Het probleem zit hem echter nu in het imago van Germanwings, waar voorheen Malaysia Airways onder te lijden heeft gehad en dat is een leegloop van reizigers. Rampen als deze zullen nooit een positieve bijdrage leveren aan het vliegen, daarom zal een luchtvaartmaatschappij er alles aan doen om de veiligheidsbeeld optimaal te houden, ook al is de realiteit heel anders. De twee rampen van Malaysia airlines kostte de maatschappij al bijna de kop, terwijl de competitie binnen de luchtvaart moordend is.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Klopt. We proberen graag elk risico te ondervangen, maar dat is onmogelijk. Tegen iemand die echt kwaad wil en het niets kan schelen of hij of zij het zelf overleeft valt weinig te doen. In wezen verschilt dit niet bijzonder veel van een jongen die rond gaat schieten in een winkelcentrum in Alphen aan de Rijn of iemand die op Koninginnedag met de auto een menigte in rijdt. Hij (deze piloot dus) had alleen de controle over een methode waar veel meer doden bij vielen.
Des te erger! Welke idioot vertrouwt 150 mensen aan een total stranger toe? Hij was de senior en de man in charge.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:59 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Jij bent op de hoogte van alle lichamelijke en geestelijke klachten van al je collega's, ook degenen die je amper tegenkomt..? Het is geen vast paar piloten wat elke vlucht samen doet.
'Door de hoge snelheid en daaropvolgende klap zijn tot op heden 27 inzittenden niet geïdentificeerd.'quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten....
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:03 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Des te erger! Welke idioot vertrouwt 150 mensen aan een total stranger toe? Hij was de senior en de man in charge.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:03 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Des te erger! Welke idioot vertrouwt 150 mensen aan een total stranger toe? Hij was de senior en de man in charge.
Wel iemand die dezelfde zware opleiding en strenge selectieprocedures heeft doorlopen, althans daar mag je je werkgever toch op vertrouwen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:03 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Des te erger! Welke idioot vertrouwt 150 mensen aan een total stranger toe? Hij was de senior en de man in charge.
Toen was er nog geen DNA shizzle natuurlijk, vandaar 27 ongeïdentificeerden.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:04 schreef Etsu het volgende:
[..]
'Door de hoge snelheid en daaropvolgende klap zijn tot op heden 27 inzittenden niet geïdentificeerd.'
Zo gek is dat toch niet.. Het was weliswaar geen vliegtuigongeluk, maar na het instorten van de Twin Towers op 9-11 zijn ook van veel mensen helemaal geen resten teruggevonden.. er komen zoveel krachten vrij dat lichamen verpulverenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:04 schreef Etsu het volgende:
[..]
'Door de hoge snelheid en daaropvolgende klap zijn tot op heden 27 inzittenden niet geïdentificeerd.'
inderdaad, ik vind het zelf ook vreemd om te denken dat het vertrouwen een vereiste is voor een werkbare situatie.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je collega's niet vertrouwen zorgt zeker wel voor een werkbare situatie...
Je moet elkaar gewoon kunnen vertrouwen en dat is de verantwoordelijkheid van de werkgever.
Dit zijn steeds voorbeelden van iemand die dat van hogere hand bepaalt. Als piloten onderling heb je dat vertrouwen gewoon nodig.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:20 schreef MakkieR het volgende:
[..]
inderdaad, ik vind het zelf ook vreemd om te denken dat het vertrouwen een vereiste is voor een werkbare situatie.
In vrijwel elke sector waar ik heb gewerkt vind je wantrouwen terug. Bij de bank mag je niet bij de gegevens komen dat niet van toepassing is voor jou. Bij de verzekeringmaatschappij krijg je alleen de programma's toebedeeld waarin je mag werken. En zelfs wanneer je kranten bezorgt, dan krijg je de kranten uitgeteld en niet een krant te veel, laat staan dat je ze zelf mag tellen.
Verder kent bijvoorbeeld de kinderopvang ook hun wantrouwen naar de medewerkers toe, altijd met twee medewerkers op een zaal in verband met de kindermisbruik. het is dan ook denk ik meer de zelfbescherming, dat dit soort maatregelen worden getroffen en dat heeft niets te maken met het vertrouwen tussen collega's maar is het gewoon beleid die je moet uitvoeren.
Dat is helaas ook gewoon nodig. Heel erg veel mensen leven met het goedmaak excuus 'kan het bedrijf wel missen' .quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:20 schreef MakkieR het volgende:
inderdaad, ik vind het zelf ook vreemd om te denken dat het vertrouwen een vereiste is voor een werkbare situatie.
In vrijwel elke sector waar ik heb gewerkt vind je wantrouwen terug. Bij de bank mag je niet bij de gegevens komen dat niet van toepassing is voor jou. Bij de verzekeringmaatschappij krijg je alleen de programma's toebedeeld waarin je mag werken. En zelfs wanneer je kranten bezorgt, dan krijg je de kranten uitgeteld en niet een krant te veel, laat staan dat je ze zelf mag tellen.
Als je zo naief bent moet je ook niet zeuren als je collega er met je kist vandoor gaat en deze tegen een bergwand kwakt of een oceaan in vliegt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit zijn steeds voorbeelden van iemand die dat van hogere hand bepaalt. Als piloten onderling heb je dat vertrouwen gewoon nodig.
Dat is wel bekend dacht ik want op de voice recorder is tot twee keer toe het signaal van de noodprocedure te horen, evenals dat dat geluid afgebroken wordt. Dacht ik.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef agter het volgende:
[..]
Het is niet bekend of hij de code wist.
Lijkt mij sterk dat die code in alle vliegtuigen hetzelfde is.
bij de voorbeelden is het vertrouwen tussen de collega's er ook gewoon nog steeds. Dus ik denk dat een beleidsverandering binnen de maatschappij niets zal veranderen aan het vertrouwen tussen de piloten. In veel gevallen versterkt het zelfs vertrouwensgevoel wetende dat je met zijn allen in het zelfde schuitje zit. Naar de baas is het een ander verhaal, maar ach hoe vaak zit ik wel niet te klagen over mijn baas en al zijn regeltjes, als collega's lachen we er gewoon om, je volgt ze op en je doet gewoon je werk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit zijn steeds voorbeelden van iemand die dat van hogere hand bepaalt. Als piloten onderling heb je dat vertrouwen gewoon nodig.
Je zou er ook de bevestiging in kunnen zien dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Als je als man al niet met zoiets onbeduidends om kunt gaan..quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:53 schreef NewHorizon het volgende:
Je zal die verloofde maar zijn zeg...![]()
Je kan er niks aan doen, maar zo zal het waarschijnlijk niet voelen.
Vraag is wat de oorzaak van die breuk is, ze hadden toch al 7 jaar een relatie. Is het zijn depressie geweest? Of is de depressie het gevolg?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:37 schreef Downwards het volgende:
[..]
Je zou er ook de bevestiging in kunnen zien dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Als je als man al niet met zoiets onbeduidends om kunt gaan..
Heavy, net gelezen bij thuiskomst...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten....
Oh, hier geef ik je volledig gelijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:34 schreef MakkieR het volgende:
[..]
bij de voorbeelden is het vertrouwen tussen de collega's er ook gewoon nog steeds. Dus ik denk dat een beleidsverandering binnen de maatschappij niets zal veranderen aan het vertrouwen tussen de piloten. In veel gevallen versterkt het zelfs vertrouwensgevoel wetende dat je met zijn allen in het zelfde schuitje zit. Naar de baas is het een ander verhaal, maar ach hoe vaak zit ik wel niet te klagen over mijn baas en al zijn regeltjes, als collega's lachen we er gewoon om, je volgt ze op en je doet gewoon je werk.
Houden we dan nog piloten, artsen etcetera over?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:57 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dit had vermeden kunnen worden als deze gozer niet aangenomen was, meteen op straat gezet was na zijn eerste psychiatrische episode of nu op tijd op nonactief gesteld. Werkgever heeft zo al 3 duidelijke kansen laten schieten om dit te voorkomen. Dan de gezagvoerder nog die de deur van de cockpit achter zich in het slot trekt en het toestal volledig in handen geeft van een onbekende wappie.![]()
Vreemden blind willen vertrouwen en je verantwoordelijkheden niet nemen zijn ook psychische fouten.
Ze kunnen op zijn minst zeggen of het psychiatrisch is of somatisch idd.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:53 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Dan echt nog niet zeggen waarvoor dan wel
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:51 schreef opgebaarde het volgende:
Houden we dan nog piloten, artsen etcetera over?
Daarbij komt nog dat als je je baan kwijt raakt als duidelijk is dat je een depressie hebt, dat die mensen dus nooit naar een arts gaan om die diagnose te stellenquote:Maar liefst 18,7% van de Nederlandse bevolking tot 65 jaar heeft ooit in het leven last gehad van een depressie (Nemesis-2, de Graaf et al., 2010). Bij vrouwen komt een depressie bijna twee keer zoveel voor als bij mannen: 24,3% van de vrouwen heeft in haar leven ooit last gehad van een depressie. Bij mannen is dit percentage 13,1%.
Het is ook wel weer een containerbegrip, en er zijn gradaties en de medische stand heeft er ook niet echt een antwoord op anders dan mensen weer aan de tiet van BigPharma hangen hè.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[..]
Daarbij komt nog dat als je je baan kwijt raakt als duidelijk is dat je een depressie hebt, dat die mensen dus nooit naar een arts gaan om die diagnose te stellen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |