abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 16:09:17 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151060103
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)







Diverse links:

Vlucht afspelen op Flighttracker24
Airbus a320 cockpit locking system

Eerste Berichtgeving:

-NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.

Update 26-03-15:

-NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, zegt het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder.

-Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren).

-NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille.

-New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel/code oid. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten.

-Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule in hoort te zitten inmiddels teruggevonden.

-Meerdere bronnen- De namen van de piloten zijn (nog) niet vrijgegeven.

-BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit.

Update 25-03-15:

-Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen.

Update 24-03-15:

-Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.

YouTubes:

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 16:09:41 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151060114
En doorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:10:29 #3
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151060138
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:08 schreef Caland het volgende:
Ik vind het anders wel vermakelijk, zo'n gekkie.
Zeker goed vermaak, maar het lijkt me erg vervelend om een brein te hebben wat in hoog tempo allerlei bizarre, soms niet bestaande verbanden legt.

Ik hoop dat het hem niet te veel belemmert in zijn dagelijkse bezigheden.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:11:25 #4
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_151060173
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:10 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Zeker goed vermaak, maar het lijkt me erg vervelend om een brein te hebben wat in hoog tempo allerlei bizarre, soms niet bestaande verbanden legt.

Ik hoop dat het hem niet te veel belemmert in zijn dagelijkse bezigheden.
Meer gevaarlijk als iemand het leest, en dat soort dingen gaat geloven
Maar diep van binnen lach ik.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:11:40 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151060185
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?

Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
So we just called him Fred
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:12:10 #6
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_151060206
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_151060217
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?

Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
Vertel eens: hoe moet dat toilet in de cockpit er uit zien?
  Vis een optie? donderdag 26 maart 2015 @ 16:12:33 #8
70532 loveli
N
pi_151060219
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?

Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
Toilet zonder slot dan?
crap in = crap out
pi_151060222
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
Bedankt voor dit brekende nieuws wat niemand nog wist.
Ja doei.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:12:39 #10
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_151060226
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?

Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
Haha ja dat deed ik ook wel eens vroeger maar dan andersom.

Gewoon je sleutel of een 5 centmuntje in dat groefje porren zodat hij van rood naar groen gaat :D
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_151060227
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
Spuit11
pi_151060231
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
Ja, dat zeiden ze inderdaad om 12:30 uur.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_151060237
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?

Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
Of gewoon neerslaan in de cockpit
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:13:05 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151060248
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
Niet! ?!?! Srsly?
***
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:13:23 #15
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_151060258
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
Huh? Wat? Vliegtuig neergestort? :o
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_151060260
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?

Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
Dit inderdaad. Overigens is er volgens mij niet eens plek voor.
pi_151060266
Ze moeten eigenlijk gewoon 3 afzonderlijke cockpits maken en dan het gemiddelde van alle stuurbewegingen doen, als er dan één zelfmoordje bij zit dan trekken die andere twee het letterlijk weer recht.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:14:22 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151060280
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Ajacied422 het volgende:
Vertel eens: hoe moet dat toilet in de cockpit er uit zien?
Gewoon niet, het is namelijk geen oplossing.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef loveli het volgende:
Toilet zonder slot dan?
Ook dan is iets te bedenken waardoor de deur geblokkeerd raakt.
So we just called him Fred
pi_151060282
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Waterdrinker het volgende:
Ze moeten eigenlijk gewoon 3 afzonderlijke cockpits maken en dan het gemiddelde van alle stuurbewegingen doen, als er dan één zelfmoordje bij zit dan trekken die andere twee het letterlijk weer recht.
De oplossing _O_
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 16:14:28 #20
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151060285
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
Stop de persen!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151060287
Onder piloten zijn psychische problemen en suïcidale neigingen een taboe-onderwerp. Eén piloot vertelt de NOS dat hij het moeilijk vindt om al zijn collega's op eenzelfde manier te vertrouwen en dat hij op een lange vlucht soms met moeite de cockpit verlaat om te gaan rusten.

De co-piloot van Germanwings-vlucht 4U 9525 blijkt het toestel moedwillig te hebben laten neerstorten. Op de geluidsopnamen van de cockpitvoicerecorder is duidelijk te horen dat de co-piloot alleen in de cockpit was, toen het toestel tegen de bergwand kapot sloeg. Hij reageerde niet op het schreeuwen van de gezagvoerder die aan de andere kant van de gepantserde deur naar binnen wilde.

Steven Verhagen van pilotenvakbond VNV noemt het de grootste nachtmerrie van een piloot. "Buitengesloten worden wanneer je collega het vliegtuig moedwillig naar beneden stuurt en laat crashen."

Te snel om spontaan te zijn

Onder piloten waren er op de dag dat het toestel crashte al vragen over de oorzaak. Belangrijkste aanwijzing toen was de manier waarop het toestel daalde. Die leek duidelijk gepland. Het toestel maakte een kleine bocht, een paar graden maar, naar we nu weten niet lang nadat de captain het gezag aan de co-piloot had overgedragen.

De Airbus raakte daardoor af van de geplande route en de zogenoemde airway, de snelweg in de lucht, waarlangs vrijwel alle vluchten naar het noorden vliegen.

Vervolgens zette het toestel een daling in, die te snel was om spontaan te zijn. Om binnen acht minuten van 12.000 meter naar 2000 meter te dalen, moet de co-piloot zelfs gebruik hebben gemaakt van de speedbreaks, denken de piloten. Dat zijn de metalen platen op de vleugels, die dienen als rem in de lucht.

In de luchtvaart zijn 'zelfmoordpiloten' geen gemakkelijk onderwerp. Van vlucht MH370, het toestel van Malaysia Airlines dat spoorloos raakte, wordt vermoed dat een van de twee piloten verantwoordelijk is voor het verdwijnen.

Vanuit het verleden zijn er meerdere gevallen bekend waar suïcide een rol speelde, maar vaak wordt dat niet met zoveel woorden benoemd. Het Amerikaanse onderzoek naar het neerstorten van vlucht 990 van Egypt Air in 1999, waar zelfmoord van de piloot wel als oorzaak werd aangewezen, werd na publicatie zelfs door Egypte als 'onwaar' terzijde geschoven.
De zware maatregelen van na de terreuraanslagen van 11 september 2001, zoals gepantserde cockpitdeuren en de op elkaar gestapelde veiligheidsprocedures, hebben zich tegen de luchtvaart gekeerd, lijkt het. Piloten verwachten dat die procedures de komende tijd ingrijpend zullen veranderen. Misschien komt er ook wel een wc in de cockpit.

"Het middel is ernstiger gebleken dan de kwaal", zegt Steven Verhagen van de VNV.

http://nos.nl/artikel/202(...)n-de-luchtvaart.html

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 16:15:55 ]
pi_151060288
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Waterdrinker het volgende:
Ze moeten eigenlijk gewoon 3 afzonderlijke cockpits maken en dan het gemiddelde van alle stuurbewegingen doen, als er dan één zelfmoordje bij zit dan trekken die andere twee het letterlijk weer recht.
Nee, je spreiding moet dan veel groter zijn dan 3 cockpits imo.
I´m back.
pi_151060293
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Waterdrinker het volgende:
Ze moeten eigenlijk gewoon 3 afzonderlijke cockpits maken en dan het gemiddelde van alle stuurbewegingen doen, als er dan één zelfmoordje bij zit dan trekken die andere twee het letterlijk weer recht.
Dan kun je het beter vanaf de grond laten bedienen (als dat mogelijk is)

Met drones kan het ook, dus waarom een vliegtuig niet.
pi_151060304
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
:o
pi_151060306
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, je spreiding moet dan veel groter zijn dan 3 cockpits imo.
Gewoon iedereen in het vliegtuig laten sturen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')