Vliegen wordt alleen maar veiliger:quote:Op maandag 30 maart 2015 16:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je kan ook de leuning vasthouden. En als iedereen dat zou doen, zouden er veel minder mensen van de trap vallen!
Dat is de benadering van veiligheid in de luchtvaart, en dat is ook de reden dat er wereldwijd in de luchtvaart veel minder mensen omkomen dan alleen al door medische fouten in Nederlandse doofpotziekenhuizen.
Daarom zal het werkelijke probleem aangepakt moeten gaan worden. Suicidaalmans had nooit en te nimmer op die stoel mogen zitten.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:57 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Precies. En als je een regel maakt dat er een lid van het cabinepersoneel in de cockpit moet als de piloot of co-piloot moet pissen loop je ook weer een risico, want die persoon kan ook weer van kwade wil, labiel of wat dan ook zijn
Precies!quote:
quote:Op maandag 30 maart 2015 16:59 schreef 11en30 het volgende:
Suicidaalmans had nooit en te nimmer op die stoel mogen zitten.
Goh, zijn er tussen 1940 en 1950 veel incidenten met vliegtuigen geweest? Hoe kan dat nou....quote:Op maandag 30 maart 2015 16:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vliegen wordt alleen maar veiliger:
[ afbeelding ]
Wat rebelse Duitsers die met hun toenmalige BUK's schietgraag bezig waren.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
Goh, zijn er tussen 1940 en 1950 veel incidenten met vliegtuigen geweest? Hoe kan dat nou....
En suicidale geallieerden zeker.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:11 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat rebelse Duitsers die met hun toenmalige BUK's schietgraag bezig waren.
Japanners stonden er om bekend suïcidaal te zijn.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
En suicidale geallieerden zeker.
Het aantal vervoerde personen ook niet. Maar het is wel een feit.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die statistieken geven een incompleet beeld. Opzet wordt namelijk niet meegeteld.
Goed punt.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die statistieken geven een incompleet beeld. Opzet wordt namelijk niet meegeteld.
En BUKS-raketten tellen ook als opzet...quote:Op maandag 30 maart 2015 17:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goed punt.
En als we uitgaan van opzet bij de MH370 oid, dan is het bij de laatste 12 toch 2 keer opzet van de piloot geweest
Feit blijft dat het aantal dodelijke slachtoffers nog altijd dalende is.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goed punt.
En als we uitgaan van opzet bij de MH370 oid, dan is het bij de laatste 12 toch 2 keer opzet van de piloot geweest
Grappige is dat rond die tijd volgens mij ook een piek bestaat in het aantal verkeersdoden op de weg, althans hier in Nederland, maar wrs ook internationaal in het westen.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vliegen wordt alleen maar veiliger:
[ afbeelding ]
Nee, ook niet. Zo begeef je je natuurlijk op een hellend vlak wat absoluut niet wenselijk is.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien wel voor iemand die de verantwoordelijkheid heeft voor het vliegen en de veiligheid van zo veel mensen?
Dit was ook mijn eerste gedachte eigenlijk wel.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tja, wat had ie anders verwacht eigenlijk? Dat heb je op een crash site.
Ik vind het wel wenselijk. Privacy doe je maar thuis, niet in een cockpit.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Nee, ook niet. Zo begeef je je natuurlijk op een hellend vlak wat absoluut niet wenselijk is.
Graag je naam (voluit!), adres, woonplaats en banksaldo melden, bitte.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:08 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik vind het wel wenselijk. Privacy doe je maar thuis, niet in een cockpit.
Nee. Een luchtvaartmaatschappij moet jouw medisch dossier altijd in kunnen. Wil je niet dat je werkgever erachter komt dat je een labiele psycho bent dan kun je dus geen piloot worden. Prima zaak. Genoeg banen waar je al helemaal doorgelicht kan worden, deze erbij graag. Zullen de stabiele collega's met vrouw en kindjes thuis ook blij mee zijn.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:11 schreef Falco het volgende:
[..]
Graag je naam (voluit!), adres, woonplaats en banksaldo melden, bitte.
Tuurlijk geldt privacy ook buiten je huis.
En een busschauffeur achter het stuur? Mag die ook geen privacy meer hebben? Die kan nl. ook makkelijk 50 mensen meenemen in zijn dood.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:08 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik vind het wel wenselijk. Privacy doe je maar thuis, niet in een cockpit.
Mensen kunnen nu om het hardst schreeuwen dat er 1000 extra maatregelen moeten komen om de veiligheid van de passagiers te garanderen, dat het ze niet uitmaakt dat vliegen dan wat duurder wordt. Uiteindelijk kiezen diezelfde mensen toch weer voor de goedkoopste luchtvaartmaatschappij bij hun eerstvolgende Europese vlucht.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:59 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Daarom zal het werkelijke probleem aangepakt moeten gaan worden. Suicidaalmans had nooit en te nimmer op die stoel mogen zitten.
Dit had eenvoudig voorkomen kunnen worden zonder extra kosten. In plaats van de sollicitant een zinloze vragenlijst in te laten vullen had zijn EPD even bekeken moeten worden. Desondanks mogen de prijzen van mij flink omhoog om die jongens beter te betalen. Vliegen hoeft niet binnen het bereik van iedere tokkie te liggen.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Mensen kunnen nu om het hardst schreeuwen dat er 1000 extra maatregelen moeten komen om de veiligheid van de passagiers te garanderen, dat het ze niet uitmaakt dat vliegen dan wat duurder wordt. Uiteindelijk kiezen diezelfde mensen toch weer voor de goedkoopste luchtvaartmaatschappij bij hun eerstvolgende Europese vlucht.
Als slechts bij 1 van de 10 miljard vluchten een suïcidale co-piloot in de cockpit zit en deze ook nog constant vergezeld wordt door een 2e persoon vind ik dat een prima te accepteren risico. 99,9% veiligheid tegen exorbitant hoge kosten weegt wmb niet op tegen 99,8% veiligheid met behoud van huidige prijzen.
Ook van de pilootquote:Op maandag 30 maart 2015 17:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En BUKS-raketten tellen ook als opzet...
Nu hoefde Andreas alleen maar aan 1 knopje te draaien en een andere in te drukken. Het was wel heel makkelijk. Die ander neerhoeken lijkt mij toch alweer een stap zwaarder.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:57 schreef quinoahipster het volgende:
Precies. En als je een regel maakt dat er een lid van het cabinepersoneel in de cockpit moet blijven als de piloot of co-piloot moet pissen loop je ook weer een risico, want die persoon kan ook weer van kwade wil, labiel of wat dan ook zijn en de piloot neerhoeken en een paar verkeerde knopjes indrukken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |