Nachtfoto's zijn toch helemaal niet met de iPhone gemaakt?quote:Op woensdag 1 april 2015 09:03 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Hier heb ik wat gevonden over uitzetten location services:
http://www.wikihow.com/Turn-off-GPS-on-the-iPhone
Als die functie aan zou hebben gestaan, dan zouden we de exacte locatie hebben gehad van de nachtfoto's.
Klopt het als ik zeg dat die functie de dag vóór hun hike, wél aanstond? [16:44 wifi SbtR]
Goed verhaal, Grijzemassa.quote:Op woensdag 1 april 2015 14:49 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Heel mooi gezegd. Hieruit blijkt de onmacht en het verdriet.
Ingrid hoeft geen verantwoording af te leggen tegen mensen hier die K en L niet eens persoonlijk gekend hebben.
Ze heeft van begin af aan nauw contact gehad met de families en die zijn de enigen die recht hebben op uitleg over wat dan ook. Ongetwijfeld heeft ze de zaken die hier nog als vragen open staan al lang met de families besproken.
Ook hoe met de publicaties over de taalschool om te gaan na de verdwijning kan best met de familie overlegd zijn. Tenslotte hadden de mensen die een cursus geboekt hadden in die periode toch recht
op waar voor hun geld, alles annuleren zou ook niets oplossen.
Door een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden is er iets ernstigs gebeurd met Kris en Lisanne waardoor ze zijn overleden. Tenzij iemand ze persoonlijk omgebracht heeft is er niemand schuldig en is het al moeilijk genoeg voor alle betrokkenen.
Veel dingen op de taalschool die wat laconiek/nonchalant lijken te gaan. Maar hier ben ik het helemaal mee eens. Uit de fb pagina spreekt nu wel duidelijk dat het hele gebeuren met Kris en Lisanne Ingrid aangegrepen heeft. Die vrolijke foto's op haar fb een paar weken naar de verdwijning heb ik persoonlijk nooit begrepen. Als ouder zou ik wel zeer gefrustreerd zijn in elk geval met hoe het gegaan is.quote:Op woensdag 1 april 2015 14:49 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Door een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden is er iets ernstigs gebeurd met Kris en Lisanne waardoor ze zijn overleden. Tenzij iemand ze persoonlijk omgebracht heeft is er niemand schuldig en is het al moeilijk genoeg voor alle betrokkenen.
Gezien de veelzijdige rol die de taalschool op zich neemt, mogen ze wel scherper en zorgvuldiger beleid gaan voeren willen ze inderdaad een constructieve bijdrage leveren aan een oplossing als er iets mis gaat met ingeschreven personen.quote:Op woensdag 1 april 2015 15:13 schreef El_Matador het volgende:
Als de hoofdverantwoordelijke misinformatie verspreidt, mag ze daarop worden aangesproken. Natuurlijk, de keuze van de ouders om daarmee om te gaan, maar ik zou furieus zijn op zulke amateurtjes.
quote:Op zondag 29 maart 2015 21:09 schreef El_Matador het volgende:
Mata Scenario
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gedrag van Lisanne en Kris veranderde opeens die nacht van 7 op 8 april door de aanwezigheid van Sinaproc in het uiterste noorden in de verte over de paddocks. Van bovenaf naar beneden veel beter te zien dan andersom (Sinaproc hen).
Ervoor probeerden ze via alternatieve kloven naar het oosten, dichter naar Boquete de weg terug zien te vinden, maar de aanwezigheid van lichten precies 180 graden de andere kant op, deed ze besluiten naar het noorden te gaan.
Ze daalden de quebrada af op een veilig punt dat ze markeerden met de stok met de zakjes. In de klauterpartij maakt Lisanne een foto van Kris' levende achterhoofd. Ze struinen door Q2, komen bovenlangs Matteo's paddock met Casa Matteo maar dat zien ze 's nachts niet. Bovendien moeten ze naar het noorden, naar de lichten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om schijfruimte voor de nachtelijke toer te hebben, worden enkele foto's die ze in de kloven hebben gemaakt te wissen. Niet meer nodig, net als _509 na het maken van de afdalings- en zakjesmarkeerfoto's, want redding is in het noorden te vinden;Lichten! Daar wonen mensen!? En niet gewend aan de Panamese wildernis met alleen trekkershutten, er niet aan denkend dat die "bewoning" niet permanent is, zelfs niet van zo'n grote boerderij als Finca Chani...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi werk! Meest complete, plausibele scenario tot nu toe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shoot.![]()
Gracias.quote:Op woensdag 1 april 2015 16:13 schreef kuil het volgende:
[..]
Mooi werk! Meest complete, plausibele scenario tot nu toe.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Geen van deze drie punten zijn specifieke aanwijzingen voor een misdrijf.quote:Op woensdag 1 april 2015 16:10 schreef gynaika het volgende:
Zijn er voor een misdrijf specifieke aanwijzingen?
De volgende drie punten zijn al voldoende om in die richting te gaan denken:
- Niet zeggen waar ze die bewuste 1 april naartoe zouden gaan, omdat zij de hike in het volste vertrouwen onder begeleiding zouden gaan doen.
- Snelle klim door onervaren hikers naar Mirador terwijl er toch wat moeilijke beslissingen genomen moesten worden.
- Perfecte foto’s Mirador, waarbij je het gevoel krijgt dat die niet door K en L zijn gemaakt.
Eigenlijk wordt er tekort gedaan aan K en L als een misdrijf niet wordt onderzocht.
- Niet duidelijk aangegeven welke trail je gaat lopen zal eerder duiden op onervarenheid. Juist wanneer twee vrouwen wel met andere hikers/gidsen zouden afspreken is het logisch dat ze dat zouden melden.
- Snel, maar ook weer niet zo overdreven snel dat je echt moet denken aan hulp. Als ze wel hulp hebben gehad in de vorm van een lift is de kans levensgroot dat die persoon niets met hun verdwijning te maken heeft. En dat deze zich bijvoorbeeld alleen niet heeft gemeld omdat hij/zij geen zin had in valse verdachtmakingen.
- De foto's bekijkend zie ik totaal niet in waarom deze niet door K & L gemaakt zouden kunnen zijn. Juist omdat ze geen enkele keer samen op een foto staan, krijg je sterk de indruk dat ze de hele tijd met zijn tweeën waren. In tegenstelling tot Bocas waar ze wel met anderen waren en wél samen op de foto staan.![]()
Misschien is het goed om hier toch maar niet verder over te discussiëren en ons houden aan het scenario van El Mat. waar jij zo positief op reageert. Zie post #31.quote:Op woensdag 1 april 2015 16:29 schreef kuil het volgende:
[..]
Geen van deze drie punten zijn specifieke aanwijzingen voor een misdrijf.
- Niet duidelijk aangegeven welke trail je gaat lopen zal eerder duiden op onervarenheid. Juist wanneer twee vrouwen wel met andere hikers/gidsen zouden afspreken is het logisch dat ze dat zouden melden.
- Snel, maar ook weer niet zo overdreven snel dat je echt moet denken aan hulp. Als ze wel hulp hebben gehad in de vorm van een lift is de kans levensgroot dat die persoon niets met hun verdwijning te maken heeft. En dat deze zich bijvoorbeeld alleen niet heeft gemeld omdat hij/zij geen zin had in valse verdachtmakingen.
- De foto's bekijkend zie ik totaal niet in waarom deze niet door K & L gemaakt zouden kunnen zijn. Juist omdat ze geen enkele keer samen op een foto staan, krijg je sterk de indruk dat ze de hele tijd met zijn tweeën waren. In tegenstelling tot Bocas waar ze wel met anderen waren en wél samen op de foto staan.![]()
Zodanig grote verwarring dat het gehele onderzoeksteam pas ná het uitlezen van de SD-kaart en de telefoongegevens ervan overtuigd was dat ze NIET pas in de middag waren vertrokken. Tot die tijd was daar geen enkele twijfel over. Het is inderdaad behoorlijk kwalijk dat twee medewerkers van de taalschool - waarvan we vrijwel zeker weten dat zij K&L hebben gezien en niet 2 andere vrouwen - zich zo lelijk in de dag en/of tijd vergist hebben. K&L waren pas 3 dagen in Boquete, dus het was niet moeilijk geweest bij elke getuigenis direct de juiste dag te plaatsen (zaterdag, zondag, maandag of dinsdag).quote:Op woensdag 1 april 2015 15:13 schreef El_Matador het volgende:
Toch kan je niet ontkennen dat het hele drama zo verkeerd heeft kunnen aflopen door 2 hoofdoorzaken:
• Kris en Lisanne zelf hebben niet duidelijk aangegeven welke trail ze gingen wandelen
• Eileen en Sigrid hebben beiden zulke verkeerde tijden doorgegeven dat letterlijk iedereen in de war was en de zoektochten niet op tijd op de juiste plaats plaatsvonden
Als de tijdlijn al bijvoorbeeld op de donderdag na de vermissing bekend was geweest, dan hadden een paar scenario's (zoals niet meer voor het donker thuis kunnen komen) weggestreept kunnen worden. Men had dan direct in de richting van een ongeluk kunnen denken. Als men dan ook beseft had dat de enige logische wandelroute El Pianista was (gezien de zoekgeschiedenis op de computer) dan had dit wellicht een groot verschil kunnen maken in het wel of niet vinden.![]()
Welke post is post #31?quote:Op woensdag 1 april 2015 16:36 schreef gynaika het volgende:
[..]
Misschien is het goed om hier toch maar niet verder over te discussiëren en ons houden aan het scenario van El Mat. waar jij zo positief op reageert. Zie post #31.![]()
Huh? Sinds wanneer moeten we ons aan een scenario van iemand houden? Wat een onzin.quote:Op woensdag 1 april 2015 16:36 schreef gynaika het volgende:
[..]
Misschien is het goed om hier toch maar niet verder over te discussiëren en ons houden aan het scenario van El Mat. waar jij zo positief op reageert. Zie post #31.![]()
- onvolwassenheidquote:Op woensdag 1 april 2015 16:10 schreef gynaika het volgende:
Zijn er voor een misdrijf specifieke aanwijzingen?
De volgende drie punten zijn al voldoende om in die richting te gaan denken:
- Niet zeggen waar ze die bewuste 1 april naartoe zouden gaan, omdat zij de hike in het volste vertrouwen onder begeleiding zouden gaan doen.
- naiviteit
- wellicht verkeerd opgepikt door Eileen, die wel wat Nederlands sprak, maar niet perfect. Ze heeft verschillende dingen zelf gezegd, via Boquetening te vinden en hier een paar delen terugHet hangt af waar de foto van 11:05 is gemaakt. Om 12:03 schat ik ze in te beginnen met de Klim, een uurtje. Bits tempo onderaan of toch hogerop afgezet. Het maakt niet echt uit verder. Ze zijn er gekomen.quote:- Snelle klim door onervaren hikers naar Mirador terwijl er toch wat moeilijke beslissingen genomen moesten worden.Vind je ze zo "perfect"? Leuke foto's, maar waarom "perfect"? Ik heb dat gevoel helemaal niet. En verder wat kuil zegt.quote:- Perfecte foto’s Mirador, waarbij je het gevoel krijgt dat die niet door K en L zijn gemaakt.Dat ben ik helemaal met je eens, maar schrijf dan de Panamese politie aan ofzo? Wij kunnen daar toch niets aan doen? Prima die foto en iPhone/Samsungonderzoeken, dat is waardevol. Maar dan nog hebben wij 0 invloed en 0 recht op ook maar iets.quote:Eigenlijk wordt er tekort gedaan aan K en L als een misdrijf niet wordt onderzocht.
Dit is hobby, niets meer.
Uit respect voor 2 verdwenen en dood gevonden meiden, dat wel.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
The only limit is your own imagination
quote:Op woensdag 1 april 2015 11:33 schreef Domnivoor het volgende:
AMERSFOORT - Het is precies een jaar geleden dat de Amersfoortse vriendinnen Kris en Lisanne verdwenen in de jungle van het Midden-Amerikaanse land Panama. De verdwijning kreeg veel aandacht in de media.
De jonge vrouwen waren twee maanden vermist toen er voor het eerst spullen werden gevonden. Later werden er ook botresten gevonden.
Na veel onderzoek bleek wordt opeens vermoed dat Kris en Lisanne geen slachtoffer van een misdrijf waren geworden, maar door een noodlottig ongeval om het leven zijn gekomen. Mogelijk veroorzaakt door een valpartij.
De ouders van de slachtoffers hebben zich neergelegd bij de conclusies van het onderzoeksteam.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)leden-verdwenen.html![]()
Zeker mooi werk Mata! En als het zo gegaan is dan hebben die meiden alle pech van de wereld gehad dat ze niet gevonden zijn en ja ze hadden allebei in een hangmatje moeten liggen genieten.quote:Op woensdag 1 april 2015 16:13 schreef kuil het volgende:
Op zondag 29 maart 2015 21:09 schreef El_Matador het volgende:
Mata Scenario
[ afbeelding ]
SPOILER2
Het gedrag van Lisanne en Kris veranderde opeens die nacht van 7 op 8 april door de aanwezigheid van Sinaproc in het uiterste noorden in de verte over de paddocks. Van bovenaf naar beneden veel beter te zien dan andersom (Sinaproc hen).
Ervoor probeerden ze via alternatieve kloven naar het oosten, dichter naar Boquete de weg terug zien te vinden, maar de aanwezigheid van lichten precies 180 graden de andere kant op, deed ze besluiten naar het noorden te gaan.
Ze daalden de quebrada af op een veilig punt dat ze markeerden met de stok met de zakjes. In de klauterpartij maakt Lisanne een foto van Kris' levende achterhoofd. Ze struinen door Q2, komen bovenlangs Matteo's paddock met Casa Matteo maar dat zien ze 's nachts niet. Bovendien moeten ze naar het noorden, naar de lichten.
SPOILER2
Om schijfruimte voor de nachtelijke toer te hebben, worden enkele foto's die ze in de kloven hebben gemaakt te wissen. Niet meer nodig, net als _509 na het maken van de afdalings- en zakjesmarkeerfoto's, want redding is in het noorden te vinden;Lichten! Daar wonen mensen!? En niet gewend aan de Panamese wildernis met alleen trekkershutten, er niet aan denkend dat die "bewoning" niet permanent is, zelfs niet van zo'n grote boerderij als Finca Chani...
SPOILER3
SPOILER2
SPOILER1
SPOILER2
SPOILER4
SPOILER1
Shoot.
zucht![]()
Eens.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Tja.. sorry. Maar die Tim is een behoorlijk vreemde vogel waar je rare dingen van kunt verwachten. Hij ging op wereldreis 'om de wereld te verbeteren'.. zei daarvoor zijn 'baan' als breakdance- en gymleraar op, vertrok zonder een cent op zak en hoge schulden en een zwangere vriendin achterlatend. Vreemde ideeën als fietsen naar Peru.. zonder een cent te makken. Plukte kokosnoten en leefde op straat.. was al een keer bedreigd met een vuurwapen volgens eigen zeggen.. Hij mag ook de VS niet meer in en dat zal ook wel een reden hebben. Een vagebond op de vlucht voor verantwoordelijkheden met het waanidee dat hij de wereld wel even kon gaan verbeteren.
Of hij duikt opeens ergens op of hij heeft zichzelf te ver in de nesten gewerkt. Rot voor de achterblijvers maar een heel ander verhaal dan die twee meiden.
Een reactie van een bekende van hem op FB:
"Ik heb je een berichtje gestuurd Hans.Onze clown heeft het allemaal weer net even anders gedaan."
Says it all..
Deze gedachte had ontstond ook bij mij, al tijdens het lezen van het eerste nieuwsbericht.![]()
Dat was toch zelfs al een soort van bewezen? Uit de verhalen van allerlei andere jongeren op internet.quote:Op woensdag 1 april 2015 13:29 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Verder heb ik het idee dat er nogal vaak vrijwililgerswerk opeens niet door gaat.![]()
Bij Samsungtelefoons het ik het nog niet uitgezocht, maar bij iPhones heeft de call history die de gebruiker ziet heel weinig te maken met de call history die wordt weergegeven bij het uitlezen van de iPhone. Deze (als tweede genoemde) call history bevat ook veel meer informatie per oproep, o.a. van welke antenne gebruik is gemaakt.quote:Op woensdag 1 april 2015 13:58 schreef jackie12 het volgende:
Het is vandaag 1 april.
Dit was de belgeschiedenis van 30 maart van mijn telefoon een Samsung S3
30 maart:
David 13.21 uur
Alfred 11.32 uur
Nu heb ik mijn telefoon teruggezet van 1 april naar 30 maart en heb ik naar mijn zaak gebeld en dit is nu de bel-geschiedenis van 30 maart.
David 13.21
ZAAK 13.05
Alfred 11.32
Daarna de telefoon weer teruggezet naar 1 april en "gebeld naar de zaak" blijft gewoon staan alsof ik die op 30 maart 13.05 uur heb gebeld.
Hij zet hem er dus gewoon tussen.
Nu even naar 2 april 13.56 uur bellen naar 112 en netwerkbereik.
De nooddienst in Panama zegt dat zij op 2 april 13.56 uur geen noodoproep hebben ontvangen.
Als er geknoeid is met de datums van de telefoons kan dit dan ook op een heel ander tijdstip of datum zijn geweest?
Waarschijnlijk komt de informatie dat er op 2 april verbinding was ook uit die gegevens. Echter, het feit dat er een verbinding is geweest wil absoluut niet zeggen dat de telefoon van de ontvanger ook daadwerkelijk is overgegaan.
Die mogelijke verbinding, is het bekend of dat tijdens een oproep was of gewoon op een random moment?![]()
Zouden de gidsen en zoekers die de eerste dagen (zo tot dag 11 ong.) langs de plek zijn gekomen waar Kris en Lisanne naar beneden zouden zijn gegleden, dit inmiddels weten?
Vooral voor degene(n) die daar misschien wel meer dan 1 keer is (zijn) langs gelopen, moet het toch een vreselijk rot idee zijn, dat de twee meiden zich zo dichtbij bevonden?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
heel erg! Heel verdrietig en machteloosquote:Op woensdag 1 april 2015 17:06 schreef Lutalo het volgende:
Zouden de gidsen en zoekers die de eerste dagen (zo tot dag 11 ong.) langs de plek zijn gekomen waar Kris en Lisanne naar beneden zouden zijn gegleden, dit inmiddels weten?
Vooral voor degene(n) die daar misschien wel meer dan 1 keer is (zijn) langs gelopen, moet het toch een vreselijk rot idee zijn, dat de twee meiden zich zo dichtbij bevonden?
![]()
Het feit blijft dat als er gezegd wordt dat er een boot gezien wordt op de nachtfoto's, dit in twijfel wordt getrokken.quote:Op woensdag 1 april 2015 16:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- onvolwassenheid
- naiviteit
- wellicht verkeerd opgepikt door Eileen, die wel wat Nederlands sprak, maar niet perfect. Ze heeft verschillende dingen zelf gezegd, via Boquetening te vinden en hier een paar delen terug
[..]
Het hangt af waar de foto van 11:05 is gemaakt. Om 12:03 schat ik ze in te beginnen met de Klim, een uurtje. Bits tempo onderaan of toch hogerop afgezet. Het maakt niet echt uit verder. Ze zijn er gekomen.
[..]
Vind je ze zo "perfect"? Leuke foto's, maar waarom "perfect"? Ik heb dat gevoel helemaal niet. En verder wat kuil zegt.
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens, maar schrijf dan de Panamese politie aan ofzo? Wij kunnen daar toch niets aan doen? Prima die foto en iPhone/Samsungonderzoeken, dat is waardevol. Maar dan nog hebben wij 0 invloed en 0 recht op ook maar iets.
Dit is hobby, niets meer.
Uit respect voor 2 verdwenen en dood gevonden meiden, dat wel.![]()
Laat maar zien dan. Alleen een claim dat er "een boot" te zien zou zijn kunnen we niks mee.quote:Op woensdag 1 april 2015 17:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het feit blijft dat als er gezegd wordt dat er een boot gezien wordt op de nachtfoto's, dit in twijfel wordt getrokken.
Als die foto's nou juist op basis van gesteente en vegetatie in de hoge bergen geplaatst zijn, kan van een boot natuurlijk geen sprake zijn. De "grot" van HK kan wel gemakkelijk een "kloof" van FvdG geworden zijn...The only limit is your own imagination
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Forum Opties Forumhop: Hop naar: