abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 30 maart 2015 @ 15:46:56 #51
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151191708
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:46 schreef eight het volgende:

[..]

Bestaat er Duitsland niet zoiets als een VOG? Met zo'n psychatrisch verleden ben je toch totaal ongeschikt om piloot te worden?
Geen idee. Maar wanneer Lufthansa kan aantonen dat hun procedures kloppen (bijvoorbeeld het opvragen van het equivalent van een VOG/doktersverklaring), en er geen info bekend was welke gedeeld werd/kon worden waaruit bleek dat meneer piloot suïcidaal was, dan zijn ze niet laakbaar.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151191716
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:46 schreef eight het volgende:

[..]

Bestaat er Duitsland niet zoiets als een VOG?
Die gaat over juridische kwesties, geen medische.
  maandag 30 maart 2015 @ 15:47:29 #53
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_151191733
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:43 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wat kan Lufthansa hier aan doen wanneer ze het niet hebben geweten? Niets dus. Suïcidale mensen lopen er nu eenmaal niet mee te koop, ze zetten nu juist vaak een grijs op en lijken voor hun omgeving vrolijke levensgenieters.
z'n opleiding was wel onderbroken wegens psychische problemen...
are we infinite or am I alone
  Redactie Frontpage maandag 30 maart 2015 @ 15:48:02 #54
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151191753
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:47 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

z'n opleiding was wel onderbroken wegens psychische problemen...
Dat duikt achteraf op, maar was dat ook al bekend bij Lufthansa toen ze hem lieten vliegen op lijnvluchten?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151191799
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:46 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Geen idee. Maar wanneer Lufthansa kan aantonen dat hun procedures kloppen (bijvoorbeeld het opvragen van het equivalent van een VOG/doktersverklaring), en er geen info bekend was welke gedeeld werd/kon worden waaruit bleek dat meneer piloot suïcidaal was, dan zijn ze niet laakbaar.
Hij had zijn opleiding bij Lufthansa toch nog onderbroken voor therapie/opname? Vraag me af in hoeverre ze niet op de hoogte waren of hadden kunnen zijn.
  Redactie Frontpage maandag 30 maart 2015 @ 15:50:13 #56
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151191837
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:49 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hij had zijn opleiding bij Lufthansa toch nog onderbroken voor therapie/opname? Vraag me af in hoeverre ze niet op de hoogte waren of hadden kunnen zijn.
Beroepsgeheim van artsen/psychiaters wellicht. Ik weet niet wat er op die ziektebriefjes in Duitsland staat die je als medewerker verplicht moet halen, maar ik kan me inbeelden dat daar alleen op staat dat deze persoon ziek verklaard is. Ze gaan natuurlijk niet de aard van de kwaal of het medische dossier aan de werkgever overhandigen aangezien dat de arbeidspositie van de medewerker in gevaar kan brengen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Vis een optie? maandag 30 maart 2015 @ 15:52:07 #57
70532 loveli
N
pi_151191904
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:50 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Beroepsgeheim van artsen/psychiaters wellicht. Ik weet niet wat er op die ziektebriefjes in Duitsland staat die je als medewerker verplicht moet halen, maar ik kan me inbeelden dat daar alleen op staat dat deze persoon ziek verklaard is. Ze gaan natuurlijk niet de aard van de kwaal of het medische dossier aan de werkgever overhandigen.
Op een ziekbriefje staat hoeveel dagen je iet kunt werken wegens ziek. Niet wat je hebt, het is geen doktersverklaring met diagnose of andere medische info.

In dit geval stond op het briefje dat hij van 19 tot 26 maart niet kon werken.
http://www.volkskrant.nl/(...)ecialisten~a3934329/
crap in = crap out
pi_151191989
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:50 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Beroepsgeheim van artsen/psychiaters wellicht. Ik weet niet wat er op die ziektebriefjes in Duitsland staat die je als medewerker verplicht moet halen, maar ik kan me inbeelden dat daar alleen op staat dat deze persoon ziek verklaard is. Ze gaan natuurlijk niet de aard van de kwaal of het medische dossier aan de werkgever overhandigen aangezien dat de arbeidspositie van de medewerker in gevaar kan brengen.
De sollicitatieprocedure van piloten zijn enorm uitvoerig. Alleen de eerste ronde bestaat al uit 3 dagen volop testen en interviews afleggen.
Het lijkt me toch aannemelijk dat er op een gegeven ogenblik een doktersverklaring moet worden overhandigd.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Redactie Frontpage maandag 30 maart 2015 @ 15:54:09 #59
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151191999
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:52 schreef loveli het volgende:

[..]

Op een ziekbriefje staat hoeveel dagen je iet kunt werken wegens ziek. Niet wat je hebt, het is geen doktersverklaring met diagnose of andere medische info.

In dit geval stond op het briefje dat hij van 19 tot 26 maart niet kon werken.
Oke, precies wat ik al verwachtte.

Dan heeft zijn werkgever eerder (toen hij zijn opleiding onderbrak voor opname) waarschijnlijk de reden ook niet geweten. Tenzij hij dat zelf expliciet kenbaar heeft gemaakt. Dan blijf ik bij mijn standpunt dat Lufthansa naar alle waarschijnlijkheid niet laakbaar gehandeld heeft.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage maandag 30 maart 2015 @ 15:55:39 #60
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151192051
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:53 schreef eight het volgende:

[..]

De sollicitatieprocedure van piloten zijn enorm uitvoerig. Alleen de eerste ronde bestaat al uit 3 dagen volop testen en interviews afleggen.
Het lijkt me toch aannemelijk dat er op een gegeven ogenblik een doktersverklaring moet worden overhandigd.
Ja, maar in een doktersverklaring staat niet wat iemand heeft. Daarnaast kan een HA best gefopt worden mocht het over depressie gaan. Een intelligent persoon kan ook gemakkelijk zo'n test neppen bij een psycholoog.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151192106
quote:
Rampplek is 'hel op aarde'

De 42-jarige Duitse reddingswerker Gregory L. was als een van de eersten aanwezig op de rampplek in de Franse Alpen, vlak na de crash van het vliegtuig van Germanwings. Wat hij daar aantrof, wenst hij niemand toe. Tegenover Bild doet de Duitser zijn verhaal:''Dit is de hel op aarde."

"Overal vinden we lichaamsdelen en kleding. Het is bijna niet voor te stellen dat hier 150 lichamen liggen. Op sommige plaatsen liggen lichamen die minder zwaar toegetakeld zijn, maar dat is vooral op de hoger gelegen gebieden. Niemand is nog herkenbaar. Dat maakt het voor mij heel zwaar", vertelt de reddingswerker, die zijn baan omschrijft als 'pure horror'.

Hij zegt dat hij zich nooit had kunnen voorbereiden op het werk op de rampplek. "Het is moeilijk. De hele berg ruikt naar kerosine. Na enkele uren krijg je enorme hoofdpijn en word je duizelig.'' Samen met zijn collega's blijft hij de komende dagen zoeken naar de tweede zwarte doos.

Het Franse Openbaar Ministerie maakte zondag bekend dat van 78 personen DNA-resten zijn gevonden. Om deze personen te identificeren, zal het DNA worden vergeleken met DNA-stalen van de familieleden van de slachtoffers. Alle gevonden menselijke resten gaan naar een laboratorium in Seyne-les-Alpes. bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)hel_op_aarde___.html
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151192155
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:54 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dan blijf ik bij mijn standpunt dat Lufthansa naar alle waarschijnlijkheid niet laakbaar gehandeld heeft.
Dat wordt nog interessant. Als het niet te voorkomen is geweest, dan kunnen maatschappijen hun klanten dus niet garanderen dat hun piloten niet totaalwappie en suicidaal zijn. Geen maatschappij die zich dat stigma door Lufthansa zal laten opspelden.
pi_151192239
http://www.sott.net/artic(...)h-Not-the-full-story

Deze al voorbij gekomen?
Kan een expert de betrouwbaarheid van dit beoordelen? Zo zegt men dat je geen adem kan horen via de CVR in een A320.. Klopt dat?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_151192247
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:58 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dat wordt nog interessant. Als het niet te voorkomen is geweest, dan kunnen maatschappijen hun klanten dus niet garanderen dat hun piloten niet totaalwappie en suicidaal zijn.
Kunnen ze ook niet *O*

Met fMRI, EEG, PET etc kun je vast al meer zeggen over iemand geestesgesteldheid. Of door iemands slaappatroon en internetgebruik te monitoren.
Maar privacy en mensenrechten enzo :s)
pi_151192269
quote:
15s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:56 schreef eight het volgende:

[..]

Tja, wat had ie anders verwacht eigenlijk? Dat heb je op een crash site.
  Vis een optie? maandag 30 maart 2015 @ 16:01:40 #66
70532 loveli
N
pi_151192282
Niets is 100% zeker. Lufthansa heeft met de kennis die ze hadden geprobeerd om alles zo veilig mogelijk te maken. Met deze nieuwe kennis zullen ze weer procedures en regels aanpassen, waardoor het weer veiliger wordt. Maar de 100% haal je nooit.
crap in = crap out
pi_151192352
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:55 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ja, maar in een doktersverklaring staat niet wat iemand heeft. Daarnaast kan een HA best gefopt worden mocht het over depressie gaan. Een intelligent persoon kan ook gemakkelijk zo'n test neppen bij een psycholoog.
Toch klopt er iets niet. Ik geloof niet dat het begintraject zo is opgezet dat dit soort zaken gemakkelijk te camoufleren zijn. Alle procedures in de luchtvaart worden ontzettend gedetailleerd vastgelegd waarbij niets aan het toeval wordt overgelaten. Dat rijmt niet.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Redactie Frontpage maandag 30 maart 2015 @ 16:03:55 #68
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151192361
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:58 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dat wordt nog interessant. Als het niet te voorkomen is geweest, dan kunnen maatschappijen hun klanten dus niet garanderen dat hun piloten niet totaalwappie en suicidaal zijn. Geen maatschappij die zich dat stigma door Lufthansa zal laten opspelden.
Ik ga er vanuit dat er iets gaat veranderen in de procedures. Ook aangezien je niet depressief hoeft te zijn op het moment dat ze je aannemen, maar dat dat ook later kan gebeuren.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151192409
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:03 schreef eight het volgende:

[..]

Toch klopt er iets niet. Ik geloof niet dat het begintraject zo is opgezet dat dit soort zaken gemakkelijk te camoufleren zijn. Alle procedures in de luchtvaart worden ontzettend gedetailleerd vastgelegd waarbij niets aan het toeval wordt overgelaten. Dat rijmt niet.
Juist als je het allemaal vastlegt in protocollen en tests kan een intelligent persoon die tests neppen. *O*
pi_151192415
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:58 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dat wordt nog interessant. Als het niet te voorkomen is geweest, dan kunnen maatschappijen hun klanten dus niet garanderen dat hun piloten niet totaalwappie en suicidaal zijn. Geen maatschappij die zich dat stigma door Lufthansa zal laten opspelden.
Dit dus.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151192538
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:04 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Juist als je het allemaal vastlegt in protocollen en tests kan een intelligent persoon die tests neppen. *O*
Alleen als een intelligent persoon hiervoor nooit onder behandeling is geweest. Dat is nu niet het geval. De informatie was ergens beschikbaar, de vraag is alleen waarom hier niets mee gedaan is.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151192575
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:00 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Kunnen ze ook niet *O*

Met fMRI, EEG, PET etc kun je vast al meer zeggen over iemand geestesgesteldheid. Of door iemands slaappatroon en internetgebruik te monitoren.
Maar privacy en mensenrechten enzo :s)
Suicidemans gaat gelijk krijgen: het systeem zal veranderen.
pi_151192590
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:08 schreef eight het volgende:

Alleen als een intelligent persoon hiervoor nooit onder behandeling is geweest. Dat is nu niet het geval. De informatie was ergens beschikbaar, de vraag is alleen waarom hier niets mee gedaan is.
Die info was 'ergens beschikbaar'? Ik zou niet weten hoe mijn werkgever aan eventuele psychiatrische info van mij van 5 jaar geleden zou moeten komen. De ene kant heeft beroepsgeheim en ik kan overal nvt invullen bij vragen over depressie etc.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151192620
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:09 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Suicidemans gaat gelijk krijgen: het systeem zal veranderen.
Nee. Mensenrechten en zulks.
  maandag 30 maart 2015 @ 16:11:24 #75
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_151192643
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:10 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Nee. Mensenrechten en zulks.
Passagiers hebben ook mensenrechten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')