abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151165230
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:36 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nou, ik heb eens een heel ernstige netvliesontsteking gehad, en ja, dan kom je terecht bij de neuroloog. Maar met een heel ernstige netvliesontsteking kun je weinig meer, hoor! Dan ben je echt uitgeschakeld.
Er staat netvliesLOSLATING, dat is werk voor de oogarts met een laser
pi_151165232
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:37 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Kolere, wat jij allemaal niet hebt gehad zeg. Jij bent in vele topics best wel een ervaringsdeskundige.
No fun :(
pi_151165234
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:51 schreef Loekie1 het volgende:
In Amerika hebben criminologen meegedacht, niet alleen luchtvaartmensen zoals hier die 'ervan uitgaan dat piloten betrouwbaar zijn' (zie de piloten die bij DWDD waren en Baksteen bij Pauw).
Criminologen denken wat er kan gebeuren en terwijl hier wordt gedacht: het gebeurt niet en als het gebeurt, zien we wel weer.
Dus Amerika heeft twee man in de cockpit en Amerika laat net afgezwaaide vliegers niet direct een airbus besturen.
Dat is ook de enige manier waarmee je enige kans hebt om idioten eruit te pikken vóórdat ze hun zieke plannetjes gaan uitvoeren met heel veel mensen aan boord, want die pik je er niet uit met een psychologische test.
Interessant, ik ben zelf criminoloog. Ik ben echter van mening dat sommige gebeurtenissen niet te voorkomen zijn. Al vind ik het niet verkeerd vanuit verschillende perspectieven naar de luchtvaart te kijken.
Dat zou jij wel willen weten.
pi_151165307
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:38 schreef computergirl het volgende:

[..]

Er staat netvliesLOSLATING, dat is werk voor de oogarts met een laser
Ja, maar hij liep bij de neuroloog.
pi_151165350
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:40 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja, maar hij liep bij de neuroloog.
Diepe zucht.
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bij een netvliesloslating ga je niet naar de neuroloog, en het is ook te fixen mits je er op tijd bij bent
pi_151165393
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:41 schreef computergirl het volgende:

[..]

Diepe zucht.

[..]

Daar kun je wel diep om zuchten, maar dat is wat bekend is: Hij was onder behandeling bij de neuroloog, en niet bij de oogarts.
pi_151165439
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:38 schreef Roguee het volgende:

[..]

Interessant, ik ben zelf criminoloog. Ik ben echter van mening dat sommige gebeurtenissen niet te voorkomen zijn.
Ik ben het met jou eens.
pi_151165444
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:42 schreef Tayu het volgende:

[..]

Daar kun je wel diep om zuchten, maar dat is wat bekend is: Hij was onder behandeling bij de neuroloog, en niet bij de oogarts.
Ik las ergens dat hij ook een oogkliniek had bezocht. Maar niet bekend is of hij daadwerkelijk daarvoor is behandeld.
  zondag 29 maart 2015 @ 19:44:07 #159
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_151165451
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:41 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Nee, is mij niet duidelijk. Leugentje om bestwil? Voor wie? En waarom?
Geruststellen? Wat heb jij er als nabestaande aan om bevestigt te krijgen dat je geliefde(n) doodsangsten hebben uitgestaan? Dat besef je zelf ook wel maar je wil het uiteindelijk niet horen.
pi_151165495
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:42 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch zelf al? 8)7 8)7 8)7 8)7Dat is overigens gaan bewijs voor een netvliesontsteking, alleen o dat jij die gehad hebt 8)7
pi_151165548
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:43 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ik las ergens dat hij ook een oogkliniek had bezocht. Maar niet bekend is of hij daadwerkelijk daarvoor is behandeld.
"Copiloot Andreas Lubitz stond al langer onder behandeling van een psychiater en neuroloog.."

http://www.metronieuws.nl(...)eling-van-psychiater

Er zijn vast nog veel meer quotes hierover te vinden.
pi_151165636
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:45 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch zelf al? 8)7 8)7 8)7 8)7Dat is overigens gaan bewijs voor een netvliesontsteking, alleen o dat jij die gehad hebt 8)7
Nee die oogarts die jij er hier ter plekke zelf bij verzint is dat zeker wel? :)

Er is helemaal niets bekend gemaakt over netvliesontsteking of netvliesontbinding. Alleen maar dat hij oogproblemen had en een neuroloog bezocht (afgezien van problemen met depressie in het verleden).
pi_151165639
Eigenlijk maakt het toch ook niet meer uit ook al was het de piloot gelukt om terug in de cockpit te komen, hij zou het vliegtuig nooit meer tijdig over de berg hebben kunnen trekken.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_151165687
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:46 schreef Tayu het volgende:

[..]

"Copiloot Andreas Lubitz stond al langer onder behandeling van een psychiater en neuroloog.."

http://www.metronieuws.nl(...)eling-van-psychiater

Er zijn vast nog veel meer quotes hierover te vinden.
Dat van de netvliesloslating had ik hier hier vandaan: http://www.elsevier.nl/Bu(...)n-met-ogen-1737502W/

Ik weet niet of netvliesloslating een psychosomatische uitvloeisel kan zijn of puur een fysieke oorzaak kan hebben.
pi_151165718
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:48 schreef TLC het volgende:
Eigenlijk maakt het toch ook niet meer uit ook al was het de piloot gelukt om terug in de cockpit te komen, hij zou het vliegtuig nooit meer tijdig over de berg hebben kunnen trekken.
Ik denk dat het voor de nabestaanden heel veel uitmaakt om te weten wat er nu precies is gebeurd. Dat helpt bij het verwerken.

En voor een werkgever zal het waarschijnlijk ook belangrijk zijn, om dit in de toekomst te kunnen voorkomen.
pi_151165836
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:21 schreef Webschip het volgende:
Wordt FADEC nog in Airbussen gebruikt?
Tegenwoordig heeft in principe elke moderne turbinemotor FADEC :)
De A320 is daar geen uitzondering op.

[ Bericht 0% gewijzigd door NewHorizon op 29-03-2015 20:00:17 ]
pi_151165904
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:48 schreef TLC het volgende:
Dat zou in dit geval juist alles hebben kunnen uitmaken. De daling duurde nl 8 minuten voordat de crash plaatsvond. De daalvlucht werd vrijwel direct door de co-piloot ingezet, nadat de kruishoogte was bereikt. De gezagvoerder wist vrijwel zeker vrijwel direct dat er iets niet goed ging tijdens het toiletbezoek...

Als de piloot de juiste code van de deur wist in te toetsen, en de co-piloot had niet op de vergrendelknop van de deur gedrukt, dan was de afloop waarschijnlijk heel anders geweest...Immers de gezagvoerder had dan tijd genoeg gehad om in te grijpen. (ik meen dat deur na ongeveer 1 minuut na de juiste code wordt ontgrendeld).
pi_151165932
quote:
7s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:50 schreef Webschip het volgende:

[..]

Dat van de netvliesloslating had ik hier hier vandaan: http://www.elsevier.nl/Bu(...)n-met-ogen-1737502W/

Ik weet niet of netvliesloslating een psychosomatische uitvloeisel kan zijn of puur een fysieke oorzaak kan hebben.
Netvlieslostating is niet psychosomatisch. Dat is puur lichamelijk.

Wow, die man heeft het beslist zwaar gehad met veel dingen. Jammer, dat niemand op de één of andere manier hem heeft kunnen helpen.
pi_151166124
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:56 schreef Tayu het volgende:

[..]

Netvlieslostating is niet psychosomatisch. Dat is puur lichamelijk.

Wow, die man heeft het beslist zwaar gehad met veel dingen. Jammer, dat niemand op de één of andere manier hem heeft kunnen helpen.
Het lijkt me ook dat netvliesloslating puur lichamelijk is.

Naast de psychische kwetsbaarheid had hij dus ook lichamelijke tegenslag; hij zag waarschijnlijk zijn toekomst als piloot in gevaar komen. Iets wat zijn lust en zijn leven was. Zijn relatie liep op de klippen. Had eerder al een burn-out gehad en zware depressies.

Er zal wel iets in hem geknapt hebben, het zal wel alles bij elkaar geweest zijn. Emmertje-druppeltje. . :{
pi_151166248
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:53 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Tegenwoordig heeft in principe elke moderne turbinemotor FADEC :)
De A320 is daar geen uitzondering op.
Ik dacht dat het systeem door Airbus was ontwikkeld. Maar ongetwijfeld zal de concurrentie ook dergelijke systemen toepassen.

Maar kan de piloot ten alle tijden FADAC overrulen?
pi_151166256
Wat ik echter niet begrijp hij kon ook volgens mij van zijn vliegvereniging het vliegtuigje genomen hebben en dan alleen tegen een berg opvliegen toch?
Waarom neemt iemand dan zoveel mensen mee de dood in?
pi_151166259
Het verbaast me overigens dat de opname van de cockpit-voicerecorder is gelekt.. iemand is zijn boekje te buiten gegaan. En de informatie over de oogkwaal had ons eigenlijk ook niet mogen bereiken.. aangezien het medische geheim zich uitstrekt tot na het overlijden van de patiënt.
pi_151166299
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:00 schreef Webschip het volgende:

[..]

Het lijkt me ook dat netvliesloslating puur lichamelijk is.

Naast de psychische kwetsbaarheid had hij dus ook lichamelijke tegenslag; hij zag waarschijnlijk zijn toekomst als piloot in gevaar komen. Iets wat zijn lust en zijn leven was. Zijn relatie liep op de klippen. Had eerder al een burn-out gehad en zware depressies.

Er zal wel iets in hem geknapt hebben, het zal wel alles bij elkaar geweest zijn. Emmertje-druppeltje. . :{
Dat vermoed ik ook. Zijn ex schijnt ook nog zwanger te zijn van hem, las ik vanavond. Alles bij elkaar, is dat wel erg veel.

Ik vind het overigens geen excuus.
pi_151166369
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:03 schreef john2406 het volgende:

Waarom neemt iemand dan zoveel mensen mee de dood in?
Boos op de maatschappij.. een of andere narcistische stoornis.. is allemaal al eens voorbij gekomen hier. Hij is niet de eerste die anderen meeneemt in zijn zelfgekozen einde
pi_151166405
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:04 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat vermoed ik ook. Zijn ex schijnt ook nog zwanger te zijn van hem, las ik vanavond. Alles bij elkaar, is dat wel erg veel.

Ik vind het overigens geen excuus.
Sorry voor mijn disrespect: maar het eerste wat me door mijn hoofd schiet nou is die reklame het zijn er drie! LOL.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')