abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151215988
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)






Nog een grafiekje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Diverse links:

Vlucht afspelen op Flighttracker24
Airbus a320 cockpit door locking system

Technische informatie:

Ruwe data van de transponder waaruit blijkt dat de hoogte-instelknop van de auto-pilot naar beneden werd gedraaid. Deze data, die verkregen werd met een ADS-B receiver via een grondstation, is 24-03-15 aan de BAE, de franse onderzoeks-commissie, overhandigd.
1
2
3
4
Tijd          Hoogte-instelling     Druk-instelling vanaf zeeniveau
09:30:52Z.386 MCP/FMC ALT: 38000 ft QNH: 1006.0 hPa
09:30:54Z.083 MCP/FMC ALT: 13008 ft QNH: 1006.0 hPa
09:30:55Z.397 MCP/FMC ALT:    96 ft QNH: 1006.0 hPa
9 seconden later begint dan de daling.
1
2
3
4
Tijd                   Positie            Hoogte
09:31:03Z.456 T,3c6618,43.143494,5.691429,38000,GWI18G
09:31:05Z.346 T,3c6618,43.147430,5.693984,37975,GWI18G
09:31:07Z.346 T,3c6618,43.151367,5.696539,37950,GWI18G

Eerste Berichtgeving 24-03-15:

-NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.

Update 27-03-15:

-Bild- De krant heeft de hand kunnen leggen op het medisch dossier van Lubitz bij de luchtvaartautoriteiten. Daaruit zou blijken dat de 27-jarige Duitser een tijdelijk vliegverbod opgelegd kreeg door medische problemen en in behandeling moest. Hij zou opgenomen geweest zijn in een psychiatrische inrichting. Als het klopt, verklaart het waarom Lubitz in dat jaar zijn opleiding onderbrak. Volgens de krant was de copiloot anderhalf jaar in psychiatrische behandeling.

Update 26-03-15:

-De Stentor- De Duitse politie heeft donderdagavond na 4 uur de doorzoeking van de woning in Düsseldorf van co-piloot Andreas Lubitz beëindigd. Gezocht is naar aanwijzingen voor een motief.
Of er ook iets is aangetroffen, is niet bekendgemaakt. De politie doorzocht ook de woning van de ouders van Lubitz in Montabaur, waar de copiloot ook deels woonde. De doorzoekingen waren op verzoek van de Franse justitie.

-NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, heeft het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder.

-Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren).

-NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille.

-New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten.

-Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule hoort te zitten inmiddels teruggevonden.

-BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit.

Update 25-03-15:

-Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen.

Update 24-03-15:

-Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.

YouTubes:



[ Bericht 1% gewijzigd door Physsic op 31-03-2015 10:14:55 ]
pi_151216061
Ik weet dat er mensen zijn die altijd vraagtekens zetten bij de echtheid van dergelijke rampen, zoals dat de CIA achter de aanslag op Charlie Hebdo zat etc.

Maar dit gaat wel heel erg ver.
Je zou bijna hopen dat er de volgende keer iemand van.. |:(
pi_151216256
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:12 schreef Physsic het volgende:
Ik weet dat er mensen zijn die altijd vraagtekens zetten bij de echtheid van dergelijke rampen, zoals dat de CIA achter de aanslag op Charlie Hebdo zat etc.

Maar dit gaat wel heel erg ver.
Je zou bijna hopen dat er de volgende keer iemand van.. |:(
tsja. het is een achterlijke reflex die die mensen zegt dat iets niet kan gebeuren. Ook al slaat het nergens op. Verbaas me trouwens wel, in positieve zin, dat er nog geen topic op BNW over geopend is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_151216297
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:12 schreef Physsic het volgende:
Ik weet dat er mensen zijn die altijd vraagtekens zetten bij de echtheid van dergelijke rampen, zoals dat de CIA achter de aanslag op Charlie Hebdo zat etc.

Maar dit gaat wel heel erg ver.
Je zou bijna hopen dat er de volgende keer iemand van.. |:(
Ach, dat blijf je altijd houden. Mensen zijn vrij achterlijk over het algemeen, en hebben allerlei waanbeelden over de macht van regeringen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151216365
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:44 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Er zijn geen rokende brokstukken en er zijn geen verkoolde lichamen en lichaamsdelen. Geen bagage en geen knuffels. Men heeft geleerd van Vlucht MH-17, blijkbaar. Er kan van alles en nog wat aan de hand zijn, maar er is daar in de Alpen géén vliegtuig met 150 mensen aan boord tegen een bergwand te pletter geslagen. Punt.

:|W
Hun argumentatie is wel waterdicht hoor:
"Who would purposely drive an airplane into a mountain, even if this could be done?"

Ja jongens hadden jullie daar al over nagedacht? Alsof iemand zo maar dit doet. Het is veel logischer dat de zionistische regeringen van Frankrijk en Duitsland expres brokstukken verspreiden om ons in de war te brengen!!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 31 maart 2015 @ 10:26:15 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_151216430
Wat mij betreft hoeven we er niet alsnog een bnw-draadje van te maken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_151216679
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:24 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hun argumentatie is wel waterdicht hoor:
"Who would purposely drive an airplane into a mountain, even if this could be done?"

Ja jongens hadden jullie daar al over nagedacht? Alsof iemand zo maar dit doet. Het is veel logischer dat de zionistische regeringen van Frankrijk en Duitsland expres brokstukken verspreiden om ons in de war te brengen!!
Haha.
Ik vind het altijd heel grappig om te zien hoe dat soort mensen bepaalde berichten uit de media of ergens anders op internet in twijfel trekken, maar daarnaast onbewust en heel selectief andere informatie wel voor waar aannemen. Om daarmee dan vervolgens de andere berichten onderuit te halen. Toevallig zeg, dat ze precies die berichten wel geloven.
pi_151216692
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:19 schreef kalinhos het volgende:

[..]

tsja. het is een achterlijke reflex die die mensen zegt dat iets niet kan gebeuren. Ook al slaat het nergens op. Verbaas me trouwens wel, in positieve zin, dat er nog geen topic op BNW over geopend is.
Er waren zelfs twee topics, maar die waren (terecht) gesloten.
pi_151216847
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:24 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hun argumentatie is wel waterdicht hoor:
"Who would purposely drive an airplane into a mountain, even if this could be done?"

Ja jongens hadden jullie daar al over nagedacht? Alsof iemand zo maar dit doet. Het is veel logischer dat de zionistische regeringen van Frankrijk en Duitsland expres brokstukken verspreiden om ons in de war te brengen!!
Beetje als dit zeg maar, maar dan iets grotere schaal:

NWS / Gemeente Utrecht strooit extra afval voor opruimers
PWBF
pi_151216883
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:37 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Er waren zelfs twee topics, maar die waren (terecht) gesloten.
Hoe idioot sommige beweringen of verdenkingen vaak ook zijn, censuur is ook niet de oplossing. Laat mensen lekker zelf weten wat ze van zo'n gebeurtenis denken. Toch?

Freedom of speech geldt ook voor dit soort onderwerpen. Hoe controversieel het vaak ook is.
pi_151217041
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hoe idioot sommige beweringen of verdenkingen vaak ook zijn, censuur is ook niet de oplossing. Laat mensen lekker zelf weten wat ze van zo'n gebeurtenis denken. Toch?

Freedom of speech geldt ook voor dit soort onderwerpen. Hoe controversieel het vaak ook is.
Oh, van mij hoeven de topics ook niet dicht, als er een normale discussie op gang kan komen. Maar ik snap de mods in dit geval wel. Er was totaal geen onderbouwing en niemand kwam met aanwijzingen. Er was geen zicht op een goede discussie.

Op die manier kun je overal wel een BNW-topic over openen, maar het neemt de toch al niet zo hoge geloofwaardigheid van dat subforum weg als je alles maar als false flag gaat bestempelen.

Ik denk wel dat een BNW-topic open blijft als er genoeg voer is voor discussie met een onderbouwde OP.
pi_151217065
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:53 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Oh, van mij hoeven de topics ook niet dicht, als er een normale discussie op gang kan komen. Maar ik snap de mods in dit geval wel. Er was totaal geen onderbouwing en niemand kwam met aanwijzingen. Er was geen zicht op een goede discussie.

Op die manier kun je overal wel een BNW-topic over openen, maar het neemt de toch al niet zo hoge geloofwaardigheid van dat subforum weg als je alles maar als false flag gaat bestempelen.

Ik denk wel dat een BNW-topic open blijft als er genoeg voer is voor discussie met een onderbouwde OP.
Daar heb je gelijk ik. Ken de inhoud van de bewuste topics niet om het te beoordelen. Boeit me verder ook niet zo eigenlijk.
pi_151217472
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:57 schreef Toeps het volgende:
De logica ook van die conspiracy-mensen:

[..]

[ afbeelding ]
Toch apart dat die Airbussen (En Boeings ook) uberhaupt van de grond kunnen komen dan..... :P
pi_151218722
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 11:07 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Toch apart dat die Airbussen (En Boeings ook) uberhaupt van de grond kunnen komen dan..... :P
Ergens snap ik wel waar die opmerking van die lui vandaan komt, alleen hij gaat niet op hier.

Hoge snelheden van .8 mach (800 km/pu) vliegt men niet op zeeniveau vanwege de "drag" die dat oplevert door de samenstelling van de lucht. Toestel is daar niet op gebouwd. Op grotere hoogte is de lucht ijler (dunner) en dus kan men met hogere snelheid vliegen (flight level. De overgang van sealevel naar flightlevel heet transition altitude, voor zover ik heb begrepen). :)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2015 11:47:27 ]
pi_151219522
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 11:44 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ergens snap ik wel waar die opmerking van die lui vandaan komt, alleen hij gaat niet op hier.

Hoge snelheden van .8 mach (800 km/pu) vliegt men niet op zeeniveau vanwege de "drag" die dat oplevert door de samenstelling van de lucht. Toestel is daar niet op gebouwd. Op grotere hoogte is de lucht ijler (dunner) en dus kan men met hogere snelheid vliegen (flight level. De overgang van sealevel naar flightlevel heet transition altitude, voor zover ik heb begrepen). :)
800 kilometer per uur op zeeniveau is inderdaad niet mogelijk, dat breekt het toestel simpelweg in stukjes door de krachten die erop staan.
Volgens deze site:

quote:
Dive Speeds: MD/VD = M0.89/381kts (705 km/h)

Maximum Operating Speeds: MMO/VMO = M0.82/350kts. (648 km/h)

Expedite Descent (as on FCU, if available) M0.8/340kts (630 km/h)

Dan lijkt het er toch op als we dit vergelijken met de ground speed data van flightradar in de OP dat de co-piloot bewust het toestel onder deze limiet heeft gehouden (Het toestel remt nog af voor de crash) om het heel te houden en zo op zijn uitgekozen plek te crashen
pi_151220427
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hoe idioot sommige beweringen of verdenkingen vaak ook zijn, censuur is ook niet de oplossing. Laat mensen lekker zelf weten wat ze van zo'n gebeurtenis denken. Toch?
Niet in dit topic.
pi_151220502
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 12:33 schreef Specularium het volgende:

[..]

Niet in dit topic.
We hadden het over BNW ;)
pi_151220558
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 12:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

We hadden het over BNW ;)
Er is geen enkele aanleiding om hier een complot achter te zoeken dus ik snap wel dat ze niet zitten te wachten op een topic op basis van wat hersenscheten.
pi_151220707
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 12:37 schreef Specularium het volgende:

[..]

Er is geen enkele aanleiding om hier een complot achter te zoeken dus ik snap wel dat ze niet zitten te wachten op een topic op basis van wat hersenscheten.
Daar heb je gelijk in.
pi_151222677
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 12:37 schreef Specularium het volgende:

[..]

Er is geen enkele aanleiding om hier een complot achter te zoeken dus ik snap wel dat ze niet zitten te wachten op een topic op basis van wat hersenscheten.
Dat zou zeer waarschijnlijk toch snel veranderen in een zinloos topic waar aluhoedjes en niet-aluhoedjes tegen elkaar lopen te schelden.
pi_151222880
In deze reconstructie van de NOS wordt wel expliciet gezegd dat in de cockpit de toon hoorbaar was van het openen van de deur via de noodprocedure: http://nos.nl/video/20275(...)ldreconstructie.html
pi_151224534
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:40 schreef Tourniquet het volgende:
In deze reconstructie van de NOS wordt wel expliciet gezegd dat in de cockpit de toon hoorbaar was van het openen van de deur via de noodprocedure: http://nos.nl/video/20275(...)ldreconstructie.html
En daarna heeft hij de toegang alsnog geweigerd
pi_151225111
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:19 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:

[..]

En daarna heeft hij de toegang alsnog geweigerd
Ja maar er was hier gisteren de vraag of die toon überhaupt wel geregistreerd was op de CVR.
pi_151225430
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:40 schreef Tourniquet het volgende:
In deze reconstructie van de NOS wordt wel expliciet gezegd dat in de cockpit de toon hoorbaar was van het openen van de deur via de noodprocedure: http://nos.nl/video/20275(...)ldreconstructie.html
Heel expliciet inderdaad. Nog niet eerder gehoord/gelezen.
Dank voor de link.
pi_151238555
PzFeed twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 20:42:49 BREAKING NEWS: Cell phone video found at Germanwings crash site shows screaming passengers as plane goes down - CNN reageer retweet
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')