dat heb ik idd ook al eens aangegeven net als het ontgrendelen van de deur.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:21 schreef Izzy73 het volgende:
Lijkt me gewenst dat een verkeerstoren kan ingrijpen in zo'n situatie en de automatische piloot kan inschakelen o.i.d.
Holleeder?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:20 schreef MakkieR het volgende:
waar zal het vanavond met pauw over gaan
hoezo niet te begrijpen? En wraak zou ik zeggen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:39 schreef Pleun2011 het volgende:
Zelfmoord is al bijna niet te begrijpen en zelfmoord waarbij je 149 onschuldige mensen met je meeneemt al helemaal niet. Benieuwd wat de 'deskundigen' er de komende tijd over vertellen. Als je zoiets doet wil je in ieder geval graag de geschiedenisboekjes in dus een enigszins groot ego zal hij wel hebben gehad.. gekrenkt ego
Ik vind het een onzinnige maatregel.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:18 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Is toch een vergelijking dat nergens op slaat?
Met beelden zou je in dit geval toch meer duidelijkheid kunnen scheppen of het nu écht doelbewust was of eerder een technisch mankement? Zoals ik eerder zij, werd in 80% van de gevallen ook eerst bericht dat het ging om een zelfmoord en later bleek het toch wat anders te zijn.
Jullie verwachten wel erg veel voor een ticket van 100 euro.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:22 schreef MakkieR het volgende:
[..]
dat heb ik idd ook al eens aangegeven net als het ontgrendelen van de deur.
Dat vraag ik me ook afquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:23 schreef agter het volgende:
Zijn al die codes op de deur hetzelfde? Of moet de piloot die maar onthouden?
Ik bedoel voor de desbetreffende vlucht zelf.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Juist, die zijn er niet precies om fouten in toestellijnen/procedures op te sporen en nodeloze herhaling van ongevallen te voorkomen..
Nee, zwarte dozen leggen vluchtgegevens vast, technische gegevens over wat er gebeurd. Een videocamera voegt weinig toe, en spuug op de lens en je hebt niets aan de opnamequote:Op donderdag 26 maart 2015 20:19 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Zullen we alle zwarte dozen maar weggooien dan? Het is niet voor niets dat het vinden van zwarte dozen zo'n belangrijke zoektocht is bij een crash.
Mss blijkt uit beelden een heel andere lezing en is het iets dat wel voorkomen kan worden in de toekomst.
Huh?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind het een onzinnige maatregel.
Zijn belangrijker dingen.
Gaan ieder jaar alleen al in NL een slordige 1700 mensen dood aan transvetten (kunstmatig geharde vetten)
Dat zijn een slordige 8-10 van dit soort vliegtuigen.
Hoor je nooit iemand over, het zou met een eenvoudig verbod op transvetten te verhinderen zijn, transvetten voegen niets toe voor de consument.
Hm oké. Lastig om zoiets te voorkomen. Je kan niet instellen dat zulke sterk afwijkende handelingen bevestigd moeten worden door de tweede piloot, want stel het is een noodzakelijke manoeuvre terwijl de piloot iets overkomen is..quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij heeft de hoogte ingesteld van 38.000 ft naar 100 ft (de laagst mogelijke hoogte), dat kan alleen manueel, en niet door er per ongeluk tegen aan te stoten oid. Dus dat is de smoking gun, zeg maar.
Binnen nu en een jaar gebeurt er vast weer iets dat incidenteel is. En onvoorwaardelijk vertrouwen kun je in deze wereld sowieso niet meer. Elke dag als ik naar mijn werk rij, kan er iemand op de andere rijbaan besluiten uit het leven te stappen door zijn auto op mijn weghelft op te rijden. Doe je niks tegen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:13 schreef MakkieR het volgende:
Is de conclusie die je moet trekken na dit tragische moment dat nu ook de crew niet meer onvoorwaardelijk mag vertrouwen. Net als dat na 9/11 de passagier het geval is geweest.
het irriteert me hoe vliegers in de verweer schiet dat dit incidenteel is, dat is 9/11 namelijk ook. Dan bedoel ik dat terroristen het lukt een vliegtuig tegen een wolkenkrabber aan te vliegen.
ik denk niet dat pauw andere gasten gaat uitnodigen, dan vliegers, experts en passagiers in die trent.quote:
Ik zet even wat zaken in perspectief.quote:
Nee dat kan niet het was bewust.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:16 schreef agter het volgende:
Co piloot onwel en error op die deur. Kan ook nog.
Ja, hij heeft eerst geklopt, daarna geroepen en toen geprobeerd de boel in te beuken... Hij had 10 minuten tijd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:25 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Hm oké. Lastig om zoiets te voorkomen. Je kan niet instellen dat zulke sterk afwijkende handelingen bevestigd moeten worden door de tweede piloot, want stel het is een noodzakelijke manoeuvre terwijl de piloot iets overkomen is..
Nog wel benieuwd naar hoe snel zo'n daling kan gaan. Als daling begint zodra wc hokje in is ben je sws al wel een minuut verder voor de piloot het hokje uitrent naar de cockpit, eerst via melden probeert binnen te komen en dan code invoeren en 30 seconden moet wachten. Dus ook zonder de vijf minuten lock inschakelen kan je al veel doen in die tijd lijkt me.
Twee zwarte dozen, een met vluchtgegevens en ander met spraakopname.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, zwarte dozen leggen vluchtgegevens vast, technische gegevens over wat er gebeurd. Een videocamera voegt weinig toe, en spuug op de lens en je hebt niets aan de opname
maar dat zou je dan toch ook met terroristen kunnen doen na 9/11?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:25 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Binnen nu en een jaar gebeurt er vast weer iets dat incidenteel is. En onvoorwaardelijk vertrouwen kun je in deze wereld sowieso niet meer. Elke dag als ik naar mijn werk rij, kan er iemand op de andere rijbaan besluiten uit het leven te stappen door zijn auto op mijn weghelft op te rijden. Doe je niks tegen.
Het gekke is dat het dan als incident afgedaan wordt zonder dat men zich afvraagt welke veiligheidsmaatregelen dit tegen zouden kunnen gaan.
Dus dashcams zijn ook geheel nutteloos?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, zwarte dozen leggen vluchtgegevens vast, technische gegevens over wat er gebeurd. Een videocamera voegt weinig toe, en spuug op de lens en je hebt niets aan de opname
Ik dacht te lezen dat die met de vluchtgegevens defect was door de klap. Hebben ze die wel uit kunnen lezen dan?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:27 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Twee zwarte dozen, een met vluchtgegevens en ander met spraakopname.
Dit inderdaad. Het is niet gepland.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:27 schreef Bayswater het volgende:
Het lijkt mij trouwens iets dat hij pas bedacht heeft op het moment dat de gezagvoerder weg was. Soort van ziekelijke macht die bezit van hem neemt als hij daar alleen zit.
Ja, denk ik ook.... Daarom dat ik niet denk dat hij écht gestoord was.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:27 schreef Bayswater het volgende:
Het lijkt mij trouwens iets dat hij pas bedacht heeft op het moment dat de gezagvoerder weg was. Soort van ziekelijke macht die bezit van hem neemt als hij daar alleen zit.
Dat weet ik niet, reageerde alleen op piet die denkt dat in zwarte doos alleen vluchtgegevens zittenquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:28 schreef agter het volgende:
[..]
Ik dacht te lezen dat die met de vluchtgegevens defect was door de klap. Hebben ze die wel uit kunnen lezen dan?
100% mee eens dit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:27 schreef Bayswater het volgende:
Het lijkt mij trouwens iets dat hij pas bedacht heeft op het moment dat de gezagvoerder weg was. Soort van ziekelijke macht die bezit van hem neemt als hij daar alleen zit.
Nergens waar uit blijkt of hij de code geprobeerd heeft?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hij heeft eerst geklopt, daarna geroepen en toen geprobeerd de boel in te beuken... Hij had 10 minuten tijd.
Kans acht ik zeer klein.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:31 schreef banaantjeEE het volgende:
Kan natuurlijk ook zijn, dat hij écht zat te wachten tot wanneer de piloot zijn plaats zou verlaten om dan toe te slaan. Dan zou het wel gepland zijn
Ik hoorde dat hij laconiek reageerde toen hem gevraagd werd de checklist voor de landing in Dusseldorf na te gaan, wellicht wetende dat ze daar nooit zouden gaan landen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:27 schreef Bayswater het volgende:
Het lijkt mij trouwens iets dat hij pas bedacht heeft op het moment dat de gezagvoerder weg was. Soort van ziekelijke macht die bezit van hem neemt als hij daar alleen zit.
Dat sowieso niet, ik zou het wel verbieden om alleen in de cockpit te zijnquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:32 schreef MakkieR het volgende:
volgens mij kun je beter de bepantserde deur er maar weer uithalen en gewoon weer op oude voet verder.
Wie weet wat voor scenario's die vent bedacht heeft.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:31 schreef banaantjeEE het volgende:
Kan natuurlijk ook zijn, dat hij écht zat te wachten tot wanneer de piloot zijn plaats zou verlaten om dan toe te slaan. Dan zou het wel gepland zijn
Opwelling / psychosequote:Op donderdag 26 maart 2015 20:30 schreef penny-wise het volgende:
Zou die co-piloot nou echt in die korte tijd dat die andere toiletteren was, zo psychotisch zijn geweest, dat ie een vliegtuig laat neerstorten.....?
Hij wist van te voren toch niet dat ie op die korte vlucht nog naar de wc moest.....?
Daarom zouden ze voor de vlucht toch wel iets aan hem gemerkt moeten hebben.....?
Wat ook een drama voor die ouders van hem, damn.....
hoe vaak komt het nou voor dat een terrorist in een vliegtuig zitquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat sowieso niet, ik zou het wel verbieden om alleen in de cockpit te zijn
Ja gewoon weer een gordijntje net zoals voor 911quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:32 schreef banaantjeEE het volgende:
Waarom halen we die cockpitdeur er niet gewoon uit?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:33 schreef MakkieR het volgende:
[..]
hoe vaak komt het nou voor dat een terrorist in een vliegtuig zit
of in de toekomst vliegtuigen zonder piloten aan boord, dat ze vanaf de grond bestuurd wordenquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:32 schreef banaantjeEE het volgende:
Waarom halen we die cockpitdeur er niet gewoon uit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |