abonnement Unibet Coolblue
pi_151257111
BLOODLINE, NETFLIX ORIGINAL, MAART 2015



Synopsis: A family of adult siblings find that their past secrets and scars are revealed when their black sheep of a brother returns home.

Trailer:

Bloodline (TV Series 2015– ) - IMDb

Cijfer IMDb (d.d. 1-4-2015): 8,4 (loopt op van een 8,1 voor de eerste aflevering naar een 9,3 voor de laatste)

Genre: Thriller, Drama

Cast (familie Rayburn): Pa (Robert) Rayburn (Sam Shepard), Ma (Sally) Rayburn (Sissy Spacek), John Rayburn (Kyle Chandler), Danny Rayburn (Ben Mendelsohn), Kevin Rayburn (Norbert Leo Butz) en Meg Rayburn (Linda Cardellini)

Makers: Glenn Kessler, Todd A. Kessler en Daniel Zelman

Uitgebreide trailer ("featurette"):
Review op FOK!frontpage, geschreven door Breuls: Bloodline: wat speelt er bij de familie Rayburn?

(Hele positieve) review van "Binge Watchers" (zonder spoilers): Die gast is minstens even enthousiast over de serie als ik en verwoordt mijn eigen gevoel/ideeën bij/over deze serie. Hij maakt ook goed duidelijk wat je er wel/niet van kan verwachten. Wat mij betreft zijn de steekwoorden behorend bij deze serie: "character-driven", "slow-paced", heel spannend, emotioneel, subtiel, intens en geloofwaardig/realistisch.

LET OP! Buiten de OP om wordt er in dit topic van uitgegaan dat de HELE SERIE afgekeken is (aangezien dit een serie is die Netflix er in één keer opgezet heeft kan dat niet anders)! Voor wie dat (nog) niet (helemaal) heeft gedaan, zal dit topic dus volop SPOILERS (kunnen) bevatten!

Om deze reden verwacht ik ook niet dat de animo groot zal zijn voor dit topic, maar we zullen het zien. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Forbry op 01-04-2015 15:32:37 ]
Tails tell tales
pi_151257340
Ben nu bij Afl 9. Geweldige serie. De scene van Danny en John in de bar, dronken is de beste tot nu toe.

Dit ook tevens:

“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_151257686
quote:
11s.gif Op woensdag 1 april 2015 11:57 schreef SherlockHolmes het volgende:
Ben nu bij Afl 9. Geweldige serie. De scene van Danny en John in de bar, dronken is de beste tot nu toe.

Dit ook tevens:

[ afbeelding ]
Seizoen 1 staat voldoende op zichzelf vind ik, dus een nieuw seizoen had (wat mij betreft) niet per se gehoeven. Toch kan dat wel weer heel spannend worden (er is daarvoor een prima opzetje), dus op zich wel heel leuk nieuws! :Y
Tails tell tales
  Forum Admin woensdag 1 april 2015 @ 22:20:35 #4
35723 crew  GGMM
pi_151279164
Aardige serie, maar een 2e seizoen had niet gehoeven. Vind de 'cliffhanger' ook een beetje geforceerd.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_151280187
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 22:20 schreef GGMM het volgende:
Aardige serie, maar een 2e seizoen had niet gehoeven. Vind de 'cliffhanger' ook een beetje geforceerd.
"Aardig" zegt ie :{w

Ik hoop dat duidelijk is dat álle afleveringen hier besproken kunnen worden en ik dus niks in spoilers zet...

Als het gaat om onderzoek naar de dood van Danny en om hoe iedereen met zijn dood én dat onderzoek omgaat kan seizoen 2 nog wel heel goed/spannend worden denk ik. Dat voelt voor mij geenszins geforceerd aan. Maar met de "cliffhanger" bedoel je dat opeens ten tonele verschijnen van die zoon van Danny neem ik aan. Ja, dat had voor mij ook niet gehoeven. Dat kwam op mij idd ook wel geforceerd over :Y (maar goed, de uitwerking daarvan kan vervolgens nog best o.k. worden natuurlijk).
Tails tell tales
  Forum Admin woensdag 1 april 2015 @ 22:51:53 #6
35723 crew  GGMM
pi_151280325
Dat is precies wat ik bedoelde. :)

Hoe de characters met Danny zn dood omgaanboeit me niet zo veel. KKan hoogstens Interessant worden als die ex-politieman ze gaat proberen te vervolgen, maar zelfs dat is meh.

Vond het einde zonder die cliffhangers prima en goed afgesloten, jammer dat het verder moet.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_151280813
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 22:51 schreef GGMM het volgende:
Dat is precies wat ik bedoelde. :)

Hoe de characters met Danny zn dood omgaanboeit me niet zo veel. KKan hoogstens Interessant worden als die ex-politieman ze gaat proberen te vervolgen, maar zelfs dat is meh.

Vond het einde zonder die cliffhangers prima en goed afgesloten, jammer dat het verder moet.
Ik ben het eigenlijk wel met je eens hoor. Ik werd ook niet heel blij ofzo van het nieuws dat er nog een seizoen kwam. Het einde was prima zo en een nieuw seizoen zou hier zelfs afbreuk aan kunnen doen. Maar ja, aangezien ik dit seizoen echt steengoed vond, kan ik toch niet anders dan seizoen 2 wel een kans geven en ik ben zelf ook van mening dat een vervolg niet per définitie slecht(er) hoeft te worden...
Tails tell tales
pi_151280943
Ben het daar wel mee eens.

Grootste plus deze serie was voor mij Ben Mendelsohn, wat een acteur.

Toffe serie maar weet niet of ik nog een tweede seizoen hoef te zien. Laatste aflrvering was voor mij ook veruit de minste.
pi_151281258
Voor mij waren de smaakmakers van deze serie Danny én John en ik vond het acteerwerk van Kyle Chandler eigenlijk minstens even indrukwekkend als dat van Ben Mendelsohn. Natuurlijk was Danny wel by far het ópvallendste personage en zijn dood laat absoluut een enorme leegte in de serie/cast achter. Heb ook best wel grote twijfels of die leegte in het volgende seizoen opgevuld kan worden. Ik vond de laatste aflevering zelf ook één van de minste (maar -op dat opdraven van Danny's zoontje na- op zich nog steeds wel redelijk goed/boeiend).
Tails tell tales
pi_151281380
Gek genoeg krijgt die laatste aflevering op IMDb wel het hoogste cijfer. Misschien dat mensen dan eigenlijk een cijfer geven voor de héle serie?
Tails tell tales
  Forum Admin woensdag 1 april 2015 @ 23:27:13 #11
35723 crew  GGMM
pi_151281387
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 23:07 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik ben het eigenlijk wel met je eens hoor. Ik werd ook niet heel blij ofzo van het nieuws dat er nog een seizoen kwam. Het einde was prima zo en een nieuw seizoen zou hier zelfs afbreuk aan kunnen doen. Maar ja, aangezien ik dit seizoen echt steengoed vond, kan ik toch niet anders dan seizoen 2 wel een kans geven en ik ben zelf ook van mening dat een vervolg niet per définitie slecht(er) hoeft te worden...
snap ik, jij vindt de serie beter dan ik dat vind, maar ga seizoen 2 ook wel een kans geven.

Al vond ik persoonlijk juist Danny de meest Interessante persoonlijkheid.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_151281538
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 23:27 schreef GGMM het volgende:

[..]

snap ik, jij vindt de serie beter dan ik dat vind, maar ga seizoen 2 ook wel een kans geven.

Al vond ik persoonlijk juist Danny de meest Interessante persoonlijkheid.
Wat hierboven staat: ik vond zowel Danny als John heel interessant, maar Danny (natuurlijk) wel het meest opvallend. Verder moesten meneer Forbry en ik nog al eens om Kevin lachen, al weet ik niet of dat ook echt de bedoeling was :') (voor de rest zit er weinig humor in de serie, dus Kevin fungeerde wel een beetje als een soort van "relief").
Tails tell tales
  Admin woensdag 1 april 2015 @ 23:48:07 #13
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151282042
Hé een apart topic. ^O^

Ik vond het een geweldige serie, afleveringen lang geen idee hebben waar het heen ging.
Broeierige sfeer, geweldig acteerwerk, weereens acteurs die in hun rol groeiden prachtige beelden wat wil een mens nog meer.
Een deel2? tsja voor mij was het einde goed zo. Ik ben altijd zo bang dat een series2 een teleurstelling wordt, zoals zo vaak.
Ik hoef ook geen Fargo deel 2 en True Detective ook niet.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151285113
Fargo en True Detective lijkt me juist interessant omdat daar elk seizoen een geheel nieuw verhaallijn is, iets wat bij Bloodline misschien ook had gewerkt. Nu lijkt me het tweede seizoen gelijk een stuk minder omdat het verhaal mijn inziens wel verteld is van deze familie..

Maar ik laat me graag verrassen. Acteerwerk was zoals gezegd ontzettend goed en het sfeertje van de Keys ook wel verfrissend.
  vrijdag 3 april 2015 @ 12:47:10 #15
62913 Blik
The one and Only!
pi_151325405
Heerlijke serie. Wat mij betreft was een vervolg niet perse nodig geweest
pi_151325770
*dubbel*
Tails tell tales
pi_151325828
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 23:48 schreef yvonne het volgende:
Hé een apart topic. ^O^

Ik vond het een geweldige serie, afleveringen lang geen idee hebben waar het heen ging.
Broeierige sfeer, geweldig acteerwerk, weereens acteurs die in hun rol groeiden prachtige beelden wat wil een mens nog meer.
Een deel2? tsja voor mij was het einde goed zo. Ik ben altijd zo bang dat een series2 een teleurstelling wordt, zoals zo vaak.
Ik hoef ook geen Fargo deel 2 en True Detective ook niet.
Ik heb het ook iedere keer, dat als ik van een serie het eerste seizoen echt heel erg goed vond, ik bang ben dat een volgend seizoen daar afbreuk aan gaat doen. Ik had dat bijvoorbeeld met Deadwood. Eerste seizoen daarvan behoort tot het beste wat ik ooit gezien heb, maar het tweede seizoen zorgde ervoor dat ik het derde/laatste seizoen (vooralsnog) niet eens meer een kans gegeven heb.

Ik heb dat ook wel een beetje met Fargo en True Detective, maar vind dat toch wel heel anders in vergelijking met Bloodline, omdat bij Bloodline zal worden voortgeborduurd op het eerste seizoen, waar dat bij F en TD niet het geval zal zijn (wat Spaulding eigenlijk ook al schreef).
Tails tell tales
pi_151325921
quote:
11s.gif Op woensdag 1 april 2015 11:57 schreef SherlockHolmes het volgende:
Ben nu bij Afl 9. Geweldige serie. De scene van Danny en John in de bar, dronken is de beste tot nu toe.

Dit ook tevens:

[ afbeelding ]
_O_
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!
pi_151326267
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:04 schreef Matip het volgende:

[..]

_O_
Deze scene _O_

“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_151327555
Ik vond met name die scène tussen Pa Rayburn en Danny vooraf aan de dood van die eerste en die scène tussen Danny en John op de boot en die voor de dood van Danny heel intens, maar er waren eigenlijk zo veel van dat soort momenten...

[ Bericht 19% gewijzigd door Forbry op 03-04-2015 14:05:51 ]
Tails tell tales
pi_151327665
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:15 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Deze scene _O_

[ afbeelding ]
Ha, ha... wel grappig om die plaatjes zo te zien, ze zien er ook echt stomdronken uit _O-
Tails tell tales
pi_151328961
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:00 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ha, ha... wel grappig om die plaatjes zo te zien, ze zien er ook echt stomdronken uit _O-
Precies, geweldige scene _O-
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  † In Memoriam † zondag 5 april 2015 @ 22:20:40 #24
43556 miss_dynastie
pi_151403681
Dit is nou echt zo'n serie die het prima bij een seizoen had mogen houden...
  zondag 5 april 2015 @ 22:25:37 #25
6941 APK
Factual, I think.
pi_151403944
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:20 schreef miss_dynastie het volgende:

Dit is nou echt zo'n serie die het prima bij een seizoen had mogen houden...
Hoe kunnen jullie dat nu allemaal al weten?
Ik heb mij hier prima mee vermaakt en ga serie twee zeker kijken, mocht het niets zijn dan zet ik iets anders op :+

Anyways, bij Netflix zijn ze ook niet achterljk, dus volgens mij zien ze wel openingen voor nog een reeks.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')