Heb geen ervaring met psychoses maar vertoon je dan geen merkwaardig gedrag? Hij vertoonde geen eigenaardig gedrag als ik het goed begrepen heb.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:32 schreef Alentejana het volgende:
Ze weten zeker dat hij en niemand anders, handelingen heeft verricht die tot de crash hebben geleid.
[..]
Er is ook nog de mogelijkheid van een psychose. Dat hij dus bewust deed wat hij deed, alleen in zijn wereld die niet klopte met de werkelijkheid.
Nouja, een passagiersvliegtuig moedwillig de alphen in boren kan opgemerkt worden als merkwaardig.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Heb geen ervaring met psychoses maar vertoon je dan geen merkwaardig gedrag? Hij vertoonde geen eigenaardig gedrag als ik het goed begrepen heb.
Het doen van zulke uitspraken als gisteren heeft de nodige implicaties, waarom niet wachten tot hun vermoeden gestaafd wordt met feiten (datarecorder), vanwaar de haast het is bijna provocerend om het op zo'n manier mede te delen als gisteren gebeurde.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat 9-11 geen complot van de CIA is is ook nog niet zeker.. zo kan je overal wel over gaan twijfelen
Ik bedoel het gedrag voorafgaand aan zijn daad.. verwilderd uit je ogen kijken, vreemde uitspraken doen etc.. dat heb ik wel eens gezien bij iemand die schizofrenie heeft en mogelijk in een psychose zat.. maar iemand die uiterlijk volkomen kalm is en waar niets aan valt te zien.. kan die in een psychose zitten?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:37 schreef ems. het volgende:
[..]
Nouja, een passagiersvliegtuig moedwillig de alphen in boren kan opgemerkt worden als merkwaardig.
Die systemen zijn altijd meervoudig uitgevoerd... Zo ook de flight control computer.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:50 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Niks geen trol.
Airbus regelt veel electronica via de boardcomputer. Het zal niet de eerste keer zijn dat die boardcomputer faalt. En zou ook zomaar kunnen dat de opening van de deur en de autopiloot op hetzelfde circuit zitten.
Daar ben ik het zeker mee eens. Men had gewoon rustig een onderzoek kunnen doen en zich niet moeten laten beïnvloeden door de pers. Dat soort druk, daar zou de BEA gevoelloos voor moeten zijn. Maar goed, één of andere Fransoos heeft natuurlijk gelekt, dus werden ze min of meer gedwongen toch officieel te reageren.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:39 schreef Za het volgende:
[..]
Het doen van zulke uitspraken als gisteren heeft de nodige implicaties, waarom niet wachten tot hun vermoeden gestaafd wordt met feiten (datarecorder), vanwaar de haast het is bijna provocerend om het op zo'n manier mede te delen als gisteren gebeurde.
Zou het ook niet gewoon zo kunnen zijn dat ze er vrijwel 100% van overtuigd zijn? Kan me niet voorstellen dat ze zoiets naar buiten brengen als ze nog rekening houden met andere scenario's.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:42 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Daar ben ik het zeker mee eens. Men had gewoon rustig een onderzoek kunnen doen en zich niet moeten laten beïnvloeden door de pers. Dat soort druk, daar zou de BEA gevoelloos voor moeten zijn. Maar goed, één of andere Fransoos heeft natuurlijk gelekt, dus werden ze min of meer gedwongen toch officieel te reageren.
Ik zou als onderzoeker zeker de FDR data willen zien om er 100% en niet 99% zeker van te zijn dat alle andere scenario's uitgesloten kunnen worden.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zou het ook niet gewoon zo kunnen zijn dat ze er vrijwel 100% van overtuigd zijn? Kan me niet voorstellen dat ze zoiets naar buiten brengen als ze nog rekening houden met andere scenario's.
Mogelijk,quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:57 schreef Alentejana het volgende:
De angst leeft onder piloten dat hun collegas dit doen. Dat is dus geen absurd iets, maar iets dat voorkomt en waar rekening mee gehouden wordt.
Hoeveel mensen je meesleept kan je niet schelen en soms willen ze juist dat anderen ook boeten. Rationaliteit is nl ver te zoeken als je suïcidaal bent.
Daarbij is het mogelijk dat hij een kalmeringsmiddel heeft genomen of sowieso al aan de meds zat wegens depressie of wat. Huiszoeking zal daar dan aanwijzingen naar vinden.
Persoonlijk is mijn hartslag in rust 40 en dan is 70 dus al verhoogd...
Over dat moment van naar de wc gaan wil ik ook nog wat zeggen. Dat was wellicht een gelukje dat het makkelijker maakte. Anders had hij misschien de piloot gewoon wat aangedaan.
Dat geldt dan alleen voor de wetenschappelijke puristen onder ons.. denk dat de meeste mensen blij zijn met de informatie die bekend is gemaakt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:48 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik zou als onderzoeker zeker de FDR data willen zien om er 100% en niet 99% zeker van te zijn dat alle andere scenario's uitgesloten kunnen worden.
Ik zou zelf met zoiets hards geen vroegtijdige conclusie willen geven nee.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Zou het ook niet gewoon zo kunnen zijn dat ze er vrijwel 100% van overtuigd zijn? Kan me niet voorstellen dat ze zoiets naar buiten brengen als ze nog rekening houden met andere scenario's.
Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhuquote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:41 schreef Fer het volgende:
Wat een gezwets weer:
[ afbeelding ]
Die zit meer dan een meter af van:
[ afbeelding ]
En de besturing van een vliegtuig gaat over meerdere computers, met verschillende, dan wel dezelfde of overlappende functies. Er bestaat niet zoiets als "de boordcomputer".
Ieder geval gaan de cockpit doorlock en de vlieghoogte regeling niet over dezelfde systemen.
Bij zelfmoord van de piloot was in vorige gevallen ook geen 100% bewijs te leveren.. er was geen afscheidsbrief o.i.d. Gevolg is dat degenen die het niet willen accepteren het kunnen blijven ontkennen. Zoiets zal nu ook wel gebeurenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zou zelf met zoiets hards geen vroegtijdige conclusie willen geven nee.
Maar hoe kunnen ze er 100% van overtuigd zijn? Er is zowel uit de tot nu toe verkregen opnames geen 100% zekerheid te geven, ook uit de huiszoeking is niet gebleken dat dit bewust is.
Wat probeer je nu te zeggen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mogelijk,
Maar als je alles bij elkaar pakt hoeft die conclusie over zelfmoord niet te kloppen. Het is een optie maar wel veel te vroeg gegeven als zijnde een feit.
Ik denk dat wel bekend is wat van deze man zijn normale hartslag is. En dat maakt ook niet echt uit want je kunt de ademhaling controleren met andere opnames daarvan.
De ademhaling van iemand die zoiets aan het doen is zal verhoogd zijn, hoe goed hij het ook zou voorbereiden.
Enige wat kan is inderdaad medicijnen/pillen daartegen. Maar ik weet niet hoe lang dat werkt?
Als hij dat innam toen de piloot weg ging dan moeten ze het hem hebben horen nemen in de opnames denk ik.
Maar ja alles bij elkaar blijft het dus aannames.
Je kijkt teveel Hollywoodfilms.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:
En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Sterker nog, dat komt uit promo materiaal van Airbus. Dus ja, echt. En zo ziet het er in Boeings ook uit.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhu![]()
En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Kun je vinden, maar het klopt gewoon. Hier een foto:quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhu![]()
En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Je wilt niet weten wat je voor zo een MCP betaaltquote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhu![]()
En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Misschien viel hij met z'n neus precies op dat knopjequote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jeetje, vlak voor je toevallig bewusteloos raakt zet je het vliegtuig op 29 meter en dus dalend en doe je het slot op de cockpit deur zo dat je collega er niet meer in kan. Wat een toeval allemaal.
En je wordt niet totaal vergeten, je wordt herinnerd als een enorme eikel, maar iig vergeet de wereld je niet...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:02 schreef Fer het volgende:
Maar je ziet dus:
Om de vlieghoogte aan te passen moet je naar voren leunen. Cockpit op slot is naar de zijkant draaien of naar achteren rijken met je arm. Weinig kans om dat per ongeluk te doen.
Het lijkt ook wel vrij makelijk. Ipv van ergens af springen of een mes in je hart steken, pil innemen. Gewoon aan dat ene knopje draaien en die andere naar achteren drukken en wachten.
Zoals je in de cockpit foto kan zien is het onmogelijk dat hij op beide knopjes tegelijk valt. Daarnaast is de vluchtcomputer hoogte in te stellen met een draaiknop, en daar moet je flink aan draaien om de hoogte op zeeniveau te zetten vanaf kruishoogte.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:59 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Misschien viel hij met z'n neus precies op dat knopje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |