abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151069987
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)







Diverse links:

Vlucht afspelen op Flighttracker24
Airbus a320 cockpit locking system

Eerste Berichtgeving:

-NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.

Update 26-03-15:

-NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, zegt het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder.

-Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren).

-NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille.

-New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel/code oid. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten.

-Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule in hoort te zitten inmiddels teruggevonden.

-Meerdere bronnen- De namen van de piloten zijn (nog) niet vrijgegeven.

-BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit.

Update 25-03-15:

-Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen.

Update 24-03-15:

-Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.

YouTubes:

Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_151070004
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:33 schreef quirina het volgende:

[..]

Ja gewoon weer een gordijntje net zoals voor 911
Als iemand zich meester probeert te maken van de cockpit... zullen wel meerdere mensen initiatief nemen dit tegen te gaan... of politie op het vliegtuig :D
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:36:19 #3
340341 Blester
Membre très utile
pi_151070018
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:32 schreef banaantjeEE het volgende:
Waarom halen we die cockpitdeur er niet gewoon uit?
Kapingen?
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:36:49 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151070040
Dank je, kutmobiele layout heeft geen open nieuw deel knop
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151070049
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:36 schreef Blester het volgende:

[..]

Kapingen?
hebben we ons niet gek laten maken na 9/11?
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 20:37:30 #6
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_151070073
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Dank je, kutmobiele layout heeft geen open nieuw deel knop
Heeft het wel, maar dan gaat alsnog de OP niet mee :+
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_151070090
November 2013: Mozambique Airlines, Namibië

33 mensen stierven toen vlucht TM470 neerstortte in een afgelegen gebied in Namibië. Het toestel was op weg van Maputo in Mozambique naar Luanda in Angola. De copiloot verliet de cockpit om naar het toilet te gaan, en werd daarna niet meer binnengelaten. De automatische piloot werd aangepast naar een dalende koers. Er kwam geen noodoproep, en vlak voor de crash probeerde iemand de deur in te beuken. Bijna exact hetzelfde scenario als bij de crash in de Franse Alpen.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_151070092
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:36 schreef MakkieR het volgende:

[..]

hebben we ons niet gek laten maken na 9/11?
Laten we ons nu niet gek maken?
pi_151070107
Wat is dat toch met Andreas'en ? eerst Breivik en nu dit ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_151070108
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:37 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Laten we ons nu niet gek maken?
:D
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_151070109
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:33 schreef quirina het volgende:

[..]

Ja gewoon weer een gordijntje net zoals voor 911
Inc'allah zuster :9~

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:34 schreef TLC het volgende:

[..]

of in de toekomst vliegtuigen zonder piloten aan boord, dat ze vanaf de grond bestuurd worden
Puik plan, wat zou daar tcoh mis mee kunnen gaan? :D _O-
Je suis Charlie Sheen
pi_151070158
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:37 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Laten we ons nu niet gek maken?
dat is hetzelfde, dit tragische moment is namelijk ook na 9/11
pi_151070160
In 1999 is toch ook vlucht van la naar egypte neergestort omdat piloot vliegtuig liet crashen?
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:39:39 #14
340341 Blester
Membre très utile
pi_151070185
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:36 schreef MakkieR het volgende:

[..]

hebben we ons niet gek laten maken na 9/11?
Ik verwijs je graag naar ISIS. Juist in deze tijd wil jij dat soort veiligheidsmaatregelen maar af gaan schaffen? Dan zullen er voortaan wekelijks vliegtuigen uit de lucht gaan vallen.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151070223
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:39 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik verwijs je graag naar ISIS. Juist in deze tijd wil jij dat soort veiligheidsmaatregelen maar af gaan schaffen? Dan zullen er voortaan wekelijks vliegtuigen uit de lucht gaan vallen.
veiligheid kun je ook toepassen voordat passagiers het vliegtuig instappen.
pi_151070248
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:39 schreef MakkieR het volgende:

[..]

dat is hetzelfde, dit tragische moment is namelijk ook na 9/11
De veiligheidsmaatregelen hebben er nu misschien voor gezorgd dat de piloot niet in de cockpit kon komen, maar ik denk dat de beveiliging met die deur meer goed dan kwaad doet. Teruggaan naar een gordijntje of een slappe deur lijkt me niet de oplossing. Daarnaast kun je nooit iets 100% uitsluiten.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:41:45 #17
340341 Blester
Membre très utile
pi_151070267
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:40 schreef MakkieR het volgende:

[..]

veiligheid kun je ook toepassen voordat passagiers het vliegtuig instappen.
Ja, want iemand, of stel een groep van 2 of 3 man, kan zonder wapens geen cockpit binnendringen en de piloten aanvallen?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151070283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:38 schreef TLC het volgende:
Wat is dat toch met Andreas'en ? eerst Breivik en nu dit ;(
Die heette anders. Letterlijk Anders.
pi_151070317
Iemand al vragen gesteld over de sollicitatie selectie of screening van piloten bij lufthansa/germanwings
pi_151070318
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De veiligheidsmaatregelen hebben er nu misschien voor gezorgd dat de piloot niet in de cockpit kon komen, maar ik denk dat de beveiliging met die deur meer goed dan kwaad doet. Teruggaan naar een gordijntje of een slappe deur lijkt me niet de oplossing. Daarnaast kun je nooit iets 100% uitsluiten.
dat probeer ik uit te leggen dat je dit nooit kunt voorkomen dus waarom niet gewoon die deur eruit en ons niet laten terroriseren door o.a 9/11
pi_151070343
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:42 schreef alpeko het volgende:

[..]

Die heette anders. Letterlijk Anders.
Je hebt gelijk, ik word ook n dagje ouder.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_151070356
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:41 schreef Blester het volgende:

[..]

Ja, want iemand, of stel een groep van 2 of 3 man, kan zonder wapens geen cockpit binnendringen en de piloten aanvallen?
Die paar 100 man hebben ze geen last van idd. Hoewel een open cockpit dan wel een belachelijk idee is natuurlijk _O-
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:44:16 #23
340341 Blester
Membre très utile
pi_151070360
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:43 schreef utrecht1970 het volgende:
Iemand al vragen gesteld over de sollicitatie selectie of screening van piloten bij lufthansa/germanwings
Lufthansa hat es nicht gewusst
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:45:19 #24
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_151070391
Als we dan toch terug gaan naar het gordijntje, kunnen we dan ook de asbakken terug plaatsen aub.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:45:21 #25
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_151070393
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:43 schreef utrecht1970 het volgende:
Iemand al vragen gesteld over de sollicitatie selectie of screening van piloten bij lufthansa/germanwings
Het schijnt dat zo'n 40-45% door de screening heen komt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:45:25 #26
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_151070395
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:37 schreef banaantjeEE het volgende:
November 2013: Mozambique Airlines, Namibië

33 mensen stierven toen vlucht TM470 neerstortte in een afgelegen gebied in Namibië. Het toestel was op weg van Maputo in Mozambique naar Luanda in Angola. De copiloot verliet de cockpit om naar het toilet te gaan, en werd daarna niet meer binnengelaten. De automatische piloot werd aangepast naar een dalende koers. Er kwam geen noodoproep, en vlak voor de crash probeerde iemand de deur in te beuken. Bijna exact hetzelfde scenario als bij de crash in de Franse Alpen.
quote:
On 21 December 2013, the Mozambican Civil Aviation Institute (Instituto Moçambicano de Aviação Civil, IACM) head João Abreu presented the preliminary investigation report, according to which Captain Herminio dos Santos Fernandes had a "clear intention" to crash the jet and manually changed its autopilot settings.[14] The plane's intended altitude was reportedly changed three times from 38,000 feet (11,582 m) to 592 feet (180 m), the latter being below ground level, and the speed was manually adjusted as well.[15] The cockpit voice recorder captured several alarms going off during the descent, as well as repeated loud bangs on the door from the co-pilot, who was locked out of the cockpit until shortly before the crash.
https://en.wikipedia.org/wiki/LAM_Mozambique_Airlines_Flight_470
are we infinite or am I alone
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:45:29 #27
340341 Blester
Membre très utile
pi_151070398
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:44 schreef LouisLitt het volgende:

[..]

Die paar 100 man hebben ze geen last van idd. Hoewel een open cockpit dan wel een belachelijk idee is natuurlijk _O-
Tja, met 2 in elkaar geslagen piloten lijkt het me toch vrij lastig om dat vliegtuig in de lucht te houden.

Krijg je wel mooie taferelen denk ik.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151070405
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:43 schreef MakkieR het volgende:

[..]

dat probeer ik uit te leggen dat je dit nooit kunt voorkomen dus waarom niet gewoon die deur eruit en ons niet laten terroriseren door o.a 9/11
Omdat de deur meer goed dan kwaad brengt? Als er een keer wat fout gaat met de automatische piloot, dan sloop je die toch ook niet uit alle vliegtuigen?
pi_151070494
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:45 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Omdat de deur meer goed dan kwaad brengt? Als er een keer wat fout gaat met de automatische piloot, dan sloop je die toch ook niet uit alle vliegtuigen?
hoe kun je dan bewijzen hoeveel goeds deze deur nu eigenlijk heeft voortgebracht, heeft het daadwerkelijk terroristen tegen gehouden?
pi_151070526
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:48 schreef MakkieR het volgende:

[..]

hoe kun je dan bewijzen hoeveel goeds deze deur nu eigenlijk heeft voortgebracht, heeft het daadwerkelijk terroristen tegen gehouden?
En hoeveel vliegtuigen zijn er minder neergestort door de automatische piloot?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')