Lijkt me minder isolerend. Je kan je ook afvragen hoe erg dat is, meeste warmteverlies zal via de zij- en bovenkant gaan.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:12 schreef etuiedelapiel het volgende:
http://www.zwembadenwebshop.nl/ondertapijt-zwembad
Iemand hier ervaring mee?
Onder water weeg je bijna niets. Als je dan nog een voetafdruk achterlaat op een piepschuim plaat waar al duizenden kilo's op drukken van al dat water wordt het tijd om af te vallen!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:09 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik denk dat piepschuim toch gaat indrukken door voeten en dergelijke, er zal toch wel een standaard oplossing voor zijn?
het gaat niet om de kracht die je als persoon wanneer je stilstaat uitoefend in deze situatie (al is die groter dan wat jij omschrijft, want ik denk dat het niet een zwembad is wanneer je volledig onderwater kan staan) maar om de afzetkracht op de bodem op het moment dat jij je afzet ( denk aan lopen, springen, eruit gaan, etc). Deze kracht is vele malen groter dan wanneer jij een stilstaand object bent.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Onder water weeg je bijna niets. Als je dan nog een voetafdruk achterlaat op een piepschuim plaat waar al duizenden kilo's op drukken van al dat water wordt het tijd om af te vallen!
quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Onder water weeg je bijna niets. Als je dan nog een voetafdruk achterlaat op een piepschuim plaat waar al duizenden kilo's op drukken van al dat water wordt het tijd om af te vallen!
En dan nog is het bijna niks, tenzij TS naaldhakken aantrekt voordat hij gaat zwemmen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:45 schreef jagermaster het volgende:
[..]
het gaat niet om de kracht die je als persoon wanneer je stilstaat uitoefend in deze situatie (al is die groter dan wat jij omschrijft, want ik denk dat het niet een zwembad is wanneer je volledig onderwater kan staan) maar om de afzetkracht op de bodem op het moment dat jij je afzet ( denk aan lopen, springen, eruit gaan, etc). Deze kracht is vele malen groter dan wanneer jij een stilstaand object bent.
Was iets van massa x versnelling + zwaartekracht ( je massa x 9,81 N
Piepschuim is er ook hard op elkaar geperst. Daar krijg je niet zomaar plekken op als je in het zwembad bent.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:09 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik denk dat piepschuim toch gaat indrukken door voeten en dergelijke, er zal toch wel een standaard oplossing voor zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |