in heeft gezet, dan is er iets goed mis in je organisatie.
Die daling was in dezelfde orde als een lijnbus die 10 km te hard rijdt of een trein die onnodig afremt. Geen directie die daar binnen 2 uur van op de hoogte gesteld wordt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 7 mei 2015 @ 11:34:56 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_152362157
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:34 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Hij heeft tijdens een normale, geplande daling de doelhoogte op het MCP paneel verlaagd naar de minimumwaarde die je in kan stellen, namelijk 100 voet/30 meter, om deze daarna weer in te stellen op de hoogte die opgegeven was door de luchtverkeersleiding. De captain was op dat moment niet in de cockpit dus dat verklaart dat dit niet opgemerkt is.

[ afbeelding ]

http://www.tagesschau.de/inland/germanwings-absturz-177.html

[..]

Hier is het tussenrapport te zien (Engels): http://www.bea.aero/docsp(...)df/d-px150324.en.pdf
:o Hij heeft dus gewoon een beetje zitten spelen en oefenen om te zien of er ergens alarmbellen af zouden gaan lijkt het. How bizar!
***
pi_152362518
Zieke shit he :X
pi_152452469
quote:
Lubitz kreeg vrij spel

De medische dienst van Lufthansa had de Duitse toezichthouder LBA in juli 2009 wel degelijk op de hoogte gebracht van de zware depressies, waaraan ’killerpiloot’ Andreas Lubitz leed.

Dat zegt de Franse onderzoeksraad BEA in een rapport over de ramp met de Airbus A320 van Lufthansa-prijsvechter Germanwings op 24 maart jl. op een vlucht van Barcelona naar Düsseldorf.
De geesteszieke Lubitz (27), die berekenend een (zelf)moordmissie uitvoerde, vloog het toestel met 150 inzittenden moedwillig te pletter in zijn geliefde Franse Alpen.

Begin april beweerde de ’Luftfahrtbundesamt’ LBA (rijksluchtvaartdienst) nog zwart-op-wit van niets te weten en nooit door de Lufthansa-artsen te zijn geïnformeerd. Dat blijkt onjuist.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 10 mei 2015 @ 09:52:36 #73
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_152452489
Toch bijzonder, hoe toezichthouders consequent falen, liegen, draaien.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 10 mei 2015 @ 10:09:17 #74
93664 waht
Mushir
pi_152452736
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:03 schreef quinoahipster het volgende:
at 7 h 24 min 15, the buzzer to request access to the cockpit was recorded;
Ook wel relevant dat de piloot dus eerder zonder problemen de cockpit heeft verlaten en er weer in kon.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152458026
quote:
2s.gif Op zondag 10 mei 2015 10:09 schreef waht het volgende:

[..]

Ook wel relevant dat de piloot dus eerder zonder problemen de cockpit heeft verlaten en er weer in kon.
Klopt, maar dat was op de heenvlucht.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:23:48 #76
93664 waht
Mushir
pi_152458154
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:18 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Klopt, maar dat was op de heenvlucht.
Zeker, maar de piloot had dus geen enkele reden te vermoeden dat hij op de terugvlucht maar beter im de cockpit kom blijven.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152458550
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:23 schreef waht het volgende:

[..]

Zeker, maar de piloot had dus geen enkele reden te vermoeden dat hij op de terugvlucht maar beter im de cockpit kom blijven.
Dacht ook gelezen te hebben dat het op de heenvlucht een andere gezagvoerder was.
pi_153276797
quote:
Andreas Lubitz, de copiloot die in maart opzettelijk een toestel van Germanwings liet neerstorten, nam voorafgaand aan de ramp contact op met tientallen doktoren. Dat onthulde de openbaar aanklager in het Franse Marseille vrijdag, meldt persbureau AP. Het lijkt erop dat de piloot advies wilde inwinnen over een aandoening die hij had, maar waarover de aanklager niets kwijt wil.

De aanklager heeft informatie ontvangen van buitenlandse collega's en gaat die volgende week bespreken met nabestaanden van de 150 omgekomen reizigers. Hij hoopt er daarmee voor te zorgen dat de families niet nog veel langer moeten wachten voordat ze daadwerkelijk de beschikking krijgen over de stoffelijke resten van hun geliefden. Die bevinden zich nu nog in Marseille, tot frustratie van veel nabestaanden.

Volgens onderzoekers liet Lubitz het vliegtuig opzettelijk neerstorten nadat hij de piloot buiten de cockpit had gesloten. In de weken voor de ramp zocht hij op internet naar zelfmoordmethodes en de beveiliging van cockpitdeuren. Nu blijkt hij ook talloze doktoren te hebben gecontacteerd, terwijl Germanwings eerder zei dat de copiloot alle medische tests had doorstaan en goed in staat was om te vliegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')