Alsof deze pasagiers daar wel wat aan hebben gehad.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Of iemand die zijn problemen niet meer met een arts durft te bespreken omdat die gegevens niet meer geheim zijn.
Als hij de dag te voren tegen zijn huisarts had gezegd: Ik ga me niet ziek melden, ik ga morgen met een vol vliegtuig expres neerstorten! dan had deze arts contact met de politie mogen opnemen. Maar niet omdat hij jaren geleden door een psychiater wegens depressie (en daar vaak bij komende suicidale gedachten) behandeld is geweest.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:34 schreef Loveless85 het volgende:
Maar, maar, er is toch voor andere dingen wel een meldplicht? Ik ben helemaal niet voor KGB-achtige praktijken, en het kan best allemaal incidenteel zijn, maar je moet toch als arts ook wel de kans krijgen dit ergens neer te leggen als je echt zwaarwegende redenen hebt aan te nemen dat iemand in zo'n positie iets geks gaat doen?
Daarom. Tegen dit soort bizarre acties valt geen maatregel te treffen. Dan komt er ooit weer een totaal andere bizarre actie.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:35 schreef Za het volgende:
De geestelijke problemen van Lubitz waren van 6 jaar geleden (nog voor zijn vliegbrevet), toen is hij in behandeling geweest.
Volgens zijn artsen en familie was er geen sprake van psychische noch fysieke problemen.
Er is geen motief gevonden waarom Lubitz het vliegtuig bewust zou hebben laten crashen volgens de persconferentie, het OM wil niet meedoen aan speculatie omtrende de co-piloot.
Sommige mensen willen alle risico's naar 0% brengen. Onmogelijk.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:40 schreef Copycat het volgende:
Daarom. Tegen dit soort bizarre acties valt geen maatregel te treffen. Dan komt er ooit weer een totaal andere bizarre actie.
Gewoon geduld hebben, die maatregel staat al klaar.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daarom. Tegen dit soort bizarre acties valt geen maatregel te treffen.
Kun je beter nu al in je graf gaan liggen.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:41 schreef Isabeau het volgende:
Sommige mensen willen alle risico's naar 0% brengen. Onmogelijk.
Heb dat hele stuk niet gelezen maar van dat ademen kan volgens mij als hij z'n headset ophad prima geregistreerd zijn op een van de 4 kanalen die de CVR opneemt. (waarom hij die headset nog zou ophouden is een andere vraag):quote:Op maandag 30 maart 2015 16:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ha ja dat is wel een flinke blunder.
Maar die andere punten, als dat waar blijkt te zijn is dat toch wel veel groter nieuws?
Sowieso beetje louche site hoor zo te zien.
Zoals het een goed OM betaamd!quote:Op maandag 30 maart 2015 16:35 schreef Za het volgende:
De geestelijke problemen van Lubitz waren van 6 jaar geleden (nog voor zijn vliegbrevet), toen is hij in behandeling geweest.
Volgens zijn artsen en familie was er geen sprake van psychische noch fysieke problemen.
Er is geen motief gevonden waarom Lubitz het vliegtuig bewust zou hebben laten crashen volgens de persconferentie, het OM wil niet meedoen aan speculatie omtrende de co-piloot.
Het is helemaal niet zeker of er een bizarre actie heeft plaastgevonden.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:40 schreef Copycat het volgende:
Daarom. Tegen dit soort bizarre acties valt geen maatregel te treffen. Dan komt er ooit weer een totaal andere bizarre actie.
Oh ja joh? Jij weet meer? Vertel.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:41 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Gewoon geduld hebben, die maatregel staat al klaar.
quote:Op maandag 30 maart 2015 16:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Kun je beter nu al in je graf gaan liggen.
Nee oké, maar in het hypothetische edoch waarschijnlijke geval dat het een kamikaze-actie was, vallen dit soort minimale risico's niet uit te sluiten. Zonder draconische maatregelen die weer andere kamikaze-acties niet kunnen uitsluiten en zo voort en zo verder.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:43 schreef Za het volgende:
Het is helemaal niet zeker of er een bizarre actie heeft plaastgevonden.
Het medisch dossier heeft niets opgeleverd, een technisch defect wordt nog steeds niet uitgesloten.
Tuurlijk kan je risico's wel uitsluiten. Als ik bang ben van de trap te vallen, moet ik nooit meer een trap gebruiken. Geen enkele. Kans om van een trap af te vallen is dan 0%. Maar hoe reëel is het om nooit meer een trap te nemen. Misschien stort ik wel neer door een defect in een lift doordat ik geen trap nam.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:43 schreef JeMoeder het volgende:
De aard van risico's is nu juist dat je ze niet 100% kunt uitsluiten, daarom blijven het ook risico's.
Juist. En kun je niet met de risico's die leven met zich meebrengt leven, kun je beter in je graf gaan liggen.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:43 schreef JeMoeder het volgende:
De aard van risico's is nu juist dat je ze niet 100% kunt uitsluiten, daarom blijven het ook risico's.
Neuh klopt, maar er komt natuurlijk op een gegeven moment wel een grijs gebied waarin je bv. weet dat hij NU suicidale gedachtes heeft, en je dan wellicht de link kan leggen met z'n beroep. Maar dat is inderdaad een vrij forse maatregel voor iets wat zo weinig voorkomt. Plus, waar trek je de grens? Wellicht rijdt eerdaags een buschauffeur van een klif af, of een heftruckchauffeur met z'n heftruck een winkelcentrum binnenquote:Op maandag 30 maart 2015 16:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als hij de dag te voren tegen zijn huisarts had gezegd: Ik ga me niet ziek melden, ik ga morgen met een vol vliegtuig expres neerstorten! dan had deze arts contact met de politie mogen opnemen. Maar niet omdat hij jaren geleden door een psychiater wegens depressie (en daar vaak bij komende suicidale gedachten) behandeld is geweest.
Risico's blijven risico's, ze zijn niet vermijdbaar. Je kan ze echter zo goed mogelijk aanpakken om de incidentie (voorkomendheid) ervan zo laag mogelijk te houden. En als ze dan toch voorkomen dan wil je er een goed vangnet voor creëren zodat de effecten ervan minimaal/verwaarloosbaar blijven.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je risico's wel uitsluiten. Als ik bang ben van de trap te vallen, moet ik nooit meer een trap gebruiken. Geen enkele. Kans om van een trap af te vallen is dan 0%. Maar hoe reëel is het om nooit meer een trap te nemen. Misschien stort ik wel neer door een defect in een lift doordat ik geen trap nam.
Oh zo bedoelde je het, ik begreep je verkeerdquote:Op maandag 30 maart 2015 16:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Juist. En kun je niet met de risico's die leven met zich meebrengt leven, kun je beter in je graf gaan liggen.
Ze gaan wel degelijk uit van moord-zelfmoord door de copiloot maar wat zijn motief was is niet zeker en ze kunnen ook niet alle informatie die bij hun nu wel bekend is openbaar maken.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:43 schreef Za het volgende:
[..]
Het is helemaal niet zeker of er een bizarre actie heeft plaastgevonden.
Het medisch dossier heeft niets opgeleverd, een technisch defect wordt nog steeds niet uitgesloten.
De meeste mensen gaan thuis doodquote:Op maandag 30 maart 2015 16:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je risico's wel uitsluiten. Als ik bang ben van de trap te vallen, moet ik nooit meer een trap gebruiken. Geen enkele. Kans om van een trap af te vallen is dan 0%. Maar hoe reëel is het om nooit meer een trap te nemen. Misschien stort ik wel neer door een defect in een lift doordat ik geen trap nam.
Je kan ook de leuning vasthouden. En als iedereen dat zou doen, zouden er veel minder mensen van de trap vallen!quote:Op maandag 30 maart 2015 16:45 schreef Isabeau het volgende:
Als ik bang ben van de trap te vallen, moet ik nooit meer een trap gebruiken.
De maatschappij die daar beter/betrouwbaarder in wordt/is dan de rest zal de klanten winnen. Goede zaak.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij moet nooit meer gaan vliegen, want daar is simpelweg geen garantie voor.
Precies. En als je een regel maakt dat er een lid van het cabinepersoneel in de cockpit moet blijven als de piloot of co-piloot moet pissen loop je ook weer een risico, want die persoon kan ook weer van kwade wil, labiel of wat dan ook zijn en de piloot neerhoeken en een paar verkeerde knopjes indrukkenquote:Op maandag 30 maart 2015 16:41 schreef Isabeau het volgende:
Trouwens, die afgesloten deur was nou net zo'n maatregel om risico's te beperken. Kijk wat dat voor deze 149 mensen betekent heeft.
Of je krijgt een hartaanval door gebrek aan lichaamsbewegingquote:Op maandag 30 maart 2015 16:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je risico's wel uitsluiten. Als ik bang ben van de trap te vallen, moet ik nooit meer een trap gebruiken. Geen enkele. Kans om van een trap af te vallen is dan 0%. Maar hoe reëel is het om nooit meer een trap te nemen. Misschien stort ik wel neer door een defect in een lift doordat ik geen trap nam.
Knap dat leken de effectiviteit van veiligheidsmaatregelen objectief kunnen beoordelen.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:56 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De maatschappij die daar beter/betrouwbaarder in wordt/is dan de rest zal de klanten winnen. Goede zaak.
Vliegen wordt alleen maar veiliger:quote:Op maandag 30 maart 2015 16:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je kan ook de leuning vasthouden. En als iedereen dat zou doen, zouden er veel minder mensen van de trap vallen!
Dat is de benadering van veiligheid in de luchtvaart, en dat is ook de reden dat er wereldwijd in de luchtvaart veel minder mensen omkomen dan alleen al door medische fouten in Nederlandse doofpotziekenhuizen.
Daarom zal het werkelijke probleem aangepakt moeten gaan worden. Suicidaalmans had nooit en te nimmer op die stoel mogen zitten.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:57 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Precies. En als je een regel maakt dat er een lid van het cabinepersoneel in de cockpit moet als de piloot of co-piloot moet pissen loop je ook weer een risico, want die persoon kan ook weer van kwade wil, labiel of wat dan ook zijn
Precies!quote:
quote:Op maandag 30 maart 2015 16:59 schreef 11en30 het volgende:
Suicidaalmans had nooit en te nimmer op die stoel mogen zitten.
Goh, zijn er tussen 1940 en 1950 veel incidenten met vliegtuigen geweest? Hoe kan dat nou....quote:Op maandag 30 maart 2015 16:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vliegen wordt alleen maar veiliger:
[ afbeelding ]
Wat rebelse Duitsers die met hun toenmalige BUK's schietgraag bezig waren.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
Goh, zijn er tussen 1940 en 1950 veel incidenten met vliegtuigen geweest? Hoe kan dat nou....
En suicidale geallieerden zeker.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:11 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat rebelse Duitsers die met hun toenmalige BUK's schietgraag bezig waren.
Japanners stonden er om bekend suïcidaal te zijn.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
En suicidale geallieerden zeker.
Het aantal vervoerde personen ook niet. Maar het is wel een feit.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die statistieken geven een incompleet beeld. Opzet wordt namelijk niet meegeteld.
Goed punt.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die statistieken geven een incompleet beeld. Opzet wordt namelijk niet meegeteld.
En BUKS-raketten tellen ook als opzet...quote:Op maandag 30 maart 2015 17:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goed punt.
En als we uitgaan van opzet bij de MH370 oid, dan is het bij de laatste 12 toch 2 keer opzet van de piloot geweest
Feit blijft dat het aantal dodelijke slachtoffers nog altijd dalende is.quote:Op maandag 30 maart 2015 17:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goed punt.
En als we uitgaan van opzet bij de MH370 oid, dan is het bij de laatste 12 toch 2 keer opzet van de piloot geweest
Grappige is dat rond die tijd volgens mij ook een piek bestaat in het aantal verkeersdoden op de weg, althans hier in Nederland, maar wrs ook internationaal in het westen.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vliegen wordt alleen maar veiliger:
[ afbeelding ]
Nee, ook niet. Zo begeef je je natuurlijk op een hellend vlak wat absoluut niet wenselijk is.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien wel voor iemand die de verantwoordelijkheid heeft voor het vliegen en de veiligheid van zo veel mensen?
Dit was ook mijn eerste gedachte eigenlijk wel.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tja, wat had ie anders verwacht eigenlijk? Dat heb je op een crash site.
Ik vind het wel wenselijk. Privacy doe je maar thuis, niet in een cockpit.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Nee, ook niet. Zo begeef je je natuurlijk op een hellend vlak wat absoluut niet wenselijk is.
Graag je naam (voluit!), adres, woonplaats en banksaldo melden, bitte.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:08 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik vind het wel wenselijk. Privacy doe je maar thuis, niet in een cockpit.
Nee. Een luchtvaartmaatschappij moet jouw medisch dossier altijd in kunnen. Wil je niet dat je werkgever erachter komt dat je een labiele psycho bent dan kun je dus geen piloot worden. Prima zaak. Genoeg banen waar je al helemaal doorgelicht kan worden, deze erbij graag. Zullen de stabiele collega's met vrouw en kindjes thuis ook blij mee zijn.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:11 schreef Falco het volgende:
[..]
Graag je naam (voluit!), adres, woonplaats en banksaldo melden, bitte.
Tuurlijk geldt privacy ook buiten je huis.
En een busschauffeur achter het stuur? Mag die ook geen privacy meer hebben? Die kan nl. ook makkelijk 50 mensen meenemen in zijn dood.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:08 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik vind het wel wenselijk. Privacy doe je maar thuis, niet in een cockpit.
Mensen kunnen nu om het hardst schreeuwen dat er 1000 extra maatregelen moeten komen om de veiligheid van de passagiers te garanderen, dat het ze niet uitmaakt dat vliegen dan wat duurder wordt. Uiteindelijk kiezen diezelfde mensen toch weer voor de goedkoopste luchtvaartmaatschappij bij hun eerstvolgende Europese vlucht.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:59 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Daarom zal het werkelijke probleem aangepakt moeten gaan worden. Suicidaalmans had nooit en te nimmer op die stoel mogen zitten.
Dit had eenvoudig voorkomen kunnen worden zonder extra kosten. In plaats van de sollicitant een zinloze vragenlijst in te laten vullen had zijn EPD even bekeken moeten worden. Desondanks mogen de prijzen van mij flink omhoog om die jongens beter te betalen. Vliegen hoeft niet binnen het bereik van iedere tokkie te liggen.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Mensen kunnen nu om het hardst schreeuwen dat er 1000 extra maatregelen moeten komen om de veiligheid van de passagiers te garanderen, dat het ze niet uitmaakt dat vliegen dan wat duurder wordt. Uiteindelijk kiezen diezelfde mensen toch weer voor de goedkoopste luchtvaartmaatschappij bij hun eerstvolgende Europese vlucht.
Als slechts bij 1 van de 10 miljard vluchten een suïcidale co-piloot in de cockpit zit en deze ook nog constant vergezeld wordt door een 2e persoon vind ik dat een prima te accepteren risico. 99,9% veiligheid tegen exorbitant hoge kosten weegt wmb niet op tegen 99,8% veiligheid met behoud van huidige prijzen.
Ook van de pilootquote:Op maandag 30 maart 2015 17:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En BUKS-raketten tellen ook als opzet...
Nu hoefde Andreas alleen maar aan 1 knopje te draaien en een andere in te drukken. Het was wel heel makkelijk. Die ander neerhoeken lijkt mij toch alweer een stap zwaarder.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:57 schreef quinoahipster het volgende:
Precies. En als je een regel maakt dat er een lid van het cabinepersoneel in de cockpit moet blijven als de piloot of co-piloot moet pissen loop je ook weer een risico, want die persoon kan ook weer van kwade wil, labiel of wat dan ook zijn en de piloot neerhoeken en een paar verkeerde knopjes indrukken
Ik denk dat als er een stewardess naast zit hij haar niet per se hoeft neer te hoeken. Lijkt me wel voldoende als hij de autopiloot uitzet en de knuppel maximaal naar voren duwt, zodat het vliegtuig in een stevig duikvlucht gaat. Zo'n verkeersvliegtuig is daar niet op gebouwd, dus zal de belasting niet aankunnen. En zelfs als 't dat wel kan, daar niet zomaar uit te trekken zijn.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Nu hoefde Andreas alleen maar aan 1 knopje te draaien en een andere in te drukken. Het was wel heel makkelijk. Die ander neerhoeken lijkt mij toch alweer een stap zwaarder.
Die jongens verdienen al boven de Balkenendenorm en kunnen op hun 55ste met pensioen.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:26 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Desondanks mogen de prijzen van mij flink omhoog om die jongens beter te betalen. Vliegen hoeft niet binnen het bereik van iedere tokkie te liggen.
Dat kan dus niet he, met een Airbus. Dat pikken die computers gewoon niet. Maar ze kan ieder geval de deur open maken.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:15 schreef Wombcat het volgende:
Zo'n verkeersvliegtuig is daar niet op gebouwd, dus zal de belasting niet aankunnen. En zelfs als 'ie het wel kan, daar niet zomaar uit te trekken zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |