Goedeavond Fok!kers,
zoals sommige ingewijden weten, ben ik regelmatig bij onze veel gezelligere Zuiderbuurtjes te vinden, in Antwerpen. En hoewel er in Antwerpen ook veel Vlamingen wonen, wonen er ook heel veel negers. Dan hebben we het niet over onze vrolijke mede-Nederlanders aan de andere kant van de Atlantische oceaan waar Zwarte Piet overduidelijk op is gebaseerd, maar over de echte, rechtstreeks uit de donkere jungles en van uitgestrekte steppes van Afrika op zoek naar geluk of een veilig thuis.
Vaak kwam ik ze dan tegen in de trein, heel vaak hardop pratend in een voor mij onbekende taal. Zoals ieder normaal mens liep ik er dan ook met een grote boog omheen en weigerde ik er naast te zitten, je gaat namelijk ook niet naast een of andere blanke weirdo zitten die wartaal in zichzelf bezigt. Dit vreemde vooroordeel dat in het openbaar luid op sprekende negers altijd in zichzelf zaten te brabbelen kwam voort uit mijn ervaring met de enige neger uit mijn geboortedorp: een Afrikaan met PTSS die regelmatig al hinkend door het dorp in zichzelf zat te schreeuwen en wartaal bezigde tegen zijn dorpsgenoten. Kortom, ik wist niet anders.
Toen ik me over deze foutieve beeldvorming had weten te zetten kon er niets anders zijn dat deze mensen niet in zichzelf praatten maar in contact stonden met anderen die dezelfde taal spraken als zij! Telepathie, het kon niet anders gezien geen van de luidsprekers die ik tot dan toe was tegengekomen een telefoon tegen het oor had gedrukt. Maar vandaag verraadde een onoplettende vrouw het collectieve geheim van de telepathische zwarte medemens. Een klein wit lijntje zorgde voor een opvallende contrast wat leidde naar de oorzaak van mijn vragen: een mobiele telefoon.
Wie had het kunnen denken. Een echte Afrikaan herken je dus niet aan zijn/haar huidskleur, maar aan hun handsfree gebel, zonder dat ze hun handen voor enige andere arbeid gebruiken.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2015 23:44:40 ]