Hij vond ze allemaal delusional. En toen bedacht ik me dat ik dat misschien ook op allerlei gebieden ben, maar omdat ik er geen weet van heb denk ik dat ik niet delusional ben. (rot te vertalen, 'aan waanvoorstellingen lijdend'). Ik vind dat ik toch met veel dingen gelijk heb. Zo geloof ik in wetenschappelijk onderzoek en haar resultaten (misschien wel heel stom) en zie de evolutietheorie als een goede (momenteel de beste) verklaring voor de begin van het leven (klopt misschien geen hout van). Denk ik dat er geen god is (kan het volkomen fout hebben natuurlijk) en ik denk niet dat de mensen van een andere planeet op aarde zijn gekomen (dat dachten die mensen op die website van Ross' lieve zus wel).quote:Op vrijdag 3 april 2015 10:13 schreef Isabeau het volgende:
Ross had gisteren gekeken waar zijn zus ook lid van was en dat was een groepering die oa deed aan uitdrijving van de demonen die sleep paralysis veroorzaaktenHij was op die site aan het lezen en bleef maar stomverbaasd voorlezen over hoe gek die mensen waren
Goed argumentquote:Op vrijdag 3 april 2015 10:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Geen idee hoe lang we daar willen blijven, totdat we het niet meer leuk vinden of ergens anders werk vinden denk ik. We hoeven niet naar nederland terug, maar als er een leuke baan in NL is dan zullen we daar niet niet op solliciteren, zeg maar.
Ik zou het fijn vinden als mijn kind goed Nederlands spreekt, zich met mijn familie kan onderhuoden en later eventueel in NL naar school zou kunnen gaan. En 2 talige opvoeding word makkelijker als het kind de minoriteitstaal (NL in dit geval) vaker hoort, en van verschillende mensen.
Doet me denken aan het volgende: (ik meen dat het in een boek van Richard Dawkins was) een keer gelezen over een atheistisch officier in het britse leger, die door zijn collegas werd verteld dat hij de bijbel maar eens moest lezen. Dit deed hij, en kon het niet nalaten zijn stomme verbazing te delen over wat voor een hufter de god van het oude testament was, door stukken voor te lezen aan zijn christelijke collegas.quote:Op vrijdag 3 april 2015 10:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ross had gisteren gekeken waar zijn zus ook lid van was en dat was een groepering die oa deed aan uitdrijving van de demonen die sleep paralysis veroorzaaktenHij was op die site aan het lezen en bleef maar stomverbaasd voorlezen over hoe gek die mensen waren
Als ik naar veel migranten kijk, vaak ook een leer en taalachterstand bij kinderen.quote:Op vrijdag 3 april 2015 10:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Tweetalig opvoeden is heel goed voor de hersenontwikkeling
Die situatie is vaak heel anders dan bij een gezin met twee hoogopgeleide ouders.quote:Op vrijdag 3 april 2015 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik naar veel migranten kijk, vaak ook een leer en taalachterstand bij kinderen.
Omdat ze beide talen niet goed geleerd krijgen (jonge kinderen dus, daar gaat het dan over)quote:Op vrijdag 3 april 2015 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik naar veel migranten kijk, vaak ook een leer en taalachterstand bij kinderen.
Ik vond dat ik ook pas goed een mening over de bijbel kon hebben als ik hem had gelezen, maar die officier heeft groot gelijk hoor! De god van de bijbel vind ik ook een enorme narcistische eikel die moorden niet schuwt. En mijn bek viel open van verbazing bij veel stukken. Zoals de twee dochters die papalief dronken voeren en verkrachten in zijn slaap omdat ze zwanger willen worden. wtf! En dan in paniek raken als christelijke kindjes een blote tiet zien op tvquote:Op vrijdag 3 april 2015 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Doet me denken aan het volgende: (ik meen dat het in een boek van Richard Dawkins was) een keer gelezen over een atheistisch officier in het britse leger, die door zijn collegas werd verteld dat hij de bijbel maar eens moest lezen. Dit deed hij, en kon het niet nalaten zijn stomme verbazing te delen over wat voor een hufter de god van het oude testament was, door stukken voor te lezen aan zijn christelijke collegas.
Alles waar jij in 'gelooft' is evidence based. Dat is toch echt een veel verdedigbare positie dan allerlei zaken waar echt helemaal geen enkel bewijs voor is.quote:Op vrijdag 3 april 2015 10:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij vond ze allemaal delusional. En toen bedacht ik me dat ik dat misschien ook op allerlei gebieden ben, maar omdat ik er geen weet van heb denk ik dat ik niet delusional ben. (rot te vertalen, 'aan waanvoorstellingen lijdend'). Ik vind dat ik toch met veel dingen gelijk heb. Zo geloof ik in wetenschappelijk onderzoek en haar resultaten (misschien wel heel stom) en zie de evolutietheorie als een goede (momenteel de beste) verklaring voor de begin van het leven (klopt misschien geen hout van). Denk ik dat er geen god is (kan het volkomen fout hebben natuurlijk) en ik denk niet dat de mensen van een andere planeet op aarde zijn gekomen (dat dachten die mensen op die website van Ross' lieve zus wel).
En ik besef dat het niet De Waarheid is en aan verandering onderhevig kan zijn op geleide van nieuw onderzoek.quote:Op vrijdag 3 april 2015 11:12 schreef Isegrim het volgende:
Alles waar jij in 'gelooft' is evidence based. Dat is toch echt een veel verdedigbare positie dan allerlei zaken waar echt helemaal geen enkel bewijs voor is.
Geweldig, Lonaaquote:Op vrijdag 3 april 2015 11:19 schreef Lonaa het volgende:
Even inbreken:
De officiele -20 mijlpaal is bereikt. -20,4
Ik ben ook echt blij.quote:
quote:Op vrijdag 3 april 2015 11:25 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben ook echt blij.En ik merk het in van alles. Ook in hele stomme dingen.
Hier in de straat is het stoepje aan de ene kant bijv. smaller. En daar liep ik niet graag want te smal. Ik liep daar gisteren en toen dacht ik: Wat nou te smal, zeeen van ruimte!
Oei, dat weet ik niet zo goed. Zo'n 4 jaar geleden denk ik?quote:Op vrijdag 3 april 2015 11:38 schreef minilot het volgende:
Lonaa, wat een knalgoeie prestatie! Ik ben hartstikke blij voor je
Hoe lang is het geleden dat je woog wat je nu weegt?
quote:Op vrijdag 3 april 2015 10:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 3 april 2015 11:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben ook echt blij.En ik merk het in van alles. Ook in hele stomme dingen.
Hier in de straat is het stoepje aan de ene kant bijv. smaller. En daar liep ik niet graag want te smal. Ik liep daar gisteren en toen dacht ik: Wat nou te smal, zeeen van ruimte!
Spannend!quote:Op vrijdag 3 april 2015 10:09 schreef Jagärtrut het volgende:
oh man, ik heb vannacht 3 uur wakker gelegen, denkend over dat appartement! zometeen maar eens een emaitlje schrijven dat we het graag willen hebben en volgende week die kant op kunnen komen.
Ja, dat is het essentiële verschil tussen mensen die denken De Waarheid te kennen en mensen die zich baseren op onderbouwde inzichten.quote:Op vrijdag 3 april 2015 11:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik besef dat het niet De Waarheid is en aan verandering onderhevig kan zijn op geleide van nieuw onderzoek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |