Bedoel je de deal van SOS Solutions? De twee snes controllers zijn niet echt topkwaliteit dus daar moet je niet op blindstaren. Daarnaast heb ik de install verwijderd van hun. En je kunt niet Kodi erbij zetten. Dan moet je toch iets dieper in de code duiken. Of een kant en klaar duo pakket zoals Recalbox. Maar dat is allemaal niet zo plug en play dus daar ben je sowieso een paar dagen zoet mee met knutselenquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:20 schreef PBateman1978 het volgende:
Is het dus mogelijk om Retropie/Emulation Station EN Kodi te draaien op 1 Pi?
Want ik heb nu een mooie aanbieding voor een Pi 2 gevonden waarbij alle emulators al zijn geinstalleerd en ik ook nog eens 2 SNES controllers erbij krijg maar vroeg me af of ik dan ook nog wel bv. Kodi kan installeren en gebruiken of wordt dat dan teveel?
Klopt ja! leek me wel een handig starterpakket.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:42 schreef chansadres het volgende:
[..]
Bedoel je de deal van SOS Solutions? De twee snes controllers zijn niet echt topkwaliteit dus daar moet je niet op blindstaren. Daarnaast heb ik de install verwijderd van hun. En je kunt niet Kodi erbij zetten. Dan moet je toch iets dieper in de code duiken. Of een kant en klaar duo pakket zoals Recalbox. Maar dat is allemaal niet zo plug en play dus daar ben je sowieso een paar dagen zoet mee met knutselen
Dan zou ik iets anders zoeken. Dit systeem is trial and error. Bij het instellen is het ding vaak corrupt gegaan. En dan begin je weer van voor af aan. Ik heb het apparaatje nu enkele weken en hij is pas een weekje zoals ik het wil. Vooral in RetroPi moet je vaak in de code zitten om dingen aan de praat te krijgen. Dus als je click and play wilt, is het een no go. Wil je een leuk project waar je nooit klaar zal zijn met aanpassingen in linux invoeren, dan kan je het proberen. Ik zag iemand die Kodi had samengevoegd met RetroPi maar dat is een hele klus. En dan moet je toch met een lege sd kaart beginnen. Maar ja, elk project met Raspberry is een hobbyproject.quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:23 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Klopt ja! leek me wel een handig starterpakket.
Mijn ideale setup is een Pi 2 waarmee ik retrogames kan spelen via emulators en daarnaast het ding als mediacenter kan gebruiken. Zonder al teveel ingewikkeld voorwerk.
Gewoon twee SD kaartjes gebruiken?quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:23 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Klopt ja! leek me wel een handig starterpakket.
Mijn ideale setup is een Pi 2 waarmee ik retrogames kan spelen via emulators en daarnaast het ding als mediacenter kan gebruiken. Zonder al teveel ingewikkeld voorwerk.
PS1 op de RaspPi.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:31 schreef MAHL het volgende:
Iemand hier die FFVII op Retropie aan de praat heeft gekregen? Op de ROM die ik heb gedownload (3 CDs) blijft hij steken op 'please insert CD 1'.
En ja, ik heb het origineel via Steam gekocht, dus lijkt me dat dit legaal is
Schijnt het wel te moeten doen, maar heb je niet zo veel aan als je de game niet kunt laden... N64 doen alleen enkele games het.quote:
Het is overigens geen volwaardige Windows 10 Desktop, maar gewoon een manier om remote te verbinden met je Pi via PowerShell. En dat je zo wat dingetjes remote kunt aansturen. Op zich logisch, maar toch bij 'windows 10 for Raspberry Pi', verwachtte ik wel ietsje meer eigenlijkquote:Op donderdag 30 april 2015 09:25 schreef bondage het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)berry-pi-2-vrij.html
Downloaden kan hier: http://ms-iot.github.io/content/Downloads.htm
Binnenkort even proberen.
En daar heb je dan een OS van 8GB voor nodigquote:Op donderdag 30 april 2015 13:16 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Het is overigens geen volwaardige Windows 10 Desktop, maar gewoon een manier om remote te verbinden met je Pi via PowerShell. En dat je zo wat dingetjes remote kunt aansturen. Op zich logisch, maar toch bij 'windows 10 for Raspberry Pi', verwachtte ik wel ietsje meer eigenlijk
Ik zie de meerwaarde ten opzichte van linux hier ook niet zo heel erg. Juist dat ik een Windows10 PowerShell nodig zou zijn eigenlijk alleen een nadeel zijn.quote:Op donderdag 30 april 2015 13:18 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
En daar heb je dan een OS van 8GB voor nodig
quote:Op donderdag 30 april 2015 13:18 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
En daar heb je dan een OS van 8GB voor nodig
Ik kan helemaal niets downloaden daar.quote:Op donderdag 30 april 2015 09:25 schreef bondage het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)berry-pi-2-vrij.html
Downloaden kan hier: http://ms-iot.github.io/content/Downloads.htm
Binnenkort even proberen.
zelf een tijdje gedaan, maar bij mijn canon mp150 was het erg wisselvallend: soms printte hij vlekkeloos, soms weigerde hij volledig dienst tot ik de Pi volledig had gerebootquote:Op woensdag 6 mei 2015 10:33 schreef davedavy het volgende:
Zojuist van een Tweaker ook een Raspberry gekocht. Ik wil hem gaan gebruiken als print server. Veel goedkoper dan dat ik zo'n nieuwe printserver moet kopen(En dan net zo goed een nieuwe printer kon nemen)
Dat klinkt dan weer wat minderquote:Op woensdag 6 mei 2015 10:36 schreef mschol het volgende:
[..]
zelf een tijdje gedaan, maar bij mijn canon mp150 was het erg wisselvallend: soms printte hij vlekkeloos, soms weigerde hij volledig dienst tot ik de Pi volledig had gereboot
het kan zomaar aan mijn configuratie hebben gelegen hoorquote:Op woensdag 6 mei 2015 11:24 schreef davedavy het volgende:
[..]
Dat klinkt dan weer wat minderAchja, als het niet werkt heb ik nog tal van andere functies waarvoor ik hem kan gebruiken: wireless to ethernet bridge, IP cam recorder etc
Blijkt mijn printer niet compatiblequote:Op woensdag 6 mei 2015 10:33 schreef davedavy het volgende:
Zojuist van een Tweaker ook een Raspberry gekocht. Ik wil hem gaan gebruiken als print server. Veel goedkoper dan dat ik zo'n nieuwe printserver moet kopen(En dan net zo goed een nieuwe printer kon nemen)
Geen kodi maar om een indruk te krijgen:quote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:30 schreef Sinister-D- het volgende:
Vraagje aan diegene die geupgrade hebben van de B naar de 2B: hoe groot is het snelheids verschil effectief, als het uberhaupt al te merken zou zijn? Er wordt geadverteerd met 6x zo snel, maar ja, verkooppraatjes hè. En dan eventueel ervaringen met een Kodi-installatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |