Ik denk dat je onnoemelijk veel mogelijke scenario's geoefend hebt tijdens je opleiding. NewHorizon?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
daarvoor misschien niet, maar juist de situaties waarin dat niet afdoende is
Mijn collega gewoon vertrouwen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:39 schreef 11en30 het volgende:
Wat zou jij nu doen als je gezagvoerder was en je staat ingeroosterd met Mo al Vaag met 400 vlieguren?
Bij complexe failures die buiten de procedures gaan speelt ervaring wel een rol. Die zijn echter heel erg zeldzaam. Voor de meeste failures liggen kant en klare procedures klaar die je ook vertellen hoe je vanaf daar verder moet. Daar kan iedereen met een typerating voor dat toestel mee overweg.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
daarvoor misschien niet, maar juist de situaties waarin dat niet afdoende is
Gewoon Duits dus. Een goede reden om niet te publiceren, want niet relevant voor publiek maar wel voor de nabestaanden (captain had 2 kinderen).quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Nielsch het volgende:
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
quote:Bild has named the captain as Patrick S. He was the father of two children. He flew for over ten years for Lufthansa and Germanwings and had completed more than 6,000 flight hours on the Airbus 320.
The paper names the First Officer as Andreas L. He was "young". He was from Montabaur, in Rhineland-Palatinate. He had 630 flight hours. He joined Germanwings in September 2013 straight from the Lufthansa Flight Training School in Bremen.
Deed de captain met 10 jaar ervaring ook. Hij ligt nu wel in 1000 stukjes tegen een bergwand geplakt samen met 6 collega's en 140 klanten.quote:
Uiteraard, en nu nog steeds meerdere keren per jaar hoorquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk dat je onnoemelijk veel mogelijke scenario's geoefend hebt tijdens je opleiding. NewHorizon?
En je alternatief is? Als je niemand vertrouwt heb je ook geen leven.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:41 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Deed de captain met 10 jaar ervaring ook. Hij ligt nu wel in 1000 stukjes tegen een bergwand geplakt samen met 6 collega's en 140 klanten.
Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:33 schreef Lienekien het volgende:
De gezagvoerder zou zijn buitengesloten (NOS).
In de cockpit gaan zitten schijten is ook weer zoiets he.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.
Welke voorschriften?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.
Je mag toch wel een plasje doen als je echt moet?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.
Die voorschriften worden per maatschappij betaalt. Is geen wetgeving of iets.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.
De co heette Mo al Vaag?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:41 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Deed de captain met 10 jaar ervaring ook. Hij ligt nu wel in 1000 stukjes tegen een bergwand geplakt samen met 6 collega's en 140 klanten.
De hele vlucht m'n plas inhoudenquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:39 schreef 11en30 het volgende:
Wat zou jij nu doen als je gezagvoerder was en je staat ingeroosterd met Mo al Vaag met 400 vlieguren?
De procedure is om je collega's niet te vertrouwen. De ervaren captain heeft zich daar niet aan gehouden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
En je alternatief is? Als je niemand vertrouwt heb je ook geen leven.
twitter:wol twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:44:55Frans OM: gezagvoerder ging even weg, de co-piloot was alleen. En manipuleerde -bewust- het vluchtsysteem om de daling in te zetten. reageer retweet
Iemand die je niet kent en nog nooit gezien hebt. Vertrouw je daar de rest van je team en al je klanten blind aan toe? Deze gezagvoerder deed het. En half FOK! zou hetzelfde doen.quote:
Hij kende de co-piloot niet en had hem nog nooit gezien?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:46 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Iemand die je niet kent en nog nooit gezien hebt. Vertrouw je daar de rest van je team en al je klanten blind aan toe? Deze gezagvoerder deed het.
Beiden Duits, maar...quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat was de nationaliteit / afkomst van deze piloot en gezagvoerder? Is dat bekend?
twitter:SPIEGEL_EIL twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:43:52Co-Pilot steuerte die Unglücksmaschine in den letzten Minuten... http://t.co/MDzs5Cdm4O reageer retweet
Volgens het geprinte WC-papier dat ook wel Bild heet zouden de namen Patrick en Andreas (of iets dergelijks) zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat was de nationaliteit / afkomst van deze piloot en gezagvoerder? Is dat bekend?
Kortom bij kennis dus. Bewuste actie.twitter:wol twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:46:13Frans OM: op de voice-recorder hoor je de co-piloot zwaar ademen. Op oproepen vanuit luchtverkeersleiding wordt niet gereageerd. reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |