Neen, idd na zo'n crashquote:
Dat wordt weer een hele klus in ieder geval, om alle lichamen min of meer compleet te krijgen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:34 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:stefandevries twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:33:39#Germanwings ramp: "We hebben geen enkel intact lichaam gevonden" - zegt Gendarmerie reageer retweet
Dit is meteen het grote nadeel. Een terrorist hoeft dan maar te solliciteren voor een cabinebaantje en hij kan de cockpit in.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:22 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
" Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times."
Dan moet je dus 3 flight crew leden bij je hebben als iemand naar buiten wil. Waarschijnlijk bedoelen ze ook cabincrew, maar dat is niet wat er staat
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:34 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:stefandevries twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:33:39#Germanwings ramp: "We hebben geen enkel intact lichaam gevonden" - zegt Gendarmerie reageer retweet
twitter:AP twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:36:32BREAKING: French police: 400-600 pieces of human remains retrieved from German flight; no intact bodies. reageer retweet
Klopt. We proberen graag elk risico te ondervangen, maar dat is onmogelijk. Tegen iemand die echt kwaad wil en het niets kan schelen of hij of zij het zelf overleeft valt weinig te doen. In wezen verschilt dit niet bijzonder veel van een jongen die rond gaat schieten in een winkelcentrum in Alphen aan de Rijn of iemand die op Koninginnedag met de auto een menigte in rijdt. Hij (deze piloot dus) had alleen de controle over een methode waar veel meer doden bij vielen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:41 schreef hmmmz het volgende:
Wat een gezeur. Dit soort dingen zijn niet te vermijden. Niet alleen even in de cockpit moeten zijn schept een wantrouwen naar het personeel. Een buschauffeur kan net zo goed vol het ravijn in rijden.
Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten....quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:39 schreef 11en30 het volgende:
Ik las dat bij een vergelijkbare impact het grootste teruggevonden deel zo groot als een duim was. Nou ja beter toch? Dan weet je zeker dat het in 1 klap over was.
Vermijden of voorkomen is ook het doel helemaal niet. De maatschappijen willen hun klanten laten zien dat ze dit serieus nemen en willen bedrijfsrisico's beperken.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:41 schreef hmmmz het volgende:
Wat een gezeur. Dit soort dingen zijn niet te vermijden. Niet alleen even in de cockpit moeten zijn schept een wantrouwen naar het personeel. Een buschauffeur kan net zo goed vol het ravijn in rijden.
Kunnen de complottheorie denkers weer mee aan de slagquote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten....
Geen depressie. Okee. Wat dan, jubeltenen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:31:05Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot Andreas #Lubitz was treated there on 10 March but not for depression reageer retweet
wow, ook al zo'n dramatische crashquote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Ferry_76 het volgende:
Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten....
Dan echt nog niet zeggen waarvoor dan welquote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geen depressie. Okee. Wat dan, jubeltenen?
Dit had vermeden kunnen worden als deze gozer niet aangenomen was, meteen op straat gezet was na zijn eerste psychiatrische episode of nu op tijd op nonactief gesteld. Werkgever heeft zo al 3 duidelijke kansen laten schieten om dit te voorkomen. Dan de gezagvoerder nog die de deur van de cockpit achter zich in het slot trekt en het toestal volledig in handen geeft van een onbekende wappie.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:41 schreef hmmmz het volgende:
Wat een gezeur. Dit soort dingen zijn niet te vermijden. Niet alleen even in de cockpit moeten zijn schept een wantrouwen naar het personeel. Een buschauffeur kan net zo goed vol het ravijn in rijden.
Allemaal schijnveiligheid. Er zit standaard een hakbijl in de cockpit.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:55 schreef Loekie1 het volgende:
EU-parlementariërs: twee personen in cockpit
BRUSSEL -
Het moet wereldwijd worden verplicht dat er steeds twee personen in een cockpit zijn. Dat stelt de grootste fractie in het Europees Parlement, de christendemocraten, vrijdag als reactie op de vliegtuigcrash van Germanwings in Frankrijk.
Het Europees agentschap voor de luchtvaartveiligheid EASA en Brussel moeten op de regel aandringen bij de internationale organisatie voor de burgerluchtvaart ICAO, aldus fractievoorzitter Manfred Weber. CDA-Europarlementariër Wim van de Camp kwam met het voorstel, aldus een woordvoerder van de fractie
http://www.telegraaf.nl/b(...)an_in_cockpit__.html
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:57 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dit had vermeden kunnen worden als deze gozer niet aangenomen was, meteen op straat gezet was na zijn eerste psychiatrische episode of nu op tijd op nonactief gesteld. Werkgever heeft zo al 3 duidelijke kansen laten schieten om dit te voorkomen. Dan de gezagvoerder nog die de deur van de cockpit achter zich in het slot trekt en het toestal volledig in handen geeft van een vreemde.![]()
Vreemden blind willen vertrouwen en je verantwoordelijkheden niet nemen zijn ook een psychische fouten.
Psychopathie? schizofrenie?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geen depressie. Okee. Wat dan, jubeltenen?
Jij bent op de hoogte van alle lichamelijke en geestelijke klachten van al je collega's, ook degenen die je amper tegenkomt..? Het is geen vast paar piloten wat elke vlucht samen doet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:57 schreef 11en30 het volgende:
Dan de gezagvoerder nog die de deur van de cockpit achter zich in het slot trekt en het toestal volledig in handen geeft van een onbekende wappie.![]()
Het probleem zit hem echter nu in het imago van Germanwings, waar voorheen Malaysia Airways onder te lijden heeft gehad en dat is een leegloop van reizigers. Rampen als deze zullen nooit een positieve bijdrage leveren aan het vliegen, daarom zal een luchtvaartmaatschappij er alles aan doen om de veiligheidsbeeld optimaal te houden, ook al is de realiteit heel anders. De twee rampen van Malaysia airlines kostte de maatschappij al bijna de kop, terwijl de competitie binnen de luchtvaart moordend is.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Klopt. We proberen graag elk risico te ondervangen, maar dat is onmogelijk. Tegen iemand die echt kwaad wil en het niets kan schelen of hij of zij het zelf overleeft valt weinig te doen. In wezen verschilt dit niet bijzonder veel van een jongen die rond gaat schieten in een winkelcentrum in Alphen aan de Rijn of iemand die op Koninginnedag met de auto een menigte in rijdt. Hij (deze piloot dus) had alleen de controle over een methode waar veel meer doden bij vielen.
Des te erger! Welke idioot vertrouwt 150 mensen aan een total stranger toe? Hij was de senior en de man in charge.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:59 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Jij bent op de hoogte van alle lichamelijke en geestelijke klachten van al je collega's, ook degenen die je amper tegenkomt..? Het is geen vast paar piloten wat elke vlucht samen doet.
'Door de hoge snelheid en daaropvolgende klap zijn tot op heden 27 inzittenden niet geïdentificeerd.'quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten....
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:03 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Des te erger! Welke idioot vertrouwt 150 mensen aan een total stranger toe? Hij was de senior en de man in charge.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:03 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Des te erger! Welke idioot vertrouwt 150 mensen aan een total stranger toe? Hij was de senior en de man in charge.
Wel iemand die dezelfde zware opleiding en strenge selectieprocedures heeft doorlopen, althans daar mag je je werkgever toch op vertrouwen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:03 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Des te erger! Welke idioot vertrouwt 150 mensen aan een total stranger toe? Hij was de senior en de man in charge.
Toen was er nog geen DNA shizzle natuurlijk, vandaar 27 ongeïdentificeerden.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:04 schreef Etsu het volgende:
[..]
'Door de hoge snelheid en daaropvolgende klap zijn tot op heden 27 inzittenden niet geïdentificeerd.'
Zo gek is dat toch niet.. Het was weliswaar geen vliegtuigongeluk, maar na het instorten van de Twin Towers op 9-11 zijn ook van veel mensen helemaal geen resten teruggevonden.. er komen zoveel krachten vrij dat lichamen verpulverenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:04 schreef Etsu het volgende:
[..]
'Door de hoge snelheid en daaropvolgende klap zijn tot op heden 27 inzittenden niet geïdentificeerd.'
inderdaad, ik vind het zelf ook vreemd om te denken dat het vertrouwen een vereiste is voor een werkbare situatie.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je collega's niet vertrouwen zorgt zeker wel voor een werkbare situatie...
Je moet elkaar gewoon kunnen vertrouwen en dat is de verantwoordelijkheid van de werkgever.
Dit zijn steeds voorbeelden van iemand die dat van hogere hand bepaalt. Als piloten onderling heb je dat vertrouwen gewoon nodig.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:20 schreef MakkieR het volgende:
[..]
inderdaad, ik vind het zelf ook vreemd om te denken dat het vertrouwen een vereiste is voor een werkbare situatie.
In vrijwel elke sector waar ik heb gewerkt vind je wantrouwen terug. Bij de bank mag je niet bij de gegevens komen dat niet van toepassing is voor jou. Bij de verzekeringmaatschappij krijg je alleen de programma's toebedeeld waarin je mag werken. En zelfs wanneer je kranten bezorgt, dan krijg je de kranten uitgeteld en niet een krant te veel, laat staan dat je ze zelf mag tellen.
Verder kent bijvoorbeeld de kinderopvang ook hun wantrouwen naar de medewerkers toe, altijd met twee medewerkers op een zaal in verband met de kindermisbruik. het is dan ook denk ik meer de zelfbescherming, dat dit soort maatregelen worden getroffen en dat heeft niets te maken met het vertrouwen tussen collega's maar is het gewoon beleid die je moet uitvoeren.
Dat is helaas ook gewoon nodig. Heel erg veel mensen leven met het goedmaak excuus 'kan het bedrijf wel missen' .quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:20 schreef MakkieR het volgende:
inderdaad, ik vind het zelf ook vreemd om te denken dat het vertrouwen een vereiste is voor een werkbare situatie.
In vrijwel elke sector waar ik heb gewerkt vind je wantrouwen terug. Bij de bank mag je niet bij de gegevens komen dat niet van toepassing is voor jou. Bij de verzekeringmaatschappij krijg je alleen de programma's toebedeeld waarin je mag werken. En zelfs wanneer je kranten bezorgt, dan krijg je de kranten uitgeteld en niet een krant te veel, laat staan dat je ze zelf mag tellen.
Als je zo naief bent moet je ook niet zeuren als je collega er met je kist vandoor gaat en deze tegen een bergwand kwakt of een oceaan in vliegt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit zijn steeds voorbeelden van iemand die dat van hogere hand bepaalt. Als piloten onderling heb je dat vertrouwen gewoon nodig.
Dat is wel bekend dacht ik want op de voice recorder is tot twee keer toe het signaal van de noodprocedure te horen, evenals dat dat geluid afgebroken wordt. Dacht ik.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef agter het volgende:
[..]
Het is niet bekend of hij de code wist.
Lijkt mij sterk dat die code in alle vliegtuigen hetzelfde is.
bij de voorbeelden is het vertrouwen tussen de collega's er ook gewoon nog steeds. Dus ik denk dat een beleidsverandering binnen de maatschappij niets zal veranderen aan het vertrouwen tussen de piloten. In veel gevallen versterkt het zelfs vertrouwensgevoel wetende dat je met zijn allen in het zelfde schuitje zit. Naar de baas is het een ander verhaal, maar ach hoe vaak zit ik wel niet te klagen over mijn baas en al zijn regeltjes, als collega's lachen we er gewoon om, je volgt ze op en je doet gewoon je werk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit zijn steeds voorbeelden van iemand die dat van hogere hand bepaalt. Als piloten onderling heb je dat vertrouwen gewoon nodig.
Je zou er ook de bevestiging in kunnen zien dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Als je als man al niet met zoiets onbeduidends om kunt gaan..quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:53 schreef NewHorizon het volgende:
Je zal die verloofde maar zijn zeg...![]()
Je kan er niks aan doen, maar zo zal het waarschijnlijk niet voelen.
Vraag is wat de oorzaak van die breuk is, ze hadden toch al 7 jaar een relatie. Is het zijn depressie geweest? Of is de depressie het gevolg?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:37 schreef Downwards het volgende:
[..]
Je zou er ook de bevestiging in kunnen zien dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Als je als man al niet met zoiets onbeduidends om kunt gaan..
Heavy, net gelezen bij thuiskomst...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten....
Oh, hier geef ik je volledig gelijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:34 schreef MakkieR het volgende:
[..]
bij de voorbeelden is het vertrouwen tussen de collega's er ook gewoon nog steeds. Dus ik denk dat een beleidsverandering binnen de maatschappij niets zal veranderen aan het vertrouwen tussen de piloten. In veel gevallen versterkt het zelfs vertrouwensgevoel wetende dat je met zijn allen in het zelfde schuitje zit. Naar de baas is het een ander verhaal, maar ach hoe vaak zit ik wel niet te klagen over mijn baas en al zijn regeltjes, als collega's lachen we er gewoon om, je volgt ze op en je doet gewoon je werk.
Houden we dan nog piloten, artsen etcetera over?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:57 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dit had vermeden kunnen worden als deze gozer niet aangenomen was, meteen op straat gezet was na zijn eerste psychiatrische episode of nu op tijd op nonactief gesteld. Werkgever heeft zo al 3 duidelijke kansen laten schieten om dit te voorkomen. Dan de gezagvoerder nog die de deur van de cockpit achter zich in het slot trekt en het toestal volledig in handen geeft van een onbekende wappie.![]()
Vreemden blind willen vertrouwen en je verantwoordelijkheden niet nemen zijn ook psychische fouten.
Ze kunnen op zijn minst zeggen of het psychiatrisch is of somatisch idd.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:53 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Dan echt nog niet zeggen waarvoor dan wel
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:51 schreef opgebaarde het volgende:
Houden we dan nog piloten, artsen etcetera over?
Daarbij komt nog dat als je je baan kwijt raakt als duidelijk is dat je een depressie hebt, dat die mensen dus nooit naar een arts gaan om die diagnose te stellenquote:Maar liefst 18,7% van de Nederlandse bevolking tot 65 jaar heeft ooit in het leven last gehad van een depressie (Nemesis-2, de Graaf et al., 2010). Bij vrouwen komt een depressie bijna twee keer zoveel voor als bij mannen: 24,3% van de vrouwen heeft in haar leven ooit last gehad van een depressie. Bij mannen is dit percentage 13,1%.
Het is ook wel weer een containerbegrip, en er zijn gradaties en de medische stand heeft er ook niet echt een antwoord op anders dan mensen weer aan de tiet van BigPharma hangen hè.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[..]
Daarbij komt nog dat als je je baan kwijt raakt als duidelijk is dat je een depressie hebt, dat die mensen dus nooit naar een arts gaan om die diagnose te stellen
Linkjes: http://www.dejongepsychia(...)trische-aandoeningenquote:Met deze gegevens kon het life-time risico op het ontwikkelen van een psychiatrische stoornis worden berekend; namelijk 37,7% bij vrouwen en 32,1% bij mannen. Ongeveer 1/3 van alle Denen heeft in hun leven behandeling van psychische klachten gehad
Is toch vaag joh, wat zijn nou psychiatrische klachten?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:58 schreef Isabeau het volgende:
Of als je in het geheel naar 'psychiatrische problemen' wilt kijken:
[..]
Linkjes: http://www.dejongepsychia(...)trische-aandoeningen
http://www.depressie.nl/epidemiologie/
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:57 schreef Ryan3 het volgende:
Het is ook wel weer een containerbegrip, en er zijn gradaties en de medische stand heeft er ook niet echt een antwoord op anders dan mensen weer aan de tiet van BigPharma hangen hè.
De één schopt een deuk in een auto, de ander molt een heel vliegtuig. Tja.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is toch vaag joh, wat zijn nou psychiatrische klachten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |