abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154902215
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:55 schreef Houniet het volgende:
Helemaal mee eens. Maar mensen willen eerst de prijs zien, daarna de kwaliteit.
Bij www.btplayer.nl hebben ze wel een Raspberry Pi 2 met A-merk onderdelen. Bijvoorbeeld ook microsd kaartje die niet corrupt raken. Zij bieden de beste prijs/kwaliteit.
pi_154903776
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:51 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik weet niet of dingen als waze erg betrouwbaar zijn op fietspaden en kleine weggetjes. Ik neem aan dat je niet de snelweg op wil. Ik zou zelf gewoon een papieren kaart meenemen. Er staan overal bordjes en dan kijk je gewoon om de 10 dorpen even op de kaart welke je moet aanhouden. Je hebt dan ook beter voor ogen hoe je precies gaat. Als je op navigatie rijd en er zit een fout in het systeem ben je echt even bezig om uit te vogelen waar je precies bent en heen moet.

[ afbeelding ]

Zoiets maar dan natuurlijk met 1 compartiment. Met de achterkant vast lijmen op een plaatje hout/ metaal. Dan kun je het scherm in het deksel bevestigen. Is goed waterdicht en je kunt er nog bij als je ooit wil updaten of iets aan de hardware wil veranderen. Je hebt ze ook van echt stevig plastic met een soort pakking tussen het doosje en deksel. En ik heb ze ook gezien met een scharnier aan 1 kant. Dan kun je daar je monitor kabel langs laten lopen.
Ja maar ik mag helemaal niet op fietspaden rijden met dat ding.

Ik rij overal op de weg. Inderdaad niet op de snelweg maar wel over provinciale wegen. Alleen als er een echt heel breed fietspad is (asfalt, geen tegels), dan maak ik er een uitzondering voor. Maar eigenlijk is het niet de bedoeling.

Ik wil echt niet met een tupperware doosje op de bak rijden. Dat ziet er niet uit. Wil het ingebouwd hebben. Gewoon voor altijd, niets tijdelijks. Moet er uit zien alsof het er op hoort.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_154904294
http://m.ebay.com/sch/i.h(...)nclosure+transparent

Zo moeilijk is het allemaal niet hoor. Er is ook een Europese leverancier waar je die dingen van iets betrouwbaarder kwaliteit kunt kopen maar ik kom even niet op de naam...
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:53:17 #229
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_154908391
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 20:02 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ja maar ik mag helemaal niet op fietspaden rijden met dat ding.

Ik rij overal op de weg. Inderdaad niet op de snelweg maar wel over provinciale wegen. Alleen als er een echt heel breed fietspad is (asfalt, geen tegels), dan maak ik er een uitzondering voor. Maar eigenlijk is het niet de bedoeling.

Ik wil echt niet met een tupperware doosje op de bak rijden. Dat ziet er niet uit. Wil het ingebouwd hebben. Gewoon voor altijd, niets tijdelijks. Moet er uit zien alsof het er op hoort.
Dan zou je toch zelf een kistje moeten maken lijkt me. Maar dat kan toch niet zo moeilijk zijn?

Je kan natuurlijk ook een dubbele bodem kunnen maken van plexiglas in de bak.
En dan de grootste tv die ze hebben bij de mediamarkt daaronder plaatsen.
Dan kun je tenminste gelijk een flink stuk van de kaart zien :D

Maar je wil zoiets?

[ Bericht 4% gewijzigd door Fred op 05-08-2015 00:05:37 ]
pi_154908479
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 21:53 schreef borbit het volgende:

[..]

Dan zou je toch zelf een kistje moeten maken lijkt me. Maar dat kan toch niet zo moeilijk zijn?

Je kan natuurlijk ook een dubbele bodem kunnen maken van plexiglas in de bak. En dan de grootste tv die ze hebben bij de mediamarkt daaronder plaatsen. Dan kun je tenminste gelijk een flink stuk van de kaart zien :D

Maar je wil zoiets?
[ afbeelding ]
Een kistje maken is geen probleem, een waterdicht touchscreen is het probleem. Dat is wat ik wil. Zo iets als op je afbeelding bijvoorbeeld. Liefst goedkoop :)
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:59:10 #231
68091 borbit
pi_154908743
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 21:54 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Een kistje maken is geen probleem, een waterdicht touchscreen is het probleem. Dat is wat ik wil. Zo iets als op je afbeelding bijvoorbeeld. Liefst goedkoop :)
Ja maar een scherm is altijd waterdicht. Als je dat gewoon netjes in de behuizing kit ben je er toch? Zoiets als op de foto is een vrij goedkope oplossing maar buiten je budget begrijp ik. En is natuurlijkook niet touchscreen. Als je het onder de 15 euro wil houden moet je toch zelf knutselen ben ik bang.

[ Bericht 10% gewijzigd door Fred op 05-08-2015 00:06:24 ]
pi_154908902
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 21:59 schreef borbit het volgende:

[..]

Ja maar een scherm is altijd waterdicht. Als je dat gewoon netjes in de behuizing kit ben je er toch? Zoiets als op de foto is een vrij goedkope oplossing maar buiten je budget begrijp ik. En is natuurlijk ook niet touchscreen.
Als je het onder de 15 euro wil houden moet je toch zelf knutselen ben ik bang.
Ik heb nooit 15 euro gezegt maar de meeste oplossingen die ik tegenkom gaan snel over de 1000. Ik wil toch wel onder de 100 blijven als het kan.

Ik kan wel een RVS behuizing maken en het er in kitten, maar dat zal nooit zo goed werken als een kant en klaar oplossing. Het zal na een tijdje gaan oxideren, er zal toch water in komen en dat wil ik niet. Dan heb je vaak ook geen touchscreen.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:15:52 #233
68091 borbit
pi_154909702
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:02 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ik heb nooit 15 euro gezegt maar de meeste oplossingen die ik tegenkom gaan snel over de 1000. Ik wil toch wel onder de 100 blijven als het kan.

Ik kan wel een RVS behuizing maken en het er in kitten, maar dat zal nooit zo goed werken als een kant en klaar oplossing. Het zal na een tijdje gaan oxideren, er zal toch water in komen en dat wil ik niet. Dan heb je vaak ook geen touchscreen.
Hoef tniet erg heel duur te zijn denk ik hoor.

[ Bericht 14% gewijzigd door Fred op 05-08-2015 00:06:53 ]
pi_154909747
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:15 schreef borbit het volgende:

Hoeft niet erg heel duur te zijn denk ik hoor.
Ik ga niet op een cargobee rijden....

Maar terug naar de Pi. Iemand nog een tip voor een waterdicht relatief goedkoop touchscreen?

[ Bericht 20% gewijzigd door Fred op 05-08-2015 00:07:18 ]
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:23:30 #235
68091 borbit
pi_154910065
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:16 schreef Posergoth6667 het volgende:

Ik ga op een cargobee rijden....

Zoiets? http://www.alibaba.com/pr(...)_1663765609.html?s=p
Zou het niet mooier zijn als je een losse controller op je stuur hebt in plaats van een touchscreen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Fred op 05-08-2015 00:07:32 ]
pi_154910524
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:23 schreef borbit het volgende:

[..]

Zoiets? http://www.alibaba.com/pr(...)_1663765609.html?s=p
Zou het niet mooier zijn als je een losse controller op je stuur hebt in plaats van een touchscreen.
Haha goede :P

Misschien is dat wel wat, dat touchscreen.

Probleem met een losse controller is dat het lastig is om navigatie op die manier te bedienen. Ik wil ook mijn stuur zo veel mogelijk leeg houden (heb nu alleen een gaskabel die ik eigenlijk ook wel wil werken.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:48:48 #237
68091 borbit
pi_154911241
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:33 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Haha goede :P

Misschien is dat wel wat, een cargobee.

Probleem met een losse kaart is dat het lastig is om navigatie op die manier te onthouden. Ik wil ook mijn stuur zo veel mogelijk leeg houden (zodat ik het gele zeiltje kan blijven zien).
Maar waarom niet gewoon een kaart van papier? Je kan echt wel een paar uur rijden met 1 keer op de kaart kijken. Zeker op een brommert.

[ Bericht 7% gewijzigd door Fred op 05-08-2015 00:07:48 ]
pi_154911812
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:48 schreef borbit het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Maar waarom niet gewoon een kaart van papier? Je kan echt wel een paar uur rijden met 1 keer op de kaart kijken. Zeker op een brommert.
Een paar uur is van de ene naar de andere kant van Nederland. Ik onthoudt echt niet alle dorpen die ik dan tegen kom. Als ik morgen naar Calais wil rijden dan lukt dat wel zonder navigatie, naar Bremerhaven word toch iets lastiger.

Hoop toch volgend jaar nog een rondje engeland te doen of een rondje frankrijk. misschien elefantentreffen.

Valkenburg - Groningen op de bak is in mijn eentje een uurtje of 7 met navigatie (stoppen niet meegerekend). Zonder word het al snel 9 / 10 uur. Stoppen om de kaart te lezen, verkeerd rijden enzo.

[ Bericht 4% gewijzigd door Posergoth6667 op 04-08-2015 23:08:04 ]
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 23:08:33 #239
68091 borbit
pi_154912139
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 23:01 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Een paar uur is van de ene naar de andere kant van Nederland. Ik onthoudt echt niet alle dorpen die ik dan tegen kom. Als ik morgen naar Calais wil rijden dan lukt dat wel zonder navigatie, naar Bremerhaven word toch iets lastiger.

Hoop toch volgend jaar nog een rondje engeland te doen of een rondje frankrijk. misschien elefantentreffen.
Als je de route naar Calais al weet hoef je natuurlijk geen kaart te gebruiken. Maar als je dan naar Bremerhaven wil moet je gewoon voordat je weg gaat even op de kaart kijken. Maar goed ik kan je verder niet helpen dus ik heb liever dat je me nu met rust laat.
pi_154912216
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 23:08 schreef borbit het volgende:

[..]

Als je de route naar Calais al weet hoef je natuurlijk geen kaart te gebruiken. Maar als je dan naar Bremerhaven wil moet je gewoon voordat je weg gaat even op de kaart kijken.
Ik wil gewoon navigatie. Lijkt me simpel toch? Kaartlezen is niet mijn grote hobby, net als extra lang er over doen om een stuk papier te gaan zitten lezen en verkeerd te rijden. Ik wil een Pi inbouwen met een touchscreen zodat ik waze kan gebruiken. Verder lijkt dit mij een nutteloze discussie.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 23:11:24 #241
68091 borbit
pi_154912276
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 23:09 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ik wil gewoon navigatie. Lijkt me simpel toch? Kaartlezen is niet mijn grote hobby, net als extra lang er over doen om een stuk papier te gaan zitten lezen en verkeerd te rijden. Ik wil een Pi inbouwen met een touchscreen zodat ik waze kan gebruiken. Verder lijkt dit mij een nutteloze discussie.
Gewoon eentje bestelen bij alibabi. Ben je voor een paar tientjes klaar.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 00:08:27 #242
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154914386
Overbodige plaatjes en zulks opgeruimd.

En weer verder
So we just called him Fred
  donderdag 6 augustus 2015 @ 18:27:07 #243
68091 borbit
pi_154961244
Kun je een raspbery pi ook gewoon als desktop pc gebruiken? Zijn ze daar snel genoeg voor? Gaat gewoon om te internetten, mailen, beeld bewerken en dergelijke.
En heb je een speciaal OS nodig of kun je gewoon ubuntu gebruiken? Je zou het OS dan op een micro sd kaartje moeten zetten. En eventueel een usb-stick als extra opslag.
Kun je extra geheugen toevoegen?
  donderdag 6 augustus 2015 @ 18:49:09 #244
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_154961789
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 18:27 schreef borbit het volgende:
Kun je een raspbery pi ook gewoon als desktop pc gebruiken? Zijn ze daar snel genoeg voor? Gaat gewoon om te internetten, mailen, beeld bewerken en dergelijke.
En heb je een speciaal OS nodig of kun je gewoon ubuntu gebruiken? Je zou het OS dan op een micro sd kaartje moeten zetten. En eventueel een usb-stick als extra opslag.
daar heb je Raspbian voor.
Het kan, snel is anders, maar doet wat het moet doen ;)
Tadumtiedum.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 19:55:08 #245
68091 borbit
pi_154963518
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 18:49 schreef Djurres het volgende:

[..]

daar heb je Raspbian voor.
Het kan, snel is anders, maar doet wat het moet doen ;)
maar je kan niet gewoon een normale distro gebruiken? Is het snel genoeg voor moderne websites?
  donderdag 6 augustus 2015 @ 22:25:18 #246
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_154968041
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 19:55 schreef borbit het volgende:

[..]

maar je kan niet gewoon een normale distro gebruiken? Is het snel genoeg voor moderne websites?
Kan wel, maar RPI is daar te traag voor
Tadumtiedum.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 08:42:26 #247
327191 RobertNL
For your gear.
pi_154976094
quote:
Voor dat soort dingen ben je wellicht beter af met een Intel processor (atom) kosten tegenwoordig niet zo veel meer (75 euro).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_154977161
quote:
Het is werkbaar maar je moet er niet te veel van verwachten.

Niet alle distributies zijn voor de Raspberry Pi 2 processor geoptimaliseerd.
Je zou deze http://sjoerd.luon.net/posts/2015/02/debian-jessie-on-rpi2/ distributie kunnen proberen, maar deze bevat alleen het meest noodzakelijk. Vrijwel alle packages zul je nog zelf moeten installeren.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:58:37 #249
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_154977252
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 08:42 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Voor dat soort dingen ben je wellicht beter af met een Intel processor (atom) kosten tegenwoordig niet zo veel meer (75 euro).
Idd, voor een paar tientjes heb je een chinees bakkie met Windows 8.1 met bing, een quad core intel CPU en 2GB ram, intel graphics, 32GB flash etc. Tablet, mini-PC, kan allemaal.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_154977374
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Idd, voor een paar tientjes heb je een chinees bakkie met Windows 8.1 met bing, een quad core intel CPU en 2GB ram, intel graphics, 32GB flash etc. Tablet, mini-PC, kan allemaal.
Ben nog steeds op zoek naar een behoorlijke benchmark tussen de Atom (meestal Z35XX) en Cortex A7.
Die HDMI compute sticks van o.a. Intel en Lenovo zijn ook wel interessant.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')