misschien omdat de balken daar eindigen?quote:Op maandag 30 maart 2015 00:08 schreef DarkE het volgende:
Hoe kom je tot de conclusie dat het toch een draagmuur is?
Topadvies dit. Lekker ook als je later eventueel de verzekering wilt inschakelen omdat de boel toch verzakt. Dat je dan niet meer kunt aantonen dat een professionele aaannemer werkzaamheden aan de constructie heeft verricht.quote:Op maandag 30 maart 2015 08:12 schreef derLudolf het volgende:
Geen vergunning aanvragen als het volgens de tekening geen dragende muur. En laat het zwart doen of andere werkzaamheden op de bon: dan valt er volgens mij niets te bewijzen.
Dat moeten we nog zien.quote:Op maandag 30 maart 2015 07:43 schreef lipje het volgende:
[..]
misschien omdat de balken daar eindigen?
quote:
daaromquote:Op zondag 29 maart 2015 23:23 schreef Agronoom2 het volgende:
Gewoon H balk links, H-balk rechts en latei erop. En het is een dragende muur voor sommige balken die erop rusten.
Als twee muren van je halletje draagmuren zijn, dan zijn de balkjes wel heel kort.quote:
Of mijn huis heel erg grootquote:Op maandag 30 maart 2015 20:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als twee muren van je halletje draagmuren zijn, dan zijn de balkjes wel heel kort.
Zodra ik met daglicht thuis ben. Om het plafond te slopen heb ik natuurlijk eerst de verlichting verwijderdquote:
Ik ga het wit laten doen, al was het maar ivm bouwdepot... Maar dat wil niet zeggen dat ik een papieren-overkill wil. Ik heb nu ook keurige bouwtekeningen uit 1958 die helaas niet kloppen.quote:Op maandag 30 maart 2015 08:50 schreef emil23 het volgende:
[..]
Topadvies dit. Lekker ook als je later eventueel de verzekering wilt inschakelen omdat de boel toch verzakt. Dat je dan niet meer kunt aantonen dat een professionele aaannemer werkzaamheden aan de constructie heeft verricht.
TS, ik zou gewoon een aannemer in de arm nemen als je twijfelt, ook al is het alleen voor het advies. Weet je te achterhalen wie de woning oorspronkelijk heeft gebouwd? Misschien kun je een kopie van de constructietekeningen krijgen
Is dat een erkend onderscheid?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:56 schreef lipje het volgende:
... niet dragend, maar wel ondersteunend ...
Dit is geen draagmuur (loopt niet verder omhoog, naar bv de nok) maar een ondersteunde muur (hij ondersteund de balken).quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:51 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Voor de mensen die een draagmuur willen herkennen:
[ afbeelding ]
Oftewel: balk steunt op muur
kan je geen raveel timmeren?of houden je zijbalken dat niet?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:39 schreef Agronoom2 het volgende:
Bij die bejaarden niet of bij mijn muur niet?![]()
Zonder gekheid: Dank. Dan lijkt mij: Geen dragende muur, geen vergunning nodig. Ik zal wel een latei moeten gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |