abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151091820
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Klopt ja.. maar dat het iets is wat hem zijn loopbaan zou kosten lijkt me wel aannemelijk.
Waarom?
Make my day!
pi_151091860
pi_151091901
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:10 schreef agter het volgende:

[..]

Waarom?
Logisch nadenken

Vliegen is wat hij van jongsaf het liefste doet
Je moet aan strenge medische eisen voldoen om te vliegen
Hij heeft een doktersverklaring dus kennelijk is hij ziek
De doktersverklaring is verscheurd
Waarom verscheur je een doktersverklaring? Mogelijk omdat je de inhoud niet kan accepteren
Waarom kan hij zijn ziekte niet accepteren? Omdat het gevolgen heeft voor zijn loopbaan als piloot

[ Bericht 32% gewijzigd door Pleun2011 op 27-03-2015 14:16:57 ]
pi_151091907
quote:
Hij verfde zijn haar, of wat?
I´m back.
pi_151091910
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:57 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik impliceer niets, maar ik vraag me af of de conclusies niet te snel worden getrokken.

Voor mijn gevoel wordt er nu heel makkelijk gezegd dat het aan de piloot ligt en vooral niet aan het vliegtuig. Dat heb ik eerder gehoord na het neerstorten van een Airbus 320 in Frankrijk.
Ik vind het allemaal verdacht.
Mijn eerste vraag in een van de eerste topics was ook de vraag of een en ander gehacked kon worden.

Maar zelfs al ligt het aan het vliegtuig, een heleboel dingen kunnen uiteindelijk opgelost door piloten, daar worden ze juist tot in den treuren op getrained. Normaal vliegen is niet zo moeilijk, dat doet het toestel zelf.
Daarbij worden problemen normaal gesproken meteen doorgegeven zodra ze opgemerkt worden. Daar er goed zicht was, is een daling wel degelijk met het blote oog op te merken zelfs zonder instrumenten. Er worden geen toeters en bellen gehoord van alarmen, behalve op het moment dat de grond te dichtbij komt, dus die deed het in elk geval...
pi_151091912
quote:
Hardlopen. ;(
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151091939
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:06 schreef agter het volgende:

[..]

Dat filmpje heb ik gezien.
Maar mij is niet duidelijk hoe dat werkt. Spreken ze voor iedere start een code met de voltallige crew af en stellen ze die code dan in? Wie stelt die code in? En wie zijn daarbij aanwezig? Checken ze hem ook, voor geval een verkeerde code ingevoerd is als code?
Daar zullen ongetwijfeld procedures voor bestaan. Waarvan het denk ik niet handig is die openbaar te maken voor iedereen. ;)
pi_151092012
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:12 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Daar zullen ongetwijfeld procedures voor bestaan. Waarvan het denk ik niet handig is die openbaar te maken voor iedereen. ;)
Dus we weten ook niet of daar mogelijke wijze iets mis gegaan is...
Make my day!
pi_151092038
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Klopt ja.. maar dat het iets is wat hem zijn loopbaan zou kosten lijkt me wel aannemelijk.
Gezien zijn langdurige zware depressieve periodes die bekend waren bij werkgever moet het wel heel zwaarwegend zijn voordat iets je loopbaan gaat kosten.
pi_151092085
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:14 schreef agter het volgende:

[..]

Dat weet je ook niet als je wel bekend bent met de exacte procedures, toch ;)

Dat soort dingen zal sowieso onderzoek naar gedaan worden. Als er een code is gebruikt maakt dat best een herrie, dus dat zou al uit de CVR af te leiden moeten zijn.
pi_151092104
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:11 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Logisch nadenken
Geen uitleg dus.
Make my day!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:17:18 #137
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_151092107
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar hij had zich ziek gemeld.
Nee hoor. Niet bij zijn werkgever.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_151092118
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:17 schreef agter het volgende:

[..]

Geen uitleg dus.
Post aangepast (zie boven)
pi_151092152
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:15 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Gezien zijn langdurige zware depressieve periodes die bekend waren bij werkgever moet het wel heel zwaarwegend zijn voordat iets je loopbaan gaat kosten.
Depressie is meestal tijdelijk.. als hij een chronische psychische ziekte blijkt te hebben of iets anders dat chronisch is ligt het misschien wel anders en kost het je loopbaan
pi_151092173
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:17 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee hoor. Niet bij zijn werkgever.
Nee idd, omdat-ie door het systeem dat men hanteert in Dld niet bij een arbo-dienst, maar bij de huisarts ziek meldt.
I´m back.
pi_151092192
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:18 schreef Pleun2011 het volgende:
Depressie is meestal tijdelijk.. als hij een chronische psychische ziekte blijkt te hebben of iets anders dat chronisch is ligt het misschien wel anders en kost het je loopbaan
Sinds 2009. Dat kun je niet echt meer tijdelijk noemen imo.
pi_151092224
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:19 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Sinds 2009. Dat kun je niet echt meer tijdelijk noemen imo.
Er staat toch nergens dat hij sinds 2009 depressief is? Alleen dat hij toen een tijdje onder behandeling is geweest..
pi_151092295
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:20 schreef Pleun2011 het volgende:

Er staat toch nergens dat hij sinds 2009 depressief is? Alleen dat hij toen een tijdje onder behandeling is geweest..
quote:
Mehrmals wurde er wegen Depressionen in seinen Flugschulkursen zurückgestuft. 2009 wurde bei Lubitz „eine abgeklungene schwere depressive Episode“ diagnostiziert

http://www.bild.de/news/i(...).bild.html#312121212
.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:22:54 #144
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_151092328
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee idd, omdat-ie door het systeem dat men hanteert in Dld niet bij een arbo-dienst, maar bij de huisarts ziek meldt.
Nee. Je meldt je ziek bij je werkgever. Bij je huisarts haal het briefje waarmee je bewijst dat je echt ziek bent. Maar je meldt je dus gewoon ziek bij je werkgever. Net als in Nederland.

Het enige verschil is dat er hier (ja, ik woon in Duitsland) meestal geen arbodienstachtige instantie wordt ingeschakeld.

Maar nogmaals, je meldt je dus gewoon zelf ziek bij je werkgever.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_151092390
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:21 schreef Kingstown het volgende:

[..]

[..]

Ja, dus? Dat komt toch overeen met wat ik zeg? Dat hij in 2009 een diagnose depressie kreeg wil niet zeggen dat hij dat al de jaren erna ook is geweest..
pi_151092468
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:22 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee. Je meldt je ziek bij je werkgever. Bij je huisarts haal het briefje waarmee je bewijst dat je echt ziek bent. Maar je meldt je dus gewoon ziek bij je werkgever. Net als in Nederland.

Het enige verschil is dat er hier (ja, ik woon in Duitsland) meestal geen arbodienstachtige instantie wordt ingeschakeld.

Maar nogmaals, je meldt je dus gewoon zelf ziek bij je werkgever.
Maar zou er dus een arbo-dienst tussen hebben gezeten, dan had de arbo-arts adequaat kunnen handelen in dit geval.
I´m back.
pi_151092636
Imo was het gewoon handiger geweest indien ze gisteren op de persconferentie hadden gezegd 'We hebben redenen om aan te nemen dat de co piloot mogelijk etc., verder onderzoek zal zekerheid hieromtrend geven' ipv 'Copiloot liet Germanwings bewust crashen'.

Dat laatste is imo nl nog steeds niet zeker ondanks zijn angststoornis van 6 jaar geleden of verscheurde ziekenbriefje.
pi_151092688
Ze weten zeker dat hij en niemand anders, handelingen heeft verricht die tot de crash hebben geleid.

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:14 schreef agter het volgende:

[..]

Hoe kun je een verkeerde code instellen? Er is geen verkeerd.

Hij kan ook niet op dat lock knopje vallen. Het is nl een hendeltje tussen walletjes die hoger zijn. Alleen met vingers te bedienen. Er is overal aan gedacht...
Bovendien tussen de stoelen, of hij zit boven het hoofd, ook lastig tegen aan vallen.

En dan is er vervolgens nog met zijn lijf dat het zogenaamd niet meer (goed) doet aan een ander instrument nogal precies gedraaid?
Lijkt mij dat er eerder bruuske dingen woren gedaan, dat wordt dan gecorrigeerd en toeters en bellen gaan af. En je gaat wel proberen verbaal iets te uiten.

Er is ook nog de mogelijkheid van een psychose. Dat hij dus bewust deed wat hij deed, alleen in zijn wereld die niet klopte met de werkelijkheid.
pi_151092705
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:31 schreef Za het volgende:

Dat laatste is imo nl nog steeds niet zeker ondanks zijn angststoornis van 6 jaar geleden of verscheurde ziekenbriefje.
Dat 9-11 geen complot van de CIA is is ook nog niet zeker.. zo kan je overal wel over gaan twijfelen
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 14:33:42 #150
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151092718
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 09:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

Niemand is verplicht om de website van de Telegraaf te bezoeken of de krant te kopen. Ik schat in dat 99% van de mensen weet wat ze daar kunnen verwachten. Wie er verontwaardigd over gaat doen het te zijn 'tegengekomen' is hypocriet bezig.
Dat mag jij vinden. Ik kom dit echter tegen op een andere site, die laat zien hoe bepaalde kranten het nieuws vanochtend brengen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 09:25 schreef Hadtjememaar het volgende:

[..]

vodje :')

Ze brengen het gewoon op een pakkende manier. Journalistiek is niet gratis dus ze moeten zorgen dat ze opvallen
Bild is telegraaf in het kwadraat, verschrikkelijke sensatiezoekerij die zich kan meten met News of the World. Dus ja, een vodje, het zou beter zijn om het niet te drukken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')