Ach, deze man had daar ook geen moeite mee:quote:Op maandag 30 maart 2015 19:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Nu hoefde Andreas alleen maar aan 1 knopje te draaien en een andere in te drukken. Het was wel heel makkelijk. Die ander neerhoeken lijkt mij toch alweer een stap zwaarder.
Iemand die is opgeleid om de A320 te vliegen kan die hulpmiddelen wel uitzettenquote:Op maandag 30 maart 2015 19:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat kan dus niet he, met een Airbus. Dat pikken die computers gewoon niet. Maar ze kan ieder geval de deur open maken.
En misschien een basic training, autopilot aanzetten en 31000ft instellen, transponder op mayday.
Zo rooskleurig is het allemaal niet. Bovenop een studieschuld moeten starters ook nog betalen om te mogen werken zodat ze hun uren kunnen maken. Ze verdienen niks of 150 euro per maand.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:16 schreef eight het volgende:
[..]
Die jongens verdienen al boven de Balkenendenorm en kunnen op hun 55ste met pensioen.
Waarom zou je in godsnaam dat salaris verhogen terwijl er nog steeds op materiaal (zoals bijv. Locatiesensors) wordt bezuinigd?
Ik zou volgens mij op het laatst nog zachtjes 'sorry' zeggen of zoquote:Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn).
Dat is lang niet bij alle maatschappijen zo. Germanwings biedt prima arbeidsvoorwaarden en ze betalen je typerating etc.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Zo rooskleurig is het allemaal niet. Bovenop een studieschuld moeten starters ook nog betalen om te mogen werken zodat ze hun uren kunnen maken. Ze verdienen niks of 150 euro per maand.
Ja, heb je gelijk in, ook als je zelfmoord wilt plegen zul je je momenten van onzekerheid hebben. Het is niet hetzelfde als wat Herman Brood deed van een hoog gebouw afspringen. Maar een tergend langzaam verlopend proces van minutenlang. En als je twijfelt kun je nog ingrijpen na 5/6/7 minuten ook, en claimen dat je een black out had oid...quote:Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn).
Als je hartslag omhoog schiet blijft je ademhaling nog wel normaal.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn).
Als je hartslag door stress omhoog schiet ga je volgens mij ook hyperventileren enzo dus...maar ben geen dokter. (maar dat ben jij volgens mij ook nietquote:Op maandag 30 maart 2015 19:28 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Als je hartslag omhoog schiet blijft je ademhaling nog wel normaal.
De opmerking was in het algemeen, niet voor Lubitz. Is het trouwens niet raar dat hij ff 2 nieuwe Audi's kan bestellen met maar 620 uren?quote:Op maandag 30 maart 2015 19:27 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat is lang niet bij alle maatschappijen zo. Germanwings biedt prima arbeidsvoorwaarden en ze betalen je typerating etc.
In het algemeen zijn er inderdaad slechter betalende clubs jaquote:Op maandag 30 maart 2015 19:32 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De opmerking was in het algemeen, niet voor Lubitz. Is het trouwens niet raar dat hij ff 2 nieuwe Audi's kan bestellen met maar 620 uren?
Precies, dat zei ik paar dagen geleden ook.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn).
Uhm nee lijkt mij niet. Je ademhaling en hartslag staan toch redelijk in verband met elkaar.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:28 schreef 11en30 het volgende:
Als je hartslag omhoog schiet blijft je ademhaling nog wel normaal.
Waar baseer je dat op?quote:Op maandag 30 maart 2015 19:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je kunt niet een hoge hartslag hebben (als je dat normaal niet hebt) en gewoon super kalm ademhalen.
Dan blijft de ademhaling nog steeds normaal. Niet dat hij is gaan stikken of zo.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als je zenuwachtig bent gaat je ademhaling ook echt wel veranderen.
In een roes?quote:Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn).
Klopt wanneer je hartslag omhoog gaat ga je sneller en oppervlakkiger ademen, dit is niet waargenomen bij Lubitz.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:38 schreef bianconeri het volgende:
Uhm nee lijkt mij niet. Je ademhaling en hartslag staan toch redelijk in verband met elkaar.
Als je zenuwachtig bent gaat je ademhaling ook echt wel veranderen.
Je kunt niet een hoge hartslag hebben (als je dat normaal niet hebt) en gewoon super kalm ademhalen.
Wat?quote:Op maandag 30 maart 2015 19:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mwah. Dat is nu niet bepaald cardiologen kennis.
Een verhaal is geen feit.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het verhaal over de kalme ademhaling.
Ik heb het niet over hyperventileren.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
Een verhaal is geen feit.
Dat je hartslag en ademhaling omhoog gaat als je aan het sporten bent maakt nog niet dat je gaat per definitie gaat hyperventileren als je onder de adrenaline zit. Vooral als je getraind bent om met spannende situaties om te gaan, zoals een piloot
quote:
Eigen ervaring en logica.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:41 schreef 11en30 het volgende:
Dan blijft de ademhaling nog steeds normaal. Niet dat hij is gaan stikken of zo.
Dat je ademhaling en hartslag invloed op elkaar heeft is gewoon boerenverstand.quote:
Ook als je in spanning zit gaat je ademhaling veranderen. Niet eens specifiek bij sporten.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:54 schreef computergirl het volgende:
Een verhaal is geen feit.
Dat je hartslag en ademhaling omhoog gaat als je aan het sporten bent maakt nog niet dat je gaat per definitie gaat hyperventileren als je onder de adrenaline zit. Vooral als je getraind bent om met spannende situaties om te gaan, zoals een piloot
Dat is ook iets wat mij zeer sterk lijkt.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:54 schreef 11en30 het volgende:
Ik denk dat hij tot rust kwam toen alles geregeld was. Piloot buitengesloten, hoogte veranderd, deur vergrendeld. Plannetje gelukt. Nooit meer zorgen, stress, suicidale gedachten. Wat een rust.
Onzin. Je omschrijft nu situaties van de meest schrijnende gevallen bij de minst aangeschreven luchtvaartmaatschappijen.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Zo rooskleurig is het allemaal niet. Bovenop een studieschuld moeten starters ook nog betalen om te mogen werken zodat ze hun uren kunnen maken. Ze verdienen niks of 150 euro per maand.
er zijn opnames , die heb jij niet beluisterd maar de onderzoekers wel en toch denk je het beter te weten?quote:Op maandag 30 maart 2015 20:52 schreef bianconeri het volgende:
Sowieso had hij dus voor die tijd gespannen moeten zijn, grote kans dat je daar iets van merkte in de ademhaling. Of een zucht van opluchting, van rust toen het voor elkaar was.
Alsof het probleem dan is opgelost.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:08 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik vind het wel wenselijk. Privacy doe je maar thuis, niet in een cockpit.
Vet he? Vanwege deze mensen ben ik zo graag op Fok! Altijd wel iemand die een draai geeft aan de werkelijkheid zodat het past in hun eigen wereldje.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
er zijn opnames , die heb jij niet beluisterd maar de onderzoekers wel en toch denk je het beter te weten?
Die zekerheid heb je nooit. Bovendien verklein je dan juist de kans op tijdige hulp omdat men dan minder snel open kaart speelt.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:29 schreef 11en30 het volgende:
Behandelrelatie? Wat kan mij zijn behandelrelatie schelen? Ik wil een psychisch stabiele piloot.
Een koptelefoon dempt omgevingsgeluid, de opname hoor je in een stille kamer wel gewoon goed.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:37 schreef Physsic het volgende:
Iemand had hier een linkje gepost waarin stond beschreven dat de piloten een koptelefoon moeten gebruiken om met elkaar te kunnen communiceren in dit type vliegtuig, omdat er in de cockpit veel herrie is. In dat geval zou het ook vreemd zijn dat ze wčl de ademhaling van de piloot kunnen horen op de opname.
Ik dacht eigenlijk dat er een koptelefoon met zo'n microfoon bedoeld werd.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een koptelefoon dempt omgevingsgeluid, de opname hoor je in een stille kamer wel gewoon goed.
Hoe is de maatschappij hier precies schuldig aan?quote:Op maandag 30 maart 2015 21:44 schreef High-on-Fire het volgende:
Het nieuws gaat bijna alleen maar over de geestestoestand van de co-piloot.
En na zoveel info die erover naar buiten is gekomen mag de vliegmaatschappij toch ook wel de hand in eigen boezem steken. Het lijkt alsof ze de volledige verantwoordelijkheid op de co-piloot willen schuiven.
Want dat heeft in dit geval zo fantastisch geholpen wou je zeggen? Dus de huidige situatie is prima en mag zo blijven bestaan?quote:Op maandag 30 maart 2015 21:26 schreef Physsic het volgende:
Terwijl die somberheid makkelijk verholpen kan worden mbv begeleiding van een psycholoog en misschien een vorm van medicatie o.i.d.
Ja, precies! In het begin was ik nog erg te spreken over de wijze waarop lufthansa omging met de hele situatie. Nu echter blijkt dat het helemaal niet zo integer was.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:44 schreef High-on-Fire het volgende:
Het nieuws gaat bijna alleen maar over de geestestoestand van de co-piloot.
En na zoveel info die erover naar buiten is gekomen mag de vliegmaatschappij toch ook wel de hand in eigen boezem steken. Het lijkt alsof ze de volledige verantwoordelijkheid op de co-piloot willen schuiven.
Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?quote:Op maandag 30 maart 2015 21:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Want dat heeft in dit geval zo fantastisch geholpen wou je zeggen? Dus de huidige situatie is prima en mag zo blijven bestaan?
En dat was niet zo? Zijn er soms rapportages boven water gekomen waarin wordt geadviseerd om hem niet langer als piloot te laten functioneren?quote:Op maandag 30 maart 2015 21:51 schreef eight het volgende:
Vorige week beweerde ze nog dat de co-piloot "100 % fit en geschikt om te vliegen was"
Twee.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?
.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dat was niet zo? Zijn er soms rapportages boven water gekomen waarin wordt geadviseerd om hem niet langer als piloot te laten functioneren?
Minstens 6quote:Op maandag 30 maart 2015 21:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?
Niet 100% fit. Heb je een leesbril nodig ofzo?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want iemand die zich ziek meldt is ongeschikt als piloot ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |