nou nou nouquote:Op maandag 30 maart 2015 18:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]x 1003,14
Ga jij dan maar eens snel de diameter van je anus uitrekenen
Wel als pi oneindig is.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
nou nou nou
dat lijkt me echt lastig om te doen
quote:Op maandag 30 maart 2015 19:54 schreef bamibij het volgende:
3 pagina's discussie over een hersenspinsel -edit-
hoe dan?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:08 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nee, en dat kun je zelf simpel narekenen.
Wel, leg me dan ten minste uit bij welke toepassingen het WEL van belang is om meer decimalen te gebruiken. Bij alle toepassingen die ik ken wordt er niet moeilijk over gedaan om pi = 3,14 te nemen, net als g = 10 m/s^2 bijvoorbeeld.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij had het over 3,14Dat is veel minder nauwkeurig dan 22/7, laat staan "maar" 38 decimalen
3,14 wijkt een half procent af van pi. Als het ISS de omtrek van zijn baan zou berekenen met een half procent afwijking stort het ding op aarde.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, leg me dan ten minste uit bij welke toepassingen het WEL van belang is om meer decimalen te gebruiken. Bij alle toepassingen die ik ken wordt er niet moeilijk over gedaan om pi = 3,14 te nemen, net als g = 10 m/s^2 bijvoorbeeld.
Dit is wel echt raar. Ik ben gaan lezen en daar wordt het niet minder raar van.quote:
Het is een afwijking van 0,05%.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
3,14 wijkt een half procent af van pi. Als het ISS de omtrek van zijn baan zou berekenen met een half procent afwijking stort het ding op aarde.
Zo lastig is het toch niet om te geloven dat er berekeningen zijn die meer nauwkeurigheid vereisen dan pi=3,1, g=10ms² en c=300.000.000 m/s?
Oh, je hebt gelijk.quote:Op maandag 30 maart 2015 23:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is een afwijking van 0,05%.
(3,14159265358979 - 3,14) / 3,14 * 100% = 0,05%.
Als het nog niet is geëindigd in een berekening hoe weet je dan dat er niet toch een punt komt dat het wel stopt?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:08 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nee, en dat kun je zelf simpel narekenen.
Omdat je aan kunt tonen dat pi irrationaal is en dus een oneindige breuk is, ondanks dat je niet alle getallen kunt noemen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 00:10 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Als het nog niet is geëindigd in een berekening hoe weet je dan dat er niet toch een punt komt dat het wel stopt?
Ben je toevallig civiel ingenieur?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, leg me dan ten minste uit bij welke toepassingen het WEL van belang is om meer decimalen te gebruiken. Bij alle toepassingen die ik ken wordt er niet moeilijk over gedaan om pi = 3,14 te nemen, net als g = 10 m/s^2 bijvoorbeeld.
Het is een leuk plaatje, maar het enige dat het bewijst is π < 4. Dat de limiet van de curve een cirkel is zegt immers nog niets over de limiet van de lengte van de curve. Het verschil in booglengte (die afhankelijk is van de afgeleide van de serie) blijft constant (de afgeleides van de serie convergeren niet). In het algemeen is het niet zo dat f(lim Si) = lim f(Si).quote:Op maandag 30 maart 2015 23:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is wel echt raar. Ik ben gaan lezen en daar wordt het niet minder raar van.
De omtrek van het vierkant is inderdaad vier. Als je de hoekjes naar binnen vouwt wordt dat inderdaad niet minder. Zelfs niet als je dat heel erg vaak doet. Maar de limiet (dus bij een oneindig aantal hoekjes) is een perfecte cirkel met een omtrek van π.
Mijn hoofd doet pijn.
Dankzij het eerder genoemde bewijs dat π irrationaal is.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 00:10 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Als het nog niet is geëindigd in een berekening hoe weet je dan dat er niet toch een punt komt dat het wel stopt?
Ik heb er een bachelor in ja, master in watermanagementquote:Op dinsdag 31 maart 2015 00:20 schreef Chrysippus het volgende:
[..]
Ben je toevallig civiel ingenieur?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |