1 2 3 4 | Tijd Hoogte-instelling Druk-instelling vanaf zeeniveau 09:30:52Z.386 MCP/FMC ALT: 38000 ft QNH: 1006.0 hPa 09:30:54Z.083 MCP/FMC ALT: 13008 ft QNH: 1006.0 hPa 09:30:55Z.397 MCP/FMC ALT: 96 ft QNH: 1006.0 hPa |
1 2 3 4 | Tijd Positie Hoogte 09:31:03Z.456 T,3c6618,43.143494,5.691429,38000,GWI18G 09:31:05Z.346 T,3c6618,43.147430,5.693984,37975,GWI18G 09:31:07Z.346 T,3c6618,43.151367,5.696539,37950,GWI18G |
Moest ik die dag niet twee keer naar de wc zijn geweest, was dit misschien niet gebeurdquote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:51 schreef Bluezz het volgende:
Ik zit ook nog met een vraag... misschien is ie hier al gesteld.
Maar wát als de gezagvoerder niet had moeten piesen?
nah dat denk ik dus niet dat hij m dan de hersenpan had ingeslagen. Dan had ie, denk ik, een vlucht gewacht. Of meerdere indien nodig.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:39 schreef Alentejana het volgende:
Dan had hij de piloot wel het hoofd ingeslagen. Dat hij naar de wc ging heeft het alleen makkelijker gemaakt.
Zou het?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:42 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Volgens mij ga je altijd voor de vlucht met je crew de vlucht doornemen of ergens afspreken.
Je zorgt dat hij 2 drankjes extra drinkt en Viola.
Denk het ergens niet. Dat soort geweld gebruiken past ook niet echt bij zijn fysiek (muizig kereltje) of persoonlijkheid als einzelganger.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:39 schreef Alentejana het volgende:
Dan had hij de piloot wel het hoofd ingeslagen. Dat hij naar de wc ging heeft het alleen makkelijker gemaakt.
Ik denk dat men zich 2 uur voor de vlucht ergens moet melden.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zou het?
Het zijn gewoon veredelde bussen hoor.
Ja, gaan ze even langs de weerkundigen, zetten ze het reisschema in elkaar, gaan ze naar het toestel en doen ze checklist, programmeren ze de flight manager...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:52 schreef RoodWitBlauw het volgende:
[..]
Ik denk dat men zich 2 uur voor de vlucht ergens moet melden.
Dus je hebt een verzamelpunt lijkt me. Misschien kan iemand hier meer over vertellen
Wij briefen altijd met de volledige cockpitbemanning. Het weer in de lucht doornemen, uitwijkvelden, (zijn ze open, zijn er beperkingen, wat is het weer en de weersverwachting op die velden) hoeveelheid brandstof die we meenemen, verwachten we problemen onderweg die extra brandstof gaan kosten (slecht weer op bestemming bijvoorbeeld), voldoen we aan de ETOPS eisen, zijn er nog bijzonderheden deze route of vlucht, etc etc. Neemt wel wat tijd in beslag.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:52 schreef RoodWitBlauw het volgende:
[..]
Ik denk dat men zich 2 uur voor de vlucht ergens moet melden.
Dus je hebt een verzamelpunt lijkt me. Misschien kan iemand hier meer over vertellen
Voor welke maatschappij vlieg jij dan?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:10 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Wij briefen altijd met de volledige cockpitbemanning. Het weer in de lucht doornemen, uitwijkvelden, (zijn ze open, zijn er beperkingen, wat is het weer en de weersverwachting op die velden) hoeveelheid brandstof die we meenemen, verwachten we problemen onderweg die extra brandstof gaan kosten (slecht weer op bestemming bijvoorbeeld), voldoen we aan de ETOPS eisen, zijn er nog bijzonderheden deze route of vlucht, etc etc. Neemt wel wat tijd in beslag.
En daarna op naar het toestel zelf, en dan ben je ook nog wel even bezig met opzetten.
Ze kwamen net uit Dusseldorf. Uurtje later vlogen ze alweer terug. Als de capitein op de heenweg was gaan plassen was het misschien toen al gebeurd.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:52 schreef RoodWitBlauw het volgende:
[..]
Ik denk dat men zich 2 uur voor de vlucht ergens moet melden.
Dus je hebt een verzamelpunt lijkt me. Misschien kan iemand hier meer over vertellen
Welke "briefjes"?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:19 schreef Lienekien het volgende:
Weet niet of dit al bekend was. De briefjes waren getekend door de psychiater bij wie de piloot onder behandeling was voor psychische problemen.
(NOS journaal)
Een grote blauwequote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:16 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Voor welke maatschappij vlieg jij dan?
Okee vraagjes:quote:
Om te beginnen, ik vlieg intercontinentaal. Maar veel dingen zijn wel gelijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee vraagjes:
1) vlieg je vaak met dezelfde collega?
2) vlieg je vaak dezelfde route?
3) vlieg je vaak in hetzelfde vliegtuig c.q. type vliegtuig?
Nou dan doet -ie gewoon een plaspil in het drankje van de piloot.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Denk het ergens niet. Dat soort geweld gebruiken past ook niet echt bij zijn fysiek (muizig kereltje) of persoonlijkheid als einzelganger.
Ervaar je dat er een stigma geldt voor mentale problemen? Als in, als je eenmalig een depressie hebt, en je zou dit aangeven, zou men dat tegen je houden? Zou je 3 jaar later nog steeds meer gewantrouwd worden? Etc.? Zouden er andere risicos verbonden zijn aan het toegeven van mentale problemen? Zouden ze je kunnen dwingen ergens op de grond te werken (ze kunnen je er niet om ontslaan lijkt me?).quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:38 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Om te beginnen, ik vlieg intercontinentaal. Maar veel dingen zijn wel gelijk.
Ik zie af en toe iemand met wie ik eerder heb gevlogen, maar het komt niet vaak voor. Meestal kom je ze ergens op een bestemming tegen
We hebben een stuk of 15 bestemmingen, en de routes die we nemen zijn vaak verschillend (denk aan wind, turbulentie, etc)
Als piloot in grote luchtvaart moet je opgeleid zijn voor een bepaald type (aangezien je geacht wordt de systemen te kennen, en dat verschilt nogal per type). Dat is dan ook het enige type dat je vliegt. Je kan je wel eens in de zoveel tijd laten omscholen naar andere types.
Ja, dat is dan ergens gek, ik zou buddies aan elkaar koppelen die goed op elkaar ingewerkt zijn, en dan op bepaalde routes en idd dan wel op bepaalde type toestellen. Maar goed, 15 verschillende routes is ook weer niet zo ontzettend veel na verloop van tijd.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:38 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Om te beginnen, ik vlieg intercontinentaal. Maar veel dingen zijn wel gelijk.
Ik zie af en toe iemand met wie ik eerder heb gevlogen, maar het komt niet vaak voor. Meestal kom je ze ergens op een bestemming tegen
We hebben een stuk of 15 bestemmingen, en de routes die we nemen zijn vaak verschillend (denk aan wind, turbulentie, etc)
Als piloot in grote luchtvaart moet je opgeleid zijn voor een bepaald type (aangezien je geacht wordt de systemen te kennen, en dat verschilt nogal per type). Dat is dan ook het enige type dat je vliegt. Je kan je wel eens in de zoveel tijd laten omscholen naar andere types.
Met z'n tweeën dus?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:10 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Wij briefen altijd met de volledige cockpitbemanning.
Ik neem aan dat je al die data gewoon aangeleverd krijgt en dat je alleen moet zorgen dat iedereen op de hoogte is? Of ben je zelf aan het uitzoeken, rekenen enz.?quote:Het weer in de lucht doornemen, uitwijkvelden, (zijn ze open, zijn er beperkingen, wat is het weer en de weersverwachting op die velden) hoeveelheid brandstof die we meenemen, verwachten we problemen onderweg die extra brandstof gaan kosten (slecht weer op bestemming bijvoorbeeld), voldoen we aan de ETOPS eisen, zijn er nog bijzonderheden deze route of vlucht, etc etc. Neemt wel wat tijd in beslag.
En daarna op naar het toestel zelf, en dan ben je ook nog wel even bezig met opzetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |