SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Diverse links:
Vlucht afspelen op Flighttracker24
Airbus a320 cockpit door locking system
Technische informatie:
Ruwe data van de transponder waaruit blijkt dat de hoogte-instelknop van de auto-pilot naar beneden werd gedraaid. Deze data, die verkregen werd met een ADS-B receiver via een grondstation, is 24-03-15 aan de BAE, de franse onderzoeks-commissie, overhandigd.9 seconden later begint dan de daling.
1
2
3
4Tijd Hoogte-instelling Druk-instelling vanaf zeeniveau
09:30:52Z.386 MCP/FMC ALT: 38000 ft QNH: 1006.0 hPa
09:30:54Z.083 MCP/FMC ALT: 13008 ft QNH: 1006.0 hPa
09:30:55Z.397 MCP/FMC ALT: 96 ft QNH: 1006.0 hPa
1
2
3
4Tijd Positie Hoogte
09:31:03Z.456 T,3c6618,43.143494,5.691429,38000,GWI18G
09:31:05Z.346 T,3c6618,43.147430,5.693984,37975,GWI18G
09:31:07Z.346 T,3c6618,43.151367,5.696539,37950,GWI18G
Eerste Berichtgeving 24-03-15:
-NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.
Update 27-03-15:
-Bild- De krant heeft de hand kunnen leggen op het medisch dossier van Lubitz bij de luchtvaartautoriteiten. Daaruit zou blijken dat de 27-jarige Duitser een tijdelijk vliegverbod opgelegd kreeg door medische problemen en in behandeling moest. Hij zou opgenomen geweest zijn in een psychiatrische inrichting. Als het klopt, verklaart het waarom Lubitz in dat jaar zijn opleiding onderbrak. Volgens de krant was de copiloot anderhalf jaar in psychiatrische behandeling.
Update 26-03-15:
-De Stentor- De Duitse politie heeft donderdagavond na 4 uur de doorzoeking van de woning in Düsseldorf van co-piloot Andreas Lubitz beëindigd. Gezocht is naar aanwijzingen voor een motief.
Of er ook iets is aangetroffen, is niet bekendgemaakt. De politie doorzocht ook de woning van de ouders van Lubitz in Montabaur, waar de copiloot ook deels woonde. De doorzoekingen waren op verzoek van de Franse justitie.
-NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, heeft het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder.
-Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren).
-NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille.
-New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten.
-Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule hoort te zitten inmiddels teruggevonden.
-BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit.
Update 25-03-15:
-Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen.
Update 24-03-15:
-Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.
YouTubes:
Je doet je username eer aan.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:54 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Kom op nou man, je kan niet van iemand houden die zoiets heeft gedaan. Ik zou echt mijn kind uitspugen en alleen maar kwaad zijn, ook alleen al om het feit dat mijn kind ook mij dit heeft aangedaan. Dus andersom doe ik mijn kind ook wat ergs aan, het niet meer houden van hem...
Hou toch op. Al is je kind ziek, ik zal niet meer van hem of haar houden na een massamoord. Ik zou dan denken waarom doet mijn kind dat mij en al die onschuldige mensen aan, had dan alleen zelf je leven ontnomen. Maar door anderen en je eigen ouders er in bij te betrekken kan ik niet meer van zo iemand houden.quote:
Depressie is en blijft een ziekte. Hoe moet je zoiets voorkomen?quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:36 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Hou toch op. Al is je kind ziek, ik zal niet meer van hem of haar houden na een massamoord. Ik zou dan denken waarom doet mijn kind dat mij en al die onschuldige mensen aan, had dan alleen zelf je leven ontnomen. Maar door anderen en je eigen ouders er in bij te betrekken kan ik niet meer van zo iemand houden.
Ik vind het zelfs ziek als je dan nog van je kind zou houden. Maar zeg nergens dat het makkelijk zal zijn om het te verwerken.
Depressie staat niet gelijk aan een zelf en massamoord plegen. Een belediging van de vele goed uitbehandelde depressieve mensen.quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:46 schreef eight het volgende:
[..]
Depressie is en blijft een ziekte. Hoe moet je zoiets voorkomen?
Waarom zou je nog niet van je kind kunnen houden? Dat is voor iedereen anders.quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:36 schreef Apekoek het volgende:
Ik vind het zelfs ziek als je dan nog van je kind zou houden. Maar zeg nergens dat het makkelijk zal zijn om het te verwerken.
Ik vraag mij af waarom je nog van je kind kan houden na 149 onschuldige mensen vermoord te hebben.quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Waarom zou je nog niet van je kind kunnen houden? Dat is voor iedereen anders.
Ik zeg niet dat 'het een brug te ver' is. Ik zeg alleen dat dit voor elk mens anders is. Beide situaties kan ik begrijpen (niet houden/houden van).quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:48 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik vraag mij af waarom je nog van je kind kan houden na 149 onschuldige mensen vermoord te hebben.
Het lijkt mij dan ook een van de weinige legitieme momenten in je leven die het rechtvaardigen ok niet meer van je kind te houden. Of ben ik nou gek?
Er zijn veel meer gevallen bekend van minder erge gebeurtenissen rondom ouders en kinderen die om wat voor reden dan ook niet meer van elkaar houden. Door oa mishandeling bijvoorbeeld.
Waarom is dit dat opeens wel een brug te ver?
Je kind zadelt je doelbewust met deze terror op, daar was hij zich vast van bewust. Kennelijk maakte ook dat hem niets uit. Indirect wellicht, maar ik zie geen verschil. Dit is ernstige psygische mishandeling tegen oa zijn ouders.quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:50 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat 'het een brug te ver' is. Ik zeg alleen dat dit voor elk mens anders is. Beide situaties kan ik begrijpen (niet houden/houden van).
En wanneer er iets tussen de mensen zelf gebeurt, zoals mishandeling, dan is dat voor die mensen persoonlijk een heel andere ervaring, aangezien het tussen henzelf gebeurt.
Gast, lees je wat ik zeg? Ik zeg dat ik BEIDE kanten kan begrijpen. Dus JOUW kant, maar ook die van ANDEREN.quote:Op vrijdag 3 april 2015 16:00 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Je kind zadelt je doelbewust met deze terror op, daar was hij zich vast van bewust. Kennelijk maakte ook dat hem niets uit. Indirect wellicht, maar ik zie geen verschil. Dit is ernstige psygische mishandeling tegen oa zijn ouders.
Denk out of the box, we hebben het hier over hetzelfde maar dan gruwelijker. Andere setting, zelfde context.
Ik reageerde op je 2e alinea, niet de 1e.quote:Op vrijdag 3 april 2015 16:01 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Gast, lees je wat ik zeg? Ik zeg dat ik BEIDE kanten kan begrijpen. Dus JOUW kant, maar ook die van ANDEREN.
En daarbij nog de kanttekening dat het helemaal niet zo hoeft te zijn dat deze suïcidale man aan zijn passagiers heeft gedacht. Daarvoor kon hij al veel te ver heen zijn.
heb je zelf kinderen?quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:36 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Hou toch op. Al is je kind ziek, ik zal niet meer van hem of haar houden na een massamoord. Ik zou dan denken waarom doet mijn kind dat mij en al die onschuldige mensen aan, had dan alleen zelf je leven ontnomen. Maar door anderen en je eigen ouders er in bij te betrekken kan ik niet meer van zo iemand houden.
Ik vind het zelfs ziek als je dan nog van je kind zou houden. Maar zeg nergens dat het makkelijk zal zijn om het te verwerken.
Dat is ook een optie.quote:Op vrijdag 3 april 2015 18:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Misschien heeft ie ooit zijn hoofd ergens tegenaan gestoten, waardoor ie psychisch geworden is.
waarom je nog van je kind kan houden? Om alle goede dingen die hij ongetwijfeld ook had. Dat wordt niet bij iedereen dan meteen nul waard.quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:48 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik vraag mij af waarom je nog van je kind kan houden na 149 onschuldige mensen vermoord te hebben.
Het lijkt mij dan ook een van de weinige legitieme momenten in je leven die het rechtvaardigen ok niet meer van je kind te houden. Of ben ik nou gek?
Er zijn veel meer gevallen bekend van minder erge gebeurtenissen rondom ouders en kinderen die om wat voor reden dan ook niet meer van elkaar houden. Door oa mishandeling bijvoorbeeld.
Waarom is dit dat opeens wel een brug te ver?
Alsof "houden van" een rationele bewuste beslissing is. Jij lijkt het als een keuze te zien. "Ok nu stop ik met houden van." Als iemand in mijn omgeving zo zou denken zou ik me afvragen hoe zijn gevoelsleven er uitziet. (alarmbelletjes)quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:48 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik vraag mij af waarom je nog van je kind kan houden na 149 onschuldige mensen vermoord te hebben.
Het lijkt mij dan ook een van de weinige legitieme momenten in je leven die het rechtvaardigen ok niet meer van je kind te houden. Of ben ik nou gek?
Er zijn veel meer gevallen bekend van minder erge gebeurtenissen rondom ouders en kinderen die om wat voor reden dan ook niet meer van elkaar houden. Door oa mishandeling bijvoorbeeld.
Waarom is dit dat opeens wel een brug te ver?
Nogmaals, ik vind dit de enige legitieme reden om wel de knop om te draaien. Ik zou niet accepteren dat mijn kind zoiets ergs zou doen, dus ik zou er alles aan doen om niet meer van hem of haar te houden. Dat het moeilijk zal zijn dat begrijp ik, maar ik zou het zwak vinden als je het niet zou proberen. Zeker gezien het feit dat je kind je dus moedwillig metaal heeft mishandeld door deze daad.quote:Op zaterdag 4 april 2015 00:54 schreef Rica het volgende:
[..]
Alsof "houden van" een rationele bewuste beslissing is. Jij lijkt het als een keuze te zien. "Ok nu stop ik met houden van." Als iemand in mijn omgeving zo zou denken zou ik me afvragen hoe zijn gevoelsleven er uitziet. (alarmbelletjes)
Onvoorwaardelijke liefde vind ik heel wat bewonderenswaardiger dan je uiterste best doen om je eigen kind te gaan haten.quote:Op zaterdag 4 april 2015 10:35 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vind dit de enige legitieme reden om wel de knop om te draaien. Ik zou niet accepteren dat mijn kind zoiets erg zou doen, dus ik zou er alles aan doen om niet meer van hem of haar te houden. Dat het moeilijk zal zijn dat begrijp ik, maar ik zou het zwak vinden als je het niet zou proberen.
Waarom zijn er zo weinig mensen die kunnen begrijpen dat ik mijn kind zou haten wanneer hij zoveel onschuldige mensen heeft vermoord? En dat ik mijn kind zou haten voor het feit dat hij mij dit aan heeft gedaan? Zo gek is dat toch niet?quote:Op zaterdag 4 april 2015 10:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Onvoorwaardelijke liefde vind ik heel wat bewonderenswaardiger dan je uiterste best doen om je eigen kind te gaan haten.
Ik geloof niet dat ik mijn kind zou gaan haten omdat hij mij dit aandoet. Dat zou me wel pijn doen, maar zou slechts een klein deel uitmaken van alles wat ik in zo'n situatie zou voelen.quote:Op zaterdag 4 april 2015 10:47 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Waarom zijn er zo weinig mensen die kunnen begrijpen dat ik mijn kind zou haten wanneer hij zoveel onschuldige mensen heeft vermoord? En dat ik mijn kind zou haten voor het feit dat hij mij dit aan heeft gedaan? Zo gek is dat toch niet?
Als het goed is zullen wij allemaal van onze kinderen blijven houden aangezien gelukkig bijna niemand tot dit in staat is. Dat is alvast mooi meegenomen. Ik heb het puur over het geval dat, dat dit een verandering in je leven kan zijn tov je standpunt tegen je bloed eigen kind. Zeer exceptioneel natuurlijk.
quote:Killer co-pilot 'spiked coffee of his captain with diuretic drug so he would have to leave cockpit to go to the toilet'
Air crash investigators examining a computer belonging to Germanwings co-pilot Andreas Lubitz are trying to determine whether the killer 'spiked' his captain's drink to force him into the toilet.
Lubitz, 27, crashed the Airbus A320 passenger jet into the Alps changing the aircraft's altitude to just 100 feet using the autopilot, sending it on collision course with the Alps.
German prosecutors believe that Lubitz may have added a chemical to Captain Patrick Sodenheimer's coffee to remove him from the flight deck. [..]
Dan heb je echt een bord voor je kop.quote:Op donderdag 9 april 2015 15:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bedriegster vliegt gratis met Lufthansa
Een Duitse vrouw die zich voordeed als nabestaande van de ramp met het Germanwings-vliegtuig in de Franse Alpen, is op kosten van Lufthansa naar Zuid-Frankrijk gevlogen.
De vrouw vloog twee keer gratis naar Frankrijk, waar ze de rampplek bij Seyne-les-Alpes en het gedenkteken Le Vernet bezocht. Ze maakte daar bovendien aanspraak op psychologische hulp.
Bij de tweede vlucht kreeg Lufthansa argwaan en stelde een onderzoek in.De vrouw bleek geen familielid of kennis te zijn van de omgekomen lerares, die werkzaam was aan het Gymnasium in Haltern.
Lufthansa noemt het incident 'betreurenswaardig'. De maatschappij laat weten dat niet alle formaliteiten bij de vluchten met nabestaanden in acht werden genomen, om hen niet te veel te belasten.
Tegen de vrouw zijn nog geen stappen ondernomen. De vader van de omgekomen lerares wil dat ze wordt aangeklaagd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)naar_rampplek__.html
Hoe kom je nou weer bij deze uitdrukking?quote:
Ze bedoelt waarschijnlijk de vliegtuigmaatschappij?quote:Op donderdag 9 april 2015 16:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe kom je nou weer bij deze uitdrukking?
De titel doet lijken alsof het al zowat bewezen is, maar in het stukje tekst staat dat ze alleen opzoek zijn naar aanwijzingen. Er staat helemaal niks over of ze al iets gevonden hebben..?quote:
Daily Mail he.quote:Op donderdag 9 april 2015 17:18 schreef Physsic het volgende:
[..]
De titel doet lijken alsof het al zowat bewezen is, maar in het stukje tekst staat dat ze alleen opzoek zijn naar aanwijzingen. Er staat helemaal niks over of ze al iets gevonden hebben..?
zelf bedacht.quote:Op donderdag 9 april 2015 16:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe kom je nou weer bij deze uitdrukking?
In het Nederlands:quote:
De telegraaf kennende hebben ze het gebaseerd op deze post NWS / Passagiersvliegtuig neergestort in Zuid-Frankrijk #10quote:Op donderdag 9 april 2015 20:16 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
In het Nederlands:
Piloot mogelijk gedrogeerd
BERLIJN -
Rampvlieger Andreas Lubitz deed mogelijk een chemisch goedje in de koffie van piloot Patrick Sodenheimer, waardoor hij naar het toilet moest.
Foto: Twitter
Lubitz zou op internet hebben gezocht naar informatie over een vochtafdrijvende vloeistof, zeggen ingewijden van het onderzoek. Een paar druppels zouden ervoor gezorgd hebben dat Sodenheimer zo snel na het opstijgen een bezoek bracht aan de wc, meldden Duitse media donderdag.
Ongeveer tien minuten voordat het toestel neerstortte, verliet gezagvoerder Sondheimer kort de cockpit om naar wc te gaan. Lubitz zette vervolgens de daling in. In de laatste acht minuten is het toestel gedaald van twaalf kilometer hoogte naar lager dan twee kilometer.
'Flugkapitän’ Sondenheimer kwam de afgesloten cockpit niet meer in, schreeuwde en sloeg op de deur. Uiteindelijk probeerde de zeer ervaren captain in wanhoop de deur met een bijl open te breken. Tevergeefs.
http://www.telegraaf.nl/b(...)eerde_piloot___.html
Jij was er dus al opgekomen. Ik heb het ook gedacht maar ik vond het te ver gaan dit op te schrijven. Zo zie je maar dat de werkelijkheid erger is dan je durft te denken.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:17 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
De telegraaf kennende hebben ze het gebaseerd op deze post NWS / Passagiersvliegtuig neergestort in Zuid-Frankrijk #10
Geeft toch wel aan dat er meer planning bij kwam kijken, een stuk meer dan een impulsieve "hij is naar de wc, nu kan het".quote:Op donderdag 9 april 2015 21:24 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Jij was er dus al opgekomen. Ik heb het ook gedacht maar ik vond het te ver gaan dit op te schrijven. Zo zie je maar dat de werkelijkheid erger is dan je durft te denken.
Of er juist dichterbij.quote:Op donderdag 9 april 2015 23:19 schreef kurk_droog het volgende:
Die bijl? Waawr kan je die vinden in het vliegtuig..dan ga ik als er zandbaarden zitten even 100 stoelen de andere kant op.
Misschien schaamde hij zich dat hij zo snel naar de wc moest - doordat er iets in zijn koffie zat -, en verzon een smoesje.quote:Op donderdag 9 april 2015 22:42 schreef Physsic het volgende:
Naja, ik vind dit een beetje vreemd.
Die piloot die moest al naar de wc toen hij in het vliegtuig stapte, want op die audiotape is te horen dat hij zegt dat hij op de luchthaven niet de mogelijkheid had. Daarom gaat hij ook direct op het moment dat het vliegtuig gestopt is met stijgen.
och, dat kan ook nog natuurlijkquote:Op zaterdag 11 april 2015 17:01 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien schaamde hij zich dat hij zo snel naar de wc moest - doordat er iets in zijn koffie zat -, en verzon een smoesje.
Daar ben ik nu ook wel benieuwd naar! En het kan geen groot geheim zijn, als tienduizenden piloten/stewardessen er van weten.quote:Op donderdag 9 april 2015 23:19 schreef kurk_droog het volgende:
Die bijl? Waawr kan je die vinden in het vliegtuig..
Oefende hij op de heenweg zijn verschrikkelijke daad of wou hij toen al het vliegtuig met alle passagiers erin op een berg te pletter slaan? De mensen die op de heenweg in dit vliegtuig zaten zullen deze vraag hun hele leven wel met zich meedragen.quote:'Co-piloot Germanwings oefende daling op heenvlucht'
De Duitse co-piloot Andreas Lubitz heeft de daling geoefend op de heenvlucht van het toestel dat hij liet neerstorten. Dat schrijft de Duitse krant Bild op basis van bronnen die onderzoek doen naar de crash van het vliegtuig, eind maart.
Het toestel verongelukte toen het van Barcelona naar Düsseldorf vloog. Lubitz zou het toestel een vlucht eerder, van Düsseldorf naar Barcelona, minutenlang hebben laten dalen.
Volgens de bronnen is er voor zo'n daling geen logische verklaring. Bild schrijft dat Franse onderzoekers vandaag met een tussenrapport komen.
Buitengesloten
Co-piloot Lubitz liet het toestel op 24 maart hoogstwaarschijnlijk opzettelijk neerstorten. Hij sloot de piloot, die even naar de wc was geweest, buiten door de deur naar de cockpit te vergrendelen. Het vliegtuig stortte neer in de Franse Alpen. Geen van de 150 inzittenden overleefde de ramp.
http://nos.nl/artikel/203(...)g-op-heenvlucht.html
Is dit niet te zien op flightradar ofzo?quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Oefende hij op de heenweg zijn verschrikkelijke daad of wou hij toen al het vliegtuig met alle passagiers erin op een berg te pletter slaan? De mensen die op de heenweg in dit vliegtuig zaten zullen deze vraag hun hele leven wel met zich meedragen.
En waarom mocht Lubitz gewoon terugvliegen van Germanwings terwijl hij net minutenlang daalde en daar geen verklaring voor was?
Is die data direct beschikbaar voor de verantwoordelijken?quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Oefende hij op de heenweg zijn verschrikkelijke daad of wou hij toen al het vliegtuig met alle passagiers erin op een berg te pletter slaan? De mensen die op de heenweg in dit vliegtuig zaten zullen deze vraag hun hele leven wel met zich meedragen.
En waarom mocht Lubitz gewoon terugvliegen van Germanwings terwijl hij net minutenlang daalde en daar geen verklaring voor was?
Simpel: geld! Een piloot op non-actief zetten en een vervanger regelen kost geld. Vandaar ook dat ze deze gek gewoon lieten vliegen, terwijl zijn psychische problemen al jaren bekend waren.quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En waarom mocht Lubitz gewoon terugvliegen van Germanwings terwijl hij net minutenlang daalde en daar geen verklaring voor was?
quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:30 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Is dit niet te zien op flightradar ofzo?
Ongetwijfeld, alhoewel ik geen expert ben op dat gebied.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:49 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Is die data direct beschikbaar voor de verantwoordelijken?
Zo'n vliegtuig wordt toch continu in de gate gehouden door de luchtverkeersleiding? Als er iets raars gebeurt (plots dalend vliegtuig), dan neemt die contact op met de piloten.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Ongetwijfeld, alhoewel ik geen expert ben op dat gebied.
Ja, ik ga er vanuit dat dat in dit geval ook gebeurd is. Als een vliegtuig minutenlang daalt terwijl daar geen enkele reden voor is, dan is er iets goed mis.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:54 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zo'n vliegtuig wordt toch continu in de gate gehouden door de luchtverkeersleiding? Als er iets raars gebeurt (plots dalend vliegtuig), dan neemt die contact op met de piloten.
Precies.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, ik ga er vanuit dat dat in dit geval ook gebeurd is. Als een vliegtuig minutenlang daalt terwijl daar geen enkele reden voor is, dan is er iets goed mis.
Dat maakt het des te kwalijker dat Lubitz gewoon terug mocht vliegen.
In dat 1e geval (vermijden van botsing) zakt men hoogstens enkele honderden meters. Dat duurt niet minutenlang. En beide geschetste situaties zijn erg zorgwekkend. Germanwings heeft echt wel wat uit te leggen waarom ze hier niet ingegrepen hebben en Lubitz op die fatale vlucht gewoon in de cockpit plaats kon nemen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:14 schreef Physsic het volgende:
[..]
Precies.
Daarom ben ik ook benieuwd wat zijn verklaring was tegen zijn mede-piloot en luchtverkeersleiding. Dat zou wel een hele goede moeten zijn.
Soms zetten vliegtuigen zo'n emergency descend in als ze vermoeden dat ze met een anders vliegtuig gaan botsen, of als er een plotselinge decompressie in het vliegtuig is.
Bij beide gevallen zou de luchtverkeersleiding (achteraf) wel moeten weten dat dit niet het geval was, en dat de daling een andere reden had.
Vreemd verhaal.
en als GermanWings er gewoon niets van af weet, krijgen ze alles wel door, dit zijn nieuwe feiten die ineens opduiken, dus kan me voorstellen dat het toen helemaal niet bekend was bij GWquote:Op woensdag 6 mei 2015 11:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In dat 1e geval (vermijden van botsing) zakt men hoogstens enkele honderden meters. Dat duurt niet minutenlang. En beide geschetste situaties zijn erg zorgwekkend. Germanwings heeft echt wel wat uit te leggen waarom ze hier niet ingegrepen hebben en Lubitz op die fatale vlucht gewoon in de cockpit plaats kon nemen.
Als jij als maatschappij er geeneens weet van hebt dat een vliegtuig van jou minutenlang een hoogst ongebruikelijke daling in heeft gezet, dan is er iets goed mis in je organisatie.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:28 schreef Re het volgende:
[..]
en als GermanWings er gewoon niets van af weet, krijgen ze alles wel door, dit zijn nieuwe feiten die ineens opduiken, dus kan me voorstellen dat het toen helemaal niet bekend was bij GW
Als je als luchtvaartmaatschappij psychische tijdbommen in de cockpit toestaat is er wel meer mis dan dat...quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als jij als maatschappij er geeneens weet van hebt dat een vliegtuig van jou minutenlang een hoogst ongebruikelijke daling in heeft gezet, dan is er iets goed mis in je organisatie.
noi ja, de heenvlucht was 2 uur ervoor, dus op zich als het verder niet (tijdig) gemeld is door de instanties die daarover gaan wistren ze het misschien niet... Indien ze het wel wisten tsja, indien er een plausibele verklaring is geweest...quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als jij als maatschappij er geeneens weet van hebt dat een vliegtuig van jou minutenlang een hoogst ongebruikelijke daling in heeft gezet, dan is er iets goed mis in je organisatie.
Hij heeft tijdens een normale, geplande daling de doelhoogte op het MCP paneel verlaagd naar de minimumwaarde die je in kan stellen, namelijk 100 voet/30 meter, om deze daarna weer in te stellen op de hoogte die opgegeven was door de luchtverkeersleiding. De captain was op dat moment niet in de cockpit dus dat verklaart dat dit niet opgemerkt is.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:14 schreef Physsic het volgende:
[..]
Precies.
Daarom ben ik ook benieuwd wat zijn verklaring was tegen zijn mede-piloot en luchtverkeersleiding. Dat zou wel een hele goede moeten zijn.
Soms zetten vliegtuigen zo'n emergency descend in als ze vermoeden dat ze met een anders vliegtuig gaan botsen, of als er een plotselinge decompressie in het vliegtuig is.
Bij beide gevallen zou de luchtverkeersleiding (achteraf) wel moeten weten dat dit niet het geval was, en dat de daling een andere reden had.
Vreemd verhaal.
Hier is het tussenrapport te zien (Engels): http://www.bea.aero/docsp(...)df/d-px150324.en.pdfquote:Die Luftraumkontrolleure hatten einen Sinkflug auf zunächst 35.000 Fuß und anschließend 21.000 Fuß angeordnet. Laut BEA stellte Andreas L. die Flughöhe fünf Mal zwischenzeitlich auf 100 Fuß ein, teils nur für einige Sekunden. Er stabilisierte die Flughöhe nur wenige Sekunden, bevor der Flugkapitän in das Cockpit zurückkehrte. Die BEA beruft sich bei ihren Ergebnissen auf die Auswertung der geborgenen Flugschreiber.
Want dat krijgen ze direct door in de directiekamer? Van al hun vliegtuigen?quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als jij als maatschappij er geeneens weet van hebt dat een vliegtuig van jou minutenlang een hoogst ongebruikelijke daling in heeft gezet, dan is er iets goed mis in je organisatie.
Thanks! Dus de luchtverkeersleiding heeft helemaal niks geks gezienquote:Op donderdag 7 mei 2015 10:34 schreef Tourniquet het volgende:
Die Luftraumkontrolleure hatten einen Sinkflug auf zunächst 35.000 Fuß und anschließend 21.000 Fuß angeordnet. Laut BEA stellte Andreas L. die Flughöhe fünf Mal zwischenzeitlich auf 100 Fuß ein, teils nur für einige Sekunden. Er stabilisierte die Flughöhe nur wenige Sekunden, bevor der Flugkapitän in das Cockpit zurückkehrte. Die BEA beruft sich bei ihren Ergebnissen auf die Auswertung der geborgenen Flugschreiber.
Die daling was in dezelfde orde als een lijnbus die 10 km te hard rijdt of een trein die onnodig afremt. Geen directie die daar binnen 2 uur van op de hoogte gesteld wordt.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als jij als maatschappij er geeneens weet van hebt dat een vliegtuig van jou minutenlang een hoogst ongebruikelijke daling in heeft gezet, dan is er iets goed mis in je organisatie.
quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:34 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Hij heeft tijdens een normale, geplande daling de doelhoogte op het MCP paneel verlaagd naar de minimumwaarde die je in kan stellen, namelijk 100 voet/30 meter, om deze daarna weer in te stellen op de hoogte die opgegeven was door de luchtverkeersleiding. De captain was op dat moment niet in de cockpit dus dat verklaart dat dit niet opgemerkt is.
[ afbeelding ]
http://www.tagesschau.de/inland/germanwings-absturz-177.html
[..]
Hier is het tussenrapport te zien (Engels): http://www.bea.aero/docsp(...)df/d-px150324.en.pdf
quote:Lubitz kreeg vrij spel
De medische dienst van Lufthansa had de Duitse toezichthouder LBA in juli 2009 wel degelijk op de hoogte gebracht van de zware depressies, waaraan ’killerpiloot’ Andreas Lubitz leed.
Dat zegt de Franse onderzoeksraad BEA in een rapport over de ramp met de Airbus A320 van Lufthansa-prijsvechter Germanwings op 24 maart jl. op een vlucht van Barcelona naar Düsseldorf.
De geesteszieke Lubitz (27), die berekenend een (zelf)moordmissie uitvoerde, vloog het toestel met 150 inzittenden moedwillig te pletter in zijn geliefde Franse Alpen.
Begin april beweerde de ’Luftfahrtbundesamt’ LBA (rijksluchtvaartdienst) nog zwart-op-wit van niets te weten en nooit door de Lufthansa-artsen te zijn geïnformeerd. Dat blijkt onjuist.
Ook wel relevant dat de piloot dus eerder zonder problemen de cockpit heeft verlaten en er weer in kon.quote:Op donderdag 7 mei 2015 11:03 schreef quinoahipster het volgende:
at 7 h 24 min 15, the buzzer to request access to the cockpit was recorded;
Klopt, maar dat was op de heenvlucht.quote:Op zondag 10 mei 2015 10:09 schreef waht het volgende:
[..]
Ook wel relevant dat de piloot dus eerder zonder problemen de cockpit heeft verlaten en er weer in kon.
Zeker, maar de piloot had dus geen enkele reden te vermoeden dat hij op de terugvlucht maar beter im de cockpit kom blijven.quote:Op zondag 10 mei 2015 14:18 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Klopt, maar dat was op de heenvlucht.
Dacht ook gelezen te hebben dat het op de heenvlucht een andere gezagvoerder was.quote:Op zondag 10 mei 2015 14:23 schreef waht het volgende:
[..]
Zeker, maar de piloot had dus geen enkele reden te vermoeden dat hij op de terugvlucht maar beter im de cockpit kom blijven.
quote:Andreas Lubitz, de copiloot die in maart opzettelijk een toestel van Germanwings liet neerstorten, nam voorafgaand aan de ramp contact op met tientallen doktoren. Dat onthulde de openbaar aanklager in het Franse Marseille vrijdag, meldt persbureau AP. Het lijkt erop dat de piloot advies wilde inwinnen over een aandoening die hij had, maar waarover de aanklager niets kwijt wil.
De aanklager heeft informatie ontvangen van buitenlandse collega's en gaat die volgende week bespreken met nabestaanden van de 150 omgekomen reizigers. Hij hoopt er daarmee voor te zorgen dat de families niet nog veel langer moeten wachten voordat ze daadwerkelijk de beschikking krijgen over de stoffelijke resten van hun geliefden. Die bevinden zich nu nog in Marseille, tot frustratie van veel nabestaanden.
Volgens onderzoekers liet Lubitz het vliegtuig opzettelijk neerstorten nadat hij de piloot buiten de cockpit had gesloten. In de weken voor de ramp zocht hij op internet naar zelfmoordmethodes en de beveiliging van cockpitdeuren. Nu blijkt hij ook talloze doktoren te hebben gecontacteerd, terwijl Germanwings eerder zei dat de copiloot alle medische tests had doorstaan en goed in staat was om te vliegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |