abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:35:27 #205
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_151096810
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat had ik ook niet verwacht.
Neen, idd na zo'n crash
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:36:34 #206
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151096853
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:34 schreef Houtenbeen het volgende:
stefandevries twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:33:39 #Germanwings ramp: "We hebben geen enkel intact lichaam gevonden" - zegt Gendarmerie reageer retweet
Dat wordt weer een hele klus in ieder geval, om alle lichamen min of meer compleet te krijgen.
pi_151096863
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:22 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

" Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times."

Dan moet je dus 3 flight crew leden bij je hebben als iemand naar buiten wil. Waarschijnlijk bedoelen ze ook cabincrew, maar dat is niet wat er staat ;)
Dit is meteen het grote nadeel. Een terrorist hoeft dan maar te solliciteren voor een cabinebaantje en hij kan de cockpit in.
pi_151096902
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:34 schreef Houtenbeen het volgende:
stefandevries twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:33:39 #Germanwings ramp: "We hebben geen enkel intact lichaam gevonden" - zegt Gendarmerie reageer retweet
AP twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:36:32 BREAKING: French police: 400-600 pieces of human remains retrieved from German flight; no intact bodies. reageer retweet
pi_151096937
Ik las dat bij een vergelijkbare impact het grootste teruggevonden deel zo groot als een duim was. Nou ja beter toch? Dan weet je zeker dat het in 1 klap over was.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:39:26 #210
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151096951
Wat een werk trouwens, lichaamsdelen bij elkaar zoeken. Lijkt me niet echt prettig.
pi_151096953
Misschien denken ze dat de deur wat verder naar achter komt en dan in het gesloten gedeelte altijd 3 crewleden. Dus 2 piloten en 1 stewardess die wat zaakjes regelt voorin.

Gelukkig serveren zijn maaltijden meer. Dan zou je zo;n schnitzel of kipfilet vinden en dan afvragen of het een lichaamsdeel is of niet.
.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:41:14 #212
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151097004
Wat een gezeur. Dit soort dingen zijn niet te vermijden. Niet alleen even in de cockpit moeten zijn schept een wantrouwen naar het personeel. Een buschauffeur kan net zo goed vol het ravijn in rijden.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151097145
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:41 schreef hmmmz het volgende:
Wat een gezeur. Dit soort dingen zijn niet te vermijden. Niet alleen even in de cockpit moeten zijn schept een wantrouwen naar het personeel. Een buschauffeur kan net zo goed vol het ravijn in rijden.
Klopt. We proberen graag elk risico te ondervangen, maar dat is onmogelijk. Tegen iemand die echt kwaad wil en het niets kan schelen of hij of zij het zelf overleeft valt weinig te doen. In wezen verschilt dit niet bijzonder veel van een jongen die rond gaat schieten in een winkelcentrum in Alphen aan de Rijn of iemand die op Koninginnedag met de auto een menigte in rijdt. Hij (deze piloot dus) had alleen de controle over een methode waar veel meer doden bij vielen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151097158
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:39 schreef 11en30 het volgende:
Ik las dat bij een vergelijkbare impact het grootste teruggevonden deel zo groot als een duim was. Nou ja beter toch? Dan weet je zeker dat het in 1 klap over was.
Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten....
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:47:35 #215
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_151097211
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:41 schreef hmmmz het volgende:
Wat een gezeur. Dit soort dingen zijn niet te vermijden. Niet alleen even in de cockpit moeten zijn schept een wantrouwen naar het personeel. Een buschauffeur kan net zo goed vol het ravijn in rijden.
Vermijden of voorkomen is ook het doel helemaal niet. De maatschappijen willen hun klanten laten zien dat ze dit serieus nemen en willen bedrijfsrisico's beperken.

Ook al kon Malaysian Airlines in feite niets doen om de gebeurtenissen van het afgelopen jaar te voorkomen, toch heeft hun imago grote schade opgelopen.
pi_151097366
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten....
Kunnen de complottheorie denkers weer mee aan de slag :')
pi_151097369
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:33 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:31:05 Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot Andreas #Lubitz was treated there on 10 March but not for depression reageer retweet
Geen depressie. Okee. Wat dan, jubeltenen?
I´m back.
pi_151097371
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Ferry_76 het volgende:
Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten....
wow, ook al zo'n dramatische crash -O- Nooit eerder over gelezen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:53:44 #219
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_151097460
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Geen depressie. Okee. Wat dan, jubeltenen?
Dan echt nog niet zeggen waarvoor dan wel :')
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_151097497
EU-parlementariërs: twee personen in cockpit

BRUSSEL -
Het moet wereldwijd worden verplicht dat er steeds twee personen in een cockpit zijn. Dat stelt de grootste fractie in het Europees Parlement, de christendemocraten, vrijdag als reactie op de vliegtuigcrash van Germanwings in Frankrijk.

Het Europees agentschap voor de luchtvaartveiligheid EASA en Brussel moeten op de regel aandringen bij de internationale organisatie voor de burgerluchtvaart ICAO, aldus fractievoorzitter Manfred Weber. CDA-Europarlementariër Wim van de Camp kwam met het voorstel, aldus een woordvoerder van de fractie

http://www.telegraaf.nl/b(...)an_in_cockpit__.html
pi_151097553
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:41 schreef hmmmz het volgende:
Wat een gezeur. Dit soort dingen zijn niet te vermijden. Niet alleen even in de cockpit moeten zijn schept een wantrouwen naar het personeel. Een buschauffeur kan net zo goed vol het ravijn in rijden.
Dit had vermeden kunnen worden als deze gozer niet aangenomen was, meteen op straat gezet was na zijn eerste psychiatrische episode of nu op tijd op nonactief gesteld. Werkgever heeft zo al 3 duidelijke kansen laten schieten om dit te voorkomen. Dan de gezagvoerder nog die de deur van de cockpit achter zich in het slot trekt en het toestal volledig in handen geeft van een onbekende wappie. :|W

Vreemden blind willen vertrouwen en je verantwoordelijkheden niet nemen zijn ook psychische fouten.

[ Bericht 0% gewijzigd door 11en30 op 27-03-2015 17:05:28 ]
pi_151097557
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:55 schreef Loekie1 het volgende:
EU-parlementariërs: twee personen in cockpit

BRUSSEL -
Het moet wereldwijd worden verplicht dat er steeds twee personen in een cockpit zijn. Dat stelt de grootste fractie in het Europees Parlement, de christendemocraten, vrijdag als reactie op de vliegtuigcrash van Germanwings in Frankrijk.

Het Europees agentschap voor de luchtvaartveiligheid EASA en Brussel moeten op de regel aandringen bij de internationale organisatie voor de burgerluchtvaart ICAO, aldus fractievoorzitter Manfred Weber. CDA-Europarlementariër Wim van de Camp kwam met het voorstel, aldus een woordvoerder van de fractie

http://www.telegraaf.nl/b(...)an_in_cockpit__.html
Allemaal schijnveiligheid. Er zit standaard een hakbijl in de cockpit.
pi_151097597
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:57 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dit had vermeden kunnen worden als deze gozer niet aangenomen was, meteen op straat gezet was na zijn eerste psychiatrische episode of nu op tijd op nonactief gesteld. Werkgever heeft zo al 3 duidelijke kansen laten schieten om dit te voorkomen. Dan de gezagvoerder nog die de deur van de cockpit achter zich in het slot trekt en het toestal volledig in handen geeft van een vreemde. :|W

Vreemden blind willen vertrouwen en je verantwoordelijkheden niet nemen zijn ook een psychische fouten.
pi_151097625
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Geen depressie. Okee. Wat dan, jubeltenen?
Psychopathie? schizofrenie?
pi_151097662
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:57 schreef 11en30 het volgende:
Dan de gezagvoerder nog die de deur van de cockpit achter zich in het slot trekt en het toestal volledig in handen geeft van een onbekende wappie. :|W

Jij bent op de hoogte van alle lichamelijke en geestelijke klachten van al je collega's, ook degenen die je amper tegenkomt..? Het is geen vast paar piloten wat elke vlucht samen doet.
pi_151097801
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Klopt. We proberen graag elk risico te ondervangen, maar dat is onmogelijk. Tegen iemand die echt kwaad wil en het niets kan schelen of hij of zij het zelf overleeft valt weinig te doen. In wezen verschilt dit niet bijzonder veel van een jongen die rond gaat schieten in een winkelcentrum in Alphen aan de Rijn of iemand die op Koninginnedag met de auto een menigte in rijdt. Hij (deze piloot dus) had alleen de controle over een methode waar veel meer doden bij vielen.
Het probleem zit hem echter nu in het imago van Germanwings, waar voorheen Malaysia Airways onder te lijden heeft gehad en dat is een leegloop van reizigers. Rampen als deze zullen nooit een positieve bijdrage leveren aan het vliegen, daarom zal een luchtvaartmaatschappij er alles aan doen om de veiligheidsbeeld optimaal te houden, ook al is de realiteit heel anders. De twee rampen van Malaysia airlines kostte de maatschappij al bijna de kop, terwijl de competitie binnen de luchtvaart moordend is.
pi_151097816
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:59 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Jij bent op de hoogte van alle lichamelijke en geestelijke klachten van al je collega's, ook degenen die je amper tegenkomt..? Het is geen vast paar piloten wat elke vlucht samen doet.
Des te erger! Welke idioot vertrouwt 150 mensen aan een total stranger toe? Hij was de senior en de man in charge.
pi_151097873
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten....
'Door de hoge snelheid en daaropvolgende klap zijn tot op heden 27 inzittenden niet geïdentificeerd.'

:o
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:07:12 #229
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151097978
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:03 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Des te erger! Welke idioot vertrouwt 150 mensen aan een total stranger toe? Hij was de senior en de man in charge.
:')

Je collega's niet kunnen vertrouwen zorgt zeker wel voor een werkbare situatie...

Je moet elkaar gewoon kunnen vertrouwen en dat is de verantwoordelijkheid van de werkgever.

[ Bericht 0% gewijzigd door hhh38 op 27-03-2015 17:19:05 ]
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:08:52 #230
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151098045
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:03 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Des te erger! Welke idioot vertrouwt 150 mensen aan een total stranger toe? Hij was de senior en de man in charge.
:') Hij had toch geen enkele reden om hem niet te vertrouwen? Tenzij ze zo close waren dat hij wist van de psychische problemen.
pi_151098047
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:03 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Des te erger! Welke idioot vertrouwt 150 mensen aan een total stranger toe? Hij was de senior en de man in charge.
Wel iemand die dezelfde zware opleiding en strenge selectieprocedures heeft doorlopen, althans daar mag je je werkgever toch op vertrouwen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:10:15 #232
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_151098085
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:04 schreef Etsu het volgende:

[..]

'Door de hoge snelheid en daaropvolgende klap zijn tot op heden 27 inzittenden niet geïdentificeerd.'

:o
Toen was er nog geen DNA shizzle natuurlijk, vandaar 27 ongeïdentificeerden.
Flesje bier
pi_151098146
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:04 schreef Etsu het volgende:

[..]

'Door de hoge snelheid en daaropvolgende klap zijn tot op heden 27 inzittenden niet geïdentificeerd.'

:o
Zo gek is dat toch niet.. Het was weliswaar geen vliegtuigongeluk, maar na het instorten van de Twin Towers op 9-11 zijn ook van veel mensen helemaal geen resten teruggevonden.. er komen zoveel krachten vrij dat lichamen verpulveren
pi_151098438
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:07 schreef hhh38 het volgende:

[..]

:')

Je collega's niet vertrouwen zorgt zeker wel voor een werkbare situatie...

Je moet elkaar gewoon kunnen vertrouwen en dat is de verantwoordelijkheid van de werkgever.
inderdaad, ik vind het zelf ook vreemd om te denken dat het vertrouwen een vereiste is voor een werkbare situatie.
In vrijwel elke sector waar ik heb gewerkt vind je wantrouwen terug. Bij de bank mag je niet bij de gegevens komen dat niet van toepassing is voor jou. Bij de verzekeringmaatschappij krijg je alleen de programma's toebedeeld waarin je mag werken. En zelfs wanneer je kranten bezorgt, dan krijg je de kranten uitgeteld en niet een krant te veel, laat staan dat je ze zelf mag tellen.

Verder kent bijvoorbeeld de kinderopvang ook hun wantrouwen naar de medewerkers toe, altijd met twee medewerkers op een zaal in verband met de kindermisbruik. het is dan ook denk ik meer de zelfbescherming, dat dit soort maatregelen worden getroffen en dat heeft niets te maken met het vertrouwen tussen collega's maar is het gewoon beleid die je moet uitvoeren.
  Spellchecker vrijdag 27 maart 2015 @ 17:20:57 #235
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_151098603
quote:
Pers, echt bloedhonden. Die worden geselecteerd op onfatsoenlijkheid volgens mij.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:28:59 #237
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151098730
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:20 schreef MakkieR het volgende:

[..]

inderdaad, ik vind het zelf ook vreemd om te denken dat het vertrouwen een vereiste is voor een werkbare situatie.
In vrijwel elke sector waar ik heb gewerkt vind je wantrouwen terug. Bij de bank mag je niet bij de gegevens komen dat niet van toepassing is voor jou. Bij de verzekeringmaatschappij krijg je alleen de programma's toebedeeld waarin je mag werken. En zelfs wanneer je kranten bezorgt, dan krijg je de kranten uitgeteld en niet een krant te veel, laat staan dat je ze zelf mag tellen.

Verder kent bijvoorbeeld de kinderopvang ook hun wantrouwen naar de medewerkers toe, altijd met twee medewerkers op een zaal in verband met de kindermisbruik. het is dan ook denk ik meer de zelfbescherming, dat dit soort maatregelen worden getroffen en dat heeft niets te maken met het vertrouwen tussen collega's maar is het gewoon beleid die je moet uitvoeren.
Dit zijn steeds voorbeelden van iemand die dat van hogere hand bepaalt. Als piloten onderling heb je dat vertrouwen gewoon nodig.
pi_151098839
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:20 schreef MakkieR het volgende:
inderdaad, ik vind het zelf ook vreemd om te denken dat het vertrouwen een vereiste is voor een werkbare situatie.
In vrijwel elke sector waar ik heb gewerkt vind je wantrouwen terug. Bij de bank mag je niet bij de gegevens komen dat niet van toepassing is voor jou. Bij de verzekeringmaatschappij krijg je alleen de programma's toebedeeld waarin je mag werken. En zelfs wanneer je kranten bezorgt, dan krijg je de kranten uitgeteld en niet een krant te veel, laat staan dat je ze zelf mag tellen.
Dat is helaas ook gewoon nodig. Heel erg veel mensen leven met het goedmaak excuus 'kan het bedrijf wel missen' .
pi_151098845
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:28 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dit zijn steeds voorbeelden van iemand die dat van hogere hand bepaalt. Als piloten onderling heb je dat vertrouwen gewoon nodig.
Als je zo naief bent moet je ook niet zeuren als je collega er met je kist vandoor gaat en deze tegen een bergwand kwakt of een oceaan in vliegt.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:33:42 #240
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151098864
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit ja.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:34:15 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151098881
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef agter het volgende:

[..]

Het is niet bekend of hij de code wist.
Lijkt mij sterk dat die code in alle vliegtuigen hetzelfde is.
Dat is wel bekend dacht ik want op de voice recorder is tot twee keer toe het signaal van de noodprocedure te horen, evenals dat dat geluid afgebroken wordt. Dacht ik.
Kan het niet terugvinden

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 27-03-2015 17:48:04 ]
***
pi_151098903
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:28 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dit zijn steeds voorbeelden van iemand die dat van hogere hand bepaalt. Als piloten onderling heb je dat vertrouwen gewoon nodig.
bij de voorbeelden is het vertrouwen tussen de collega's er ook gewoon nog steeds. Dus ik denk dat een beleidsverandering binnen de maatschappij niets zal veranderen aan het vertrouwen tussen de piloten. In veel gevallen versterkt het zelfs vertrouwensgevoel wetende dat je met zijn allen in het zelfde schuitje zit. Naar de baas is het een ander verhaal, maar ach hoe vaak zit ik wel niet te klagen over mijn baas en al zijn regeltjes, als collega's lachen we er gewoon om, je volgt ze op en je doet gewoon je werk.
pi_151099004
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:53 schreef NewHorizon het volgende:
Je zal die verloofde maar zijn zeg... ;(
Je kan er niks aan doen, maar zo zal het waarschijnlijk niet voelen.
Je zou er ook de bevestiging in kunnen zien dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Als je als man al niet met zoiets onbeduidends om kunt gaan..
pi_151099243
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:37 schreef Downwards het volgende:

[..]

Je zou er ook de bevestiging in kunnen zien dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Als je als man al niet met zoiets onbeduidends om kunt gaan..
Vraag is wat de oorzaak van die breuk is, ze hadden toch al 7 jaar een relatie. Is het zijn depressie geweest? Of is de depressie het gevolg?
I´m back.
pi_151099265
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten....
Heavy, net gelezen bij thuiskomst...
I´m back.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:49:00 #246
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151099309
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:34 schreef MakkieR het volgende:

[..]

bij de voorbeelden is het vertrouwen tussen de collega's er ook gewoon nog steeds. Dus ik denk dat een beleidsverandering binnen de maatschappij niets zal veranderen aan het vertrouwen tussen de piloten. In veel gevallen versterkt het zelfs vertrouwensgevoel wetende dat je met zijn allen in het zelfde schuitje zit. Naar de baas is het een ander verhaal, maar ach hoe vaak zit ik wel niet te klagen over mijn baas en al zijn regeltjes, als collega's lachen we er gewoon om, je volgt ze op en je doet gewoon je werk.
Oh, hier geef ik je volledig gelijk.

Ging om de opmerking van 11en30 dat die piloot de co-piloot nooit alleen had mogen laten, dat ie hem niet had mogen vertrouwen. Dat lijkt me geen gewenste situatie, dat piloten elkaar niet vertrouwen.

Als iemand mag vliegen van Lufthansa moet je er als piloot van uit kunnen gaan dat die persoon ook te vertrouwen is. Het is de verantwoordelijkheid van de werkgever om op tijd door te hebben of iemand kampt met psychische problemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door hhh38 op 27-03-2015 17:54:19 ]
pi_151099388
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:57 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dit had vermeden kunnen worden als deze gozer niet aangenomen was, meteen op straat gezet was na zijn eerste psychiatrische episode of nu op tijd op nonactief gesteld. Werkgever heeft zo al 3 duidelijke kansen laten schieten om dit te voorkomen. Dan de gezagvoerder nog die de deur van de cockpit achter zich in het slot trekt en het toestal volledig in handen geeft van een onbekende wappie. :|W

Vreemden blind willen vertrouwen en je verantwoordelijkheden niet nemen zijn ook psychische fouten.
Houden we dan nog piloten, artsen etcetera over?
pi_151099467
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:53 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Dan echt nog niet zeggen waarvoor dan wel :')
Ze kunnen op zijn minst zeggen of het psychiatrisch is of somatisch idd.
I´m back.
pi_151099490
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:51 schreef opgebaarde het volgende:

Houden we dan nog piloten, artsen etcetera over?
quote:
Maar liefst 18,7% van de Nederlandse bevolking tot 65 jaar heeft ooit in het leven last gehad van een depressie (Nemesis-2, de Graaf et al., 2010). Bij vrouwen komt een depressie bijna twee keer zoveel voor als bij mannen: 24,3% van de vrouwen heeft in haar leven ooit last gehad van een depressie. Bij mannen is dit percentage 13,1%.
Daarbij komt nog dat als je je baan kwijt raakt als duidelijk is dat je een depressie hebt, dat die mensen dus nooit naar een arts gaan om die diagnose te stellen ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151099543
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[..]

Daarbij komt nog dat als je je baan kwijt raakt als duidelijk is dat je een depressie hebt, dat die mensen dus nooit naar een arts gaan om die diagnose te stellen ^O^
Het is ook wel weer een containerbegrip, en er zijn gradaties en de medische stand heeft er ook niet echt een antwoord op anders dan mensen weer aan de tiet van BigPharma hangen hè.
I´m back.
pi_151099560
Of als je in het geheel naar 'psychiatrische problemen' wilt kijken:
quote:
Met deze gegevens kon het life-time risico op het ontwikkelen van een psychiatrische stoornis worden berekend; namelijk 37,7% bij vrouwen en 32,1% bij mannen. Ongeveer 1/3 van alle Denen heeft in hun leven behandeling van psychische klachten gehad
Linkjes: http://www.dejongepsychia(...)trische-aandoeningen
http://www.depressie.nl/epidemiologie/
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151099605
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:58 schreef Isabeau het volgende:
Of als je in het geheel naar 'psychiatrische problemen' wilt kijken:

[..]

Linkjes: http://www.dejongepsychia(...)trische-aandoeningen
http://www.depressie.nl/epidemiologie/
Is toch vaag joh, wat zijn nou psychiatrische klachten?
I´m back.
pi_151099621
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:57 schreef Ryan3 het volgende:

Het is ook wel weer een containerbegrip, en er zijn gradaties en de medische stand heeft er ook niet echt een antwoord op anders dan mensen weer aan de tiet van BigPharma hangen hè.
:Y maar hier wordt soms gezegd dat ze niet begrijpen dat iemand met een psychiatrisch verleden mocht vliegen. Ik denk dat er bar veel piloten zijn met een psychiatrisch probleem (nu of in verleden). Waar leg je de grens? Wanneer wordt iemand onbetrouwbaar of eventueel zelfs gevaarlijk?

Als je kijkt naar de enorme hoeveelheid piloten op de wereld, het enorme aantal vluchten sinds 1904 dan lijkt het me veilig om te stellen dat het hier om een zeer zeldzaam incident gaat. Om daar grote gevolgen voor piloten met een depressie in het verleden voor te creëren lijkt me volkomen onzinnig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151099694
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is toch vaag joh, wat zijn nou psychiatrische klachten?
De één schopt een deuk in een auto, de ander molt een heel vliegtuig. Tja.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:05:41 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151099706
Hoorde ik nou net op de radio dat hij van een arts een vliegverbod zou hebben gekregen?

Sorry, mobiel en nog niet bijgelezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')