Zeker, makkelijk het volk slaaf maken van de overheidquote:
Juist niet volkomen krijgt veel meer vrijheid omdat ze financieel onafhankelijk wordenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:01 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Zeker, makkelijk het volk slaaf maken van de overheid
iedereenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:01 schreef Fok-it het volgende:
Zitten er geen enkele voorwaarden aan zo`n basisinkomen? Iedere burger van 18 jaar en ouder krijgt dat ongeacht opleiding enz enz?
Totdat de overheid de stekker eruit trekt of er wel voorwaarden voor gaan zettenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:02 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Juist niet volkomen krijgt veel meer vrijheid omdat ze financieel onafhankelijk worden
Nja, zoals Morta al zegt. Ik vind er ook meer vrijheid dan overheidsslaaf inzitten, het zal het werkloosheidcijfer echter niet heel goed doen denk ikquote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:07 schreef Insomnia_ het volgende:
Nee, gelukkig zal dit altijd bij een hype blijven.
Als de overheid de stekker uit eigendomsrechten trekt is het afgelopen met kapitalismequote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:02 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Totdat de overheid de stekker eruit trekt of er wel voorwaarden voor gaan zetten
Waarom?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nja, zoals Morta al zegt. Ik vind er ook meer vrijheid dan overheidsslaaf inzitten, het zal het werkloosheidcijfer echter niet heel goed doen denk ik
Of ze stoppen gewoon met gratis geld geven. Wat ze al jaren hadden moeten doen overigens. En laten mensen gewoon werken.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:08 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Als de overheid de stekker uit eigendomsrechten trekt is het afgelopen met kapitalisme
Omdat er genoeg mensen zijn die genoegen nemen met een basisinkomen en gewoon schijt hebbenquote:
In een totaal functionerend systeem misschien. Maar vertrouwen hebben in overheden is anno 2015 vrij naief.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nja, zoals Morta al zegt. Ik vind er ook meer vrijheid dan overheidsslaaf inzitten, het zal het werkloosheidcijfer echter niet heel goed doen denk ik
Dan is dat toch prima? Basisinkomen garandeert enkel bestaansminimum. Als mensen daar genoegen mee nemen Is dat hun keuzequote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Omdat er genoeg mensen zijn die genoegen nemen met een basisinkomen en gewoon schijt hebben
er zijn geen banenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:10 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Of ze stoppen gewoon met gratis geld geven. Wat ze al jaren hadden moeten doen overigens. En laten mensen gewoon werken.
Nee, want dan ga je tegen elk vrijemarkt principe in.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:12 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Dan is dat toch prima? Basisinkomen garandeert enkel bestaansminimum. Als mensen daar genoegen mee nemen Is dat hun keuze
Jawel hoor, je kan op moment alleen niet alles doen wat je leuk vind.quote:
Wat?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:12 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nee, want dan ga je tegen elk vrijemarkt principe in.
En daardoor zou je genoegen moeten kunnen nemen met een basisinkomen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 00:13 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Jawel hoor, je kan op moment alleen niet alles doen wat je leuk vind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |