Die kunnen ook de passagier naast zich gaan wurgenquote:
Lufthansa zal het boetekleed aan moeten trekken of de privacy gaat er wereldwijd nog meer aan. Ik denk het laatste. Enkele reis BNW iemand?quote:
Ik mag toch aannemen dat voor een beroep als piloot er wat meer mogelijkheden zijn om dit soort informatie te verkrijgen. Een luchtvaartmaatschappij zou toch een huisarts moeten kunnen benaderen met de vraag of hun aanstaande piloot een psychiatrisch verleden heeft of andere relevante informatie die zijn functioneren kunnen belemmeren.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die info was 'ergens beschikbaar'? Ik zou niet weten hoe mijn werkgever aan eventuele psychiatrische info van mij van 5 jaar geleden zou moeten komen. De ene kant heeft beroepsgeheim en ik kan overal nvt invullen bij vragen over depressie etc.
Een piloot krijgt medische keuringen en daarbij moet ook een medische verklaring aan de keuringsarts worden overhandigd.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:15 schreef eight het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat voor een beroep als piloot er wat meer mogelijkheden zijn om dit soort informatie te verkrijgen. Een luchtvaartmaatschappij zou toch een huisarts moeten kunnen benaderen met de vraag of hun aanstaande piloot een psychiatrisch verleden heeft of andere relevante informatie die zijn functioneren kunnen belemmeren.
Ik kan mij niet voorstellen dat een simpel vragenlijstje invullen volstaat.
Lijkt me niet echt wenselijk dat werkgevers inzicht in het medische verleden van een werknemer krijgen. Schept een gevaarlijk precedent.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:15 schreef eight het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat voor een beroep als piloot er wat meer mogelijkheden zijn om dit soort informatie te verkrijgen. Een luchtvaartmaatschappij zou toch een huisarts moeten kunnen benaderen met de vraag of hun aanstaande piloot een psychiatrisch verleden heeft of andere relevante informatie die zijn functioneren kunnen belemmeren.
Dat mag die huisarts echt met niemand delenquote:[b]Op maandag 30 maart 2015 16:15 schreef eight het volgende:[/b
Dat dus.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:19 schreef NewHorizon het volgende:
Wil je echt het medisch beroepsgeheim overboord zetten vanwege dit incident?
Dus die keuringsarts had als het goed is dus wel kennis van zijn psychatrisch verleden.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Een piloot krijgt medische keuringen en daarbij moet ook een medische verklaring aan de keuringsarts worden overhandigd.
Je bedoelt dat je daar gewoon makkelijker hulp bij moet krijgen?quote:Op maandag 30 maart 2015 16:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Nu bekend is dat-ie jaren geleden al zelfmoordplannen had: was er maar niet zo'n taboe, dan had-ie dat jaren geleden al fijn legaal, netjes en vooral alleen kunnen doen!
Dat is al gebeurd want het hele medische dossier van die gozer is uitgelekt.. vraag me af of niemand daarvoor op zijn kloten krijgt. Overigens heb ik er geen probleem mee verder dat in dit geval medische details worden gelektquote:Op maandag 30 maart 2015 16:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Wil je echt het medisch beroepsgeheim overboord zetten vanwege dit incident?
Als het goed is wel, althans... als dit ook voor Duitsland geldt.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:22 schreef eight het volgende:
[..]
Dus die keuringsarts had als het goed is dus wel kennis van zijn psychatrisch verleden.
Misschien wel voor iemand die de verantwoordelijkheid heeft voor het vliegen en de veiligheid van zo veel mensen?quote:Op maandag 30 maart 2015 16:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat dus.
Nee, dat zou ik niet willen.
Er bestaat toch ook gewoon zoiets als meldplicht voor bv. mishandeling e.d. Even lullig gezegd, dan mag het wel en gaat het over één leven. Hier gaat het om >150, en dan zou dat niet mogen?quote:Op maandag 30 maart 2015 16:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat dus.
Nee, dat zou ik niet willen.
Van iemand die het verschil niet weet tussen de Stille Oceaan en de Atlantische Oceaan (crash AF447) neem ik niet zomaar alles aan als zoete koek.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:00 schreef ThePlaneteer het volgende:
http://www.sott.net/artic(...)h-Not-the-full-story
Deze al voorbij gekomen?
Kan een expert de betrouwbaarheid van dit beoordelen? Zo zegt men dat je geen adem kan horen via de CVR in een A320.. Klopt dat?
Medisch beroepsgeheimquote:Op maandag 30 maart 2015 16:15 schreef eight het volgende:
[..]
In NL zijn de rollen van de behandelend arts en de keuringsarts gescheiden.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
Een piloot krijgt medische keuringen en daarbij moet ook een medische verklaring aan de keuringsarts worden overhandigd.
Ha ja dat is wel een flinke blunder.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:25 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Van iemand die het verschil niet weet tussen de Stille Oceaan en de Atlantische Oceaan (crash AF447) neem ik niet zomaar alles aan als zoete koek.
Nee, dit is te incidenteel. Kans nadert 0.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Misschien wel voor iemand die de verantwoordelijkheid heeft voor het vliegen en de veiligheid van zo veel mensen?
Of iemand die zijn problemen niet meer met een arts durft te bespreken omdat die gegevens niet meer geheim zijn.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:29 schreef 11en30 het volgende:
Behandelrelatie? Wat kan mij zijn behandelrelatie schelen? Ik wil een psychisch stabiele piloot.
Ben je nog verder van huisquote:Op maandag 30 maart 2015 16:31 schreef loveli het volgende:
Of iemand die zijn problemen niet meer met een arts durft te bespreken omdat die gegevens niet meer geheim zijn.
Jij moet nooit meer gaan vliegen, want daar is simpelweg geen garantie voor.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:29 schreef 11en30 het volgende:
Behandelrelatie? Wat kan mij zijn behandelrelatie schelen? Ik wil een psychisch stabiele piloot.
Naja, false flags worden daar te pas en te onpas bijgehaald zie ik. Niet echt iets waar ik me verder in wil verdiepen. Wellicht komen er nog antwoorden nav de opmerkingen van de Franse piloot.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ha ja dat is wel een flinke blunder.
Maar die andere punten, als dat waar blijkt te zijn is dat toch wel veel groter nieuws?
Sowieso beetje louche site hoor zo te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |