Linkjes: http://www.dejongepsychia(...)trische-aandoeningenquote:Met deze gegevens kon het life-time risico op het ontwikkelen van een psychiatrische stoornis worden berekend; namelijk 37,7% bij vrouwen en 32,1% bij mannen. Ongeveer 1/3 van alle Denen heeft in hun leven behandeling van psychische klachten gehad
Is toch vaag joh, wat zijn nou psychiatrische klachten?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:58 schreef Isabeau het volgende:
Of als je in het geheel naar 'psychiatrische problemen' wilt kijken:
[..]
Linkjes: http://www.dejongepsychia(...)trische-aandoeningen
http://www.depressie.nl/epidemiologie/
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:57 schreef Ryan3 het volgende:
Het is ook wel weer een containerbegrip, en er zijn gradaties en de medische stand heeft er ook niet echt een antwoord op anders dan mensen weer aan de tiet van BigPharma hangen hè.
De één schopt een deuk in een auto, de ander molt een heel vliegtuig. Tja.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is toch vaag joh, wat zijn nou psychiatrische klachten?
Niet genoeg om elke random idioot voor 100 euro per ticket veilig naar z'n bestemming te brengen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Houden we dan nog piloten, artsen etcetera over?
Dat klopt idd, alleen bij een zware depressie zie je dus wel suïcidale neigingen en die lijken me niet echt te combineren met het beroep van piloot, maar ook niet met die van buschauffeur of vorkheftruckchauffeur...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]maar hier wordt soms gezegd dat ze niet begrijpen dat iemand met een psychiatrisch verleden mocht vliegen. Ik denk dat er bar veel piloten zijn met een psychiatrisch probleem (nu of in verleden). Waar leg je de grens? Wanneer wordt iemand onbetrouwbaar of eventueel zelfs gevaarlijk?
Dat klopt ook idd, alleen als iemand acuut een zware depressie heeft... en als iemand een verleden van depressies heeft is het zeker iets om in de gaten te houden, voor de arbodienst van een luchtvaartmaatschappij... maar kennelijk kennen ze geen arbo-diensten in Dld.quote:Als je kijkt naar de enorme hoeveelheid piloten op de wereld, het enorme aantal vluchten sinds 1904 dan lijkt het me veilig om te stellen dat het hier om een zeer zeldzaam incident gaat. Om daar grote gevolgen voor piloten met een depressie in het verleden voor te creëren lijkt me volkomen onzinnig.
0,5% van alle vliegtuigcrashes heeft als oorzaak het handelen van de piloot.. dus inderdaad voorzichtig zijn met het nemen van rigoureuze maatregelen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de enorme hoeveelheid piloten op de wereld, het enorme aantal vluchten sinds 1904 dan lijkt het me veilig om te stellen dat het hier om een zeer zeldzaam incident gaat. Om daar grote gevolgen voor piloten met een depressie in het verleden voor te creëren lijkt me volkomen onzinnig.
Zou ik iig een nozele maatregel hebben gevonden...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:05 schreef Leandra het volgende:
Hoorde ik nou net op de radio dat hij van een arts een vliegverbod zou hebben gekregen?
Sorry, mobiel en nog niet bijgelezen.
Dat is dan wel toeval, dat de piloot precies op dat moment de cockpit uitgelopen is.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:12 schreef Ferry_76 het volgende:
Las trouwens vandaag in de Telegraaf een verhaal over zijn zweefvliegclub, hij schijnt precies op zijn favoriete zweefvliegplekje gecrasht te zijn..
In de buurt van?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:12 schreef Ferry_76 het volgende:
Las trouwens vandaag in de Telegraaf een verhaal over zijn zweefvliegclub, hij schijnt precies op zijn favoriete zweefvliegplekje gecrasht te zijn..
op zich niet raar, want wat krijgt Hannie ervan mee als de co ff aan wat knopjes draait. Als ze al opmerkt dat ie iets doet denkt ze oh zal wel goed zitten. Hoe zit mn haar???quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:22 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
" Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times."
Dan moet je dus 3 flight crew leden bij je hebben als iemand naar buiten wil. Waarschijnlijk bedoelen ze ook cabincrew, maar dat is niet wat er staat
nou ja hij had angstaanvallen, dat op zich is best een algemene psychopathie. We verzinnen er gewoon een zware depressie bij want dat klopt beter bij het gebeurenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat klopt idd, alleen bij een zware depressie zie je dus wel suïcidale neigingen en die lijken me niet echt te combineren met het beroep van piloot, maar ook niet met die van buschauffeur of vorkheftruckchauffeur...
[..]
Dat klopt ook idd, alleen als iemand acuut een zware depressie heeft... en als iemand een verleden van depressies heeft is het zeker iets om in de gaten te houden, voor de arbodienst van een luchtvaartmaatschappij... maar kennelijk kennen ze geen arbo-diensten in Dld.
Wie weet wat hij gedaan zou hebben als de piloot was blijven zitten..? Had hij hem dan overmeesterd, met een smoes de cockpit uitgelokt of had hij gewacht tot de volgende vlucht?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:15 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat is dan wel toeval, dat de piloot precies op dat moment de cockpit uitgelopen is.
Ze waren net een paar minuten op kruishoogte. Prima gelegenheid om even te plassen lijkt me.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:29 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Wie weet wat hij gedaan zou hebben als de piloot was blijven zitten..? Had hij hem dan overmeesterd, met een smoes de cockpit uitgelokt of had hij gewacht tot de volgende vlucht?
Misschien had hij gewacht tot hij wel een keer alleen zou zitten? Het is maar een idee.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:29 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Wie weet wat hij gedaan zou hebben als de piloot was blijven zitten..? Had hij hem dan overmeesterd, met een smoes de cockpit uitgelokt of had hij gewacht tot de volgende vlucht?
eerst b. Dan c. A sowieso niet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:29 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit zulke domme reacties gelezen als hier. Deze en die onzin over dat vallen op knopjesquote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:26 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Eigenlijk hadden allen passagiers met gezamelijke kracht tegen de deur moeten aanduwen, dan was ie wel opengegaan.
Lijkt me ook, kans op slagen is aanzienlijk kleiner dan. Misschien dat ze hem dan de volgende dag dood in z'n hotelkamer aantreffen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:34 schreef Loekie1 het volgende:
De vraag is wat zo'n persoon doet als er een regel is dat er twee personen in de cockpit moeten zitten. Dan ziet hij er waarschijnlijk van af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |