ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
het is , als ik het goed lees, alleen een oproep om het eens uit te proberen. Volgens mij heeft NS met de nwe kaartsoorten zoals Altijd Vrij het heel slim aangepakt, je hebt met die kaart het recht om gratis in te checken of zo ( )
Over koffers die het hele balkon bezet houden gesproken, ik vind dat je geen grotere koffer me mag nemen dan dat je zelf in de bagaggerekken kunt (of wilt) tillen.
Mensen die hun koffer voor zich neer willen zetten en dan verwachten dat ik mijn benen zo oncomfortabel neer ga zetten zodat hun koffer er kan staan? Donder op, ik wil Lebensraum!
Op dinsdag 31 maart 2015 09:31 schreef Dr_Flash het volgende: Ik vind dat reizigers van 2 meter hun benen maar operatief moeten laten inkorten, want mijn koffer moet daar staan
Poeh, heb ik even mazzel met mijn 199,5
quote:
Op dinsdag 31 maart 2015 09:31 schreef _serial_ het volgende: Zullen we het dan naast de kofferterroristen eens hebben over de vouwfietsterroristen ?
Die zin nog erger ja. Die dingen moet je verschredderen, inclusief eigenaar.
Honden op de stoel vind ik nog zoiets. Ik kreeg een keer commentaar toen ik in een verdere lege trein met schoenen uit, kranten op de stoel voor mee min voeten op een bank legde. En zo'n vies mormel mag in de spits een stoel bezet houden
Op dinsdag 31 maart 2015 09:27 schreef derLudolf het volgende: Over koffers die het hele balkon bezet houden gesproken, ik vind dat je geen grotere koffer me mag nemen dan dat je zelf in de bagaggerekken kunt (of wilt) tillen.
Mensen die hun koffer voor zich neer willen zetten en dan verwachten dat ik mijn benen zo oncomfortabel neer ga zetten zodat hun koffer er kan staan? Donder op, ik wil Lebensraum!
Nou ja. Ik weet het niet hoor maar de bagagerekken van een icm of virm zijn echt klein
Honden zijn sowieso kut, maar dat is een andere discussie.
De treinen lijken wel gewoon volgens het "boekje" te rijden Uitgezonderd dan de ICd, maar okee. Benieuwd wanneer de eerste bomen op het spoor gaan vallen.
Vraagje, in Augustus wil ik graag met de trein van Praag naar Krakau. Iemand die hier al eens tussen gereden heeft, of tussen Praag en Katowice, is het een mooi stuk wat mooi is om overdag te doen. Of kun je beter een nachttrein pakken om zo een extra dag in Praag te kunnen doorbrengen?
Op dinsdag 31 maart 2015 09:51 schreef Drilboor het volgende: Vraagje, in Augustus wil ik graag met de trein van Praag naar Krakau. Iemand die hier al eens tussen gereden heeft, of tussen Praag en Katowice, is het een mooi stuk wat mooi is om overdag te doen. Of kun je beter een nachttrein pakken om zo een extra dag in Praag te kunnen doorbrengen?
Het is een mooi stuk ja, vgs mij kom je door de Gķry Stolowe. Maar nou ook weer niet zo adembenemend als bijvoorbeeld het stuk van Dresden naar Praag.
Op dinsdag 31 maart 2015 09:51 schreef Drilboor het volgende: Vraagje, in Augustus wil ik graag met de trein van Praag naar Krakau. Iemand die hier al eens tussen gereden heeft, of tussen Praag en Katowice, is het een mooi stuk wat mooi is om overdag te doen. Of kun je beter een nachttrein pakken om zo een extra dag in Praag te kunnen doorbrengen?
Er rijden volgens hafas geen directe nachttreinen van Praag naar Krakow, wel met een overstap van 1,5 uur tussen 02:45 & 04:15 in Katowice of tussen 03:02 & 03:35 in Bohumin.
De treinen lijken wel gewoon volgens het "boekje" te rijden Uitgezonderd dan de ICd, maar okee. Benieuwd wanneer de eerste bomen op het spoor gaan vallen.
ICd had ook moeten rijden. Dan maar een parachute aan de achterkant hangen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *