Precies, ik moest ook maar eens de knoop doorhakken, destijds was er ook al FullHD en kwam LED net opzetten, maar kwaliteit was nog bagger, toch 7 jaar plezier gehad van m'n plasma.quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:20 schreef Coritchando het volgende:
[..]
elke week is er iets nieuws, en als dat nieuws er is dan is er weer iets nieuws wat iets toevoegt. dan blijf je bezig. daarom zijn de economen zo bang voor deflatie, constant uitstellen
Net de nieuwe CI+ module v1.3 binnen gekregen, werkte meteen, ideaal. En via HDMI ARC (Audio Return Channel) heb ik niet eens een extra kabel nodig, loopt via de HDMI kabel van de versterker (waaraan m'n apparatuur zit) weer terug naar de versterker.quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Geen idee. Is je nieuwe tv wel Ziggo certified?
hier ook. wel lastig is als ik radio wil luisteren via mijn receiver, dan moet ik mijn tv aan als ik 1 remote wil gebruiken. en als ik eerst radio aandoe en dan tv uit dan gaat de receiver ook uit.quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:30 schreef JDx het volgende:
[..]
Net de nieuwe CI+ module v1.3 binnen gekregen, werkte meteen, ideaal. En via HDMI ARC (Audio Return Channel) heb ik niet eens een extra kabel nodig, loopt via de HDMI kabel van de versterker (waaraan m'n apparatuur zit) weer terug naar de versterker.
Ook kan ik m'n Onkyo versterker aan/uit zetten, harder/zachter zetten en van source verwisselen als ik iets anders ga kijken via HDMI CEC.
TV aan is versterker automatisch aan op TV en als ik naar HDMI2 input ga om een filmpje te kijken gaat de versterker ook automatisch op BD/DVD, en TV uit is versterker ook weer uit.
Dat kan je ook uitschakelen hoor, ik heb ook liever de controle over alles, dus even kijken of ik het zo laat of dat ik gewoon een keer zo'n Harmony neem om alles zelf te kunnen regelen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 08:20 schreef Coritchando het volgende:
[..]
hier ook. wel lastig is als ik radio wil luisteren via mijn receiver, dan moet ik mijn tv aan als ik 1 remote wil gebruiken. en als ik eerst radio aandoe en dan tv uit dan gaat de receiver ook uit.
mijn gevoel zegt (vast onterecht) dat radio luisteren via de tv meer energie kost. uitschakelen wil ik juist niet, makkelijk alles tegelijk, en ben blij dat ik harmony weg heb kunnen gooien. mijn lg magic remote kan alles bedienen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:43 schreef JDx het volgende:
[..]
Dat kan je ook uitschakelen hoor, ik heb ook liever de controle over alles, dus even kijken of ik het zo laat of dat ik gewoon een keer zo'n Harmony neem om alles zelf te kunnen regelen.
Tot nu toe bevalt het me wel goed, alles draait super, radio luister ik toch amper en dan meestal via de TV.
Maar hoe luister je radio dan? Vanaf een los kastje of echt via de versterker? Ik neem aan dat je niet een ouderwetse antenne aan je versterker hebt zitten.quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:50 schreef Coritchando het volgende:
[..]
mijn gevoel zegt (vast onterecht) dat radio luisteren via de tv meer energie kost. uitschakelen wil ik juist niet, makkelijk alles tegelijk, en ben blij dat ik harmony weg heb kunnen gooien. mijn lg magic remote kan alles bedienen.
mijn receiver heeft ook een radio ontvangen en heb de televisiekabel daar in zitten voor het ontvangst. werkt prima, goede kwaliteit en hoefde enkel de receiver aan te hebben voor radio ontvangst.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:06 schreef JDx het volgende:
[..]
Maar hoe luister je radio dan? Vanaf een los kastje of echt via de versterker? Ik neem aan dat je niet een ouderwetse antenne aan je versterker hebt zitten.
Bij mij komt het geluid vanaf de TV, dus als ik die uit doe, dan hoor ik sowieso niets.
Ah ok, ja dat heb ik niet zo opgesteld, mijn receiver is voor mij echt alleen een decoder/versterker.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:17 schreef Coritchando het volgende:
[..]
mijn receiver heeft ook een radio ontvangen en heb de televisiekabel daar in zitten voor het ontvangst. werkt prima, goede kwaliteit en hoefde enkel de receiver aan te hebben voor radio ontvangst.
Zou wel passen als ik het plankje eruit haal, maar ik vind dit mooier, zo staat ie ook midden voor de hoofd zitplekken op de hoekbank. Centreren en symmetrie is overrated!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:25 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Kan die receiver niet onder in de kast. Ik zou zelf mijn eigen hdtv gecentreerd hebben staan.
of iets onder de voet van de tv waardoor hij omhoog komt en over de receiver heen steekt. het is geen porum zo.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:25 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Kan die receiver niet onder in de kast. Ik zou zelf mijn eigen hdtv gecentreerd hebben staan.
Ik vind het super staan, receiver kan ook in het kastje eronder, maar ik vind dit mooier, anders is het zo kaal.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:23 schreef Coritchando het volgende:
[..]
of iets onder de voet van de tv waardoor hij omhoog komt en over de receiver heen steekt. het is geen porum zo.
laten we het houden op een verschil in inzicht op symmetriequote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:25 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik vind het super staan, receiver kan ook in het kastje eronder, maar ik vind dit mooier, anders is het zo kaal.
Vind de receiver zelf ook mooi, lekker dik.
Zocht even op modern interior, het is een beetje half om half, maar echt kastje in het midden en dan tv in het midden daar boven vind ik echt erg saai:quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:26 schreef Coritchando het volgende:
[..]
laten we het houden op een verschil in inzicht op symmetrie
je behang is wel leuk, hebben wij gordijnen van
nergens zie je een tv over een meubel heen hangen. misschien moet ik niet symmetrie zeggen, dekt de lading niet helemaal. het overhangen van de tv vind ik verschrikkelijk (let op, vind ik). maar jij niet, en daar gaat het om. het is tenslotte jouw huisquote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:29 schreef JDx het volgende:
[..]
Zocht even op modern interior, het is een beetje half om half, maar echt kastje in het midden en dan tv in het midden daar boven vind ik echt erg saai:
http://www.gurukoala.com/(...)designs-living-room/
True, ik vind het cool!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:34 schreef Coritchando het volgende:
[..]
nergens zie je een tv over een meubel heen hangen. misschien moet ik niet symmetrie zeggen, dekt de lading niet helemaal. het overhangen van de tv vind ik verschrikkelijk (let op, vind ik). maar jij niet, en daar gaat het om. het is tenslotte jouw huis
Vraagje, Gek genoeg vind ik het mooier (maar dat kan gezichtsbedrog zijn vanwege hoe de foto is genomen) als je tv aan de muur hangt. Is daar geen mogelijkheid toe of gaan de buren dan klagen over geluidsoverlast door de muren.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 09:59 schreef JDx het volgende:
Gisteren nieuwe TV-dressoir (1,66 lang) binnen gekregen en bijpassende salontafel, TV staat er nu nog mooier op. En hij staat nu op perfecte hoogte, echt genieten zo. Centerspeaker mooi in het kastje nu.
TS woont in een huurhuis en wil de moeite niet nemen hem aan de muur te schroeven. Wat geluid betreft, op de fotos is ook zijn versterker en surround systeem te zienquote:Op zaterdag 6 juni 2015 11:41 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Vraagje, Gek genoeg vind ik het mooier (maar dat kan gezichtsbedrog zijn vanwege hoe de foto is genomen) als je tv aan de muur hangt. Is daar geen mogelijkheid toe of gaan de buren dan klagen over geluidsoverlast door de muren.
En wil geen HDMI kabel door de muur trekken. Kan helaas niet frezen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
TS woont in een huurhuis en wil de moeite niet nemen hem aan de muur te schroeven. Wat geluid betreft, op de fotos is ook zijn versterker en surround systeem te zien
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |