De 1e (paar) rijles(sen) misschien ja....Maar daarna lijkt het me toch verdomde handig om wel te kijken.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:38 schreef devlinmr het volgende:
Ik mocht niet eens over mijn schouder kijken. Gevaar is namelijk dat je meestuurt. Naast je kijken moet dan weer wel
Ik heb altijd 1 hand op 12 uur en m'n hoofd half op de passagiersstoel. jatog.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:36 schreef Palomar het volgende:
Denk dat iedereen wel eens door laks (of helemaal niet) naast zich kijken bij invoegen op de snelweg bijna tegen iemand in de dode hoek is aangereden![]()
Het is zo'n 14 jaar geleden dat ik mn rijbewijs heb gehaald en sommige dingen volg je echt niet meer op (stuur op 10 voor 2) maar goed om je heen kijken is iets wat ik nog steeds net zo goed of zelfs beter doe dan toen. Blijkt toch best belangrijk in de praktijk
Die gene in je dooie hoek kan ook met exact dezelfde snelheid als jij rijden. Dan is die dus niet voorbij na een paar seconden!!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:18 schreef Zoev het volgende:
In de spiegel kijken. Vrij t/m achteren en stukje achter je? Paar seconden wachten, spiegelen en invoegen. Zat er iemand in je dode hoek is hij voorbij
Tegenwoordig wordt je bij de meeste rijscholen niet meer 10 voor 2 aangeleerd, maar je handen op kwart over drie. Die positie schijnt er bij een eventuele botsing ervoor te zorgen dat de airbag niet eerst nog je eigen handen in je gezicht slaat.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:36 schreef Palomar het volgende:
Denk dat iedereen wel eens door laks (of helemaal niet) naast zich kijken bij invoegen op de snelweg bijna tegen iemand in de dode hoek is aangereden![]()
Het is zo'n 14 jaar geleden dat ik mn rijbewijs heb gehaald en sommige dingen volg je echt niet meer op (stuur op 10 voor 2) maar goed om je heen kijken is iets wat ik nog steeds net zo goed of zelfs beter doe dan toen. Blijkt toch best belangrijk in de praktijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |