abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151199406
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:08 schreef Fer het volgende:

[..]

Nu hoefde Andreas alleen maar aan 1 knopje te draaien en een andere in te drukken. Het was wel heel makkelijk. Die ander neerhoeken lijkt mij toch alweer een stap zwaarder.

Ach, deze man had daar ook geen moeite mee:
pi_151199589
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:17 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat kan dus niet he, met een Airbus. Dat pikken die computers gewoon niet. Maar ze kan ieder geval de deur open maken.

En misschien een basic training, autopilot aanzetten en 31000ft instellen, transponder op mayday.
Iemand die is opgeleid om de A320 te vliegen kan die hulpmiddelen wel uitzetten ;)

Er zijn in de cockpit genoeg mogelijkheden om onherstelbare schade aan te richten. Ik zie vooralsnog echt niet hoe een stewardess (of zelfs een andere piloot) dat kan voorkomen als de ander echt kwaad wil.

Je moet leren van eerdere incidenten, maar niet alles is te beveiligen of te voorkomen.
pi_151199640
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:16 schreef eight het volgende:

[..]

Die jongens verdienen al boven de Balkenendenorm en kunnen op hun 55ste met pensioen.
Waarom zou je in godsnaam dat salaris verhogen terwijl er nog steeds op materiaal (zoals bijv. Locatiesensors) wordt bezuinigd?
Zo rooskleurig is het allemaal niet. Bovenop een studieschuld moeten starters ook nog betalen om te mogen werken zodat ze hun uren kunnen maken. Ze verdienen niks of 150 euro per maand.
  maandag 30 maart 2015 @ 19:24:54 #157
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_151199654
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn). :@
Hallon!
pi_151199712
quote:
11s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef BlueMage het volgende:
Blijf het vreemd vinden dat ie niks heeft gezegd en "normaal" is blijven ademen. Zou toch 'n reactie van mij zijn om lichtelijk in paniek te raken als zo'n vliegtuig zo snel daalt (zelfs al zou het 'n bewuste actie van me zijn). :@
Ik zou volgens mij op het laatst nog zachtjes 'sorry' zeggen of zo :@
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151199751
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Zo rooskleurig is het allemaal niet. Bovenop een studieschuld moeten starters ook nog betalen om te mogen werken zodat ze hun uren kunnen maken. Ze verdienen niks of 150 euro per maand.
Dat is lang niet bij alle maatschappijen zo. Germanwings biedt prima arbeidsvoorwaarden en ze betalen je typerating etc.
pi_151199772
quote:
Ja, heb je gelijk in, ook als je zelfmoord wilt plegen zul je je momenten van onzekerheid hebben. Het is niet hetzelfde als wat Herman Brood deed van een hoog gebouw afspringen. Maar een tergend langzaam verlopend proces van minutenlang. En als je twijfelt kun je nog ingrijpen na 5/6/7 minuten ook, en claimen dat je een black out had oid...
I´m back.
pi_151199802
quote:
Als je hartslag omhoog schiet blijft je ademhaling nog wel normaal.
  maandag 30 maart 2015 @ 19:31:13 #162
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_151199934
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:28 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Als je hartslag door stress omhoog schiet ga je volgens mij ook hyperventileren enzo dus...maar ben geen dokter. (maar dat ben jij volgens mij ook niet :') )
Hallon!
pi_151199974
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:27 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dat is lang niet bij alle maatschappijen zo. Germanwings biedt prima arbeidsvoorwaarden en ze betalen je typerating etc.
De opmerking was in het algemeen, niet voor Lubitz. Is het trouwens niet raar dat hij ff 2 nieuwe Audi's kan bestellen met maar 620 uren?
pi_151199986
Misschien een knopje buiten de cockpit, waarmee je het vliegtuig in een veilige cirkelbeweging kan laten vliegen op een veilige hoogte. Kunnen terroristen ook niets mee en je hebt langer de tijd om op hem in te praten.

Mocht het alsnog niet lukken, zal op een gegeven moment de brandstof op zijn en ga je alsnog neerstorten.
.
pi_151200129
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:32 schreef 11en30 het volgende:

[..]

De opmerking was in het algemeen, niet voor Lubitz. Is het trouwens niet raar dat hij ff 2 nieuwe Audi's kan bestellen met maar 620 uren?
In het algemeen zijn er inderdaad slechter betalende clubs ja ;)

Met 620 uur vlieg je er al een jaar ongeveer (langer nog aangezien je ook betaald krijgt tijdens je simulatortraining etc).
Dan ligt het eraan waar je je prioriteiten legt. Volle bak extra afbetalen, of even genieten van je eindelijk wat ruimere financiėle situatie.
pi_151200240
quote:
Precies, dat zei ik paar dagen geleden ook.
Lijkt mij echt heel raar.

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:28 schreef 11en30 het volgende:

Uhm nee lijkt mij niet. Je ademhaling en hartslag staan toch redelijk in verband met elkaar.
Als je zenuwachtig bent gaat je ademhaling ook echt wel veranderen.
Je kunt niet een hoge hartslag hebben (als je dat normaal niet hebt) en gewoon super kalm ademhalen.
pi_151200295
Ik hoop trouwens dat ze een weg aanleggen dat je zo weer kunt verwijderen....
Beetje zonde om ineens een dikke weg aan te leggen naar een zinloze locatie. Lekker natuur slopen enzo.
pi_151200370
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je kunt niet een hoge hartslag hebben (als je dat normaal niet hebt) en gewoon super kalm ademhalen.
Waar baseer je dat op?
pi_151200445
quote:

[..]

Dan blijft de ademhaling nog steeds normaal. Niet dat hij is gaan stikken of zo.
  maandag 30 maart 2015 @ 19:42:53 #171
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151200484
quote:
In een roes?
Misschien was ie wel onder invloed van drugs of medicatie.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_151200494
Misschien is ie wel in meditatie-zen-modus gegaan met zijn ogen dicht 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151200654
quote:

Uhm nee lijkt mij niet. Je ademhaling en hartslag staan toch redelijk in verband met elkaar.
Klopt wanneer je hartslag omhoog gaat ga je sneller en oppervlakkiger ademen, dit is niet waargenomen bij Lubitz.
pi_151200751
Wat een boel cardiologen hier
  maandag 30 maart 2015 @ 19:49:22 #175
438527 MissButterflyy
pi_151200774
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:48 schreef computergirl het volgende:
Mwah. Dat is nu niet bepaald cardiologen kennis.
pi_151200825
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Mwah. Dat is nu niet bepaald cardiologen kennis.
Wat?
pi_151200840
Ik zou toch wel een partijtje gaan hyperventileren in zo'n situatie denk ik.
  maandag 30 maart 2015 @ 19:51:41 #178
438527 MissButterflyy
pi_151200859
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:50 schreef computergirl het volgende:

[..]

Wat?
Het verhaal over de kalme ademhaling.
pi_151200979
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Het verhaal over de kalme ademhaling.
Een verhaal is geen feit.
Dat je hartslag en ademhaling omhoog gaat als je aan het sporten bent maakt nog niet dat je gaat per definitie gaat hyperventileren als je onder de adrenaline zit. Vooral als je getraind bent om met spannende situaties om te gaan, zoals een piloot
pi_151201010
Ik denk dat hij tot rust kwam toen alles geregeld was. Piloot buitengesloten, hoogte veranderd, deur vergrendeld. Plannetje gelukt. Nooit meer zorgen, stress, suicidale gedachten. Wat een rust.
  maandag 30 maart 2015 @ 20:18:34 #181
438527 MissButterflyy
pi_151201991
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dat je hartslag en ademhaling omhoog gaat als je aan het sporten bent maakt nog niet dat je gaat per definitie gaat hyperventileren als je onder de adrenaline zit. Vooral als je getraind bent om met spannende situaties om te gaan, zoals een piloot
Ik heb het niet over hyperventileren.

Maar vind het opmerkelijk dat hij zo'n rustige ademhaling had.

Ik vraag me oprecht af of hij wel nuchter was.
pi_151203366
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:40 schreef computergirl het volgende:

Waar baseer je dat op?
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:41 schreef 11en30 het volgende:

Dan blijft de ademhaling nog steeds normaal. Niet dat hij is gaan stikken of zo.
Eigen ervaring en logica.
Als je hart tekeer gaat bij spanning, dan ga je zwaarder ademen.
Je maakt mij niet wijs dat als jij echt in spanning zit je normaal blijft ademen. Is ook logisch want je hart heeft meer toevoer nodig.
pi_151203612
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:48 schreef computergirl het volgende:
Dat je ademhaling en hartslag invloed op elkaar heeft is gewoon boerenverstand.

quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:54 schreef computergirl het volgende:

Ook als je in spanning zit gaat je ademhaling veranderen. Niet eens specifiek bij sporten.
Al zie je bv bij biathlon ook dat ze tijdens het schieten hun ademhaling slechts heel kort een beetje in controle kunnen houden, terwijl ze hier volop op training om onder die spanning rustig te blijven.

Geldt voor sporten maar net zo goed bij gewoon erge spanning voor iets.
Niet voor niets is het rustig gaan ademhalen een tip voor als je in spanning zit. Omdat je dan zwaarder begint adem te halen.

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:54 schreef 11en30 het volgende:
Ik denk dat hij tot rust kwam toen alles geregeld was. Piloot buitengesloten, hoogte veranderd, deur vergrendeld. Plannetje gelukt. Nooit meer zorgen, stress, suicidale gedachten. Wat een rust.
Dat is ook iets wat mij zeer sterk lijkt.

Sowieso had hij dus voor die tijd gespannen moeten zijn, grote kans dat je daar iets van merkte in de ademhaling. Of een zucht van opluchting, van rust toen het voor elkaar was.
En ook al ben je heel blij dat je sterft kan ik het me niet voorstellen dat je 100% rustig bent.
No way als je recht op een berg afvliegt, met dat gebonk en geschreeuw van de piloot achter je en later het geschreeuw van de passagiers.
pi_151204088
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:24 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Onzin. Je omschrijft nu situaties van de meest schrijnende gevallen bij de minst aangeschreven luchtvaartmaatschappijen.
De salarissen bij het lufthansa concern zijn meer dan goed. Hun studieschuld kunnen ze rustig afbetalen om vervolgens een zorgeloze toekomst tegemoet te gaan terwijl hun werk hun hobby is.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151204636
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:52 schreef bianconeri het volgende:

Sowieso had hij dus voor die tijd gespannen moeten zijn, grote kans dat je daar iets van merkte in de ademhaling. Of een zucht van opluchting, van rust toen het voor elkaar was.

er zijn opnames , die heb jij niet beluisterd maar de onderzoekers wel en toch denk je het beter te weten?
pi_151205191
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 18:08 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik vind het wel wenselijk. Privacy doe je maar thuis, niet in een cockpit.
Alsof het probleem dan is opgelost.

Piloten die zich somber voelen (door bijv. relatieproblemen) durven dan niet meer naar de huisarts, omdat ze bang zijn hun baan te verliezen.
Terwijl die somberheid makkelijk verholpen kan worden mbv begeleiding van een psycholoog en misschien een vorm van medicatie o.i.d.
Doordat ze geen hulp krijgen gaat de somberheid steeds meer over in een depressie. En dan heb je opeens toch een depressieve piloot, met geen enkel zicht op vooruitgang/verbetering, in de cockpit zitten.
pi_151205417
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:15 schreef computergirl het volgende:

[..]

er zijn opnames , die heb jij niet beluisterd maar de onderzoekers wel en toch denk je het beter te weten?
Vet he? Vanwege deze mensen ben ik zo graag op Fok! Altijd wel iemand die een draai geeft aan de werkelijkheid zodat het past in hun eigen wereldje.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151205561
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:29 schreef 11en30 het volgende:
Behandelrelatie? Wat kan mij zijn behandelrelatie schelen? Ik wil een psychisch stabiele piloot.
Die zekerheid heb je nooit. Bovendien verklein je dan juist de kans op tijdige hulp omdat men dan minder snel open kaart speelt.
pi_151205615
Iemand had hier een linkje gepost waarin stond beschreven dat de piloten een koptelefoon moeten gebruiken om met elkaar te kunnen communiceren in dit type vliegtuig, omdat er in de cockpit veel herrie is. In dat geval zou het ook vreemd zijn dat ze wčl de ademhaling van de piloot kunnen horen op de opname.
pi_151205690
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:37 schreef Physsic het volgende:
Iemand had hier een linkje gepost waarin stond beschreven dat de piloten een koptelefoon moeten gebruiken om met elkaar te kunnen communiceren in dit type vliegtuig, omdat er in de cockpit veel herrie is. In dat geval zou het ook vreemd zijn dat ze wčl de ademhaling van de piloot kunnen horen op de opname.
Een koptelefoon dempt omgevingsgeluid, de opname hoor je in een stille kamer wel gewoon goed.
pi_151205837
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een koptelefoon dempt omgevingsgeluid, de opname hoor je in een stille kamer wel gewoon goed.
Ik dacht eigenlijk dat er een koptelefoon met zo'n microfoon bedoeld werd.

En die opname neemt dan toch ook al het omgevingsgeluid op?
pi_151205895
Het nieuws gaat bijna alleen maar over de geestestoestand van de co-piloot.
En na zoveel info die erover naar buiten is gekomen mag de vliegmaatschappij toch ook wel de hand in eigen boezem steken. Het lijkt alsof ze de volledige verantwoordelijkheid op de co-piloot willen schuiven.
pi_151205920
quote:
99s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:44 schreef High-on-Fire het volgende:
En na zoveel info die erover naar buiten is gekomen mag de vliegmaatschappij toch ook wel de hand in eigen boezem steken. Het lijkt alsof ze de volledige verantwoordelijkheid op de co-piloot willen schuiven.
Hoe is de maatschappij hier precies schuldig aan? :?
  maandag 30 maart 2015 @ 21:47:39 #194
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151206030
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:26 schreef Physsic het volgende:
Terwijl die somberheid makkelijk verholpen kan worden mbv begeleiding van een psycholoog en misschien een vorm van medicatie o.i.d.
Want dat heeft in dit geval zo fantastisch geholpen wou je zeggen? Dus de huidige situatie is prima en mag zo blijven bestaan?
censuur :O
pi_151206227
quote:
99s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:44 schreef High-on-Fire het volgende:
Ja, precies! In het begin was ik nog erg te spreken over de wijze waarop lufthansa omging met de hele situatie. Nu echter blijkt dat het helemaal niet zo integer was.

Vorige week beweerde ze nog dat de co-piloot "100 % fit en geschikt om te vliegen was" maar dat blijkt nu een keiharde leugen te zijn. Het wordt de hoogste tijd dat ze hun arrogantie laten varen en de vinger op de zere plek gaan leggen.
pi_151206437
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Want dat heeft in dit geval zo fantastisch geholpen wou je zeggen? Dus de huidige situatie is prima en mag zo blijven bestaan?
Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?
pi_151206489
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:51 schreef eight het volgende:
Vorige week beweerde ze nog dat de co-piloot "100 % fit en geschikt om te vliegen was"
En dat was niet zo? Zijn er soms rapportages boven water gekomen waarin wordt geadviseerd om hem niet langer als piloot te laten functioneren?
pi_151206562
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoeveel piloten hebben er precies in de afgelopen 10 jaar zelfmoord gepleegd en passagiers hun dood in meegenomen?
Twee.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_151206618
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:57 schreef Messina het volgende:

[..]

Twee.
En dat op hoeveel vluchten precies?
pi_151206623
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat was niet zo? Zijn er soms rapportages boven water gekomen waarin wordt geadviseerd om hem niet langer als piloot te laten functioneren?
.
Ziekmeldingsformulieren zelfs
pi_151206680
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:59 schreef eight het volgende:

[..]

.
Ziekmeldingsformulieren zelfs
Want iemand die zich ziek meldt is ongeschikt als piloot ofzo?
pi_151206696
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat op hoeveel vluchten precies?
Wat ben ik, wikipedia?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_151206715
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Minstens 6
pi_151206768
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want iemand die zich ziek meldt is ongeschikt als piloot ofzo?
Niet 100% fit. Heb je een leesbril nodig ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')