Onze tuin gaat op de schop en de bakstenen schuurmuur (waar we tegenaan kijken) is niet echt fraai meer.
De breedte van de tuin is ongeveer 5.5m waarvan de schuurmuur ongeveer 3.6m breed is. Het resterende stuk is nu open aan de zichtkant en dicht aan de buitenkant (stukje muur en deur)
![29vic1y.jpg]()
Het open stuk wilde ik een deur in zetten om het geheel wat rustiger te laten ogen en vocht uit de schuur te weren. Aan de andere kant van de deur heb ik dus ook nog ongeveer een meter over, die ook bekleed moet worden.
Plan is om regellatten op de muur vast te zetten en daar 18cm planken zweeds rabat op te zetten. Welke soort hout is het beste met inachtneming van beperkt budget?
Kan iemand mij adviseren hoe ik de bevestiging het best kan doen? De regellaten, hoe dik dienen die te zijn en om de hoeveel cm. die ik er een bevestigen? Hoe kan ik zo veel mogelijk schroeven / spijkers onzichtbaar maken?
Ook zit ik nog met de regenpijp, wat kan ik daat het best mee doen? Ik dacht van vergelijkbaar hout een koofje er om heen te timmeren en daar de rabatdelen tegenaan te laten grenzen. De plank boven de schuur is van trespa, is deze schilderbaar met een speciale primer?