abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151209433
Hoi allen,

Ik had net een discussie met iemand en deze persoon kijkt tijdens het autorijden nooit over zijn schouder, ook niet tijdens het inhalen op de snelweg.
Ik vind dit best raar dus ik vraag mij af wat jullie er van vinden en vooral wat jullie zelf doen?
  maandag 30 maart 2015 @ 23:10:02 #2
430066 Robuust-koekje
altijd al robuust geweest.
pi_151209492
Vooral op de snelweg of bij het invoegen kan het handig zijn, je ziet niet alles in de spiegel door de dode hoek achter de "B" stijl.
robuuster dan de gemiddelde Nederlander, maar toch zachter dan een beschuitje.
  maandag 30 maart 2015 @ 23:10:09 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_151209494
Ik altijd. Het is ook een kleine moeite, gewenning en de snelweg is niet een plaats om risico's te nemen.
pi_151209677
Ik doe het ook nooit.
pi_151210973
Altijd, hoe vaak ik wel niet heb meegemaakt dat anderen het niet doen...
pi_151211085
Iets met dode hoek
Ik zwaai naar dieren.
pi_151211630
Altijd.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 00:19:35 #8
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_151211739
Ik doe het altijd, gewoon automatisme.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_151211818
Eigenlijk alleen bij rotondes. Op snelwegen bijvoorbeeld hou ik continue in de gaten wat er voor en achter mij rijdt. Sommige mensen hebben er een handje van om vlak voor het inhalen te gaan remmen, kijken nog een keer kijken en dan pas inhalen.
pi_151212237
Bij moderne auto's (veel, niet allemaal) kan je door goed afstellen van je spiegels de dode hoek schuin achter je vrijwel elimineren. Het enige wat dan nog overblijft is direct naast je, daar hoef je niet eens meer over je schouder voor te kijken maar dus parallel met je schouder.

Ik doe het nog wel uit automatisme, al heeft het links van me niet veel nut want dan kijk ik enkel tegen m'n (achterlijk brede) b-stijl aan en die is niet echt interessant te noemen.
pi_151213057
Afhankelijk of het nodig is kijk ik niet of kom ik helemaal uit mijn stoel.
.
pi_151214820
Hoe goed je ook het verkeer voor en achter je in de gaten houdt, er komt een moment dat je van baan gaat verwisselen en dat er toch opeens een auto naast je blijkt te rijden in de dode hoek.

Dus doe jezelf, mij en je mede-weggebruikers een lol en kijk over je schouder!
pi_151214853
In de spiegel kijken. Vrij t/m achteren en stukje achter je? Paar seconden wachten, spiegelen en invoegen. Zat er iemand in je dode hoek is hij voorbij
pi_151216192
Dat gaat hij pas weer doen nadat het een keer (bijna) fout gaat.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_151216368
Misschien doe ik het wel onbewust. Als je in je rechter spiegel kijkt, kijk je ook meteen naar rechts en in je ooghoek naar rechtsachter.

Maar in stad met die aparte fietspaden kijk ik wel extra.

Links kijk ik naast me, als ik onder een hoek de invoegstrook op kom, of als ik meteen door wil naar de tweede strook.
.
pi_151216704
Ik mocht niet eens over mijn schouder kijken. Gevaar is namelijk dat je meestuurt. Naast je kijken moet dan weer wel
pi_151220449
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:38 schreef devlinmr het volgende:
Ik mocht niet eens over mijn schouder kijken. Gevaar is namelijk dat je meestuurt. Naast je kijken moet dan weer wel
De 1e (paar) rijles(sen) misschien ja....Maar daarna lijkt het me toch verdomde handig om wel te kijken.
Ik heb zo'n dode hoek assist, maar kijk toch zelf ook nog altijd. Is een automatisme geworden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2015 12:35:20 ]
pi_151220672
.
pi_151220826
Ik was ook zo'n persoon die het nooit deed. Totdat ik een paar keer iemand echt niet in mijn spiegels zag maar die er wel degelijk was..... ;)
pi_151222822
Ik kijk niet altijd eigenlijk, maar wel als het druk is op de snelweg.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_151225186
Denk dat iedereen wel eens door laks (of helemaal niet) naast zich kijken bij invoegen op de snelweg bijna tegen iemand in de dode hoek is aangereden :P

Het is zo'n 14 jaar geleden dat ik mn rijbewijs heb gehaald en sommige dingen volg je echt niet meer op (stuur op 10 voor 2 :')) maar goed om je heen kijken is iets wat ik nog steeds net zo goed of zelfs beter doe dan toen. Blijkt toch best belangrijk in de praktijk ;)
pi_151225302
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:36 schreef Palomar het volgende:
Denk dat iedereen wel eens door laks (of helemaal niet) naast zich kijken bij invoegen op de snelweg bijna tegen iemand in de dode hoek is aangereden :P

Het is zo'n 14 jaar geleden dat ik mn rijbewijs heb gehaald en sommige dingen volg je echt niet meer op (stuur op 10 voor 2 :')) maar goed om je heen kijken is iets wat ik nog steeds net zo goed of zelfs beter doe dan toen. Blijkt toch best belangrijk in de praktijk ;)
Ik heb altijd 1 hand op 12 uur en m'n hoofd half op de passagiersstoel. jatog.
pi_151225986
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:18 schreef Zoev het volgende:
In de spiegel kijken. Vrij t/m achteren en stukje achter je? Paar seconden wachten, spiegelen en invoegen. Zat er iemand in je dode hoek is hij voorbij
Die gene in je dooie hoek kan ook met exact dezelfde snelheid als jij rijden. Dan is die dus niet voorbij na een paar seconden!!
Ja, dat zijn stomme idioten, maar ze bestaan, helaas meer dan je zou willen... :(
pi_151226067
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:36 schreef Palomar het volgende:

Tegenwoordig wordt je bij de meeste rijscholen niet meer 10 voor 2 aangeleerd, maar je handen op kwart over drie. Die positie schijnt er bij een eventuele botsing ervoor te zorgen dat de airbag niet eerst nog je eigen handen in je gezicht slaat.
pi_151227117
Ik vind het ook raar om het niet te doen. Ik doe:

- binnenspiegel
- buitenspiegel
- over schouder kijken
- knipperlicht
- sturen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')